jos esimerkkinä olisi ca 100-400 is L ja vakaajaton 400/5.6 L. ja lisäksi jos siihen soppaan lisätään 1.4x telejatke?
Kuinka hyvin monopodi
7
2449
Vastaukset
- huonosti.......
Teoriassa korvaa, mutta vain ennalta suunnitelluissa testiolosuhteissa.
Vakaaja on tarkoitettu käsivaralta kuvaamiseen, monopodi rajoittaa aina kuvausasentoa. - Linssi.
Raappana ei siedä edes 1,4 telejatketta. Canonissa pitää objektiivin ja telejatkeen yhteinen valovoima olla vähintään 5,6.
Monopodi auttaa lähinnä vain objetiivin kannattelussa.- olla.
Juovuksissa!!
- 400mm 5.6L:n kanssa
kun käytät riittävän nopeita valotusaikoja.
- 580 mm...
Ja voidaksesi käyttää nopeita valotusaikoja tarvitaan paljon valoa, valovoimainen kakkula ja kamera joka kykenee käyttämään vähintäin 1600 ISO arvoja.
- Airwalk
580 mm... kirjoitti:
Ja voidaksesi käyttää nopeita valotusaikoja tarvitaan paljon valoa, valovoimainen kakkula ja kamera joka kykenee käyttämään vähintäin 1600 ISO arvoja.
Olen omistanut 400/5.6L pari vuotta ja monopodista on hyötyä ja paljon! Käsivaralta voi kuvata noin 1/500 ajoilla ja monopodin kanssa noin 1/100. Monopodi ei rajoita kuvaamista kun siihen laittaa sopivan pään, kuulan tai tiltin.
- auttaa kyllä
Airwalk kirjoitti:
Olen omistanut 400/5.6L pari vuotta ja monopodista on hyötyä ja paljon! Käsivaralta voi kuvata noin 1/500 ajoilla ja monopodin kanssa noin 1/100. Monopodi ei rajoita kuvaamista kun siihen laittaa sopivan pään, kuulan tai tiltin.
jossain määrin, mutta ei niin paljon kuin äkkiä kuvittelisi. Kannattaa harjoitella. Ja tosiasiassa suurin hyöty on siitä että se kannattelee kaluston painon. Tilttipää on ehdoton apuväline.
Lue tästä pieni juttu aiheesta monopod ja sen käyttö:
http://www.outdooreyes.com/photo5.php3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1028892
- 474379
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021946Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html401596- 241510
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341209Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121200Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53887Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31872Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29847