Vilkaiskaa netistä maisemia jotka ei ole
vielä käyneet.Kerran käyneille ei tarvinne
selittää...;)
Äkäslompolo-Ylläs
5
2571
Vastaukset
- muistelija__________
Ei jäänyt mitään mieleen paitsi kaamea visalasku niin ja joku sukupuolitauti.
- Eedenini
kaallista löytyy .epä sitte paljo muuta oookkaa
- Lapinhullu Keuruulta
Olen kiertänyt niin kesällä kuin talvella useissa hiihtopaikoissa pohjoisessa, Sallaa, Pyhätunturia, Saariselkää, Leviä, Pallasta jne.jne. Oltu niin joulukuun kaamoksessa kuin juhannuksen yöttömässä yössä. Keräilty lakkoja, pilkitty, kalastettu, hiihdelty, lasketeltu mäkeä, joskus vain lepäilty ja luettu kaamoksessa kirjoja.
Kyllä Äkäslompolo on jäänyt erityisesti mieleen, erityisesti alkuasukaiden kanssa käymäni keskustelut, ottavat turistit hyvin vastaan.
Toki en koskaan ole lähtenyt "soitellen sotaan" olen lukenut ja tutkinut paikallista historiaa useista eri lähteistä, tutkinut karttoja etukäteen jne. Tämä antaa paljon suuremman lähestymispinnan siihen paikkaan mihin on tutustumassa. Erityisesti näiden paikkojen poromiesten elämään ja poronhoitoon on ilo ollut saanut tutustua. Monet ropit on auton tavaratilassa Keuruulle kulkeutunut, toki autoni etupääkin on poroista omansa saanut.
Äkäslompolon alue on minulle mieluinen paikka - Anonyymi
Pikkukolo Äkäslompolo, viikkohintaan nähden ala-arvoisessa kunnossa. Keittiökalusteet vanhat ja kuluneet, astiasto hyvin niukka, astianpesukone tarpeeton kupit vain kahdelle nekin jonkun näköisiä mukeja. Nykyaikaan kuuluu pyykinpesukone, puuttuu kokonaan.
Saunaan pääsee peruuttamalla.
Kokonaisuutena täysin ylia arvosteltu paikka, Äkäslompolosta löytyy samalla hinnalla hienoja paikkoja.
Ter.MM - Anonyymi
Samaa mieltä. Äkäslompolo on maan kauneimpia paikkoja yhdessä Kuopion, Kotkan, Savonlinnan ja Tampereen kanssa.
Toki kaikki erilailla kauniita, mutta kauniita joka tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733941- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241618
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026