Onko isällä mitään mahdollisuutta hakea huoltajuutta lapsestaan jos äiti on täysi hulttio? Ja onko mitään mahdollisuutta voittaa jos oikeus teitse haetaan?
Huoltajuus isälle
13
789
Vastaukset
- sullalalla
jos sinulla on todeisteita siitä, että äiti on hulttio. Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka määrittelet tämän hulttion ja mikä äidistä tekee hulttion ?
- on mahdollisuus
Isällä on mahdollisuus hakea huoltajuutta. Tarvitset toki vahvat todisteet siihen että äiti on "hulttio" eikä pysty lasta kasvattamaan/elättämään. Mutta, jos sulla todisteet tuosta on, niin tottakai on mahdollisuus voittaa jos oikeusteitse huoltajuutta haet.
Voimia ja tsemppiä! - dxxxna
edes oikeuteen välttämättä mennä.
Tiedän tapauksen missä oli yhteishuoltajuus,kunnes äiti osoittautui kykenemättömäksi hoitamaan lastaan millään tavoin yksin.
Joten yksinhuoltajuus isälle ja äidille valvotut tapaamiset,vain puhelinsoitolla,ei tarvittu oikeuskäsittelyä.
Tässä tapauksessa äiti ei kyllä vastustanut,vaan oli samaa mieltä ettei ole hyvä huoltajaksi.. - mahdollisuus..
näin ainaskin meillä kävi eli oikeudessa tapeltiin lapsen huoltajuudesta ja isä sen voitti.
ei se aina niin mene että äiti sen saa vaikka kaikki niin luulee.
en minäkään mikään hulttio ole ja kyllä meillä aina mennyt niin että minä se lasta meidän suhteessa hoidin eli elin yksinhuoltajana parisuhteessa.
en tiedä miten isä sai huoltajuuden mutta näin vaan kävi.
aluksi olin todella katkera koska isä ei koskaan tosissaan lastaansa hoitanut mutta en minä enään. näen lastani juuri niin paljon kun haluan ja olemme exän kanssa hyvissä väleissä. se on tärkeintä lapsen kannalta =)- ..olivat
Isän vahvuudet/sinun "heikkoudet? Eli millä perusteella niin tuomittiin?
- heikkoudet
..olivat kirjoitti:
Isän vahvuudet/sinun "heikkoudet? Eli millä perusteella niin tuomittiin?
eli koko oikeus prosessi oli minusta outo. sosiaalitäti oli todella huono. ei tultu yhtään toimeen. koko aikana kukaan ei kysellyt meidän yhteisestä elämästä millaista se oli ja yleensäkin lapsen hoidosta.
olivat vain kiinnostuneita mitä töiksemme olimme tehneet/teemme, omista vanhemmista ja tälläisista.
ex miehen entiset työpaikat oli oikein lueteltu kaikki lapulla ja minun kohdalla vain luki että on ollut muutama lyhytaikainen työsuhde....
näiden sosiaalitätien lapuissa luki kun he aina sen lausunnon antavat sinne oikeuteen minkä pohjalta yleensä huoltajuus päätetään niin miten se nyt meni en nyt muista miten sen kirjottivat mutta eli isä pystyy suunnittelemaan menonsa paremmin eli lapsi menisi edelle. myös oli maninta kun isällä isompi asunto (minä jäin vanhaan) ja hän oli töissä (minä lapsen kanssa kotona lapsi 1,5v) näistä asioista tehtiin isä paremmaksi kun minä vaikka kukaan ei koskaan ollut kiinnostunut siitä kuka on lapsen kanssa ollut ja hoitanut.
isä sai lapsen, meillä kummiskin yhteishuoltajuus.
meni hetki niin hän muutti tosiaan vanhempiensa luo ja jatkoi huoletonta elämää ja olihan hänellä siinä jatkuvasti hoitaja saman katon alla.
nyt jo onneksi asuu omassa kämpässä mutta lapsi edelleen todella usein isovanhempien luona kun on siellä.
