en jaksa!!!!!!!!!!

rv 16 nyt.

ekassa raskaudessa meni kaikki hyvin. en tiennyt mitään mitkä vois olla vaarallisia vauvalle. Nyt pelkään ihan hirveesti että tulee parvo- tai vihurirokko (ne on ihan yleisiä mutta ovat vaarallisia sikiölle). Tekis mieli ottaa esikoinen pois päiväkodista.. sieltä tai miehen koulusta (yli 10 000 oppilasta) tai töistä voi tulla kotiin nää taudit. tai sitten ihan vaa kun käyn kaupassa.
Tää vauva on mulle niin tärkeä ja olen toivonut toista lasta 4 vuotta. nyt vihdoinkin olis tulossa, mutta ahdistaa mitä kaikkea voi vielä tapahtua. sitten kun vielä on diabetes ja verensokeri heittelee (hormoonien takia). Pelottaa ja ahdistaa.

5

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Vihurirokkoa sinun ei tarvitse pelätä. Sinut on varmasti rokotettu 13 vuotiaana sitä vastaan, jos et siihen mennessä ollut sitä sairastanut. Tytöt rokotetaan juuri sen vuoksi, ettei myöhemmin raskaudessa vihurirokkoa saisi. Parvorokko sen sijaan...sano päiväkotiin, että jos siellä tulee ilmi parvorokkoa, niin heti ilmoittavat sinulle...niin minä olen tehnyt ja ovat luvanneet minulle asian ilmoittaa. Jos miehesi saa flunssan oireita, niin älä kovasti pussaile ja pyydä häntä yskimään ja aivastelemaan paperiin. Parvorokko onneksi tarttuu huonommin kuin esim. vesirokko. Parvorokkoa oli viime vuonna 4 kertaa enemmän kuin vuosiin eli oli oikea parvorokkovuosi/talvi...sen esiintyvyys on huipussaan muistaakseni joka 7.vuosi. Viime talvihan oli tosi lämmin, mikä edesauttaa viruksia. Toivotaan, että tämä talvi/kevät ei enää parvorokkoa samalla tavalla suosi.
      Mutta itse olen samassa veneessä...siis tuon pelon suhteen...yritän ajatella aina viikon eteenpäin...

• ..,,,,,,,,,,

katsoin juuri rokotuskorttiani, olen saanut MPR viimeksi kun olin 4-vuotias.

• häviävän pieni mahdollisuus
        ..,,,,,,,,,, kirjoitti:

katsoin juuri rokotuskorttiani, olen saanut MPR viimeksi kun olin 4-vuotias.

1975 aloitettiin vihurirokkorokotukset 11-13 vuotiaille tytöille. Näin ollen ktl:n sivuilla lukee että ainoastaan 1% synnyttäjistä on vailla vihurirokkovasta-aineita. Vihurirokkoepidemioita ei ktl:n mukaan ole odotettavissa eikä raskaana olevia sen vuoksi seulota.

• jatkaa vielä..,,,
        häviävän pieni mahdollisuus kirjoitti:

1975 aloitettiin vihurirokkorokotukset 11-13 vuotiaille tytöille. Näin ollen ktl:n sivuilla lukee että ainoastaan 1% synnyttäjistä on vailla vihurirokkovasta-aineita. Vihurirokkoepidemioita ei ktl:n mukaan ole odotettavissa eikä raskaana olevia sen vuoksi seulota.

mutta kun en ole saanu 11-13vuotiaana rokotetta. ei lue kortissa enkä muista ainakaan saaneeni. eikä äitinikään muista mun saaneen yläasteella mitään rokotetta. viimeksi siis 4vuotiaana.

• rv 36....ja risat....

Hei come on. Joo, siis kaikkee voi saadaa siis voit sairastuu vakavasti yms. Mutta ei sellasta voi miettiä koko ajan. Mietitko koko ajan esim. sitä että voit kuolla tai joku läheisesti voi kuolla minä hetkenä tahansa. Toi alkaa kuullostamaan aika neuroottiselta. Joo, uskon, että on kauheeta, kun on saanut keskenmenon/ yrittänyt toista/ensimmäistä lasta kauan, ja siksi vauva tosi tärkeä, vaikka kaikille se vaava siellä masussa tärkeä varmasti on...mutta siis, nyt koitat nauttia. Pelot nyt yleensä vaan tuhat kertaistuu, jos niitä koko ajan päänsä sisällä vatvoo...

Ja tosiaan, ite olen sairaanhoitaja, ja kaikennäköset sairaudet tuolla sairaalassa pyörivät...hyvä käsihygienia yms...niin ei edes töissä ollessa perus flunssa tarttunut...

Sun kannattas ehkä mennä juttelemaan jonkun kanssa noista sun neuroottisista peloista, koska ne selkeesti haittaa sun arkipäivää...ja jos sulla on vielä toinen lapsikin...ei toi oo meinaan normaalia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe