Avengeria ja Nitroa edullisesti

500

22

4435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 600

      olisikohan ylivuotisia autoaj? Tiukat ajat kuitenkin Chryslerille joten täytyy saada varastoja tyhjäksi.

      • 2008

        Tottakai ne on ylivuotisia, sanomattakin selvää kun yritetään myydä helmikuussa ja kerrotaan että autot ovat seisseet jo satamissakin tovin.


      • kuussa

        tuli maahan "tämän vuoden" vuoden malli avengerista, mutta hinta ei ollut tiedossa ennen lokakuuta......


    • väärät hinnat...

      Avenger 2.7, oikea hinta, 19 990e.
      Nitro 2.8 CRD, oikea hinta 24 990e.

      Eihän Lada Nivastakaan pyydetä 30 000 euroa.

      • 1.8 sxt

        Näin puhuu itse onnellinen Niva kuski, vai??!!


      • aleen laitto
        1.8 sxt kirjoitti:

        Näin puhuu itse onnellinen Niva kuski, vai??!!

        kertoo kiinnostuksen ostavan yleisön parissa.
        Caliber maksaa jenkeissä alkaen 13 000 euroa...Olisikohan 20 000 euron suomipyynnissä "hiukan" ilmaa vaikka täällä autoveroja maksellaankin.

        Esim. Suomessa ja Saksassa on Golf lähes saman hintainen.

        Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan...


      • seketius
        aleen laitto kirjoitti:

        kertoo kiinnostuksen ostavan yleisön parissa.
        Caliber maksaa jenkeissä alkaen 13 000 euroa...Olisikohan 20 000 euron suomipyynnissä "hiukan" ilmaa vaikka täällä autoveroja maksellaankin.

        Esim. Suomessa ja Saksassa on Golf lähes saman hintainen.

        Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan...

        Joka Golfin ostaa...


      • vaan
        seketius kirjoitti:

        Joka Golfin ostaa...

        sano, että omistat Caliberin.

        Sehän on vitsi autoksi.

        Oikea lähtöhinta 9 990e.


      • -V8-
        vaan kirjoitti:

        sano, että omistat Caliberin.

        Sehän on vitsi autoksi.

        Oikea lähtöhinta 9 990e.

        Kyllä jenkkiauto meksikaanin päihittää


      • Automiekkonen I
        -V8- kirjoitti:

        Kyllä jenkkiauto meksikaanin päihittää

        Nitroa ei kukaan täysjärkinen osta pelkästään takavetoisena, en ainakaan minä....tosin se n. 35 tonnia maksava versio voisi olla harkinnan arvoinen.

        Ja Avengerin kohdalla ei mikään sitä tosiasiaa muuksi muuta, että kulutus on aivan tolkuton, kaupunkikulutus melkein 15 litraa sadalla. Vaikka kovasti yrittävätkin sotkea ihmisten päitä esittelemällä niitä dieselien maantieajossa mitattuja lukemia....


      • niin!
        aleen laitto kirjoitti:

        kertoo kiinnostuksen ostavan yleisön parissa.
        Caliber maksaa jenkeissä alkaen 13 000 euroa...Olisikohan 20 000 euron suomipyynnissä "hiukan" ilmaa vaikka täällä autoveroja maksellaankin.

        Esim. Suomessa ja Saksassa on Golf lähes saman hintainen.

        Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan...

        VW Jetta jenkeissä alkaen 14000eur, suomessa 24000. Eli ei se kuka pyytää...


      • -V8-
        Automiekkonen I kirjoitti:

        Nitroa ei kukaan täysjärkinen osta pelkästään takavetoisena, en ainakaan minä....tosin se n. 35 tonnia maksava versio voisi olla harkinnan arvoinen.

        Ja Avengerin kohdalla ei mikään sitä tosiasiaa muuksi muuta, että kulutus on aivan tolkuton, kaupunkikulutus melkein 15 litraa sadalla. Vaikka kovasti yrittävätkin sotkea ihmisten päitä esittelemällä niitä dieselien maantieajossa mitattuja lukemia....

        Maantiekulutus on ihan vertailukelpoinen tavallisiin 1.6 ja 1.8-litraisiin.

