Kuutiota kuunneltu

Brgos

Hei!

Nyt on Kuutionkin julkaisemisesta kulunut jo jonkin aikaa niin eiköhän pistetä gallup pystyyn.

Mikä tai mitkä on paras/parhaat biist Kuutiolta?

Oma suosikkini on ehdottomasti Pakkomielle.

5

828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjsdslhket

Noissa Apulannan piiseissä on aina se ominaisuus/ongelma/vika, että "piisi ja sanoitus on tehty toisistaan riippumatta".

Musiikin tahti vrt. sanoituksen lausejako ei osu luontaiseen tapaan kohdalleen. Samanlaista moitetta saivat aikoinaan Kaija Koo ja Markku Impiö samantapaisesta perinteen rikkomisesta.

Minun ei-ammattilaisen mielestä noissa Apulannan ja Kaija Koon piiseissä melko pahasti häiritsee tuo omintakeinen sanoitustapa. Jos kyseessä olisi jokin harvoin käytetty tehokeino, sen sietäisi paremmin.

• biisejä

Ja juuri sen omintakeisen sanoitustavan takiahan Wirtasen biisit ovat valovuosien päässä muusta Suomi tavarasta.

Mielipidekysymyksiähän nämä ovat, toiset tykkää, toiset ei. Itse pidän Wirtasen biisejä suorastaan nerokkaina ja mielestäni juurkin tuo sävellys/sanoitus-yhteenmenevyys vain paranee levy levyltä.
        Otetaan nyt Kuutiolta vaikka kappale nimeltä "Puolet". Paljon paremmin ei olisi voinut enään sävellykseen sanoja tehdä tai sovittaa. Tai toisinpäin. Biisi on vaan yksinkertaisesti mielestäni malliesimerkki täydellisestä teoksesta!

• Phani
        biisejä kirjoitti:

Ja juuri sen omintakeisen sanoitustavan takiahan Wirtasen biisit ovat valovuosien päässä muusta Suomi tavarasta.

Mielipidekysymyksiähän nämä ovat, toiset tykkää, toiset ei. Itse pidän Wirtasen biisejä suorastaan nerokkaina ja mielestäni juurkin tuo sävellys/sanoitus-yhteenmenevyys vain paranee levy levyltä.
        Otetaan nyt Kuutiolta vaikka kappale nimeltä "Puolet". Paljon paremmin ei olisi voinut enään sävellykseen sanoja tehdä tai sovittaa. Tai toisinpäin. Biisi on vaan yksinkertaisesti mielestäni malliesimerkki täydellisestä teoksesta!

Kyllä näin on, että Toni vaan on nero. Ihailen ihmistä, joka pystyy kirjoittamaan niin näppäriä sanoituksia sekä säveltämään aivan mahtavan energian sisältävää musiikkia! Kiitos Toni! ja koko Apis!

• ostaisin.

Omaksi suosikiksi nousi Ravistettava ennen käyttöä.

• Paatero-Punkki

Itse omistan tämän levyn ja kaikki biisit ovat aivan mahtavia! Jokaisessa biisissä on jotain hyvää ja yhtä parasta on mielettömän vaikea valita. Kuitenkin levyn parhaimmat biisit ovat mielestäni Kaikki sun pelkosi, Ravistettava ennen käyttöä ja Kuution palaset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe