Raskaaksi heti abortin perään?

En jaksa...

Eli siis, mulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys muutama kuukausi sitten.

Olin yhdynnässä noin kuukausi sen jälkeen, käytimme kondomia, mutta se luiskahti pois kesken kaiken ja jäi sisälleni hetkeksi aikaa. Mies ei lauennut, vaan kondomi lähti, koska penis veltostui.

Kuukautiseni alkoivat n. viikko tämän yhdynnän jälkeen, nämä olivat siis ensimmäiset kuukautiset keskeytyksen jälkeen. Aloitin tuolloin ehkäisyrenkaan käytön. Renkaan käytön aikana mies on muutaman kerran lauennut sisälleni. Ensimmäisen renkaan aikana tiputteli koko ajan, taukoviikollakin. En erottanut koska "varsinaiset" kuukautiset olisivat alkaneet, koska se oli lähinnä pientä tiputtelua. Pelkään, että ne olivat raskaudenaikaiset "vale"kuukautiset.

Saatan olla vainoharhainen, mutta nyt muutaman viikon sisällä on tullut samantapaisia raskausoireita, mitä oli viimeksikin. Kova väsymys on päällä koko ajan, vaikka nukun 8-10h yöunia. Toivon todella, etten ole raskaana.
Onko kenellekkään käynyt niin, että olisi tullut raskaaksi heti keskeytyksen jälkeen?

Nyt vain sitten odotellaan seuraavaa taukoviikkoa, että tuleeko kuukautisia vai ei... Mukavaa tässä on se, että ne voivat tulla silti, vaikka olisinkin raskaana!

10

1281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edellisen

jälkeen oo tullu mieleen käyttää tuplaehkäsyä?! On se nyt kumma jos senkin läpi sikiää!

• Ap.

keskeytyksen jälkeen saman tien tuplaa käyttämään, koska kuukautisia piti odotella, että renkaan käytön voin aloittaa. Kukaan ei esimerkiksi kertonut, että olisin voinut aloittaa sen vaikka jo keskeytyspäivänäkin, kun niinkin voi kuulemma tehdä.

Ja rengas on lähes 100% varma oikein käytettynä (kuten olen tehnyt) ja parisuhteessa tässä elellään. Suurin osa ihmisistä parisuhteessa ei varmasti käytä kondomia hormoniehkäisyn rinnalla, ja halusin itsekin renkaan tehoon luottaa.

• parisuhteessa
        Ap. kirjoitti:

keskeytyksen jälkeen saman tien tuplaa käyttämään, koska kuukautisia piti odotella, että renkaan käytön voin aloittaa. Kukaan ei esimerkiksi kertonut, että olisin voinut aloittaa sen vaikka jo keskeytyspäivänäkin, kun niinkin voi kuulemma tehdä.

Ja rengas on lähes 100% varma oikein käytettynä (kuten olen tehnyt) ja parisuhteessa tässä elellään. Suurin osa ihmisistä parisuhteessa ei varmasti käytä kondomia hormoniehkäisyn rinnalla, ja halusin itsekin renkaan tehoon luottaa.

ei kai ole sitten mikään ongelma kantaa vastuu seksin mahdollisesta seuraamuksesta..

• ja jo on
        parisuhteessa kirjoitti:

ei kai ole sitten mikään ongelma kantaa vastuu seksin mahdollisesta seuraamuksesta..

sinulla vastausta hänelle. Toivotaan ettet ole raskaana. :(

• kaikkea sitä kuuleekin

Vai etkö oppinut mitään abortistasi

• satuapa

on sama kuin muillakin yhdistelmäehkäisymuodoilla (ja vähemmän unohtamisriskejä kuin pillereillä) ja sillä on monia hyviä ominaisuuksia, joita kierukoilla ei ole. Kuten kiertoa säännöllistävä vaikutus.

• 1977
        satuapa kirjoitti:

on sama kuin muillakin yhdistelmäehkäisymuodoilla (ja vähemmän unohtamisriskejä kuin pillereillä) ja sillä on monia hyviä ominaisuuksia, joita kierukoilla ei ole. Kuten kiertoa säännöllistävä vaikutus.

...oman kokemukseni mukaan,e ttä tulin raskaaksi kyseistä tuotetta käyttäessäni.

Jos tuota pikku juttua ei ota huomioon, niin rengas oli kyllä kätevä juttu, varsinkin tällaiselle huonomusitiseslle.

Aloittajalle täytyy tosin sanoa, että ainakin itse olin renkaan käytön aloituksen jälkeen jonkin aikaa tympiintynyt kaikkeen, eli se normaali hormoonien tasaantuminen, "mikään ei tunnu miltään tunne", minkä saattaa ehkä sotkea myös väsymykseen, kun tuntuu että elämäniloa ei juuri ole(ei kyllä suruakaan)... Minulla se tunne on tullut aina aloittaessani uuden hormonaalisen ehkäisyn, mutta sitten siitä on vain tasaantunut taas melko normaaliksi omaksi itsekseen. En kyllä tiedä millainen olisin normaalisti, kun niin kauan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä ja nyt kun en käytä, olen raskaana, ihan näin tunteiden heiteltävissä kai en normaalisti ole...

• eräs.

Olet ehkä väsynyt siksi, että aloitit vähän aikaa sitten ehkäisyrenkaan käytön ja keinotekoiset hormonit väsyttävät aina. (ainakin itseäni)

Sekin merkkaa paljon, oliko sulla ovulaatio sen "luiskahduksen" aikoihin.

• vielä se

että noi ehkäsimet sisältää hormooneita, joten alkukäytössä monia samoja oireita kuin raskaudessa..mm. rintojen arkuus ja pahoinvointi.

Kannattaa ehkä ostaa testi. Ja kertaukseksi lukea renkaan haittavaíkutukset..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe