Tämä on varmasti tyhmä kysymys, mutta ehkä joku silti on viisaampi kuin minä.
Haluaisin ostaa itselleni Vespan, mutta en ensinnäkään tiedä, mistä käytettyjä saa parhaiten hankittua. Mistä?
Entä tarvitaanko Vespan ajamiseen jokin muu ajokortti kuin tavallinen henkilöauton kuljetamiseen vaadittava B-kortti?
Kiitos avusta.
Tyhmiä kysymyksiä Vespasta?
6
4287
Vastaukset
- ei riitä
vaan sinun pitää suorittaa A:an osuus. Noin 800-1000 euron kustannus. Ajokoulujen hinnotteluissa suuriakin eroja.
- mfrjjjhhreyhfnbnrfh
Esim: www.nettimoto.com
- kertoa jotain.....
mfrjjjhhreyhfnbnrfh kirjoitti:
Esim: www.nettimoto.com
vai mainostaa????
- riippuu
Jos ostat 50 kuutioisen, saat ajaa mopokortilla, jos olet syntynyt-85 tai sen jälkeen. Ennen vuotta -85 syntynyt saa ajaa ilman korttia mopoa.
125 kuutioisen tarvitaan moottoripyöräkortti.
Tosin ns.vanhalla AB-kortilla saa ajaa vaikka kuinka isoa moottoripyörää. Vespakin luokitellaan mootoripyöräksi, ainakin vakuutusyhtiöissä. - t.v.
Saat ajaa alle 50cc Vespaa (moposkootteri) ilman korttia jos olet ennen 1985 syntynyt. Jos sen jälkeen, saat ajella sitä jos sinulla on M(mopo) tai B(hlöauto) ajokortti.
125cc Vespan ajelemiseen tarvitaan A1-luokan ajokortti (kevytmoottoripyörä).
Isompiin Vespoihin tarvitaan A-kortti eli moottoripyörän ajo-oikeus. Se saa olla joko rajoitettu (alle 25kW) tai rajoittamaton A koska yksikään Vespa ei tuota 25kW tehoa ylitä.
Näistä kertoo lisää www.ake.fi ja Vespojen kuutiotilavuudet löytyvät vaikkapa osoitteesta www.vespa.fi.
Niin, Vespat ovat siis mopoja, kevytmoottoripyöriä tai moottoripyöriä mottoritehosta riippuen. Laki ei tunne skootteria noista eroavana ajoneuvoluokkana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263784- 822607
- 392131
- 331922
- 451888
- 1071785
- 211666
- 271512
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331488