näppylät

mie vaan

onko muila kilpirauhasen vajaatoimintaa saurastavilla tullu tyroksiinilääkityksen aloittamisen jälkeen iho ongelmia?? karmeita näppyjä kun ois uusi murrosikä ja ikää 30v.

3

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoistu

Kuulostaapa tutulta. Mulla on ollut aina sellainen finneihin taipuvainen iho. Syksyllä aloitin Thyroksiinin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja naama poksahti ihan kuheeseen kuntoon. Poistatin siinä sitte hormoonikierukankin kun epäilin, että onkohan sekin syyllinen siihen näppylöitymiseen. Nyt olen syönyt kohta nelisen kuukautta Yasmin e-pillereitä. Iho on paremmassa kunnossa kuin silloin, mutta edelleen kärsin siitä kovasti. Minulla on myös käytössä Avitcid voide, se auttaa, mutta myös kuivattaa ja "punastuttaa"ihoa entisestään. Ei ole tosiaankaan mitään herkkua olla jo 35v ja koko elämä pyörii vaan finnien ympärillä.

• mie vaan

Minullakin on ollut ihon kans ongelmia joskus nuorempana mutta ihoni oli kummninkin ihan hyvässä kunnossa tässä välillä ja kun sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan noin kaksi vuotta sitten ja sain tyroksiini lääkityksen alkoivat iho-ongelmat vaivata uudelleen. Olen käynyt lääkärissä useamman kerran vaivan takia ja koittanut kysyä voiko lääkitys olla syynä siihen mutta vastausta en oikein ole siihen saanut. viimesin diagnoosi oli ruusufinnitauti jonka lääkäri totesi etsimällä kuvan netistä ja näyttämällä sitä mulle ja tokaisemalla että "eikös tämä muistuta sinun oireitasi" kumpihan meistä oli se lääkäri..olen saanut sit jonkun 5pv:n antibioottikuurin josta ei ole ollut apua.Aina kun tyroksiinilääkitystäni on jouduttu lisäämään naamani myös alkaa kukkia. jotakin yhteyttä näillä täytyy olla keskenään. todellakin ikävä vaiva. olen toivonut löytäväni hyvän hoidon vaivaan mutta en ole siinä vielä onnistunut.

• Hoistu
        mie vaan kirjoitti:

Minullakin on ollut ihon kans ongelmia joskus nuorempana mutta ihoni oli kummninkin ihan hyvässä kunnossa tässä välillä ja kun sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan noin kaksi vuotta sitten ja sain tyroksiini lääkityksen alkoivat iho-ongelmat vaivata uudelleen. Olen käynyt lääkärissä useamman kerran vaivan takia ja koittanut kysyä voiko lääkitys olla syynä siihen mutta vastausta en oikein ole siihen saanut. viimesin diagnoosi oli ruusufinnitauti jonka lääkäri totesi etsimällä kuvan netistä ja näyttämällä sitä mulle ja tokaisemalla että "eikös tämä muistuta sinun oireitasi" kumpihan meistä oli se lääkäri..olen saanut sit jonkun 5pv:n antibioottikuurin josta ei ole ollut apua.Aina kun tyroksiinilääkitystäni on jouduttu lisäämään naamani myös alkaa kukkia. jotakin yhteyttä näillä täytyy olla keskenään. todellakin ikävä vaiva. olen toivonut löytäväni hyvän hoidon vaivaan mutta en ole siinä vielä onnistunut.

Niin minäkin olen sitä lääkäriltä kysellyt, mutta niiden mielestä siinä ei ole yhteyttä toisiinsa. Mutta itse olen sitä pähkäillyt että kyllä siinä on. Pistäähän thyroksiini aineenvaihdunnankin nopeanmaksi ja näin ollen vaikuttaa varmasti moniin muihinkin hormooneihin ja ihon kuntoon.
        Tämä on vaan niin raskas vaiva. Minulle ehdotettiin Roa kuuria, mutta en sitä nyt vielä ainaskaan alkanut hommaamaan. Yritän pärjäillä tällä Avitcid voiteella joka on samansukuinen kuin tuo Roacuttan, mutta käytetään vain ulkoisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5352
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4714
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3017
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      87
      2948
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2514
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1966
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe