Renault julkisti viime vuoden tuloksensa tänään ja samassa yhteydessä ilmoitettiin että tappiollisten Laguna ja Espace mallien tuotanto lopetetaan. Tehdasta uudistetaan niin että noiden mallien tilalla alkaa hyötyajoneuvojen valmistus.
Laguna saanee jonkinlaisen henkisen seuraajan vuonna 2010 kun Renaultin ja Samsungin yhdessä kehittämän uuden automallin myynti saattaa alkaa myös Euroopassa.
http://www.automotorsport.se/news/17139/renault-skrotar-espace--och-nya-laguna/
Lagunan tuotanto lopetetaan!
8
1985
Vastaukset
- sfwer
Laguna tuli Renault 21:n seuraajaksi, vaikka oikeastaan malleja ei voi liittää toisiinsa. Ensimmäiset Lagunat olivat ilmeisesti 1990-luvulla jotenkuten keskinkertaisia autoja, mutta vikaisempia kuin edeltäjänsä. Sitten tuli pelkkää alamäkeä. Viimeisen Lagunan tulo viime vuonna oli suoranaista tuhlausta ja jopa luontoakin ajatellen hävytöntä röyhkeyttä. Nyt lamakauden aikana on pakko taas tehdä edes vähän parempaa laatua, ja ehkä uusi Megane on semmoinen. Ilmeisesti Laguna tullaan muistamaan maailman huonoimpana 1990-2000-lukujen autona.
- TDO
Ei nyt ihan voi sanoa Rellun Lagua kaikista huo-
nommaksi autoksi 1994-08 kyllä se ykköskopanen
autosta käy vielä nykyisinkin, ei tartte enään
lukea niin kamalasti haukkuja kyseisestä autosta
tälläkään palstalla kun tarina on loppu. - sgd
Harmi tämä lopettaminen. Siinä menee tyylikäs ja hyvin toimiva auto ennen aikojaan.Seitsemän vuoden
omat kokemukset ovat pelkästään positiivisia. Näitä keskusteluja seuranneena pitää vain ihmetellä voivatko laatuerot samassa tuotteessa olla niin suuria. Vai onko kyse enemmän luulosta kuin tiedosta. - Sceenikko
http://www.goauto.com.au/mellor/mellor.nsf/story2/05ECBB5C81F47FF9CA25755C0018DE89
Tässä taloustilanteessa merkki pääsee vähällä jos vain pari mallia vähenee, moni automerkki kun on vaarassa kadota kokonaan.
Lagu III kiinnostaisi periaatteessa, niistä on jo näkynyt todella huimia alennuksia liikkeissä olevista malleista.- 2011 korvataan uudella
Tuossa tosiaan sanotaan että viime vuonna lanseerattu Laguna III lopetetaan *ehkä* jo vuonna 2011 mutta samaan hengenvetoon todettiin että se korvataan Samsungin (josta renault omistaa 80%) kanssa yhteistyössä kehitetyllä mallilla.
Vähän samanlainen kuvio kuin Koleos joka perustuu konsernin yhteisille komponenteille ja valmistetaan Samsungin tehtailla Koreassa.
Renault ei aio jatkossa panostaa yksin suurten mallien kehittämiseen mikä ei olekaan ihme koska kaikki suuret rellut ovat olleet melkoisia floppeja.
Lakkautuslistalle joutunut Vel Satis oli sitä mitä suurimmassa määrin. Espacen lopettaminen on kyllä vahinko koska ensimmäinen Espace ylipäätänsä loi koko autoluokan Eurooppaan mutta suurten ja paljon bensaa kuluttavien henkilökuljettimien kysyntä on romahtanut Euroopassa.
- Tiedän kaiken
Lähdetäänpä ihan alusta liikkeelle.
Koko juttu on lähtenyt liikkeelle ilmeisesti autocarin jutusta, mikä tunnetaan myös automiesten keskuudesa seiskan veroisena tiedonlähteenä. Artikkelissa "toimittaja" Hilton Holloway oli "Käynyt keskusteluja" "Renaultin sisäpiirin" kanssa, kuka oli nämä "tiedot" hänelle tarjoillut.
Se kuka on osannut englantia ja ymmärtää lukemansa, on aika nopeasti kartalla todellisesta tilanteesta.
Konsernin tulos (net income )vuodelle 2008 oli vain 599 miljoonaa euroa jota tietenkin voidaan pitää autoteollisuudessa tänä päivänä aika surkuteltavana säälituloksena.
Espacen uuden version kehityksen jäihin lyömisestä ensimmäinen tehtaan tiedonanto taisi olla jo viime keväänä. Sama koskee Safranea. Tadaa, niitä Suurempia Renaulteja. Lagunan lopettamisesta ei ole ollut sanaakaan missään muualla kuin luottotoimittajan omassa mielikuvituksessa. Se mitä on ihan oikeassakin maailmassa tapahtunut on, että Lagunan valmistusmääriä on pienennetty ja samaan tehtaaseen on alettu tuomaan toisista tehtaista pakettiauton muotteja.
Ja mitä tulee tähän "lagunan korvaajaan", niin voi tulla yllätyksenä että tää RSM:n (Renault-Samsung-Motors) platform SM5 on jo tuotannossa. Tätä Safranen "korvaajaa" myydään jo täyttä päätä arabimaihin. Kuvia siitä voi käydä ihmettelemässä osoitteessa: http://www.renault.com/en/Vehicules/Pages/renault-safrane.aspx- Maxima tulee takaisin
Aika erikoinen on kuvio. Renault omistaa Samsungista 80% ja Nissanistakin täyden kontrollin reilulla 40% siivulla.
Samsungin nykyiset SM5 ja SM7 perustuvat Nissanin J31-pohjalevyyn jonka pohjalta rakennettu Nissan Teana tunnetaan USA:n markkinoilla meillekkin tutulla nimellä Maxima (kuudes sukupolvi menossa). Arabimaissa myyty Safrane on oikeastaan SM5 uudella maskilla.
Koska rellun isot (edustus)mallit ovat tunnetusti olleet floppeja mutta niitä on ollut pakko pitää mallistossa merkin imagon takia, kuulostaa enemmän kuin järkevältä ettei resursseja haaskata enää tällaisten kehittämiseen kun konserin sisältä kerran löytyy valmiiksi helkkarin paljon parempi jopa edustusautoksi venyvä pohjalevy ja tehdaskin Koreasta.
Nissan esitteli pohjalevystä version J32 viime vuonna joten seuraava "Laguna" saattaa olla tähän pohjalevyyn rakennettu SM5:en seuraava versio tai todennäköisesti J33 pohjainen jos nykyinen Laguna III pidetään kuitenkin tuotannossa ainakin vuoden 2011 loppuun.
Jostain syystä Renault-Nissan ei ilmeisesti tuo tuota autoa enää Maximan nimellä eurooppaan eikä Samsungin brändiä tuota tänne lainkaan joten kyseinen ajopeli nähdään täällä vasta salmiakki keulallaan. - Tiedän kaiken
Maxima tulee takaisin kirjoitti:
Aika erikoinen on kuvio. Renault omistaa Samsungista 80% ja Nissanistakin täyden kontrollin reilulla 40% siivulla.
Samsungin nykyiset SM5 ja SM7 perustuvat Nissanin J31-pohjalevyyn jonka pohjalta rakennettu Nissan Teana tunnetaan USA:n markkinoilla meillekkin tutulla nimellä Maxima (kuudes sukupolvi menossa). Arabimaissa myyty Safrane on oikeastaan SM5 uudella maskilla.
Koska rellun isot (edustus)mallit ovat tunnetusti olleet floppeja mutta niitä on ollut pakko pitää mallistossa merkin imagon takia, kuulostaa enemmän kuin järkevältä ettei resursseja haaskata enää tällaisten kehittämiseen kun konserin sisältä kerran löytyy valmiiksi helkkarin paljon parempi jopa edustusautoksi venyvä pohjalevy ja tehdaskin Koreasta.
Nissan esitteli pohjalevystä version J32 viime vuonna joten seuraava "Laguna" saattaa olla tähän pohjalevyyn rakennettu SM5:en seuraava versio tai todennäköisesti J33 pohjainen jos nykyinen Laguna III pidetään kuitenkin tuotannossa ainakin vuoden 2011 loppuun.
Jostain syystä Renault-Nissan ei ilmeisesti tuo tuota autoa enää Maximan nimellä eurooppaan eikä Samsungin brändiä tuota tänne lainkaan joten kyseinen ajopeli nähdään täällä vasta salmiakki keulallaan.http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article218005.ece?s=r&wtm=-17022009
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892