Poika ja "tyttöjen" leikit

Äiti 78

Hei!
Haluaisin täältäkin kysellä vielä asiasta, joka minua vaivaa, eli minulla on kohta 5-vuotias poika, joka on enemmän kiinnostunut tyttöjen leikeistä, korusita, vaatteista ym, kuin autoista, actioinmaneista ym, millä pojat ehkä perinteisesti leikkii. Voisko joku ottaa kantaa, jolla on vastaavasta kokemuksia? Meillä myös kohta 3-vuotias tytär. Ovat toistensa parhaat ystävät. Ovat päiväkodissa sisarusryhmässä.Päiväkodissa ei olla asiasta yhtään huolestuneita, päiväkodin tätikin oli antanut pojallemme tytöjen sormuksen, ja poika oli siitä hyvin ylpeä. Toisaalta tyttäremme leikkii (leikkivät yhdessä) myös autoilla, ja nuket jää nurkkaan. Päiväkodissa on vaan kehuttu lapsiamme ja sánottu, että on hienoo., kun sisaruksilla läheiset välit, ja ero tulee kumminkin, kun toinen menee eskariin. Mutta: ostaisko pojalle koruja ym, mistä tykkää? Haluaisin tukea lastani hänen yksilöllisessä kehityksessään, ja antaa sellaisia leluja, joista myös tykkää. Joulupukilta hän toivoi kyllä myös merisrosvolaivaa ja roska-autoa. Oon kuullu kyllä muistakin hameilla ja koruilla leikkivistä pojista, mutta voisko joku jakaa kokemuksia? Välillä tuntuu aika ahtaalta nää länsimaisen naisen ja miehen roolit.Haluan tukea lastani ja hyväksyä hänet sellaisena kuinon, sanoivat muut mitä hyvänsä.

13

1051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poikatyttö

      En nyt osaa mitään "oikeaa" tuohon vastata. Mutta on kai normaalia, jos pieni poika tykkää "tyttöjen" leluista. Onhan paljon myös ns. poikatyttöjä. Itse olen tenavana ollut sellainen, eli leluiksi ei kelvannut nuket yms. vaan minulla oli aika komea kokoelma pikkuautoja, joista pojat oli kateellisia. Kymmenen vuotiaaksi parhaimmat kaverini olivat poikia, sen jälkeen tuli tyttökaverit enemmän mukaan kuvioihin ja barbi-leikit alkoivat kiinnostaa.
      Pikkusiskoni taas oli ihan "poika" viisi vuotiaaksi asti. Hän jopa valitsi itselleen pojan nimen, jolla häntä tuli kutsua. "Pikku-Heikin" viha oli suunnaton, jos joku erehtyi sanomaan häntä Tiinaksi ! =) Tämäkin meni ohi, vaikka vielä viisi vuotiaana, kun häneltä kysyi mikä hänestä tulee isona, vastaus oli että "tietysti mies" !!! ;)
      Mielipiteeni on, että anna poikasi leikkiä tyttöjen leluilla ja olla "bestis" sisarensa kanssa. Voithan kannustaa häntä poikien leikkeihin hienovaraisesti, esim. ostamalla se merirosvolaiva joululahjaksi !

    • keke

      että pojasta tulee TRANSVESTIITTI ei sille mitään voi, ihminenhän sekin on, tosin aika kummajainen...

      • on idiootti

        Ex-poikakaveri tykkäsi pienenä tyttöjen leikeistä ja sillä oli hoitopaikassa äidin pakkaama hame mukana laukussa, jonka sai sitten laittaa päälle kun sille tuntui. Tasapainoinen mies hänestä tuli. Olin hänen ensimmäinen tyttöystävä 14 vuotiaana (samanikäisiä) ja jälkeeni hänellä on ollut n.3 vakavaa suhdetta nykyinen, jonka kanssa meni naimisiin kesällä.

        Itse olen sitä mieltä, että lapsesta ei voi tehdä homoa/lesboa/biseksuaalia/transvestiittia. Jos lapseni varhaisaikuisena/aikuisena kertoo kuuluvansa seksuaaliseen vähemmistöön, on hän minulle edelleen yhtä rakas ja arvokas ihminen. Seksuaalisuus on kuitenkin vain yksi elämänosa-alue. Enemmän merkittäviä ovat tavat, käsitys oikeasta ja väärästä yms. joita en asiaankuulumattomuuden vuoksi lähde sen enempää vatvomaan.


      • vattu
        on idiootti kirjoitti:

        Ex-poikakaveri tykkäsi pienenä tyttöjen leikeistä ja sillä oli hoitopaikassa äidin pakkaama hame mukana laukussa, jonka sai sitten laittaa päälle kun sille tuntui. Tasapainoinen mies hänestä tuli. Olin hänen ensimmäinen tyttöystävä 14 vuotiaana (samanikäisiä) ja jälkeeni hänellä on ollut n.3 vakavaa suhdetta nykyinen, jonka kanssa meni naimisiin kesällä.

        Itse olen sitä mieltä, että lapsesta ei voi tehdä homoa/lesboa/biseksuaalia/transvestiittia. Jos lapseni varhaisaikuisena/aikuisena kertoo kuuluvansa seksuaaliseen vähemmistöön, on hän minulle edelleen yhtä rakas ja arvokas ihminen. Seksuaalisuus on kuitenkin vain yksi elämänosa-alue. Enemmän merkittäviä ovat tavat, käsitys oikeasta ja väärästä yms. joita en asiaankuulumattomuuden vuoksi lähde sen enempää vatvomaan.

        Sinä olet idiootti, jos et ymmärrä huumoria.


      • no joo
        on idiootti kirjoitti:

        Ex-poikakaveri tykkäsi pienenä tyttöjen leikeistä ja sillä oli hoitopaikassa äidin pakkaama hame mukana laukussa, jonka sai sitten laittaa päälle kun sille tuntui. Tasapainoinen mies hänestä tuli. Olin hänen ensimmäinen tyttöystävä 14 vuotiaana (samanikäisiä) ja jälkeeni hänellä on ollut n.3 vakavaa suhdetta nykyinen, jonka kanssa meni naimisiin kesällä.

        Itse olen sitä mieltä, että lapsesta ei voi tehdä homoa/lesboa/biseksuaalia/transvestiittia. Jos lapseni varhaisaikuisena/aikuisena kertoo kuuluvansa seksuaaliseen vähemmistöön, on hän minulle edelleen yhtä rakas ja arvokas ihminen. Seksuaalisuus on kuitenkin vain yksi elämänosa-alue. Enemmän merkittäviä ovat tavat, käsitys oikeasta ja väärästä yms. joita en asiaankuulumattomuuden vuoksi lähde sen enempää vatvomaan.

        ...poika joka ei tiedä lapsista mitään!


    • äits

      Nuorempi lapsistani on poika ja pienenä hän leikki isosiskon kanssa kotileikkejä. Hän oli sellainen rauhallinen pikkutarkka poika, joka ei esim. 4-5 vuotiaan "osannut" poikien raisuja leikkejä tai sitä, että riidat ratkottiin nyrkein, hänen mielestään erimielisyydet voitiin keskustelemalla selvittää.
      Koulussa, eka- ja tokaluokalla, asia vaivasi häntä, hän koki itsensä ulkopuoliseksi kun ei ollut kiinnostunut päättömästä riehumisesta ja riitelystä. "Pitäisikö minun sitten olla sellasta mitä en ole.."

      Ihan pikkupoikana n. 2-3 v hän tykkäsi käyttää hametta, etenkin lastenhuoneen diskossa hame piti olla, sillä tottakai diskoon kuului että helmat pyörähtää .. samoin naapurin pojalle piti etsiä tyttären hame päälle, tälläkin pojalla oli isosisko hameineen ja hepeneineen..

      Pienestä rauhallisesta pojasta on kasvanut aivan tavallinen normaali teini viiksihaituvineen tyttöystävineen kaikkineen.. En ollut huolissaan siitä mitä hänestä tulee.
      Osta ihmeessä merirosvolaivaa ja roska-autoa, osta myös niitä korujakin jonkin verran.. saa toteuttaa itsessään olevia molempia puolia, sillä meissä kaikissa on jonkin verran miestä ja naista, jos vain uskallamme kohdata sen. Etenkin miehä hävettää kohdata itsesäässmn se feminiivinen puoli..

    • Minni

      Mun serkku tykkäs pienenä nukeista ja on nykyään ihan miehinen mies!

    • Mies

      Totta kai hamepojastakin voi tulla Toni Halme - ei toi ole mikään sellainen ongelma. Sen sijaan se voi olla probleema sosiaalisesti. Lapset ei aina ole kaikkein suvaitsevaisimmasta päästä. Sen takia kannustan omaa poikaani raisuihin leikkeihin (siis menemällä mukaan pojan tekemiin painialoitteisiin, en mä siitä mitään nyrkkeilijää kasvata) ja ostan sille sinisiä vaatteita, vaikka lempiväri kuulemma on vaaleanpunainen. Kaulariipuksiakin pitää, niin kuin räppäritkin.

      Sanokaa vaan, että olen vanhoillinen, mutta olen itse mieheksi kasvanut - silloin kauan sitten ennuste ei ollut liian poikkeaville kovin hyvä. Ja kannattaa aina miettiä, paljonko kannustaa esim. poikaa "tyttömäiseen" käyttäytymiseen - siis vaikka ylenpalttiseen barbileikkeihin - eiköhän kannattaisi sitten ainakin vastapainona kannustaa vaikkapa johonkin "poikamaiseen".

    • Boomer

      Minä leikin pienenä (alle kouluikäisenä) My Little Poneilla, Barbeilla ja kotileikkejä vuotta nuoremman kaverini kanssa, joka oli tyttö.
      ((Vastaavasti leikin kyllä sitten joskus 8-10 vuotiaana sotaa, ninjoja tms. ja poikien leluilla, Transformerseilla, Turtles-ukoilla, He-Maneilla jne.))

      Joku psykologi olisi varmaan jo silloin päätellyt älykkäästi että homohan tuosta pojasta kasvaa, ja niin kyllä kävikin ;P

      Mutta en usko että 'naistellistenä leikkien leikkiminen on se syy siihen. Kyllä se asia on minussa ollut alusta asti, eli siitä kun muutuin yksisoluisesta kaksisoluiseksi äitini kohdussa ;)

      Kotileikissäkin kyllä olin aina "isä", ja kun maalla asuimme, kävin 'leikkitöissä' 'navetassa' ja 'pelloilla', sekä poni-, ja nukkeleikeissä leikin aina 'mieshahmolla', eli Keneillä ja poika-poneilla.

      Jos minusta kysytään, lapsen pitää saada olla kiinnostunut siitä mistä hän on luontaisesti kiinnostunut, vaikka kaikki heteropsykoottiset vanhemmat aina pelkäävät että nukeilla leikkivistä pojista tulee homoja tai transsuja.

      • hommeli

        jos vetää liikaa steressiä tuollaisista asioista niin se vaikuttaa lapseenkin. parasta kun antaa mennä asioiden omalla painollaan.


    • Transu_karvakuono

      Ihan normaalia tuo on ite oon poika ja mulla on sisko 21 mä 24v ja vielä nykyään niin kun se tulee käymään niin leikitään nukeilla teemme filmin niitten kaa ne kiroilee ja pimppi pippeli juttuja tai ehkä enimmäkseen pimppi juttuja ku ne on barbeja onko olemassa "mies barbeja" ja leikitään että ne on lesboja ku ei oo mies nukkeja.

      Aiemmin niin meillä oli semmoisia "oikeita" nukkeja ei barbeja tai brätzejä semmoisi jotka laittaa silmät kii kun niitä pitää sylissä niillä on hauskat nimet: Uhhu-Täti, Rönski, Essi-Täti, Pörrö-Täti, Pönttö, Rossy, Isabella lempinimi Illu siis illu, Åki-Pååki (ÅP) ja Docku-Pocku (Dynda)

    • Transu_karvakuono

      ja musta tuli mies mutta vähän semmoinen tyttöpoika poika joka on vähän tyttömainen ois kiva pukeutua tytöksi ja mennä uloos esim. kauppaan... kattoo jos pojat kattoo mua peppua ja rintoja voi vittu kun ne tietäis mitä jalkojeni välissä on.

      "Yli ajattelu" -->Menis sit sänkyyn sen kaa se ottaa pois pikkarini ja mitä vittua täällä on pippeli ja sit otan pois peruukin sä oot pussannut ja muhinoidut pojan kanssa ja sit se poik menee oksentamaan se ois niinkuin niin owned voi tehä semmosen pränkin jollekin tuhmalle pojalle

    • m82mies

      mulla on 2 tyttöä, jotka leikkii poikien leluilla ihan mielellään ja samalla kuitenkin tykkäävät hoivata nukkeja vauvoina. 3 ja 5vuotiaita. Vanhempi tyttö on myös ollut enemmän kiinnostunut poikein kanssa touhuamisesta. onhan noi molemmat aika eläväisiä tapauksia :D
      en ole mitään suuntautumisia sen kummemmin tuon ikäisien kohdalla murehtinut, eikä homous, lesbous tai transvestismi taikka aseksuaalisuus estä suvun jatkamista :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe