Kun niistä puhutaan. Tietääkseni niillä ei rikastumaan pääse ja eikös se käteen jäävä osuus ole vähäinen, kun veroa menee paljon?
Valtuutettujen kokouspalkkiot
11
974
Vastaukset
- on.
on halpa harrastus ja saa päättää muiden asioista,
kun omat on jo menneet päin sitä...niitä ei enää voi korjata.- varma tieto
Onkii aika varakkaan näköstä porukkaa noin kunnanvaltuutetut, varsinki ketkä on useamman kauden istunu:) Rikastunu kokouspalkkioilla tietty...Voi hyvä sylvi...
Kertokaa ny joku paljon ne kokouspalkkiot ovat, se on 100% varma et lisäprosentilla menee verot. Kukaan sitä ei päätyönä varmasti tee. Odotan mielenkiinnolla.
- hyvin menee , mutta ...
Kai sinä 7 euron tienoilla jäsenelle kokouksesta. Puheenjohtaja taitaa saada peräti 9,50 euroa.
Kyllä sillä rikastuu.- rikas, rakas, köyhä, valtuu...
Palkkiot 45-50 euroa kokoukselta kilometrikorvaukset ja ansion menetykset, jos joku työaikanaan kokoustaa. Eli mitä isompi kiho siviilissä sitä isompi kulu veronmaksajille :))
- keskituloinen
rikas, rakas, köyhä, valtuu... kirjoitti:
Palkkiot 45-50 euroa kokoukselta kilometrikorvaukset ja ansion menetykset, jos joku työaikanaan kokoustaa. Eli mitä isompi kiho siviilissä sitä isompi kulu veronmaksajille :))
Suomalaisen keskituntipalkka on noin 12-13 euroa. Minä kai olen hyvätuloinen, kun mulla tuntipalkka on vähän yli 20 euroa/h.
Jos esim. näihin verrataan valtuuston kokouksia ja maksettavia palkkioita, ei se palkkio paljoa ole. Kokous kestää keskimäärin kai 2-3 h ja sitä ennen on ryhmäkokoukset. Oletettavaa on, että valtuutetut perehtyvät asioihin ennakkoon, joten siihen menee taas pari tuntia. Eli yhteensä vähintään 5-6 h/kokous. Taitaapa jäädä kokouspalkkio alle minimipalkan? Kokoukset ovat iltaisin, joten harvemmalle tulee ansionmenetyskorvauksia, eikä niitäkään saa, ellei työnantaja pidätä ko. summaa palkasta... kysehän on ansionmenetyskorvauksesta.
Loppujen lopuksi valtuutetun työ taitaa olla aika ikävää duunia.
Mukavasti kuitenkin ko. aiheesta saadaan kateuden siementä ja kylillä puhetta. - hyyry-
rikas, rakas, köyhä, valtuu... kirjoitti:
Näyttää siis siltä, ettei noilla kokouspalkkioilla eletä. Pitää tehdä rehellistä työtäkin.
Varmaan niitä isompiansioisia äänestävät isompiansioiset, siis antoisammat veronmaksajat, joten siltä osin ei pitäisi olla valittamista.
Voisihan tietysti joku vähempiosainen kiusallaan äänestää isoansioista. - 40-50 egee per kokous
hyyry- kirjoitti:
Näyttää siis siltä, ettei noilla kokouspalkkioilla eletä. Pitää tehdä rehellistä työtäkin.
Varmaan niitä isompiansioisia äänestävät isompiansioiset, siis antoisammat veronmaksajat, joten siltä osin ei pitäisi olla valittamista.
Voisihan tietysti joku vähempiosainen kiusallaan äänestää isoansioista.Miinus veroa 40 prossaa ja puolueverokin. Joten ei niillä rikastu. Ne, jotka kulkee kraka kaulassa ja puku päällä, saavat rahansa niihin vaatteisiin jostain muualta.
Kokouspalkkio on PIENI korvaus siitä, että joku päättää isoista asioista ja istuu kokouksissa tuntitolkulla. Ja valmistautuukin niihin.
En usko, että kukaan kai huvikseen siellä istuu paneutumatta asioihin. - hyvin menee, mutta menköön
40-50 egee per kokous kirjoitti:
Miinus veroa 40 prossaa ja puolueverokin. Joten ei niillä rikastu. Ne, jotka kulkee kraka kaulassa ja puku päällä, saavat rahansa niihin vaatteisiin jostain muualta.
Kokouspalkkio on PIENI korvaus siitä, että joku päättää isoista asioista ja istuu kokouksissa tuntitolkulla. Ja valmistautuukin niihin.
En usko, että kukaan kai huvikseen siellä istuu paneutumatta asioihin.Niin on asia, ettei siellä rikastuta, vaan se tapahtuu muualla.
Sen ovat kaikki siellä olevat kokeneet, sillä ei valtuustossa köyhiä ole. Ei ole vuokralla asujiakaan. - köyhyyden tae?
hyvin menee, mutta menköön kirjoitti:
Niin on asia, ettei siellä rikastuta, vaan se tapahtuu muualla.
Sen ovat kaikki siellä olevat kokeneet, sillä ei valtuustossa köyhiä ole. Ei ole vuokralla asujiakaan.Minulla ainakin on pankkivelkaa paljon ja maksan sitä, enkä koe olevani rikas, vaikka omakotitalossa asunkin pankille.
- mari..
köyhyyden tae? kirjoitti:
Minulla ainakin on pankkivelkaa paljon ja maksan sitä, enkä koe olevani rikas, vaikka omakotitalossa asunkin pankille.
Sinähän koko ajan lyhennät velkaa ja asunto siirtyy yhä suuremmassa määrin omaisuudeksesi.
Jos asuisit vuokralla, niin asunto ei olisi yhtään sinun omaisuuttasi nyt eikä vuoden kuluttua.
Vuokralla olohan on kuin rahaa heittäisi kaivoon. Köyhähän sellainen on, joka ei oman asunnon hankintaan pysty.
Etpä taida huomatakaan, miten rikkaaksi olet tulossa. - tiedosta,
mari.. kirjoitti:
Sinähän koko ajan lyhennät velkaa ja asunto siirtyy yhä suuremmassa määrin omaisuudeksesi.
Jos asuisit vuokralla, niin asunto ei olisi yhtään sinun omaisuuttasi nyt eikä vuoden kuluttua.
Vuokralla olohan on kuin rahaa heittäisi kaivoon. Köyhähän sellainen on, joka ei oman asunnon hankintaan pysty.
Etpä taida huomatakaan, miten rikkaaksi olet tulossa.niimpäs olenkin sitten kun olen eläkkeellä: minulla on talonrähjä, jota ei ole varaa remonteerata :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1014507Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293343No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 361388
- 341183
- 371116
- 131064
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872