Kysymys on XP Homen muurista ja Keriosta;
a) Kytkeytyykö XP:n muuri automaattisesti päälle heti jos jokin muu koneelle asennettu palomuuri lakkaa toimimasta yllättäen tai ei käynnisty ollenkaan?
b) Tehtäväpalkissa oleva Kerion kuvake ei ilmesty aina avauksessa näkyviin ollenkaan,kun klikkasee työpöydän Kerio kuvaketta niin sen jälkeen tehtäväpalkin kuvake ilmaantuu.
Olen em tilanteessa tarkastanut tietoturvakeskuksesta ja Shields Up:lla tilanteen ollessa päällä ja molemmat ilmoittaa kerion ok toiminnasta,onko se päällä sitten?
Kiitos ennakkoon jos pystytte pöljälle kertomaan.
Pari askarruttavaa asiaa
8
396
Vastaukset
- ...............
xpn palomuurissa ei ole mitään automatiikkaa, se pysyys siinä tilassa mihin se on laitettu. Päällä tai pois.
- ....
XP:n julkaisusta lähtien XP:n omalla palomuurilla poislukien välivaihe, kun piti kokeilla ZoneAlarmit, Keriot, Comodot, PC Tools, Sygate jne jne...
Se oli loputonta häiriötä ja lupien myöntelyä, sekä ihmettelyä, miksi tämä, tuo ja ne eivät toimi?
XP:n palomuuri on riittävä, ja ne jotka veisaavat tietoturvahysteerikkojen virttä, että se ei tarkasta ulos menevää liikennettä, voisivat yrittää ymmärtää sen, että kone ei saastu, kun sisääntuleva liikenne valvotaan, ja muut koneet eivät saastu, kun niissäkin on palomuuri.aikoinani sähläsin myös noiden kaikkien kanssa, kunnes poistin virustutkaa myöten kaikki. pelkällä XP:n palomuurilla sekä spywareblaster.
näin on menty toista vuotta eikä mitään ongelmia.
pari kertaa olen vainoharhaisuuttani skannannut f securen ja kasperskyn onlinessä ja tulos nolla.
penkin ja näppiksen välissä on paras virustutka ja muuri.- menetelmää..
harrastelijakirurgi kirjoitti:
aikoinani sähläsin myös noiden kaikkien kanssa, kunnes poistin virustutkaa myöten kaikki. pelkällä XP:n palomuurilla sekä spywareblaster.
näin on menty toista vuotta eikä mitään ongelmia.
pari kertaa olen vainoharhaisuuttani skannannut f securen ja kasperskyn onlinessä ja tulos nolla.
penkin ja näppiksen välissä on paras virustutka ja muuri.käytetään täälläkin. Jos tavat on mitkä on niin siinä ei auta mitkään turva-ohjelmistot. Paras tietoturva on oma järki, jollei se riitä niin on paras pysyä perinteisissä harrastuksissa, tosin ne on parempia kuin tää nörtteily.
- fatima kanki
se xp:n oma muuri on, vaikkei ulosmenevää blokkaakaan, perusjuntilla ei ole piraattiohjelmia joiden 'soittelua' pitäis estellä. Joku rekisteriä valvova pökäle riittää muurin lisäks niin ei ne haittaohjelmatkaan aivan silmille hypi. Nykyään suurin osa haittaohjelmista tulee muuta kautta kuin varsinaisesti palomuurin läpi joten aivan sama mikä muuri on käytössä, madot kyllä pysyy ulkona, siihen se palomuuri oikeastaan on tarkoitettukin.
- kun.
..kun jotkut välttämättä haluavat palomuurilla syynätä ja estää OMAN koneen yhteyksiä ulos nettiin.
Minulle on tärkeintä, että XP:n palomuuri syynää netistä tulevat yhteydet.
- Pöljä-Make
Nyt vähän epäselväksi mulle,kiitos kuitenkin vastauksista.
- päälle.
Jonkin päivityksen olen ollut huomaavinani laittavan muurin päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17410168Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523425Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493163- 642835
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032189- 1162163
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251993Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671608Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221386Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121356