Sharmista palannut

Bikääm

Hei Kaikille. Palasin toissailtana Sharmista! Täällä keskusteluissa vallitsee negatiivinen asenne Egyptin matkailuun, joten päätin kirjoitaa oman näkemykseni. Olemme matkailleet paljon ja Egyptissä nyt kolmatta kertaa. Kaksi kertaa Matkamme on kohdistunut Hurghadaan ja nyt Sharmiin. Nyt asuimme Finnmatkojen Fanara&Fanara hotelissa Ras um Sidisssä, mikä osoittautui mahtavaksi hotelliksi ja jos tykkää snorklata hotellin ranta on siihen oiva ratkaisu, ranta ei ollut suuren suuri, mutta viihtyisä. Ylhäältä terassilta mahtavat näkymät merelle. uima-altailta näkyy myös merelle. Ehkä hotelli huoneet tasoltaan hieman kuluneet hotellin muuhun tasoon nähden.

Yleisesti ottaen näillä palstoilla ihmiset haukkuneet All Inclusivea, mutta näin eri bakteerikantaisessa maassa hyvä ratkaisu. Meillä ei ole ollut vatsaongelmia millään Egyptin reissulla vaikka olemme syöneet kaikkea ja myös irtojäätelö mistä varoitellaan. Kenties johtuukohan maitohappobakt. ja runsaasta veden juomisesta sekä hotellin hyvästä hygieniasta. Voihan tuurillakin olla osansa. Jatkossakin otan Egyptiin mennessä AI hotellin. Muualla maailmalla sitten voi ruokailla missa haluaa. Jokaisella tähän tietysti oma mielipide.! Ruoka oli tässä hotellissa todella hyvää ja sitä oli niin runsaasti ja erilaisia vaihtoehtoja  ,ettei siihen todellakaan ehdi viikossa kyllästyä. Joka päivällä eri teema. esim. jälkiruokiakin oli joka aterialla varmaan 20 erivaihtoehtoa.  No joku sanoo sitten tietysti, että se sitoo olemaan hotellilla koko ajan!! Ei todellakaan voihan niitä ruokailuja jättää väliin tai ottaa eväspaketit mukaan, ei kukaan jaksa syödä sitä määrää mitä siellä on. Jos taas puhutaan huijaamisesta ja huonosta kohtelusta, on se vähän itsestäkin kiinni miten käyttäytyy! Olen saanut monia ystäviä egyptiläisistä ja vaikka en ole ostanut kauppiailta  mitään silti hyvällä käytöksellä saanut jopa ilmaisia lahjoja. Aina kannattaa hymyillä ja sanoa muutama kohteliaisuus´. Asiaa auttaa jos osaa muutaman paikallisen sanan.
Sattuuhan siellä huijauksia en sitä kiellä, mutta kannattaa aina etukäteen sopia hinta niin takseissa kuin ruokailuissakin niin ei tule yllätyksiä.

Hadabassa kannattaa käydä Af Leila Wa Leilassa. Kokemisen arvoinen paikka ja valonäytös ihan kiva. Yrittävät myydä ulkopuolella lippuja hintaan 170Le siihen kuuluu ruokailu. Jos et halua ruokailla,  mene porteista sisään ja osta sieltä lippu 85Le. Mitä säätiloihin tulee missään et saa näin lyhyellä lennolla takuuvarmaa auringon paistetta. Nytkin Sharmissa satanut hiukan vettä 4 vuotta sitten. Meillä nyt ehkä lämpimämpää kuin keskimäärin tähän aikaan vuodesta, koko viikon päivälämpötila varjossa 26 - 28 astetta. iltasella alimmillaan 17. Nyt sinne jäi kyllä pieni myräkän poikanen ja ennuste lupaili yölämpötilan laskevan jopa alle 14 asteen. Päivällä kyllä tarkenee. Eikun positiivinen asenne ja matkaan. Matkailuhan aina avartaa. Jos aina valitat jää kotiin. Hyvät kokemukset ovat jääneet mieleen niin egyptistä kuin  muualtakin, mutta jos minulla ei ole lomaa kuin viikko talvella, kyllä lähden Egyptiin vieläkin. Hyvää lomaa kaikille!

7

1408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egyptin matkailijat

Olemme täysin samaa mieltä kanssasi egyptistä matkakohteena.Olemme olleet siellä kahdeksan kertaa ja taasmenemme huhtikuun alussa El Gounaan ja syksyllä samaan paikkaan.Suomalaiset ovat turisteista ensimmäisellä sijalla Egyptiläisten mielestä.

• sillä

suomalaiset ovat helpoiten kusetettavia.

• Ujo Suomi-tyttö
        sillä kirjoitti:

suomalaiset ovat helpoiten kusetettavia.

Että suomalaiset harvoin matkustavat ovat niitä, jotka mielummin maksavat kun pistävät hanttiin. Kaikki turistit tietää, että hinta on sovittava etukäteen. Itselleni oli ylläri, että taksin perille tultua ten pounds olikin muuttunut t(w)en(ty) poundsiksi, tai olikin sitten ten pounds per matkustaja.

Mutta sattumalla on aina tekoa kaikissa asioissa. Kerran Bangkokissa otettiin isompi porukka takseja samaan paikkaan, ja hinnat vaihteli 80 ja 300 bathin välillä. Minä olin ainoa, joka ajoin mittarihintaisen kyydin, 80 ja ystävälliset juttelut kaupan päälle.

• palannut

Täysin samaa mieltä kanssasi! Egyptiläiset ihmiset olivat todella ystävällisiä ja palvelu pelasi! Finnmatkojen oppaasta oli suuri apu, kun meillä oli ongelmia huoneemme kanssa. Hotellimme oli Sol Y Mar ja AI oli hyvä vaihtoehto lapsiperheelle, ei minkäänlaisia vatsaongelmia!
      Käymisen arvoinen paikka kaikille snorklaajille on Sharks Bay, jossa aivan upea merenalainen elämä! Muutenkin kelit aivan loistavat! Egypti oli meille positiivinen kokemus, menemme varmasti uudelleen!!

• mukavampi paikka

Hurghada vai Sharmi, sun mielestä?

• bikääm

Se vähän riippuu mitä haet lomaltasi. Hurghadassa paljon myös paikallisasutusta. Sharmi on tehty vain turisteille. Sharmi, ehkä tänäpäivänä enemmän kansainvälisempi paikka. Itse menisin varmaan Sharmiin ja ottaisin ehdottamasti rantahotellin vaikka niistä pitempi matka ostoksille. Jos nimittäin pidät snorklailusta ja muutenkin merestä.

• Väärää

Tietoa sateesta. Tammikuun 15 pv.n illalla vuonna 2007 satoi Sharmissa. Matkaopas oli juuri kerinnyt mainostamaan varmoja poutapäiviä koska ei kuulemma ollut satanut 7.mään. vuoteen...no seuraavana päivänä pyyteli anteeksi väärää informaatiotaan...No vettähän tuli sen verran että sanoa sai että satoi..Heh.heh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      134
      5432
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3892
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2490
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      39
      2067
    5. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1833
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      25
      1739
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1660
    8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      51
      1621
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      30
      1574
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      40