kasvot alkoivat punertaa

yhtäkkiä

en ole syönyt kuin ruokaa jota ennenkin olen aina viikoittain muutenkin aterioinut. juonut vain vadelmamehua 'erikoisena' jota sitäkin juon kerran viikossa. eli mitään allergiaa ei pitäisi edes olla? mistä nämä yhtäkkiset kirjavan punaiset kasvot? kuitenkin jotain allergiaa?

6

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut...

      Mulla tollasta saa aikaan tietyt alkoholipohjaiset juomat.
      Eli mitä tuossa vadelmamehun seassa on? Jos on alkoholia, niin siinä selitys.

      • oli vaan,

        joten mistään alkoholista ei voi johtua.


    • minä80

      Olet voinut allergisoitua jollekin aineelle, jolle et aiemmin ole ollut allerginen. Tai sitten "tavallisen" ruuan joukossa on ollut jotakin epätavallista. Tarkistapa vielä: onko jossakin ostamassasi valmisruuassa ollut esim. mainosta "uusi resepti", "entistä parempi maku" tms? Sehän tarkoittaisi sitä, että ainesosia on todennäköisesti vaihdettu. Jos olet tehnyt ruokasi itse, niin oletko esim. ostanut uusia mausteita viimeaikoina? Esim. eri valmistajien curry-mausteissa on eri ainesosia.

      Tai sitten punoitus ei johdu ruoka-aineista: Oletko käyttänyt uutta rasvaa/meikkivoidetta? Pessyt kasvopyyhkeesi uudella pesu- tai huuhteluaineella? Tavannut koiran, joka on nuollut kasvojasi?

    • olla..

      sulfiitteja siinä mehussa,sillä itselle alkaa tulla punaisia läikkiä kaulalle ja poskiin sulfiiteista ja niitä on usein mehuissa ja siidereissä.

    • Nimetön

      Itse tulin aikuisiällä allergiseksi säilöntäaineille, joita tungetaan lähestulkoon jokaiseen tuotteeseen, mitä kaupan hyllyltä löytyy. Seuraileppa natriumbentsoaatin (E211) ja kaliumsorbaatin (E202) vaikutusta kasvoihisi. Minulla on kirkkaanpunainen ihottuma koko kasvoilla heti seuraavana päivänä, jos pistän edellisenä päivänä näitä suuhuni. Lihassakin on oma säilöntäaineensa, mutta sille en ole allerginen. Voithan tarkkailla sitäkin, jos näistä ei selvyyttä tule.

    • ........

      Sama juttu. Irtokarkit alkoholi tai siideri tai sinnepäin. Eli veikkaan jotain lisäainetta / muuta. Viini ei aiheuta oireita, eli sulfiitti tuskin on syypää.

      Alkoi ihan aikuisiällä, ei muita allergioita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe