taas tein

jotain väärin ?

Eli kirjoittelin erään ihmisen kanssa (samaa sukupuolta kuin minä ja myös avoliitossa, mutta muuten myös yksinäinen), mutta yhtäkkiä toinen lopetti kirjoittamisen kokonaan. Näin on aina käynyt, että vähäksi aikaa kelpaan "seuraksi" sitten en tiedä mikä menee pieleen, mutta yhtäkkiä kaikki yhteydenpito loppuu. Näin on käynyt myös harrastuksissa, esim. potkunyrkkeilyssä ei kukaan tullut kolmannella kerralla enää parikseni jne.
Siksi en ymmärräkään, miksi täällä on niitä jotka kehottavat harrastamaan jne. kun aina jään kuitenkin yksin. Nyt olen suunitellut menevänä erääseen yhdistykseen, joka liittyy harrastukseeni, mutta epäilen kovasti, että sielläkin pilaan muitten ilon. Työkavereinakin on ollut (nyt olen työtön) vain miehiä, joiden kanssa tulen hyvin toimeen, naiset tuntuvat välttelevän seuraani, eli tauotkin vietän miesten kanssa. On vähän hankalaa kun ei ole ystäviä, joiden kanssa voisi aikaansa viettää, vaikka shoppailla ja käydä kahvilla jne. Nyt käyn yksin shoppailemassa ja siinä lomassa syömässä tai kahvilla. Kyllä se hävettää toisaalta yksikseen kulkea, lapsetkaan ei enää äitinsä kanssa lähde mihinkään.

5

619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivät voi

olla kanssasi, saattaa olla että he ovat sinulle vaan niin kateellisia. Ehkä olet paljon kauniimpi kun useimmat? Tai sitten se voi johtua siitä että puhut paljon tai liikaa negatiivisista asioista. Kehutko ikinä itseäsi? Jos kehut, naiset saattavat vältellä seuraasi koska heitä ärsyttää jos kehut itseäsi. Nimitteletkö joitakin naisia, puhutko heidän selän takana pahaa? Jos nimittelet tai puhut selän takana pahaa, seuraasi voidaan vältellä. Oletko liian itsekeskeinen? Puhutko liikaa itsestäsi? Nimittäin senkin takia voidaan vältellä seuraasi. Mutta voi myös olla niin että kaverisi vaan kaipaavat omaa rauhaa eivätkä jaksa olla kenenkään kanssa.
      Ja se että lapset eivät suostu lähtemään kanssasi minnekään saattaa johtua siitä että he ovat aikuistumassa ja kuvittelevat pärjäävänsä yksinkin ilman äitiä.

• itseäni kehu

enkä myöskään hauku, en ole ns.juoruämmä koskaan ollut, enkä yleensä puhu negatiivisia asioita. Ja niin kuin jo sanoin kaikki lapseni ovat jo murrosiässä tai tulossa siihen, että sen verran itsekin tajuan etteivät äitinsä kanssa liiku. Mutta tuota tosiaan ihmettelen, että kuitenkin miesten kanssa tulen hyvin juttuun ja he itse hakeutuvat seuraani, samanlainen huumorintaju. Ehkä olet oikeassa että jotkut tai ainakin osa naisista on kateellisia, olen hoikka ja muuten tavallinen ihminen.

• sanoa

Netissä moni lopettaa kirjoittamisen ilman mitään kunnollista syytä, joten siitä ei kannata huolestua etenkään jos asut seudulla jossa kirjoittelukavereita on helppo löytää (ainakin Helsingissä on tosi yleistä lopettaa kirjoittelu lyhyeen, kun siellä on niin helppo löytää uusia tuttavuuksia netin kautta). Silti on tietysti hyvä miettiä, millaisen vaikutelman itsestäsi annat maileissa ja kuinka hyvin se vastaa todellisuutta, mutta jos takana ei ole jo kymmeniä epäonnistumisia, kyse voi hyvin olla pelkästään huonosta tuurista.

Jäitkö potkunyrkkeilyssä vaan passiivisena odottamaan, että joku tarjoutuisi pariksesi, vai kieltäytyikö muut kysyessäsi heitä itse pariksesi? Tuntemattomien ja puolituttujen joukossa useimmat ihmiset hakeutuu sen seuraan, joka näyttää helposti lähestyttävältä ja viestittää ympäristölleen olevansa halukas tutustumaan. Ehkä viestität tahtomattasi muille elekielelläsi tai jotenkin muutenkin, että olet mieluiten yksin, vaikkei se pidäkään paikkaansa?

Mäkään en kyllä ymmärrä, miksi jotkut tarjoaa harrastuksia patenttiratkaisuna yksinäisyyteen. Useimmista harrastuksista on vaikea saada kavereita, ellei ole sosiaalinen suupaltti. Mun mielestä harrastuksiin kannattaakin mennä lähinnä siksi, että saisi jotain mielekästä tekemistä ja vaihtelua arkeen. Vaikka kokisikin viihtyvänsä yksin kotona, yksinäiselle muista eristäytyminen voi koitua pitkällä tähtäimellä kohtalokkaaksi.

On tosi hyvä kun teet yksin asioita, joita tahtoisit tehdä ystävien kanssa. Liian moni mököttää yksin kotona odottaen, että elämä järjestyy kyllä helposti mallilleen heti kun he vaan saavat yhdenkin kaverin. Samat tyypit onkin sitten helposti hätää kärsimässä siinä vaiheessa, kun joku mailikaveri pitäisikin tavata ja sen kanssa pitäisi keksiä tekemistä ja puhumista, eikä pelkästään kerran vaan useamman... Koitahan jatkaa samaan malliin, siitä on varmasti hyötyä tulevaisuudessa.

• sdfg

Tässä on 2 mahdollista syytä sille, miksi kavereiden saaminen voi olla vaikeaa:

1. Poikkeat liian paljon massasta (esim. arvomaailmasi on täysin erilainen kuin muilla tai olet kiinnostunut ihan erilaisista asioista). Joskus ongelma ratkeaa asenteiden muutoksella: vaikka small talk on monessa mielessä turhaa, sitä on helpompi sietää kun ymmärtää sen merkityksen ystävyyssuhteiden luomiselle, ja vaikkei nyt olisikaan kiinnostunut jostain asiasta mistä kaikki muut tahtoo jutella, ehkä se paljastuukin mielenkiintoiseksi jos sille vaan antaa uuden mahdollisuuden. Toinen vaihtoehto on hyväksyä se, ettei välttämättä tule enemmistön kanssa kovin hyvin toimeen, ja etsiä enemmän itsensä tyyppisiä ihmisiä kavereiksi. Oman itsensä muuttaminen on joskus tarpeen, mutta useimmiten se on huono vaihtoehto, ellei halu muutokseen lähde siitä ettei ole tyytyväinen siihen mitä on.

2. Et osaa tuoda itseäsi tarpeeksi hyvin esiin, vaan muut näkevät sinut hyvin erilaisena kuin olet. Kyse on joko tietoisesta teeskentelystä (joka voi johtua esim. kovasta halusta miellyttää toista tai sopeutua paremmin muiden joukkoon) tai täysin tahattomasta asiasta, jota et välttämättä edes itse tiedosta (kyse voi olla itsetunnon tai sosiaalisten taitojen puutteellisuudesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta tai jostain muusta). Etenkin jälkimmäisessä tapauksessa tilanne on hankala, mutta sinnikkäästi yrittämällä tekemistään virheistä voi päästä selville ja niitä voi ainakin jossain määrin myös korjata. Apuna voi käyttää esim. ystävystymistä, elekieltä ja keskustelutaitoa käsitteleviä kirjoja, psykologia tai mikä nyt mihinkin tilanteeseen parhaiten sopii.

Muitakin syitä voi tietysti olla, mutta tuntuuko kumpikaan vaihtoehdoista mahdolliselta?

• aloittaja

Mielestäni tuo ensimmäinen vaikuttaa enemmän oikealta. Mutta, joo, en ala itseäni muuttamaankaan muiden mieliksi ja olen miesvaltaiselle alalle kouluttautunut (silloin olin ainut nainen luokassani, mutta tulin kyllä kaikkien kanssa toimeen hyvin) ja kaipa minun ikäluokan naiset on niin erilaisia kuin minä itse. Kuitenkin ns. vähän vanhempien naisten kanssa tulen ihan hyvinkin toimeen. Ja eihän se tietenkään ole ihan "tavallista", että tämmöinen melkein nelikymppinen nainen jaksaa ja osaa autoakin korjata (ja vielä innoissaan).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3649
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      44
      3605
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2831
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2559
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1539
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe