No niin taas törmäsin siihen että ei ainakaan Kemissä saa tukea asumiseen ja kelaltakin vain 67 € kuussa vaikka on vuokra 601.60 kuukaudessa ja muut menot päälle. Minulla ei jää rahaa olenkaan edes mennä lapsia ja lapenlapsia katsoon kun asuvat Naantalissa. Näin meitä kohdellaan hyvinvointivaltiossa ja hahhaa sw on huuhaata.
Sos vain ilmoitti että ota halvempi asunto mutta mistä sen otan kun eimn ole sellaista jossa saisin samanlaisia juttuja kun tässä. En osaa laittaa itse ruokaa joten pitää tukeutua yleisiin paikkoihin ja ne maksaa. niin että se siitä hyvinvointivaltiosta.Kyllä kuitenkin annetaan kaikenlaisia avustuksia maahanmuuttajille mutta ei asukkille.no se siitä sitten vastaa joku eduskunnasta sitten ja kun tiedän että ei sillä kunnioiteta maankansalaisia.
sosiaali ja kela
10
637
Vastaukset
- saat eläkettä noin 1500€ kä...
joten älä valita.muisi saa 1300€ ja kun vuokra on vain 350€ ei saa penniäkään.Kelan laskurilla laskin tuon sinun väittämän.
- purolan-pappa
1133€ ja muut kulut päälle ei sillä elä leveästi
kai muilla on paremmin kun ei osaa ajatella nokkaansa piremmälle.
- myöhäistä
Ei ole myöhäistä opetella ruuanlaittoa. Netistä löytyy monta terveellistä ohjetta. - Mun pappa jäi 60-luvulla leskeksi yli 70 vuotiaana. Niin vain opetteli keittelemään perusruokaa.
- purolan-pappa
en ala opeteleen.
- nauraa...
purolan-pappa kirjoitti:
en ala opeteleen.
Purolan-pappa vaan nyt elää ja syö niin kalliisti, ettei jää rahaa, millä matkustaisi perhettään katsomaan.
Arvaan ettet myöskään siivoa tai pyykkaa itse, vaan siksi asuminen maksaa niin paljon, kun joudut työt muilla teettämään?
Mietihän tarkkaan mikä on sinulle tärkeintä, ne lapset ja lapsenlapset, vai oma jääräpäisyytesi!
- ddddddddddddddddddd
minäpä itse saan kipeät 798 - 870 € brutto - nettona 776 €.
vuokratuki laskettiin ja se on nyt uuden päätöksen mukaan vain 74,70 €. Vuokran ollessa 548 €.
siis minulle jää vuokran jälkeen noin 300 €.
Kelan mukaan ruokakunnan tuloina ovat toukokuun alusta alkaen 1363,00 €.
kun todelliset on toukokuussa bruttona 837,90.
tein tänään valituksen kelaan tai siis sosiaaliturvan muutoslautakuntaan.
poikani opiskelee viimeistä vuotta amiksessa. valmistuu toukokuun viimeinen päivä.
lähtee heinäkuussa armeijaan puoleksi vuodeksi.
hänen tuloinaan oli arvioitu 1.5. alkaen seuraavaksi vuodeksi työmarkkinatuki. vaikka siis hän on opiskelija vielä toukokuun.
kuitenkaan hän ei ole maksamassa omaa osuuttaan vuokrasta, koska ei tienaakaan mitään.
eikä armeijankaan jälkeen, koska ei asu enää silloin tässä osoitteessa.
Pojan ainoa tulo koko tänä vuonna on 25 päivän työmarkkinatuki, minkä ekankin erän kymmeneltä päivältä saa vasta kun on jo suorittamassa asepalvelusta ja aika kaukana kotoa.
luin asumistukilain läpi. ja niihin pykäliin viitaten pitäisi valituksen mennä läpi, se voi toki kestää, mutta maksakoot sosku sen aikaa.
siitä hyvästä että menin palkkatuelle, kun ei jaksanut enää kotona olla. niin koko nettoerotus työmarkkinatuen ja viiden tunnin palkkatuen välillä otetaan pois asumistuesta.
Ihmetellä siten sopii, ken vielä jaksaa, että näitä väärinkäytöksiä on tai miksi ei vähäiset työt kiinnosta.
pitäisi olla joku minimi tuossakin, että ei joutuisi sakottettavaksi.
onhan se 300 €, mistä ei tarvi asumistukea tarkistaa. mutta minä taas liian rehellisenä ihmisenä menin sen tarkistuttamaan, kun laskin erotuksen olevan 330,00 €.
työsuhteeni on määräaikainen, ja vain kolme kuukautta siitä sisältyy tuohon asumistuen tarkistuksen ajankohtaan.
kuitenkin asumistuessa ollaan nyt huomioitu ainoana tuloinani palkkatulon koko vuodelle.
vaikka siis vähintään viiden kuukauden tuloja pidetään säännöllisinä.
onko täällä ketään joka olisi valittanut näistä asumistuista ja miten on käynyt? kauanko tuollainen kestää ?
kun katsoin sosiaaliturvan muutoslautakunnan verkkosivuja, niin huomasin, että siellä olevat valitukset voivat olla käsittelyssä jopa yli 540 päivää.
millä helvetillä sen ajan elää.- purolan-pappa
Niin se näkyy menevän että vähäosaisia sorretaan aina. Mutta onhan päättäjillä asiat hyvin. Vasta Huhtanen lehdessä ihmetteli miksi kaikissa kunnissa on erilaisen kriteerit vaikka jokaiselle on annettu samanlaiset ohjeen. Minulla ei ole varaa hankkia televisiota eikä maksaa lupamaksuakaan. Pakkop on kituutella etten päin vain kun ei yhteiskuntakaan auta. Olen kuullut että monissa kunnissa avustetaan television hankintaankin.
- Mikkkoooo
purolan-pappa kirjoitti:
Niin se näkyy menevän että vähäosaisia sorretaan aina. Mutta onhan päättäjillä asiat hyvin. Vasta Huhtanen lehdessä ihmetteli miksi kaikissa kunnissa on erilaisen kriteerit vaikka jokaiselle on annettu samanlaiset ohjeen. Minulla ei ole varaa hankkia televisiota eikä maksaa lupamaksuakaan. Pakkop on kituutella etten päin vain kun ei yhteiskuntakaan auta. Olen kuullut että monissa kunnissa avustetaan television hankintaankin.
Tuota noin...yksinasuvalle jää käteen 600e vuokran jälkeen ja sulle ei ole rahaa??? Hah! Sitäpäitsi jos jossain Kemissä yksinasuvana maksat vuokraa yli 600e, asunton on oltava joko sinulle liian iso tai sitten aivan huipputasoa. Joten älä kuule viitsi valittaa!
- espoolainen...
hoitotuki päätös..joka yleisesti kumotaan aina ja myönnetään kun valittaa.
asumistuki olen valittanut suaraan isolla paperilla jossa kehoitan kelan tarkistamaan päätöksensä ja korjaamaan sen,lähetin suaraan oman alueen toimistoon.päätös ja korjaus tuli viikossa.
samaten väärin laskettu lapsen opintotuki ja hylkäys.valitin taas vain vapaa muotoisesti ja kehoitus korjata asia.lapselle myönnettiin opintotuki ihan parissa viikossa.en ole käyttänyt aikoihin virallista valitus tietä,kun näyttävät tarkistavan päätökset näinkin ja nopeasti.
- HiaseMertzi
Kannataa tosiaanenkin laittaa valitus meneen. Itelläin on eläke 1700 equu netto, vuokra 1200 ja sossusta saan sellaiset 800 e/kk. Lisäksi asumistuki ja hevoinen. Ei valittamista. Tarviiks kukaa hyvää kelloo??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780