terve!
Minulla on 7-vuotias saksanpaimenkoira. joka vuosi kesän jälkeen sille tulee märkiviä patteja lonkkiin ja takajalkoihin! Olemme käyneet eläinlääkärissä, mutta antibiotit yms. eivät näyttä auttavan. sama ongelma toistuu joka syksy. Patin kohdalta iho menee jotenkin rikki ja koiran lihas näkyy. patit ovat halkaisijaltaan n. 2cm ja niitä tulee 2-5. tällä hetkellä koiralla on vahva 20 päivän antibiotti kuuri ja kauluri, jottei se nuolisi niitä! Jos jollain ilmenee samanlaisia ongelmia, niin ottakaa yhteyttä, niin yhdistetään viisaat päämme yhteen!!!:)
epämääräiset märkivät patit!!
3
5018
Vastaukset
- sääferi
Minulla on 9-vuotias uros-sakemanni jolla myös silloin tällöin ihmeellisiä paiseita?!
Niitä on ollut jo vuosia mutta aina yksi kerrallaan. Ensin on hissukseen kasvava rasvapatti ja jossain vaiheessa "iho repeää" ja sisältä tursuaa sellaista kukkakaalin näköistä möhjää ja paljon. Ensimmäisinä kertoina vein hukan lekuriin ja sain antibiotit mutta kerran ainoastaan puristin paiseen tyhjäksi ja putsasin niin lopputulos oli muutamassa päivässä sama, eli OK.
Koira näyttää, kun jostain kauhufilmistä tulleelta ensinäkemältä mutta kunhan mönjä on pois niin "reikä" umpeutuu ja näyttää hyvältä.
Itse koira ei niistä ole ongelmia nähdäkseni itselleen ottanut.
Paiseet ovat selkälinjassa-niskassa.- silvana
Koiralleni joka on 7 v sakemanni on myös tullut niskaan kyseisiä patteja muutama. Olen entiseni koiran kanssa käynyt monesti lekurilla ja ovat sanoneet että vaiva yleensä uusiutuu putsaavat reiät täysin niin kauan että tavallaan "juuri" rasvapatista tulee ulos putsaavat ja antibioottia. Saa nähdä miten parantumine menee olen todennut että jos niitä alkaa itse puristelemaan yleensä tulehtuvat aina vaikka kuinka putsailee ja edessä on vielä isompi patti ja ongelma. Samaiset patit voivat "täyttyä" uudelleen ja uudelleen. eivät ole haitaksi jollei tulehdu!
- Jaden äiti
Jadella ilmenee joka syksy rupea patteja karvanlähtöä pateista ja kamalaa kutinaa.Olen helpottanut koiran oloa pesemällä sen system 4 shampoolla ja öljyhoitoa hoitoaineena päälle,koska eläinlääkärin aineet ei auta.Soitin tukkuun aine ei ole myrkyllinen.Ruvet paranevat ja kutina on helpottunut. Ainetta saa apteekista ja kampaamosta.kampaamon on halvempi.ihotautlääkärit suosittelevat ainetta ihmisille.En keksinyt enää muuta,ja ihottumahan haiseekin yäk.Kampaaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812