Olen raskaana ja laskettu aikani on elokuussa.
Mietyttää jo, että kuinkahan mahtaa käydä opintojeni... Onko kukaan tehnyt työharjoittelua lapsen syntymän jälkeen ja jos, niin kuinka pian ja missä lapsi oli hoidossa sen aikaa? En siis olisi muutaman viikon ikäistä jättämässä mutta jossakin vaiheessa täytyisi hoitaa harjoittelut jos haluan joskus valmistua...
Muut opinnot ovat yleensä helpommin sumplittavissa, voi tehdä etänä tai osallistua vain joillekin luennoille jne. Mutta harjoittelua on vähän paha tehdä etänä...
Lapsi & työharjoittelu
2
382
Vastaukset
- jäi yksi
harjoittelu suorittamatta, kun oli juuri ennen laskettua aikaa, enkä uskaltnut lähteä harjoittelua suorittamaan, pelkäsin että liian rankaks olisi käynyt. No, raskaus meni yli aika pahasti ja synnytys ei sitten ihan lähellä harjoittelun loppua ollutkaan, mutta en kadu sitä parin kuukauden lomaa ennen lapsen syntymää, ihan tarpeeseen tuli:)
Joten, suoritin harjoittelun sitten vuoden kuluttua, jolloin isä piti isäkuukauden. Lapsi oli vähän vajaan vuoden.
Ja jatkoin sitten vielä kotona oloa lapsen kanssa harjoittelun jälkeen..teoriat oli suoritettu jo aiemmin. näin meillä! - harjotteluni
Elikkäs mie olin viimesilläni raskaana, kun harjottelun olisi kuulunut alkaa. Oisi ollut koulun ainut harjoittelu, 5kk pituinen.
Tyttö synty ja oli noin 6kk ikänen ku aloin ottaa paria kurssia jaksossa. Mies hoisi kotona lasta ku kävin koulussa, autto ku mies opiskeli myös eli oli helppo joustaa koulusta. Kavereista oli myös suuri apu kun pääsivät hoitamaan vaik pariksi tunniksi jos oli jotkut tärkeet tunnit menossa.
Moni luulee ja ajattelee ettei kavereita viitsi vaivata lapsenvahdiksi mut meil kyllä ollu vaan hyvä, kun sukulaiset asuu kaukana. Tosi innokkaita kaverit olleet ja kuitenkin ihan hyviä hoitamaan just sen pari tuntia vaikka.
Tyttö olin 11kk ku alotin sit harjottelun. Se olikin aika vaikeeta kun miehellä alko samaan aikaan harjottelu (2-vuoroharj.) ja ite piti olla sit kuiten joka päivä 8-16 harjottelussa :(
Tyttö laitettiin hoitoon ja aluks meni hyvin, tosin ku tyttö heräili yöt niin aloin olla kyllä tosi väsyny harjottelussa. Jätin sen suosiolla 2kk jälkeen kesken ja otin koulusta vähempi kursseja, tyttö oli n. 4-6h hoidossa/päivässä, joskus vain 2-3 päivänä vkossa.
Sit ku tyttö oli 2v.1kk aloitin harjottelun uudelleen (tai jatkoin sitä siitä mihin jäi samassa paikassa) nii onnistu PALJON helpommin ku tyttö ei enää heräilly öisin.
Eli jos saatte lapsen päivähoitoon (yleensä 8kk lähtien pääsee hoitopaikkoihin) tai sukulaisille hoitoon tai toinen voi jäädä kotiin hoitamaan, pitäis onnistua mutta harjottelussa pitää muistaa et jos yöt joutuu valvoa itkevän lapsen kanssa, voi se olla tosi rankkaa. Ja vielä jos lapsi sairastaa niin harjottelu voi venähtää sairaspoissaolojen takia ym.
Eli harjottelusta riippuen kannattaa miettii et miten pienen lapsen kanssa jaksaa harjottelun joka kuitenki vaatii sitä esim 8-16 työaikaa ja siihen kunnon yöunet...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03560- 423119
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv562877Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv342755- 162668
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452550- 442190
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h262055- 421945
- 441730