Karmeaa palvelua Turun Kaapelitv:ssä

kalervo64

Suoritin rästimaksut kanavista luottokortilla 4.2 Kauppiaskadun toimipisteessä ja kassaneiti kertoi, että he avaavat kanavat vasta, kun raha "näkyy" heidän tileillänsä. Hän sanoi, että aikaa voi mennä jopa 5 päivää. Tänään on 12.2, eli aikaa on kulunut 8 päivää. Masterilta kerrotaan, että ei voi pitää paikkaansa. Tuotteen myyjälle tulee luotto-ostoksista heti varmennus, että katetta on, mutta Turun Kaapelitv ei luota siihen. Se on ehkä maailman ainut kauppa, joka antaa ostaa luotolla, mutta ei luota luottokorttiin. Epäilen, että "neidillä" on sattunut moka, ja minä maksan. Tai sitten tässä firmassa on varaa TÖRKEÄÄN PALVELUUN.

37

2526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rästimaksut

Miten ne nyt olivatkaan silleen yhtäkkiä tulleet. Aivan huomaamatta muutaman päivän sisällä varmaan. Ja nyt jos ei kanavia aukaista heti, menee yöunet, vai miten .......olisiko nyt kuitenkin parempi luopua kaapelista, jos ei raha-asiat ole kunnossa muutenkaan ?

• Kalervo64

Jos ei neiti tiedä, niin kaapelista ei silleen, niinkuin vain luovuta. Se on katsos sellainen tekninen juttu, jolla en käy sun pientä tytön pollaasi rasittamaan. Kaapeli tai antenni, niin ilman suuria kustannuksia vaihto ei onnistu. Olet joko antenni- tai kaapeliasiakas. Sillä siisti.

Olen ollut kaapelitelevision pitkäaikainen asiakas. Jo niiltä ajoilta, kun kanavia oli tarjolla vain muutamia. Palvelu oli hyvää ja joustavaa. Olin tyytyväinen. Ymmärrän, että maksun viivästyessä kanavat katkeavat; luonnollisesti. Se on kuitenkin väärin, että jos maksaa koko kuukaudesta ohjelmia,vaikka jälkikäteenkin, niin ikäänkuin Kaapelitv:n kirouksena et saa kanavia, kuin puolelta kuulta.

Mitähän firmassa on tapahtunut?

• onkin oikee
        Kalervo64 kirjoitti:

Jos ei neiti tiedä, niin kaapelista ei silleen, niinkuin vain luovuta. Se on katsos sellainen tekninen juttu, jolla en käy sun pientä tytön pollaasi rasittamaan. Kaapeli tai antenni, niin ilman suuria kustannuksia vaihto ei onnistu. Olet joko antenni- tai kaapeliasiakas. Sillä siisti.

Olen ollut kaapelitelevision pitkäaikainen asiakas. Jo niiltä ajoilta, kun kanavia oli tarjolla vain muutamia. Palvelu oli hyvää ja joustavaa. Olin tyytyväinen. Ymmärrän, että maksun viivästyessä kanavat katkeavat; luonnollisesti. Se on kuitenkin väärin, että jos maksaa koko kuukaudesta ohjelmia,vaikka jälkikäteenkin, niin ikäänkuin Kaapelitv:n kirouksena et saa kanavia, kuin puolelta kuulta.

Mitähän firmassa on tapahtunut?

tv-expertti ja insinööri asialla, kun
        edellisen kirjoittajan tekstistä tekee
        päätelmän, että kyseessä on nainen, joka
        ei ymmärrä mistään mitään.
        Kaapeli tv:ä et pääsekkään eroon, se kun on
        pääsääntöisesti kerrostalossa kaapelina.
        Omakotitaloudet taas on anteeni vetoisia.
        20 kanavaa tv- lupamaksulla ja loput
        maksullisina, tilaajan valinnan mukaan.
        http://www.turunkaapelitv.fi/p2-tv-palvelut.html
        Kaikkia ei tarvitse tilata, olit sitten
        kaapeli tai anteeni asiakas. Näin on.

