Täältä saa sen käsityksen, että aika monet luulevat voivansa sopia syntinsä suoraa Jeesuksen kanssa. Ei se mene niin, vaan ensin on löydettävä oikea seurakunta, josta löytyy niitä opetuslapsia, joille on jätetty ne taivaan valtakunnan avaimet. Ja tänä viimeisenä etsikonaikana se seurakunta on eläväksi tullut Ruotsin lapissa ja sieltä levinnyt mm. tänne Suomeen. Suurimmalle osalle täällä kirjoittelevusta tähän nöyrtyminen on mahdoton paikka. He ovat niitä rikkaita, joiden on yhtä mahdotonta päästä taivaan kotiin kuin kamelin mennä neulansilmästä.
Outoa oppia
34
1140
Vastaukset
- näin?
Voisitko tehdä näin: Ihan vilpittömällä sydämellä kysyt rukouksessa Jeesukselta: Näytä minulle onko sinun omiasi uudestisyntyneitä aikuisia kristittyjä muuallakin kuin meidän seurakunnassa?
Sitten kysy vielä: Jeesus, voiko syntejään katuva ihminen saada syntinsä anteeksi rukoilemalla niitä anteeksi suoraan sinulta Jeesus?
En pyydä itseni vuoksi tätä, vaan haluan että Jumala itse vastaa sinulle! Jos teet sen oikeasti, vilpittömästi, tulet yllättymään!- tää on provo
tai voi joku näin ajatellakin, ei tuomita mut mieti maailmaasa 9000000000milj, ihmistä. ja es lesd, 9 tuhatta. en aliarvioisi Jumalaa näin. miettikää.
- teuta
tää on provo kirjoitti:
tai voi joku näin ajatellakin, ei tuomita mut mieti maailmaasa 9000000000milj, ihmistä. ja es lesd, 9 tuhatta. en aliarvioisi Jumalaa näin. miettikää.
Ensinnä, maailmassa on 6 miljardia ihmista. Toiseksi suomessa on n. 136oo esle ja mailmassa on yhteensä n. 25000 el. les. sinulla oli varmasti halveerus mielessä,Jeesushan sanoi aikanaan ei kaikki ihmiset usko .
- mukaan
Tämän päivän evankeliumi siis kuuluisi näin: Jokaisen joka tahtoo pelastua on matkustettava ruotsin lappiin tai suomeen jonne ainut oikea evankeliumi on annettu ja löydettävä herätysliike nimeltä esikoislestadiolaisuus ja pyydettävä syntejään anteeksi joltakin ko.lahkon jäseneltä, liityttävä lahkoon ja elettävä ko. lahkon oppien mukaan, kyseenalaistamatta mitään. Jos satut olemaan afrikkalainen ja sielun hädässä niin valitamme... koska lahkomme ei tee lähetystyötä juuri mihinkään maahan.
Voiko joku olla oikeasti noin sokea? Kauheaa on se es.lest. aivopesu, jonka mukaan vain ko. lahkolaiset voivat pelastua.- hyvä missio
elämän faktoista, maailma on oikeasti iso, pajalassa ei yhtään es, lesd.
- mennään muuten
helvettiin koko el-porukka, jollei kerrota maailmalle, että el liikkeellä on evoluutioaikakaudellakin maailman halutuimmat avaimet, eli taivaanportin avaimet yksinoikeudella, -9000henk. pääsemässä.
- on kristuksessa
Ei siis missään tapauksessa lapissa tai suomessa.
Lue Raamattua niin tiedät.
Matt. 16
16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."
Älä siis puhu totuutta muutellen, sillä se on syntiä. - !mutmut
Tämä harhaoppi jota sinä edustat on yksi lestadiolaisuuden pahimmista ongelmista.
Kristus ei synnytä lampaita hengellisessä ylpeydessä paisiuneille sokeille paaveille,
vaan ITSELLEEN ja ITSENSÄ KAUTTA JUMALALLE.
Tämä on Jumalan sana!