toivottavasti nyt jotain tolkkua sait kirjoituksesta. - että se,
heikkoudet kirjoitti:
eli koko oikeus prosessi oli minusta outo. sosiaalitäti oli todella huono. ei tultu yhtään toimeen. koko aikana kukaan ei kysellyt meidän yhteisestä elämästä millaista se oli ja yleensäkin lapsen hoidosta.
olivat vain kiinnostuneita mitä töiksemme olimme tehneet/teemme, omista vanhemmista ja tälläisista.
ex miehen entiset työpaikat oli oikein lueteltu kaikki lapulla ja minun kohdalla vain luki että on ollut muutama lyhytaikainen työsuhde....
näiden sosiaalitätien lapuissa luki kun he aina sen lausunnon antavat sinne oikeuteen minkä pohjalta yleensä huoltajuus päätetään niin miten se nyt meni en nyt muista miten sen kirjottivat mutta eli isä pystyy suunnittelemaan menonsa paremmin eli lapsi menisi edelle. myös oli maninta kun isällä isompi asunto (minä jäin vanhaan) ja hän oli töissä (minä lapsen kanssa kotona lapsi 1,5v) näistä asioista tehtiin isä paremmaksi kun minä vaikka kukaan ei koskaan ollut kiinnostunut siitä kuka on lapsen kanssa ollut ja hoitanut.
isä sai lapsen, meillä kummiskin yhteishuoltajuus.
meni hetki niin hän muutti tosiaan vanhempiensa luo ja jatkoi huoletonta elämää ja olihan hänellä siinä jatkuvasti hoitaja saman katon alla.
nyt jo onneksi asuu omassa kämpässä mutta lapsi edelleen todella usein isovanhempien luona kun on siellä.
toivottavasti nyt jotain tolkkua sait kirjoituksesta.jos äiti on pienen lapsen kanssa kotona hoitovapaalla (yleensä yhteisestä sopimuksesta), niin se voi olla erossa lähivanhemmuutta heikentävä tekijä. Mitä varten se hoitovapaamahdollisuus on olemassa, jos sen käyttäminen on niin vastoin lapsen etua?
- AITO_etäisä
Mikäli lapsen äiti vähänkään vsatustaa lähihuoltajuuden vahvistamista sinulle niin silloin ainoat mahdollisuudet siihen että pääsisit lapsellesi oikeaksi isäksi on ne jos lapsen äiti on todistettavasti täysi alkoholisti tai narkkari tai mielenterveydellisesti todella sairas tai kuollut...
Siinä on oikeat realiteetit tässä asiassa ja sen mukaan mennään vaikka kuinka täällä jotkut aasit höpöttäisi siitä että muka isällä on yhtä hyvät mahdollisuudet saada lähihuoltajuus kuin äidillä.
Vaikka isänä olisi kuinka hyvä tahansa ja parempi lähihuoltajaksi eikä lapsenne äiti halua antaa lähihuoltajuutta sinulle niin sitä et tule saamaan ellei äiti todellakin ole edellämainitsemani kaltainen narkkis holisti tms.- ymmärtää
että kyllä se isäkin voi sen saada.
riippuu varmaanki paljon näistä sosiaali sun muista tädeistä.
minä en ole alkoholisti,narkkari tai mitään muutakaan ja isä sai huoltajuuden.
en ole eläissäni pulloakaan lasten nähden juonut enkä juo. ainoa paheeni on joskus ollut tupakointi!!!
kyllä sinun juttujasi kun on lukenut niin taidat todella katkera olla josktakin ettet vain exällesi ;)
taitaa olla niin että kumpi paremmin paskaa osaa puhua niin sillä pärjää. minä kun olen aina ollut kiltti enkä osaa kenestäkään paskaa puhua... - AITO_etäisä
ymmärtää kirjoitti:
että kyllä se isäkin voi sen saada.
riippuu varmaanki paljon näistä sosiaali sun muista tädeistä.
minä en ole alkoholisti,narkkari tai mitään muutakaan ja isä sai huoltajuuden.
en ole eläissäni pulloakaan lasten nähden juonut enkä juo. ainoa paheeni on joskus ollut tupakointi!!!
kyllä sinun juttujasi kun on lukenut niin taidat todella katkera olla josktakin ettet vain exällesi ;)
taitaa olla niin että kumpi paremmin paskaa osaa puhua niin sillä pärjää. minä kun olen aina ollut kiltti enkä osaa kenestäkään paskaa puhua...Olipa todella näppärästi kirjoitettu...
Tuohan tarkoittaa suoraan sitä että isä ja äiti on tasa-arvoisia kun lähdetään katsomaan kumpi pääsee lähihuoltajaksi ja kun tyyliin 99% tapauksista äiti saa sen lähihuoltajuuden niin sehän tarkoittaa sitä että ne äidit ovat huomattavasti kovempia puhumaan paskaa...
Olipa fiksu tuo sinun kirjoituksesi :)
Mitähän yh-äippäreppanat tuohon sanovat kun nyt jo naisenkin suusta tulee niitä asioita joista kaikki etäisät ovatkin jo tietoisia???
- isille onnea
Puolisoni ex oli avioliiton viimeiset kuukaudet pakkohoidossa -siis aika huono vaihtoehto vanhemmaksi. Puolisoni piti varmana edellisen lisäksi ja oltuaan viisi vuotta kolmen lapsensa kanssa hoitovapaalla, että lasten huoltajuus tulisi hänelle. Toisin kuitenkin kävi, sillä äiti sai lasten huoltajuuden: ensin yksihuoltajuuden sos.viranomaisten kanssa, mikä muutettiin yhteishuolloksi puolisoni vietyä asian käräjäoikeudenratkaistavaksi. Yhteishuollon myötä lapset eivät vuosiin juurikaan nähneet etävanhempaansa eli puolisoani. Äidillä ja lapsilla oli useimpina isälle kuuluvina tapaamisviikonloppuina tärkeää yhteistä tekemistä.
Tuosta painajaismaisesta ajasta on nyt kulunut kahdeksan vuotta. Lopputuloksena sos.viranomaisten, lastensuojelun ja käräjäoikeusistuntojen jälkeen tilanne on se, että lasten äiti on sairaseläkkeellä mielenterveydellisistä syistä. Lasten huolto määrättiin aikanaan puolisolleni ja minulle. Puolisoni on ollut vakavasti sairastuneena muutaman vuoden. Ainoa onnellinen aikuinen olen minä: olen saanut kolme iki-ihanaa lasta puolisoni edellisestä avioliitosta ja lisäksi kolme omaa lasta :)
Isä voi siis toki hakea huoltajuutta vaikka äiti ei edes olisi täysi hulttio. Vaaditaan kuitenkin aika paljon enemmän hulluutta kuin pakkohoitoon tarvitaan, jotta äidiltä huoltajuus vietäisiin. Tämä kaikki tehdään lapsen parhaaksi, mille lausahdukselle minä olen jo vuosia nauranut -se on paras itsepuolustuskeino sen jälkeen, kun kyyneleet ovat loppuneet. - mutta silloin
pitäisi pystyä todistamaan, että äiti on hulttio, ja se voi olla jo vaikeampaa.
Äidillä on aina ensisijainen oikeus lapseensa, koska äiti on kärsinyt lapsensa takia raskauden vaivat ja kovat synnytyskivut. Äiti on aina lapsen laäheisin ihminen eikä lasta oteta helposti äidiltään pois.
Jos olet au-isä, niin muista, ettei sinulla ole mitään oikeutta lapseen. Pelkkä siittäminen ei tee isyyttä. - Nimetön
näin sinkku iskänä.kyl on mahdollisuus ja äitee ei tarvii olla edes hulttiokaan.mut se on asioiden hoidosta kii.sosiaalihuollon kautta tai oikeutse. paljo riippuu sen hetkisestä elämän tilanteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1195089Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303628No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241484- 211307
- 141282
- 271188
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221107