kuka aikoo kattoa kielletyn hedelmän?

Ite olen kiinnostunut siitä

Olen vanhoillislestadiolainen tyttö. Luin tänään kalevan, jossa oli juttua tuosta elokuvasta nimeltä Kielletty hedelmä. Tässä kaksi vanhoillislestadiolaista tyttöä lähtee helsinkiin joista toinen haluaa kattoa, miltä se maailma oikein näyttääkään. Jutussa kerrottiin, että käsikirjoitus on annettu vanhoillislestadiolaisille luettavaksi, jotta se olisi mahdollisimman totuuden mukainen. Minulla heräsi kiinnostus mennä katsomaan tämä elokuva. Aikooko muut käydä kattomassa, minä melko varmasti!

10

736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole syntiä

eihän me saada haluta sellaisia.

• minä en

Mitä muuten ajattelit tehdä katsojien listalla?

• hyvää kuvaa taas yhdestä vä...

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kulttuuri/jeesuksen-morsiamet-matkalla-kadotukseen/130168

tämä toimittaja menee ihan mettään tän asian kanssa, samoin ohjaaja. Mitenkähän kävis käsikirjottajalle ja ohjaajalle jos oisivat tehneet samanlaisen väännöksen tummaihoisista ja heidän kulttuuristaan. Luulenpa, että heidät olisi tuomittu rasisteiksi. Perehtykääs kunnolla ensin asioihin tai olkaa sekottamatta leffoihinne vähemmistöryhmien nimiä, kiitos.

• menen katsomaan

olenhan todella utelias näkemään, mitä Karukoski on saanut aikaan. Tuskinpa Jumala on kiinnostunut siitä, mitä elokuvia katson, sillä koen olevani täydellisesti armahdettu uskoni kautta.

• Veeäl sisar

Vihollisen ansa koko leffa, älä mene. Tai no, oma on asiasi, mutta en suosittele. Vihollinen yrittää kaikin tavoin uuvuttaa uskossa olevia viimeisinä aikoina, etsii kuin kiljuva jalopeura eli leijona että kenet saisi niellä. Kova on kiire sillä, konstit on monet.

• vihollinen?

Ai niin vihollinen taitaa ollakin se, ettei alistu toisten manipuloitavaksi?

Pelkureita lampaita minun mielestäni kaikki, jotka antavat taluttaa itsensä elämää vähemmän säilyttäviin ratkaisuihin.

Helsingin Sanomatkin on tästä uutisoineet.Salailemalla lestaidiolaisuus on tullut koko kansan tietoisuuteen.

http://www.hs.fi/kulttuuri/elokuvat/artikkeli/Jumalan vangit/1135243475583

• syntiä!

Jo pelkällä elokuvateatterin ovesta sisään astumisella luovutat taivaspaikkasi pois.

• wendy
        syntiä! kirjoitti:

Jo pelkällä elokuvateatterin ovesta sisään astumisella luovutat taivaspaikkasi pois.

lapsellinen. Ei ihme , etti näihin lapsellisuuksiin ja hävyttömyyksiin monikaan vl viitsi vastata.

• nähty jo

Kävin kattomassa. Tottakai oletin jo ennakkoon, että ei siinä kaikki ole ihan totuudenmukaista. Löysin ehkä 5-6 epäuskottavaa juttua, mutta todella katsomisenarvoinen ja positiivinen leffa kokonaisuudessaan. Suosittelen lämpimästi kaikille.

• koska minua ei ole.

Itse vl-kodissa kasvaneena en kyllä löytänyt samaistumispintaa missään siinä, miten lapsuudenkotia ja taustayhteisöä kuvattiin.Perusmössöä, johon sekoitettu piirteitä eri porukoista. Lähtien siis ihan fraaseista. Leffan edetessä löytyi kyllä tuttuja tunteita Helsingin suunnalta. Identiteetin luominen voi olla vaikeaa, jos rakennusmateriaalien saanti on hyvin rajoitettua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      57
      4408
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      95
      3675
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      102
      3292
    4. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1883
    5. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      17
      1869
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1108
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      81
      783
    8. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      44
      781
    9. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      103
      780
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      22
      754
    Aihe