        Kaupunkikulutus taas on samaa luokkaa tai pienempi kuin vastaavissa Mondeoissa, Vectroissa, Saabeissa tai Volvoissa.


      • Automiekkonen I
        -V8- kirjoitti:

        Maantiekulutus on ihan vertailukelpoinen tavallisiin 1.6 ja 1.8-litraisiin.

        Kaupunkikulutus taas on samaa luokkaa tai pienempi kuin vastaavissa Mondeoissa, Vectroissa, Saabeissa tai Volvoissa.

        Harvalla on Suomessa varaa ostaa eri auto pelkkään maantieajoon ja sitten eri auto kaupunkiajoon. Maantiekulutuskin huitelee sellaiset 1,5 litraa korkeammalla tasolla kuin vaikkapa avensiksen tai superbin ykskasiautomaateilla, eli ei se nyt ihan vertailukelpoinen ole....

        Ja yhdistelmäkulutus 9,9 litraa per satku tarkoittaa KÄYTÄNNÖSSÄ sitä, että alle kympin keskikulutuksesta sekalaisessa ajossa on turha haaveilla. Toki hyvät varusteet saa sillä hinnalla, mutta itse auto ei ominaisuuksillaan kilpaile mm. em. autojen kanssa.


      • ois
        niin! kirjoitti:

        VW Jetta jenkeissä alkaen 14000eur, suomessa 24000. Eli ei se kuka pyytää...

        Jos muuttais sinne jenkkilään kun siellä kaikki on niin halpaa,eihän siellä bensakaan maksa juuri mitään vaikka ne sen hintaa itkeekin.Niin kauan kun asutaan täällä Katailassa on vaan maksettava kaikesta kivasta.


      • ösadjfjdf
        Automiekkonen I kirjoitti:

        Harvalla on Suomessa varaa ostaa eri auto pelkkään maantieajoon ja sitten eri auto kaupunkiajoon. Maantiekulutuskin huitelee sellaiset 1,5 litraa korkeammalla tasolla kuin vaikkapa avensiksen tai superbin ykskasiautomaateilla, eli ei se nyt ihan vertailukelpoinen ole....

        Ja yhdistelmäkulutus 9,9 litraa per satku tarkoittaa KÄYTÄNNÖSSÄ sitä, että alle kympin keskikulutuksesta sekalaisessa ajossa on turha haaveilla. Toki hyvät varusteet saa sillä hinnalla, mutta itse auto ei ominaisuuksillaan kilpaile mm. em. autojen kanssa.

        Keskivertosuomalaisen keskimääräisillä ajokilometreillä 1,5 litran kulutuserolla ei ole mitään merkitystä. Huomioi toki että 2.7 V6 Automaatti maksaa saman kuin vaikkapa Avensiksen 1.6 manuaali.


      • kaksi jenkkiä, japsi ja sak...
        Automiekkonen I kirjoitti:

        Harvalla on Suomessa varaa ostaa eri auto pelkkään maantieajoon ja sitten eri auto kaupunkiajoon. Maantiekulutuskin huitelee sellaiset 1,5 litraa korkeammalla tasolla kuin vaikkapa avensiksen tai superbin ykskasiautomaateilla, eli ei se nyt ihan vertailukelpoinen ole....

        Ja yhdistelmäkulutus 9,9 litraa per satku tarkoittaa KÄYTÄNNÖSSÄ sitä, että alle kympin keskikulutuksesta sekalaisessa ajossa on turha haaveilla. Toki hyvät varusteet saa sillä hinnalla, mutta itse auto ei ominaisuuksillaan kilpaile mm. em. autojen kanssa.

        Otetaanpa pari amerikkalaista merkkiä, japsi ja sakemanni

        EU-yhdistetty

        Ford Mondeo 2.0 - 7,9
        Dodge Avenger 2.0 - 7,8
        Honda Accord 2.0 - 7,3
        VW Passat 2.0 - 8,5

        Ford Mondeo 2.3 - 9,3
        Dodge Avenger 2.7 - 9,9
        Honda Accord 2.4 - 8,6
        VW Passat 3.2 - 9,8

        ---

        Eli Dodgen kulutus on täysin vertailukelpoinen kokoluokassaan. Kakslitraisena melkein litran pienempi kuin VW...

        Auton hankintahinnasta voidaan todeta:

        Dodge Avenger 2.7 - 24900€
        Ford Mondeo 2.3 - 32000€ (7000 kalliimpi)
        Honda Accord 2.4 - 43000€ (18000 kalliimpi)
        VW Passat 3.2 - 53000€ (28000 kallimpi)


      • 2.4sxt
        Automiekkonen I kirjoitti:

        Nitroa ei kukaan täysjärkinen osta pelkästään takavetoisena, en ainakaan minä....tosin se n. 35 tonnia maksava versio voisi olla harkinnan arvoinen.

        Ja Avengerin kohdalla ei mikään sitä tosiasiaa muuksi muuta, että kulutus on aivan tolkuton, kaupunkikulutus melkein 15 litraa sadalla. Vaikka kovasti yrittävätkin sotkea ihmisten päitä esittelemällä niitä dieselien maantieajossa mitattuja lukemia....

        kesällä pääosin maantieajoa 8,7l sadalle, saa ajaa lujaakin. talvi pelkkää kaupunkiajoa 9,4l sadalle,pitää ajaa kyllä siististi tai nousee 10,7l:n. mistä toi 15litraa on tempastu?


      • Automiekkonen I
        2.4sxt kirjoitti:

        kesällä pääosin maantieajoa 8,7l sadalle, saa ajaa lujaakin. talvi pelkkää kaupunkiajoa 9,4l sadalle,pitää ajaa kyllä siististi tai nousee 10,7l:n. mistä toi 15litraa on tempastu?

        Avengerin kuutoskoneesta, tampio !!


      • 15 litraa
        2.4sxt kirjoitti:

        kesällä pääosin maantieajoa 8,7l sadalle, saa ajaa lujaakin. talvi pelkkää kaupunkiajoa 9,4l sadalle,pitää ajaa kyllä siististi tai nousee 10,7l:n. mistä toi 15litraa on tempastu?

        ole kaupukiajossa paljon tuulesta temmattu,mutta toi 9,7 on mahdottomuus pelkässä kaupunkiajossa.Tiedän kokemuksesta mulla oli 2,7 kutoskoneinen sebring.


      • maahantuojalta
        ois kirjoitti:

        Jos muuttais sinne jenkkilään kun siellä kaikki on niin halpaa,eihän siellä bensakaan maksa juuri mitään vaikka ne sen hintaa itkeekin.Niin kauan kun asutaan täällä Katailassa on vaan maksettava kaikesta kivasta.

        Maahantuojalla on paniikki 2007-mallisten Nitrojen kanssa.Niitä on aikoinaan tilattu liikaa varastoon ja nyt tehty virhe korjataan myymällä autot polkuhintaan 35.900 €.

        Itse ostin vuonna 2007 uuden nitron ja maksoin siitä 44.900 € lisävarusteet. Ei tuntunut hyvältä, kun hinta taannoin laskettiin 39.900 euroon. Ihan sillä samalla hetkellä autoni arvo laski 5.000 euroa. Nyt hintaa laskettiin vielä 4.000 euroa.

        Maahantuoja on siis mokannut tilaamalla liikaa autoja ja joutuu nyt myymään ne nettohinnalla tai jopa pienellä miinuksella. Eniten tästä maahantuojan virheestä maksamme kuitenkin me, jotka ostimme automme vuonna 2007.

        On selvää, että uuden auton hinta laskee, se on ihan ok. Sitä sen sijaan on vaikeampi hyväksyä, että maahantuoja kiittää auton jo ostaneita laskemalla sen arvoa 9.000 eurolla.

        Kuvittelin ostaessani, että kahden vuoden kuluttua autoni hyvityshinta olisi luokkaa 34.000 euroa, mutta nyt maahantuojan toimien ansiosta todellisuus on lähempänä 25.000 euroa.

        Mitä mieltä olette, olenko vain katkera vai onko maahantuoja toiminut ihan oikein jo ostaneita kohtaan?


      • kannatti ottaa
        maahantuojalta kirjoitti:

        Maahantuojalla on paniikki 2007-mallisten Nitrojen kanssa.Niitä on aikoinaan tilattu liikaa varastoon ja nyt tehty virhe korjataan myymällä autot polkuhintaan 35.900 €.

        Itse ostin vuonna 2007 uuden nitron ja maksoin siitä 44.900 € lisävarusteet. Ei tuntunut hyvältä, kun hinta taannoin laskettiin 39.900 euroon. Ihan sillä samalla hetkellä autoni arvo laski 5.000 euroa. Nyt hintaa laskettiin vielä 4.000 euroa.

        Maahantuoja on siis mokannut tilaamalla liikaa autoja ja joutuu nyt myymään ne nettohinnalla tai jopa pienellä miinuksella. Eniten tästä maahantuojan virheestä maksamme kuitenkin me, jotka ostimme automme vuonna 2007.

        On selvää, että uuden auton hinta laskee, se on ihan ok. Sitä sen sijaan on vaikeampi hyväksyä, että maahantuoja kiittää auton jo ostaneita laskemalla sen arvoa 9.000 eurolla.

        Kuvittelin ostaessani, että kahden vuoden kuluttua autoni hyvityshinta olisi luokkaa 34.000 euroa, mutta nyt maahantuojan toimien ansiosta todellisuus on lähempänä 25.000 euroa.

        Mitä mieltä olette, olenko vain katkera vai onko maahantuoja toiminut ihan oikein jo ostaneita kohtaan?

        Ei maahantuoja ota takkiin koska maksanut ne 1.5$ / e kurssilla....


      • Ripakinttu
        maahantuojalta kirjoitti:

        Maahantuojalla on paniikki 2007-mallisten Nitrojen kanssa.Niitä on aikoinaan tilattu liikaa varastoon ja nyt tehty virhe korjataan myymällä autot polkuhintaan 35.900 €.

        Itse ostin vuonna 2007 uuden nitron ja maksoin siitä 44.900 € lisävarusteet. Ei tuntunut hyvältä, kun hinta taannoin laskettiin 39.900 euroon. Ihan sillä samalla hetkellä autoni arvo laski 5.000 euroa. Nyt hintaa laskettiin vielä 4.000 euroa.

        Maahantuoja on siis mokannut tilaamalla liikaa autoja ja joutuu nyt myymään ne nettohinnalla tai jopa pienellä miinuksella. Eniten tästä maahantuojan virheestä maksamme kuitenkin me, jotka ostimme automme vuonna 2007.

        On selvää, että uuden auton hinta laskee, se on ihan ok. Sitä sen sijaan on vaikeampi hyväksyä, että maahantuoja kiittää auton jo ostaneita laskemalla sen arvoa 9.000 eurolla.

        Kuvittelin ostaessani, että kahden vuoden kuluttua autoni hyvityshinta olisi luokkaa 34.000 euroa, mutta nyt maahantuojan toimien ansiosta todellisuus on lähempänä 25.000 euroa.

        Mitä mieltä olette, olenko vain katkera vai onko maahantuoja toiminut ihan oikein jo ostaneita kohtaan?

        Maahantuojaa tuskin kiinnostaa jo auton ostaneet asiakkaat tässä tilanteessa. Sama tilanne kyllä itselläkin. Tuli maksettua Nitrosta reilu vuosi sitten lisävarusteineen 48 000 euroa. Ottaahan se päähän, mutta turha alkaa katkeraksi. Ei auta kuin pitää autoa niin kauan kunnes tilanne normalisoituu tai sitten niellä tappiot reilusti. Tämä tuskin on ainut asia mikä maailmalla/Suomessa nyt arvoaan on kohtuuttomasti menettänyt. Myydäänhän uusia asuntojakin alennuksella, eikä jo kaupan tehneille anneta samaa alennusta jne. esimerkkejä löytyy. Eikä autokauppa koskaan ole järkevä sijoitus! Parempi ajella 500 euron romulla, jos ei kestä rahanmenoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe