Rahan vaihto

Pjetro

Kantsiiko paikallista rahaa roudata suomesta vai onnistuuko vaihtaminen ilman ongelmia(kusettajia) paikan päällä?
Onko 20 euron setelit sopivia sielä,huolivatko isompiaki seteleitä?
Antaakaa muitaki hyviä vinkejä jotka käyny sielä, en`s viikolla pitäis startata! Kiitoksia!!!

12

1951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Prrr

Kyllä siellä rahanvaihto onnistuu näppärästi ja 50 euron setelitkin kelpaavat vaihtopisteessa hyvin.

Hotellin respassa voi vaihtaa, mutta paremman vastineen saa kun vaihtaa ranhanvaihtopisteissa, joita on kyllä joka nurkan takana.

Itse olen vaihtanut lähtiessä 100 euroa dalaseiksi täällä (on noin 3000 dalasia kurssista riippuen). Jos mahdollista, niin kannattaa vaihtaa jonkin verran 25 ja 50 dalasin seteleitä, että voi maksaa laukunkantajille.

• vaihtuu

Kyllä ihan helposti saa 100:n myös vaihdettua, tosin saat aika nipun dalaseja. Mutta kätevintä varata matkaan eniten 50:n seteleitä, ja hotellissa ei kannata vaihtaa, paremmat kurssit aina muualla.

• niitä

voi täällä suomessa vaihtaa? Nordea ei ainakaan vaihda.

• Pjetro

Sieltä saa

• Nimetön

katsoa edellisenä päivänä katsoa Forexin sivuilta mikä niiden kurssi on et tietää vähän missä lukemissa liikutaan. esim. jos täällä 10:llä eurolla saa 315 dalasia siellä sillä pitäis saada 330 - 340 dalasia, siis jos vaihtaa rahan "kulman takana". Jos kerrot mihin hotelliin oot menossa voisin ehkä tietää sanoa jonkun luotettavan kulman. Itse lähden viikko sinun jälkeen. Jos mielessäsi on jotain mitä haluaisit tietää voin kaiketi auttaa, olen kohta melkein Gambialainen.

• Pjetro

Hotelli taisi olla sunset beach. Paikallisia hyviä ruokapaikkoja kohtuu hintasia ois kiva tietää lisää!!(paradise,alibaba) Jos melkein gampilainen tietäis lisää )))) Kiitos!!

• T.T.L
        Pjetro kirjoitti:

Hotelli taisi olla sunset beach. Paikallisia hyviä ruokapaikkoja kohtuu hintasia ois kiva tietää lisää!!(paradise,alibaba) Jos melkein gampilainen tietäis lisää )))) Kiitos!!

ruokapaikkoja missä itse olen käynnyt on esim. Kairaba avenjulla (miten lie kirjotettiin) Gom In,hyvä ja halpa ruoka samalla kadulla on lukuisia paikkoja ja jos haluaa valoisaan aikaan syödä Kunta Kinten rantataravintola (lähellä hotelliasi, itse asiassa vasemmalla puolella hotellistasi katsottuna toinen paikka, jos menet rannan kautta)on tosi hyvä ja viellä halvenpi, itse menen sinne aina silloin tällöin syömään katkarapu munakkaan, annoksessa salaattia ranskan pottuja lisäks hinta 100 dalasia.Juomat limu 25 dal olut 35 dal. Sit löytyy Senegambiasta ravintola ravintolan vierestä hinnat vain kalliinpia.
        Viellä täytyy mainita Bakaun alueella Happy Gorner, kohtuu hinta elävää musiikkia tosi suosittu paikka sekä paikka missä täytyy ehdottomasti käydä on Lama Lama niin ikään Bakaussa halpa ruoka klo 10:n jälkeen usein mahtavia tanssi ja musiikki esityksiä, keskiviikkoisin Ladys night joka tarkoittaa ettei tarvi maksaa jos jää katsomaan illan ohjelmaa.

• T.T.L
        T.T.L kirjoitti:

ruokapaikkoja missä itse olen käynnyt on esim. Kairaba avenjulla (miten lie kirjotettiin) Gom In,hyvä ja halpa ruoka samalla kadulla on lukuisia paikkoja ja jos haluaa valoisaan aikaan syödä Kunta Kinten rantataravintola (lähellä hotelliasi, itse asiassa vasemmalla puolella hotellistasi katsottuna toinen paikka, jos menet rannan kautta)on tosi hyvä ja viellä halvenpi, itse menen sinne aina silloin tällöin syömään katkarapu munakkaan, annoksessa salaattia ranskan pottuja lisäks hinta 100 dalasia.Juomat limu 25 dal olut 35 dal. Sit löytyy Senegambiasta ravintola ravintolan vierestä hinnat vain kalliinpia.
        Viellä täytyy mainita Bakaun alueella Happy Gorner, kohtuu hinta elävää musiikkia tosi suosittu paikka sekä paikka missä täytyy ehdottomasti käydä on Lama Lama niin ikään Bakaussa halpa ruoka klo 10:n jälkeen usein mahtavia tanssi ja musiikki esityksiä, keskiviikkoisin Ladys night joka tarkoittaa ettei tarvi maksaa jos jää katsomaan illan ohjelmaa.

viellä lisätä pari vinkkiä, kun olet hotellin ulkopuolella ja aikeissa mahdollisesti ostaa jotain he kysyvät oletko ekaa kertaa Gambiassa, älä ikinä sano olevasi, sillä silloin hinta on jotain ihan muuta kun sen pitäisi, luottavat siihen ettei eka kertalainen viellä tiedä hintoja (eihän ne hinnan meidän mittapuun mukaan ole huiketa mutta...)
        Joudut satoja kertoja päivässä kuulemaan how are you, siihen voisit vasta heille kysymällä saman heidän kielellään eli abenjadi - mitä kuuluu, anbenjandoro- hyvää, (lausutaan juuri noin) tuottaa iloa heille ja itsellesi, sekä tervehdys - limbara jota kuulet heidän kokoajan toisilleen sanovan. Terv. melkein Gambialainen

• Pjetro
        T.T.L kirjoitti:

viellä lisätä pari vinkkiä, kun olet hotellin ulkopuolella ja aikeissa mahdollisesti ostaa jotain he kysyvät oletko ekaa kertaa Gambiassa, älä ikinä sano olevasi, sillä silloin hinta on jotain ihan muuta kun sen pitäisi, luottavat siihen ettei eka kertalainen viellä tiedä hintoja (eihän ne hinnan meidän mittapuun mukaan ole huiketa mutta...)
        Joudut satoja kertoja päivässä kuulemaan how are you, siihen voisit vasta heille kysymällä saman heidän kielellään eli abenjadi - mitä kuuluu, anbenjandoro- hyvää, (lausutaan juuri noin) tuottaa iloa heille ja itsellesi, sekä tervehdys - limbara jota kuulet heidän kokoajan toisilleen sanovan. Terv. melkein Gambialainen

kimppuun koko heimon kun menen liikaa elvisteleen kun olen kalju...suh`T iso kokonen. ))))))

• mahdolliset

eurosetelit otetaan vastaan, jopa 500 euron.

• the bosslady

mutt saattaa olla hankala särkee, jos ei haluu vaihtaa kaikkee kerralla, meinaan kun kurssi vaihtelee päivittäin... pienenpää 50e/100e, hyvä summa ja kusettajia löytyy aina, mutta laske rahat paikanpäällä...

• Merjax

Itse hoitelin koko 17-hengen ryhmämme yhteistä kassaa matkamme aikana ja kävin vaihtamassa rahaa Serekundan "keskustan" yhdessä virallisessa rahanvaihtopisteessä, Minimarketin kassalla (!) ja hotellin vieressä olevassa rahavaihtopisteessä. Jokaisessa paikassa vaihtui myös 500 € setelit. Silmiinpistävää oli, että missään ei ollut näkyvissä vaihtokursseja. Kaksi ensimmäistä vaihtokertaa minulla oli paikallinen isäntämme mukana neuvottelemassa vaihtokurssin, mutta viimeisellä kerralla (hotellin vieressä) kävin yksin ja totesin, että vaihtokurssin tosiaan voi neuvotella! Mulle tarjottiin vaihtoa kurssiin 31,5 mutta en kelpuuttanut sitä ja neuvottelujen jälkeen rahaa vaihtui kursilla 32,5. Ei siis kannata tyytyä siihen, mitä tarjotaan, vaan rahaakin vaihtaessa voi tinkiä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      55
      5685
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      74
      2834
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      19
      2058
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      1905
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      161
      1819
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      1781
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1538
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1161
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      82
      1145
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      66
      965
    Aihe