Olen hankkimassa uusia laskettelusuksia.
Yhdet kivat olen löytänyt ja niiden pituus on 140cm, itse olen siis 158cm suunnilleen.
Eli sopiiko 140 senttiset laskettelusukset n. 158 senttiselle ihmiselle? =)
Laskettelusukset 158 senttiselle?
3
690
Vastaukset
- jokupoku
Se vähä riippuu laskutavasta, jos tykkäät laskee kovaa on suksien pituus noin 10 senttiä omasta pituudesta, mutta jos taas mutkittelet ja kääntyilet enemmän pitää suksien olla lyhemmät. Kumminki enintään 15 senttiä omasta pituudesta.
- riippuu
Toi edellisen viestin ohje, että suksien pitäisi olla 10-15 cm laskijan pituutta lyhyemmät ei ole mikään sääntö. Se oli suositus carvereiden tullessa markkinoille. Suksihan ei tiedä laskijan pituutta, mutta tuntee laskijan painon. Nykyisten suksen pituus määräytyy laskijan painon mukaan.
Edellinen kirjoittaja on kyllä oikeassa siinä, että suksen pituuteen vaikuttaa sekin missä laskee. Eli isossa mäessä vauhtilaskuun tarvitaan pitempi suksi ja pikkumäissä hitaammissa vauhdeissa pärjää lyhyemmillä suksilla.
Aloittajan laskutapaa tuntematta voisin silti sanoa, että 140 cm suksi riittää hänelle oikein hyvin. - aloittaja..
riippuu kirjoitti:
Toi edellisen viestin ohje, että suksien pitäisi olla 10-15 cm laskijan pituutta lyhyemmät ei ole mikään sääntö. Se oli suositus carvereiden tullessa markkinoille. Suksihan ei tiedä laskijan pituutta, mutta tuntee laskijan painon. Nykyisten suksen pituus määräytyy laskijan painon mukaan.
Edellinen kirjoittaja on kyllä oikeassa siinä, että suksen pituuteen vaikuttaa sekin missä laskee. Eli isossa mäessä vauhtilaskuun tarvitaan pitempi suksi ja pikkumäissä hitaammissa vauhdeissa pärjää lyhyemmillä suksilla.
Aloittajan laskutapaa tuntematta voisin silti sanoa, että 140 cm suksi riittää hänelle oikein hyvin.Juu, kiitos vastauksista.
Taidanpa siis hankkia ne 140cm sukset. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865