kondylooma eli visvasyylä

onko muilla???????

hei kaikille! kävin eilen lääkärissä kun virtsankarkaaminen on aiheuttanut kutisevan näppylän alapäähä. lääkäri totes sen olevan sukupuolitauti eli kondylooma. onko kellään muilla samaa ja kokemuksia miten vaikuttaa raskauteen vai eikö vaikuta ja miten olette saaneet sen pois synnytyksen jälkeen? itellä viikkoja nyt 40 4 ja muksusta tuntuu että jää asumaan eikä tule ollenkaan ulos :D

kiitoksia kaikille vastanneille!

6

1819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Kondylooma ei vaikuta raskauteen eikä synnytykseen mitenkään.

Yleensä odotetaan, että ne häipyvät itsellään ja vain seurataan tilannetta oli raskaana tai ei. Raskausaikana hoitoihin ei yleensä ryhdytä.

Sulla on synnytys ihan pian.

• ex tyhmä

se on muuten sitte pysyvä tauti. se ei lähde minnekkää vaan kannat sitä aina. se menee oireettomaksi ja saattaa taas puhjeta myöhemmin. mä sain tartunnan exältäni, joka kyllä mainitsi sellaisen itsellään joskus olleen, mutta että se oli kuulemma hoidettu pois. ja kävi sitten niin että se aktivoitui mulla. siitä on jo 6 vuotta, mutta puolet tuosta ajasta ei voinut kuvitellakaan seksiä. normaalitarkastuksissa ei kukaan löytänyt kivuille syytä, koska näppylät oli parantuneet, tai niitä ei koskaan ollut ollutkaan (erikoislääkäri sitten keksi syyn kun muut väittivät että päässäni on vikaavikaavikaa). mutta oireet oli. ja kauhulla odotan taudin uusiutumista. siis varokaa tuota tautia! se on salakavala seuralainen lopun elämän. ja tarttuu, vaikka itsellä ei oireita olisikaan.

Moni saa tietää tartunnastaan vasta raskauden aikana kun puolustuskyky heikkenee niin, että virus saa kehitettyä niitä syyliä. Naisen tartunta voi olla hyvin vaikea huomata, sillä syyliä voi olla syvemmällä emättimessä ja ne voi olla litteitä.

Tauti hoidetaan raskauden jälkeen eli syylät penslataan myrkyllä tai käsitellään muulla tavalla. Voi tarttua myös lapseen synnytyksessä tai viimeistään perhesaunan lauteilta ellei käytetä istuinalusia!! Kaverini kolmivuotias poika sai kondylooman peppureiän ympärille, joten se tarttuu myös lapsiin. Lapsi on syntynyt keisarinleikkauksella joten synnytyksessä ei tullut.

• Vai vaan hölmö...

Hei...klikkailin tietoa visvasyylästä,huvitti,kun huomasin olevani Suomi24 keskustelusivulla.
        Minä tutustuin sykdyllä samaisen sivuston treffiosion kautta toisella puolella Suomea asuvaan mieheen.Muutaman kuukauden kirjoittelun jälkeen tavattiin...kun mentiin sänkyyn,kävi ilmi ettei kaveri ollut kondomeja muistanut.
        No,sitten oltiin ilman.
        Nyt on minulla sitten semmoisia syylämäisiä näppylöitä ilmaantunut,en ole vielä saanut mentyä lääkäriin.
        Kauhistutti,kun luin tuon,että lopuksi ikää tuo tauti jää elimistöön...
        Hulluuden huppu on,että minä itse olen kuin nunna elellyt viimeiset kymmenen vuotta ja nyt sitten mokasin...
        Tuli nyt vaan mieleen kertoa,kun olen vähän hädissäni...täytyy ryhdistäytyä ja mennä lääkärin juttusille.
        Tsemppiä sinulle...toivottavasti tauti pysyy poissa.

• Nessu
        Vai vaan hölmö... kirjoitti:

Hei...klikkailin tietoa visvasyylästä,huvitti,kun huomasin olevani Suomi24 keskustelusivulla.
        Minä tutustuin sykdyllä samaisen sivuston treffiosion kautta toisella puolella Suomea asuvaan mieheen.Muutaman kuukauden kirjoittelun jälkeen tavattiin...kun mentiin sänkyyn,kävi ilmi ettei kaveri ollut kondomeja muistanut.
        No,sitten oltiin ilman.
        Nyt on minulla sitten semmoisia syylämäisiä näppylöitä ilmaantunut,en ole vielä saanut mentyä lääkäriin.
        Kauhistutti,kun luin tuon,että lopuksi ikää tuo tauti jää elimistöön...
        Hulluuden huppu on,että minä itse olen kuin nunna elellyt viimeiset kymmenen vuotta ja nyt sitten mokasin...
        Tuli nyt vaan mieleen kertoa,kun olen vähän hädissäni...täytyy ryhdistäytyä ja mennä lääkärin juttusille.
        Tsemppiä sinulle...toivottavasti tauti pysyy poissa.

se kondylooma niin kauhea tauti ole, on niitä paljon pahempiakin...käythän sitten testeissä, ettet ole saanut muitakin yllätyksiä! Minusta kondyloomaa voi verrata vaikka huuliherpekseen, ikävään kiusaan joka iskee tosiaan aina kun vastuskyky on heikko.
        Itsellä tuli vuosia sitten näppy häpyhuuleen ja se hoitui Aldara-voiteella. En sitten tiedä onko syvemmällä mitään, ainakaan ei ole papa-kokeessa mitään löytynyt. (syöpäriskikin on olemassa.) Miehelleni kerroin seurustelun alussa että mulla on sitten tämmöinen veressä ja ikävä kyllä sekin sai näppylän jonkin ajan kuluttua... tosi ikävää tartuttaa rakkainpansa.

• ..................

Kyllä hoidetaan raskaanakin.Minulta alkuraskaudessa poistettiin paikallispuudutuksella. Sanottiin,että voivat joko lisääntyä raskauden aikana tai häipyä kokonaan. Ja on mahdollista olla lapsellakin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6259
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4839
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      100
      3101
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2932
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2165
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1546
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1111
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1110
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1036
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      804
    Aihe