Hiihtoloman

vietosta

Mitä teidän lapset tekevät hiihtolomalla?

Minä ja mieheni olemme töissä, minä onneksi vain osa-aikaisesti joten tulen kotiin puolenpäivän aikoihin.

Olen sanonut meidän koululais-lapselle, että hänen pitäisi mennä läheiseen leikkipuistoon leikkimään, kunnes minä tulen kotiin, mutta hän sanoi ettei halua. Onko kamalan paha asia, jos hän on yksin kotona pelaamassa tietokonepelejä? Hän kyllä pärjää yksin, ajattelin vain että olisi hyvä saada raitista ilmaa ja olla sosiaalista elämää.

5

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään ongelmaa

siinä, jos lapsi on yksin kotona, mutta tietokonepelit eivät ole se tekeminen, mitä silloin tehdään. En antaisi pelata, mutta muuten saisi olla kotona. Tosin tuskin siitä kauheasti haittaa on, vaikka yhden viikon pelaisikin, jos pelaa vain tuttuja, sallittuja pelejä.

• lähteä

iltapäivällä pariksi tunniksi lapsesi kanssa ulos, leikkipuistoon, luistelemaan tai hiihtämään. Tekee hyvää molemmille, ja nyt on luvattu hienoja hiihtolomailmojakin. Olisihan se sääli, jos ei lapsi olisi ulkona lomallaan.

• lukutoukan äiti

Minusta teidän kannattaisi käydä kirjastossa ja lainata vähän lukemista, jotta lapsella olisi aamupäivisin muutakin tekemistä kuin tietokoneella pelaaminen.

• lukutoukkanen

Itse luen hirmuisesti ja rakastan kirjastoja.

Lapsi taas melkein inhoaa kirjaston "kuollutta meininkiä". Eikä lue muuta kuin Aku Ankkoja. Onneksi edes niitä.

Ja on myös onneksi innokas liikkuja, kun taas äitinsä mielummin töiden jälkeen viettää aikaa sen hyvän kirjan kanssa.

• neitihoitajatar

Eipä se varmasti maailmaa kaada jos aamupäivän pelaille. Varmaan nukkuukin aika pitkään lomalla, joten peliaikaa ei paljon jää jos kerran puolelta päivin tulet.

Tietokoneeseenhan saa myös suojan, jolla sallitte pääsyn vain rajoitetusti sivuille.

Kun pääset puolilta päivin ehditte vielä vaikka mitä.
      Ennen lapset usein katselivat videoita sillä aikaa kun vanhemmat olivat töissä. Eikä sitä silloin itketty palstoilla. Lehtien siis. Nettihöpinöitä ei silloin harrastettukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6074
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      97
      3049
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2853
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2115
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe