Odottelen toista muksuani rv 17 2. Ensimmäisen kanssa neuvolassa tuli palautetta painosta, niin lähtöpainosta kuin kertyneistä kiloistakin, vaikka niitä tuli lopulta vain (?) n. 10 lisää.
Nyt lähtöpaino oli noin -8kg verrattuna edelliseen ja alkuraskauskin vei muutaman kilon ja mietin, että miten saisi hallittua hommaa paremmin tällä kerralla. Niinpä jätin parin viikkoa sitten sokerin melkein kokonaan pois, vaikka paino ei siihen mennessä ollut noussut vielä ollenkaan vaan oli edelleen pari kiloa alle sen, mitä neuvolassa ensimmäisellä kerralla mitattiin.
Nyt paino on pudonnut kilon tässä reippaassa kahdessa viikossa. Syön ihan normaalia ruokaa normaaleja määriä ja viisi kertaa päivässä, eli lapsi kyllä saa sen, mitä tarvitsee. Voiko tämä olla hyvästä? Yritän kai kysyä sitä, että pitääkö minun syödä sitä sokeria, jotta paino nousisi "normaalisti"? Laihduttaminenhan on kiellettyä, mutta jos paino putoaa tai pysyy näin hallinnassa?
Ja niin, olen ihan normaalipainoinen...
Painosta
4
445
Vastaukset
- enmietiijä
Ei tarvii syödä sokeria! Jos todella syöt normaalisti tavallisen määrän ruokaa viisi kertaa päivässä, niin ei haittaa vaikka laihtuisit. Tämä nyt tietty on vaan minun mielipiteeni, enkä ole minkään sortin ammattilainen tässä asiassa.
Kiinnostaa kyllä tietää että kuinkas paljon tuota sokeria sitten olet vetänyt aikaisemmin ja missä muodossa? Pullaa, karkkia vai mitä? Kolme kiloo päivässä?
Jos sua huolestuttaa edelleen, niin korvaa hedelmillä ne kerrat kun söisit sokeripitoisen välipalan. Hedelmissä on luonnon omaa sokeria :)
Kannattaa kyllä pitää hyvä huoli siitä että se normaali ruoka sisältää tarpeellisen määrän kaikkea mitä sun kuuluisi saada, eli ei riitä että vedät viisi kertaa päivässä vaikkapa lautasellisen pastaa. Lautasmalli on hyvä apukeino tässä; neljäsosa lihaa/proteiinia, neljäsosa pastaa/perunaa/riisiä tms. hiilaria ja puolikas lautasellinen salaattia, kasviksia tms. Lisäksi maitoa ja ruisleipää, sipaus margariinia ja jälkiruoaksi marjoja tai hedelmiä.- alkup.
kieltämättä hätkäytti itsenikin. kokeilin moista ensimmäisen kerran viime syksynä ja kolmessa viikossa tippui 5 kiloa.
sen jälkeen tolkku on kuitenkin pysynyt mukana sokerin kanssa. ihmetyttää varsinkin, kun vasta olin selvinnyt alkupahoinvoinnista(, jonka aikana en todellakaan voinut ajatellakaan makeaa tai rasvaista) niin nyt paino tippuu, kun syön normaalisti, kun pysyy aineenvaihdunta käynnissä. luulisin sen johtuvan siitä. - alkup.
ja siis syön kyllä terveellisesti, eli hedelmiä ja marjoja, (valkoista)lihaa, kalaa ja maitotuotteita ihan tasapainoisesti :). ainoa mitä välttelen on se sokeri ja kaikki, missä sitä turhaan on. turhaa energiaa ei siis tuu.
- 16+1
Mä en ole voinut syödä sokeria ollenkaan, sillä kaikki makea ällöttää. Olen kärsinyt myös pahasta raskauspahoinvoinnista ja laihtunut 5 kg (olen normaalipainoinen) oksentamistenkin vuoksi. Eipä tuohonkaan ole neuvolassa puututtu.
Sokeriton ruokavalio on hyvä, sillä eipähän tule helposti hiivaa eikä raskausdiabetestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14911191
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424256Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352684Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041613Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?821459Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396