Hei! Mietin tässä dieselfarmarin ostoa, V70 kiinnostaisi, mutta mutta... Ne on aika paljon (n.5000e)ajettuja. Kertokaas hyviä ja huonoja juttuja Volvoistanne.
Työautoksi v70?
5
913
Vastaukset
- Nimetön
Volvo kyllä kestävä ja turvallinen auto.
Jos V70 dieseliä mietit niin en suosittele sitä vanhaa mallia, eli vanhempaa kuin 2002, koska siinä se volkkarin kone eikä ole kestävä, monet sanovat niin kokemuksella. Itsellä V70 Volvon omalla koneella vm 2003, eikä mitään ongelmia. Ennen oli volkkarin koneella oleva dieseli eikä oltu tyytyväisiä. Ei käynnistynyt edes kun oli muutaman asteen lämmintä ja tuttavalla paljon vikoja ko koneessa.
Mutta suosittelen kyllä Volvoa, toivottavasti löydät omasi :)- 500 000 km ajettu
Minun ei tarvitse edes kysyä tuttavalta, kun olen itse ajanut puoli miljoonaa km volkkarimoottorisella V70tdi:llä. Moottorissa ei ole koskaan ollut mitään muuta korjaamista vaativaa vikaa, kuin alipainepumpun vaihto, moniurahihnapyörän vaihto, termostaatin vaihto. Aina on kone käynnistynyt avainta kääntäessä.
Ainut ikävä puoli moottorissa on, että hammashihna kiristin pitää vaihtaa 90 tkm välein ja pumpun hihna samoin (sille suosit. 45 tkm. Itse kun olen ko. vaihtoja tehnyt, ei niiden puolesta tule kovin kalliiksi. Merkkikorjaamossa ko. jutut tulevat kalliiksi!
Mutta ostapa uusi dieselivolvo, siihen saa vaihtaa suuttimia olikohan 1000€/kpl * 5kpl. - koneilla
on ajettu jopa yli miljoona kilometriä, joten Volvon oma kone on todella kestävä, jos TDI:llä ei tee mitään. Ainut vika Volkkarin koneessa on sama, kuin Volvon D5 koneissakin=Jakopää remmillä. Tdi:n käynnistysongelmat johtuvat siitä, että "ranella" ei ole sattunut pumpun ajoitus kohdalleen tai remmillä on ajettu liian pitkästi säätämättä ajoitusta.
Aloittajalle: Diesel Volvot tuppaavat olemaan paljon ajettuja tuossa hintaluokassa, mutta paljon niillä yleensä vielä ajeleekin. Mikäli auto näyttää romulta, se on romu. Mikäli löydät siistin, vaihteiston ja kytkimen kuntoon kannattaa kiinnittää huomiota. Moottori on kunnossa, jos lämmöt ei heittele, ei tule sinistä savua, jäähdyttäjän nesteissä ei ole öljyä ja lähtee kylmänä käyntiin ts. Pakkasesta hehkutettuna. Alustan ja muun tekniikan kanssa pärjää varmasti ja osat ovat edullisia. - aevaevava
500 000 km ajettu kirjoitti:
Minun ei tarvitse edes kysyä tuttavalta, kun olen itse ajanut puoli miljoonaa km volkkarimoottorisella V70tdi:llä. Moottorissa ei ole koskaan ollut mitään muuta korjaamista vaativaa vikaa, kuin alipainepumpun vaihto, moniurahihnapyörän vaihto, termostaatin vaihto. Aina on kone käynnistynyt avainta kääntäessä.
Ainut ikävä puoli moottorissa on, että hammashihna kiristin pitää vaihtaa 90 tkm välein ja pumpun hihna samoin (sille suosit. 45 tkm. Itse kun olen ko. vaihtoja tehnyt, ei niiden puolesta tule kovin kalliiksi. Merkkikorjaamossa ko. jutut tulevat kalliiksi!
Mutta ostapa uusi dieselivolvo, siihen saa vaihtaa suuttimia olikohan 1000€/kpl * 5kpl.Ensin sanotaan että on kestävä eikä ole vikaa ja sitten listataan kilometrin lista kaikkia korjauksia. Huvittavia nämä Volvo-miehet! :D
- Lue Tarkemmin..
aevaevava kirjoitti:
Ensin sanotaan että on kestävä eikä ole vikaa ja sitten listataan kilometrin lista kaikkia korjauksia. Huvittavia nämä Volvo-miehet! :D
Lue ny kuule uurestansa tuo ylempi juttu!! Jos autolla ajetahan ristus puolimiljoonaa kilometriä niin on se ihme jos ei siihen tartte vaihrella moottorihin mitää osia/apulaitteita! Johonaki japski romus olis menny jo 10 vesipumppua ja parit männät putket/kiertokanget/laakerit näille kilometriille ja pari venttiilikanttaki olis jo ostettuna/vaihdettuna..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17513388
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585483Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454910Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493699Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402833Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282032Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1191783Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3711693Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371515