onko kellään kokemusta kauanko kelloköynnös itää? viimeviikolla laitoin liloja sekä valkoisia siemeniä multaan, saas nähdä tuleeko mitään!
Entä oletteko kasvattaneet piiankieltä siemenistä ja millä tuloksilla. Pitäisi kai olla helppo(ei ole kyllä köynnös mutta en jaksa palstaa vaihtaa..)
kelloköynnös
2
808
Vastaukset
- siemen vaan
Olen kylvänyt piiankielen jo syksyllä maahan, silloin se kukkii aikaisemmin.Se kestää itää melkein kuukauden,joten itse en jaksa odotella niin kauaa, siksi kylvän jo syksyllä.
Muistelen että kelloköynnöksen itäminen kesti noin 10-20 vrk.Itselläni on niin paljon siemenkylvöjä että ostan sen taimet keväällä, silloin se ehtii (joskus) kukkimaankin.
Odottele rauhassa kyllä ne sieltä ilmaantuvat. - Beldaran.
Itäminen on kestänyt mulla aina lähemmäs 3-4 viikkoa. Ja sitten jokunen siemenistä itää vielä sen jälkeenkin (jopa 6viikkoa). Itämisprosentti on ollut tosi huono aina. Varmaa 50% tai vähemmän ovat itäneet. Kertaakaan eivät ole ehtineet kukkimaan. On tosin hienon näköinen ilman kukkiakin ja syksyllä muuttuu ihanan violetiksi (tai jotain sinne päin) kun tulee hallayöt. Toivottavasti saat kukkimaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017433
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805018- 794849
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522679
- 402576
- 482229
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840