• telaketjukeiju
        onkin oikee kirjoitti:

tv-expertti ja insinööri asialla, kun
        edellisen kirjoittajan tekstistä tekee
        päätelmän, että kyseessä on nainen, joka
        ei ymmärrä mistään mitään.
        Kaapeli tv:ä et pääsekkään eroon, se kun on
        pääsääntöisesti kerrostalossa kaapelina.
        Omakotitaloudet taas on anteeni vetoisia.
        20 kanavaa tv- lupamaksulla ja loput
        maksullisina, tilaajan valinnan mukaan.
        http://www.turunkaapelitv.fi/p2-tv-palvelut.html
        Kaikkia ei tarvitse tilata, olit sitten
        kaapeli tai anteeni asiakas. Näin on.

Tämä on niin tyypillistä naisten mollaamista. Ikäänkuin sivulauseessa haukutaan naiset idiooteiksi ja jatketaan mielipidettä niinkuin ei mitään. Kukahan sullekkin ns. oikea insinööri tekee ruoat ja pesee pyykit, kun pääset kotiin. Ettei vaan olis oma äiti.

• en mollannut
        telaketjukeiju kirjoitti:

Tämä on niin tyypillistä naisten mollaamista. Ikäänkuin sivulauseessa haukutaan naiset idiooteiksi ja jatketaan mielipidettä niinkuin ei mitään. Kukahan sullekkin ns. oikea insinööri tekee ruoat ja pesee pyykit, kun pääset kotiin. Ettei vaan olis oma äiti.

vaan puolustin.

• telaketjukeiju
        en mollannut kirjoitti:

vaan puolustin.

Lue itse oma tekstisi nörtti. Sä näköjään huomaa, et sä siinä nimittelemällä jotakuta naiseks samalla haukuit koko naissukupuolta surkeiksi osaamattomiksi idiooteiksi. Kannattaisko sunkin lukea joskus joku muukin kirja, kun jonkun tietokonepelin manuaali. Voi nimittäin joskun käydä niinkin, että sä joskus pääset vaikka treffeille jonkun oikeen naisen kans. Siinä ei silloin paljon auta, kun sä kerrot kuinka Cs:ssä voi vaihtaa käsiasetta kesken hyökkäyksen.

• kuin todeta, että
        telaketjukeiju kirjoitti:

Lue itse oma tekstisi nörtti. Sä näköjään huomaa, et sä siinä nimittelemällä jotakuta naiseks samalla haukuit koko naissukupuolta surkeiksi osaamattomiksi idiooteiksi. Kannattaisko sunkin lukea joskus joku muukin kirja, kun jonkun tietokonepelin manuaali. Voi nimittäin joskun käydä niinkin, että sä joskus pääset vaikka treffeille jonkun oikeen naisen kans. Siinä ei silloin paljon auta, kun sä kerrot kuinka Cs:ssä voi vaihtaa käsiasetta kesken hyökkäyksen.

telaketjukeijulla luetun ymmärtäminen
        mättää tosi pahasti.

• tai kaapeli
        kuin todeta, että kirjoitti:

telaketjukeijulla luetun ymmärtäminen
        mättää tosi pahasti.

"Jos ei neiti tiedä, niin kaapelista ei silleen, niinkuin vain luovuta. Se on katsos sellainen tekninen juttu, jolla en käy sun pientä tytön pollaasi rasittamaan. Kaapeli tai antenni, niin ilman suuria kustannuksia vaihto ei onnistu. Olet joko antenni- tai kaapeliasiakas. Sillä siisti."

Sulla on ilmeisesti kaapeliaivot ja sillä siisti.

Tämä oli naistenpuolesta kaapeliaivoja vastaan!

• -tarkista omat kytkentäsi-
        tai kaapeli kirjoitti:

"Jos ei neiti tiedä, niin kaapelista ei silleen, niinkuin vain luovuta. Se on katsos sellainen tekninen juttu, jolla en käy sun pientä tytön pollaasi rasittamaan. Kaapeli tai antenni, niin ilman suuria kustannuksia vaihto ei onnistu. Olet joko antenni- tai kaapeliasiakas. Sillä siisti."

Sulla on ilmeisesti kaapeliaivot ja sillä siisti.

Tämä oli naistenpuolesta kaapeliaivoja vastaan!

Nyt tekisi mieli jo sanoa rumasti!
        Widduako minulle kiukuttelet tästä?:

"Jos ei neiti tiedä, niin kaapelista ei silleen,
        niinkuin vain luovuta. Se on katsos sellainen
        tekninen juttu, jolla en käy sun pientä tytön
        pollaasi rasittamaan. Kaapeli tai antenni, niin
        ilman suuria kustannuksia vaihto ei onnistu.
        Olet joko antenni- tai kaapeliasiakas. Sillä siisti."

Kirjoittaja kun on: kalervo64

Miten olisi jos......
        -selvittäisit omat kaapelisi?-
        -vaihtaisit palaneet sulakkeesi uusiin?-
        ja.. muistaisit kääntää, sen päävirtakytkimenkin
        -lopulta, siihen on-asentoon!?!

• antsa

No niillä on varaa kyykyttää asiakkaita. Ei oo muita palvelun tarjoajia. Esim. Helsingissä voi tilata kanavia yksittäinkin. Jos haluaa katsoa jotain vain tiettyä kanavaa, voi ostaa sen. Täällä pitää ostaa kymmenen sellaistakin kanavaa joita ei koskaan tuu katsottua. Ei kovin hyvää asiakaspalvelua. Kyykkyyn vaan kaikki jotka haluavat katsoa kanavia. Ihme, ettei maksut ole korkeampia. Kyl ne varmaan täst pian nousee, kun on toi lamakin.

• ymmärrä lainkaan

Onhan mahdollista katsella televisiota ilman kaapelia, kuten minä. Hankkii vain antennin ja monta kanavaa näkyy. Ja maksan vain YLE:n vuosimaksun. Jos olen väärässä, kertokaa. Jos taas haluaa kalliin kaapelin, sehän on oma valinta, joita elämässämme on paljon. Jos olen väärässä, kertokaa ihmeessä.

• anon8
        ymmärrä lainkaan kirjoitti:

Onhan mahdollista katsella televisiota ilman kaapelia, kuten minä. Hankkii vain antennin ja monta kanavaa näkyy. Ja maksan vain YLE:n vuosimaksun. Jos olen väärässä, kertokaa. Jos taas haluaa kalliin kaapelin, sehän on oma valinta, joita elämässämme on paljon. Jos olen väärässä, kertokaa ihmeessä.

Minusta tuntuu, että esim. joillakin kavereillani on kaapelitv, ja se vain on ollut heillä jo heidän muutettuaan siihen asuntoon.

Itselläni on varmaan antenni, kun joskus myrskysäällä tuntuu, kun kuva välillä heikentyisi, kun antenni heiluu katolla. Mut en mä tiiä...

• Kyssäri3

Mikäköhän estää, ettei Turun alueella ole muuta kaapeliohjelmien tarjoajaa. Varmaan se olis teknisesti mahdollista. Toisaalta jos tietää minkä firman yhteydessä ainakin toimisto sijaitsee, niin välttämättä ei ei tuu mieleen ruveta kilpaileen. Voi muuten loppua aamulla turkkarin putominen postiluukusta.

• A-Doks

Minulla on molemmat(kerrostalossa) kaapeli sekä antenni.Telkun päällä antenni ja toinen tv kaapelin päässä. Enkä ole tarvinnut maksukanavia. Tulee tarpeeksi hyvää ohjelmaa varsinkin ylen kanavilta.

• telkun päällä

ole 'turha vahvistin' digiboksin lisäksi?.

• Pietari4
        telkun päällä kirjoitti:

ole 'turha vahvistin' digiboksin lisäksi?.

Kaikkein parhaat yhteydet saa kun käyttää kaikki tekniikat eiks vaan. Kaapeli, antenni ja henkinen. Olen ollut yhteydessä satoihin kanaviin päivittäin jo monen vuoden ajan. Suosikkini on .... Reinikainen, tuli just taivaalliselta nelostv:ltä.

• LASKUSI..

AJOISSA. EI TARVITSE KITISTÄ. Mielestäni jos laskuja tosiaan ei maksa ajoissa, niin on turha vinkua siitä. Tietenkin jokainen tallaa tyylillään ja olet todennäköisesti juuri se jolla on ongelmia, liikkeessä kuin liikkeesä jossa asioit.

• Kalervo64

Kysymys on nyt nimenomaan siitä, että tätä kuluvaa kuuta, jonka olen maksanut 4.päivä . En ole saanut nähtäväkseni. Nyt on 12.päivä. Tuskin saan kanavia nähtäväkseni enää koskaan, koska olen näin julkisesti rohjennut kertoa kuinka asiakaslähtöistä Turun Kaapelitelevision palvelu on. Mutta nythän on lama. Minäkin ilmeisesti joudun antamaan yrityssektorile oman tukeni, jotta he voivat palvella meitä törkeästi vastedeskin.

• nimetön7
        Kalervo64 kirjoitti:

Kysymys on nyt nimenomaan siitä, että tätä kuluvaa kuuta, jonka olen maksanut 4.päivä . En ole saanut nähtäväkseni. Nyt on 12.päivä. Tuskin saan kanavia nähtäväkseni enää koskaan, koska olen näin julkisesti rohjennut kertoa kuinka asiakaslähtöistä Turun Kaapelitelevision palvelu on. Mutta nythän on lama. Minäkin ilmeisesti joudun antamaan yrityssektorile oman tukeni, jotta he voivat palvella meitä törkeästi vastedeskin.

Hei! Minun mielestäni sinun kannattaisi ehdottomasti ottaa yhteyttä Turun kuluttaja-asiamieheen. Jos kerran olet maksanut helmikuusta ja kanavat eivät näy, silloin ongelma ei ole sinun tai luottokunnan vaan kyseessä on kaapelitv:n ongelma. Soita heti huomenna, lupaatko? Vastaa!!

• kyllä neuvotella
        nimetön7 kirjoitti:

Hei! Minun mielestäni sinun kannattaisi ehdottomasti ottaa yhteyttä Turun kuluttaja-asiamieheen. Jos kerran olet maksanut helmikuusta ja kanavat eivät näy, silloin ongelma ei ole sinun tai luottokunnan vaan kyseessä on kaapelitv:n ongelma. Soita heti huomenna, lupaatko? Vastaa!!

Turun Kaapelitv:n kanssa, kuinka he
        tulevat vastaan kyseisessä tilanteessa.

• Maksut sovitusti

Valittaja aloitti "rästien maksamisella" ja on nyt pahastunut, että siirto ei näy myyjän toimipisteessä silloin kun HÄN haluaa.

Valittaja ei ymmärrä, että maksuhäiriöisen suoritus varmennetaan vasta sitten, kun siirto on viety myyjän tilille.
        Myyjän myymälän asiakaspalvelijalla ei ole lupaa eikä mahdollisuutta muuhun tulkintaan.
        On aika yleistä, että maksuhäiriöinen itkee sitten huonoa palvelua, syyttäen myyjää, jolla on vähiten mahdollisuuksia järjestellä maksuhäiriöisen finanssiasioita.

Valittaja kokee maksuhäiriönsä vain muiden kiusantekona.

• laatuun

olisit voinut vaikuttaa itsekkin, neuvottelemalla
      Turun Kaapeli tv:n kanssa, riittävän ajoissa
      rästimaksujen viivästymisestä.
      Kommunikaatio on kaksi suuntaista.

• Kalervo64

Kiitos kaikille lukijoille ja kirjoittajille, myös näin tehneille Kaapelitv:n työntekijöille. Olette auttaneet minua tekemään päätöksen maksutelevision palvelujen käytön lopettamisesta. Olen ollut niiden uskollinen tilaaja toista kymmentä vuotta. Tarjonta on oikeasti vain vanhoja leffoja ja muutama hyvä sarja. Todelliset häviäjät ovat ainoastaan, ei edes ne toimiston tytöt jotka hymyillen sanovat ilkeitä, vaan firman omistajat, jotka jäävät ilman tämän uutta näkökulmaa saaneen pitkäaikasen asiakkaan pennosia. Toivon, että te lukijat ajattelisitte samoin ja miettisitte kannattaako tuhlata aikaanne ja viettää sitä keskikertaisen mössön seurassa, jota tämä kyseinen kaapelikanava tarjoaa.

• ja sarjat kiertävät

kanavalta toiselle, päätyen lopulta
        maksullisiksi palveluiksi.
        Etkö sitä tiennyt?

• Kalevo64
        ja sarjat kiertävät kirjoitti:

kanavalta toiselle, päätyen lopulta
        maksullisiksi palveluiksi.
        Etkö sitä tiennyt?

Joo tiesin, mutta halu katsoa ne sarjat heti kun se on mahdollista, saa himokatsojan tekemään typeryyksiä. Siis näkyväthän ne jossain alkuperäismaassa, mutta ei meillä. Siinähän maksutelevisioiden idea justi piileekin. Tietty ne on ostaneet oikeudet kaikkeen kiinnostavaan tv-urheiluunkin. Eli jos haluat katsoa tv:stä mitä tahansa kansallista tai kansainvälistä urheilua, niin sun on maksettava siitä, ihan kivasti. Veikkaan että lopuksi tästä eivät kärsi katsojat, vaan urheilu. Kun ihmiset ovat tottuneet, etteivät ne enää näe sitä,ne unohtaa koko huippu-urheilun.Kaikki eivät halua maksaa siitä luonnollisestikkaan. Se ihan tavallinen tarina ahneudesta ja siitä seuraavasta lopusta.

• vaihtelua tähän

Toriparkki painotteiseen sivustoon.
        Aliarvioit kyllä tyttöjen taitoa,
        käsittää teknisiä asioita ?!?! :(
        Sinulta hyvä päätös, kun internetkin
        tarjoaa mahdollisuuden, katsoa tv:ä
        ja lukea lehdet ilmaiseksi :)

• Kärsivällisyys
        Kalevo64 kirjoitti:

Joo tiesin, mutta halu katsoa ne sarjat heti kun se on mahdollista, saa himokatsojan tekemään typeryyksiä. Siis näkyväthän ne jossain alkuperäismaassa, mutta ei meillä. Siinähän maksutelevisioiden idea justi piileekin. Tietty ne on ostaneet oikeudet kaikkeen kiinnostavaan tv-urheiluunkin. Eli jos haluat katsoa tv:stä mitä tahansa kansallista tai kansainvälistä urheilua, niin sun on maksettava siitä, ihan kivasti. Veikkaan että lopuksi tästä eivät kärsi katsojat, vaan urheilu. Kun ihmiset ovat tottuneet, etteivät ne enää näe sitä,ne unohtaa koko huippu-urheilun.Kaikki eivät halua maksaa siitä luonnollisestikkaan. Se ihan tavallinen tarina ahneudesta ja siitä seuraavasta lopusta.

palkitaan himokatsojallakin, ilmaisina
        paloina palvelun tarjoajan piikkiin.
        Amppari elää hyvin, lähes reaaliajassa,
        hätäisempien tarpeisiin vastaten.
        http://www.ampparit.com/
        Kokeile, jos ei ole, jo ennestään tuttu?

• etkö tuota ole

aikaisemmin ymmärtänyt lopettaa. Kun nyt ymmärrät jo itsekin, että kyseessä on keskinkertainen mössö mitä on tarjolla!
        Kun maksuihin ei ole ollut riittävästi rahaa ajallaan olisi heti kannattanut lopettaa turhasta maksaminen jo siinä vaiheessa.
        Ei niitä firman omistajia hätkäytä mitenkään muutamien asiakkaiden menetys, koska uusia tilaajia kasvaa jatkuvasti lisää, onhan meillä tämä mukava lupaava tulevaisuuden toivo nuoriso.

• rästimaksut
        Kalevo64 kirjoitti:

tämäpä oli hauska aihe ja kirvoittanut paljon mielipiteitä ! Sinusta Kalervo64 en ole aivan varma. Mitä tarkoittaa tuo 64 ? Onko se ikä, syntymävuosi vai älykkyysosamäärä ? Väitit minua tuolla alussa hieman typeräksi tytöksi, joka ei siis pidä paikkaansa: olen 60 vuotias, mies ja minulla on viisi lastenlasta. Olen muutenkin senverran monessa liemessä keitetty, että tunnistan ehkä sinut paremmin maksuongelmaiseksi kuin sinä tunnistit minut tytöksi. Kuitenkin uudelleen pieni, avustava vihje: maksa kaikki laskut elämässäsi kuten minä, kolme päivää ennen eräpäivää, niin ei tarvitse ruikuttaa julkisesti omista maksuongelmista.

• kalervo64
        rästimaksut kirjoitti:

tämäpä oli hauska aihe ja kirvoittanut paljon mielipiteitä ! Sinusta Kalervo64 en ole aivan varma. Mitä tarkoittaa tuo 64 ? Onko se ikä, syntymävuosi vai älykkyysosamäärä ? Väitit minua tuolla alussa hieman typeräksi tytöksi, joka ei siis pidä paikkaansa: olen 60 vuotias, mies ja minulla on viisi lastenlasta. Olen muutenkin senverran monessa liemessä keitetty, että tunnistan ehkä sinut paremmin maksuongelmaiseksi kuin sinä tunnistit minut tytöksi. Kuitenkin uudelleen pieni, avustava vihje: maksa kaikki laskut elämässäsi kuten minä, kolme päivää ennen eräpäivää, niin ei tarvitse ruikuttaa julkisesti omista maksuongelmista.

Jos sä oot 60v ni mä oon paavi.

• portsanmanta

Olen lukenut nyt käytyä keskustelua melko pitkälti ja haluaisin kommentoida jo heti alkuvaiheeseen: minusta on kohtuutonta, että joutuu odottamaan yli viikon maksettuaan - vaikkakin luottotilin kautta - tv-kanavista. Minäkin hermostuisin, ja pahasti. Päätelmäni kyseisestä toiminnasta olisi, että okei, jos en saa toivottua PALVELUA maksusta huolimatta, en sitten maksa. Ehkä kyseinen PALVELU ei ole maksun arvoista.
      Onnellisia filmielämyksiä kalervo64:lle kuitenkin. Onhan meillä sentään teeman klassikkolauantai ja Filmtown, jonka vuokraelokuvat eivät kuukaudessa yllä samoihin maksuihin kuin kaapelitv, vaikka miten yrittäisi keskittyä ensi-iltoihin.
      Joten eiköhän olisi aika sanoa pitkäaikainen suhteesi kaapelitv:n kanssa poikki, ennen kuin ero tulee kalliimmaksi:).

• Entinen turkulainen

Mun ymmärtääkseni sopimus syntyy, kun maksusuoritus on tehty. Kokemukseni on, että kun luottokortin omistaja hyväksyy suorituksen, veloitus näkyy kortin saldotiedoissa ja siis sopimus on syntynyt. Siitä, miten maksut kirjautuvat myyjäosapuolen tilille, ei siis pitäisi maksajan kärsiä. Minua ei ole koskaan pyydetty noutamaan ostoksia viiden päivän kuluttua, kun olen maksanut luottokortilla, joten en ymmärrä Turun kaapelitv:n palvelupolitiikkaa.

Kyseessä on siis selvä sopimusrikkomus, josta rikkojaosapuoli on vastuussa. Yleensä tällaisessa tapauksessa vahinkoa kärsinyt on oikeutettu hyvitykseen. Kehno kilpailutilanne antaa palveluntarjoajille vääristyneen kuvan siitä, mikä on asiaskaspalvelua ja mikä ei. Kaikkien etu on, että asioista puhutaan eikä siedetä mitä tahansa vaieten.

• VALITTAA

OMA VIKA JOS MAKSAMATTOMIEN LASKUJEN TAKIA EI SITÄ OMAA SUOSIKKI SARJAA NÄÄ. TURHA PERSAUKISTEN TAI LAISKOJEN VITISTÄ ELLEI OLE RAHAA/MIELENKIINTOA MAKSAA. EI SE LASKUN ERÄPÄIVÄ OLE SITÄ VARTEN ETTÄ MUISTAA MILTA VUODELTA LASKU ON

• huutaa

käytä capslockkia

• kalervo64

Kovin suuri osa meistä on niin helposti nimeämässä luusereiksi ne joilla on ollut maksut rästissä tai huonot ajat. Se kuvaa tätä aikaa. Tai oikeastaan mennyttä. Itse olen vaan tosi hajamielinen laskunmaksaja.

Pointti on oikeudenmukaisuus. Mikä on oikeudenmukaista? Jokainen törmää elämässään jossakin vaiheessa epäoikeudenmukaisuuteen. Silloin ei auta se että, että joku urpo naapurista vain ulkopuolisena nimittelee. Nykyajan ongelma on se että suomalainen ei enää koe, että lähimmäistä tulisi auttaa tai tukea. Jos oma nahka ei ole kyseessä, niin vitun väliä. Tämä kulttuuri ei kestä kriisejä, joita taitaa olla tulossa.

• varustettu hajamielinen
        kalervo64 kirjoitti:

Kovin suuri osa meistä on niin helposti nimeämässä luusereiksi ne joilla on ollut maksut rästissä tai huonot ajat. Se kuvaa tätä aikaa. Tai oikeastaan mennyttä. Itse olen vaan tosi hajamielinen laskunmaksaja.

Pointti on oikeudenmukaisuus. Mikä on oikeudenmukaista? Jokainen törmää elämässään jossakin vaiheessa epäoikeudenmukaisuuteen. Silloin ei auta se että, että joku urpo naapurista vain ulkopuolisena nimittelee. Nykyajan ongelma on se että suomalainen ei enää koe, että lähimmäistä tulisi auttaa tai tukea. Jos oma nahka ei ole kyseessä, niin vitun väliä. Tämä kulttuuri ei kestä kriisejä, joita taitaa olla tulossa.

laskunmaksaja, neuvottelee itselleen
        menetetyt päivät, maksetun jakson loppupäähän,
        jatko-osaksi.

• kullanarvoinen
        kalervo64 kirjoitti:

Kalervo64. Kävin armeijan vuonna -67 Korian Pioneeripataljoonassa ja tutustuin siellä mielenkiintoiseen tutkimustulokseen: ne, jotka eniten valittivat armeijan ruuasta, olivat kotoisin kaikkein köyhimmistä oloista eli alueilta, joissa syötiin kaikkein yksinkertaisinta ruokaa. Luulen, että sama korreloi nykyaikaakin: ne jotka jatkuvasti potevat rahapulaa, ovat eniten valittamassa palvelusta, kun sitä harvoin voivat ostaa......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      395
      5923
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      80
      5298
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4326
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3921
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3709
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      162
      3400
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      100
      3164
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      51
      3158
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2269
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49