Äkäslompolo-Ylläs

Mansenmummu

Vilkaiskaa netistä maisemia jotka ei ole
vielä käyneet.Kerran käyneille ei tarvinne
selittää...;)

5

2533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistelija__________

Ei jäänyt mitään mieleen paitsi kaamea visalasku niin ja joku sukupuolitauti.

• Eedenini

kaallista löytyy .epä sitte paljo muuta oookkaa

• Lapinhullu Keuruulta

Olen kiertänyt niin kesällä kuin talvella useissa hiihtopaikoissa pohjoisessa, Sallaa, Pyhätunturia, Saariselkää, Leviä, Pallasta jne.jne. Oltu niin joulukuun kaamoksessa kuin juhannuksen yöttömässä yössä. Keräilty lakkoja, pilkitty, kalastettu, hiihdelty, lasketeltu mäkeä, joskus vain lepäilty ja luettu kaamoksessa kirjoja.
      Kyllä Äkäslompolo on jäänyt erityisesti mieleen, erityisesti alkuasukaiden kanssa käymäni keskustelut, ottavat turistit hyvin vastaan.

Toki en koskaan ole lähtenyt "soitellen sotaan" olen lukenut ja tutkinut paikallista historiaa useista eri lähteistä, tutkinut karttoja etukäteen jne. Tämä antaa paljon suuremman lähestymispinnan siihen paikkaan mihin on tutustumassa. Erityisesti näiden paikkojen poromiesten elämään ja poronhoitoon on ilo ollut saanut tutustua. Monet ropit on auton tavaratilassa Keuruulle kulkeutunut, toki autoni etupääkin on poroista omansa saanut.
      Äkäslompolon alue on minulle mieluinen paikka

• Anonyymi

Pikkukolo Äkäslompolo, viikkohintaan nähden ala-arvoisessa kunnossa. Keittiökalusteet vanhat ja kuluneet, astiasto hyvin niukka, astianpesukone tarpeeton kupit vain kahdelle nekin jonkun näköisiä mukeja. Nykyaikaan kuuluu pyykinpesukone, puuttuu kokonaan.
      Saunaan pääsee peruuttamalla.
      Kokonaisuutena täysin ylia arvosteltu paikka, Äkäslompolosta löytyy samalla hinnalla hienoja paikkoja.
      Ter.MM

• Anonyymi

Samaa mieltä. Äkäslompolo on maan kauneimpia paikkoja yhdessä Kuopion, Kotkan, Savonlinnan ja Tampereen kanssa.

Toki kaikki erilailla kauniita, mutta kauniita joka tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3550
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3503
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3322
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2769
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2036
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1962
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1695
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1625
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1390
    Aihe