Kuinka kauan kestää A todistuksen käsittely Kelassa ja päätöksen saaminen ? Ja entäs jos tuon A todistus sairausloman jälkeen joutuu lähettämään sinne B todistuksen, kuinka kauan sen käsittely kestää ?
Olen kuullut ns kauhutarinoita siitä, että Kela ei meinaa kirveelläkään maksaa sairauspäivärahaa(?)
Onko kellään tietoa näistä, se jeesaisi minua paljon , kiitokset.
Kelan
2
161
Vastaukset
- vol. 9999999
just sain oman hakemukseni takaisin, kun puuttuu työvoimapoliittinen lausunto. Työkkärissä sanoivat etteivät kirjoita sitä mulle, kun en ole oikeutettu mihinkään päivärahaan (työssäoloehto ei täyty ulkomailla asumisen takia, ja miehen tulot ylittää just sen minimipvärahan rajan). Saikkua mulle kirjoitettiin ensin kuukausi A-todistuksella ja nyt sain B-todistuksen kesään asti. Pääsee taas huomenna Kelaan ja työkkäriin tappelemaan...Onneksi mies tulee mukaan, oma pää ei kestä tätä millään. Miksi sairaan ihmisen on tapeltava ja revittävä tietoa virkailijoista, miksi virastoissa ei voida neuvoa yhtään. Minäkin ekaa hakemusta viedessäni kysyin, tarviiko olla joku paperi työvoimatoimistosta että olen ollut työttömänä työnhakijana, niin sanoivat että ei tarvita, no nyt se sitten pitäisi kuitenkin olla. Ja miksi työvoimatoimistosta ei sitä kirjoiteta, minä en ekan kerran siellä käydessäni edes tiennyt että sellainen paperi olisi pitänyt saada, vaikket korvaukseen olisi oikeutettukaan.
Tässä nyt sitten odotat saako joskus edes muutaman sentin, että saisi lääkkeet maksestuksi, ne nimittäin eivät ole halpoja... Jos se hylätään, taitaa olla paras että minä vedän ne loput lääkkeet kossupullon avulla kurkusta alas ja poistun kokonaan, ei meillä ole varaa tähän, mutta kun nilmankaan en selviä...
Ja anteeksi purkaukseni, ahdistaa vaan taas tämä elämä tänään.- *****
Ei tarvitse todellakaan pyytää anteeksi, hyvä kun antaa tulla !
Haluan toivottaa sinulle voimia ja valoa elämään !
Ei anneta periksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613984- 593980
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062861Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552682Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551982Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211859Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151649- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801261