Jos vähänkään avaisit Raamattuasi niin näkisit että Jeesus on ovi taivaan valtakuntaan, ei paavin oppi, jossa kaikkitietävä erehtymätön paavi hänen huovinsa ja hänen seurakuntansa on korvannut Kristuksen.
Seurakunnan tulee olla Kristukselle alamainen ja jumalan lasten tulee olla alamaisia toinen toisilleen, ei siihen kuulu paisuneita paaveja, ei pienempiä eikä suurempia.
Joh. 9:41 Jeesus sanoi heille:
"Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme';
- sentähden teidän syntinne pysyy."
Joh. 10:1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
Joh. 10:2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
Joh. 10:3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
Joh. 10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos *hän* kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä,
*) sillä ne tuntevat hänen äänensä.
Joh. 10:5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
Joh. 10:6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
Joh. 10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille:
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
Joh. 10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä;
...mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
Joh. 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Joh. 10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
Joh. 10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
Joh. 10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
Joh. 10:13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
Joh. 10:14
Minä olen se hyvä paimen,
ja minä tunnen omani,
ja minun omani tuntevat minut,
Joh. 10:15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.- Jeesuksen oma
Mutta tämä raamatunlause selvästi osoittaa, että juuri itse oletkin mennyt muualta lammasten huoneeseen.
Aloitus on enemmän oikea kuin tämä harhaoppisen vääristely yritys, rukoile sinäkin että pääsisit tuosta valheopista Jumalan lasten vapauteen. Silloin kun on oikealla tiellä ei tarvite valedella toisten päälle, eikä viedä toisilta uskoa pois. - !mutmut
Jeesuksen oma kirjoitti:
Mutta tämä raamatunlause selvästi osoittaa, että juuri itse oletkin mennyt muualta lammasten huoneeseen.
Aloitus on enemmän oikea kuin tämä harhaoppisen vääristely yritys, rukoile sinäkin että pääsisit tuosta valheopista Jumalan lasten vapauteen. Silloin kun on oikealla tiellä ei tarvite valedella toisten päälle, eikä viedä toisilta uskoa pois.Äläpäs ala sekoilemaan nyt. Juuri avauksessasi todistit kiistattomasti että et tunnusta Jeesusta tienä Jumalan valtakuntaan. Etkä tunnusta USKOA KRISTUKSEEN, vaan uskoa paavin kehittelemiin ihmisoppeihin.
Minun Herrani on Jeesus, kiitos hänelle siitä, eikä siihen tule herroiksi paavia eikä hänen kolpötöörejään.
Hallelujaa kiitos Jeesus! - +++++++++++
Jeesuksen oma kirjoitti:
Aloitus on enemmän oikea kuin tämä harhaoppisen vääristely yritys, rukoile sinäkin että pääsisit tuosta valheopista Jumalan lasten vapauteen. Silloin kun on oikealla tiellä ei tarvite valedella toisten päälle, eikä viedä toisilta uskoa pois.Ihanko on Jumalan lasten vapaus!! Vaatekristitty kun ei saa uskoakaan ilman töitään.
- teuta
Jeesuksen oma kirjoitti:
Aloitus on enemmän oikea kuin tämä harhaoppisen vääristely yritys, rukoile sinäkin että pääsisit tuosta valheopista Jumalan lasten vapauteen. Silloin kun on oikealla tiellä ei tarvite valedella toisten päälle, eikä viedä toisilta uskoa pois.Uskoa pitää olla sen verran, sillä jo siirtää vuoren.
Ei minusta tämä aloitus ollut, sen parempi, mieluummin huonompi,
Lammashuoneen ovea ei voi asettaa, metsään kahden puun väliin, ja kulkea sisään ja ulos muutaman kerran niin tehtyään, ei tiedä onko sillä vai ulkona. !mutmut on sisällä.
Me !mutmut/teutatess olemme useamman kuin kerran rukoilleet että sinäkin pääsisit tuosta harhaopista/valheopista. Silloin kun on oikealla tiellä ei tarvitse viedä toisen uskoa pois.
Vaan voi kulkea Jumalan lapsena vapaasti. Ja kiittää Herraa Jeesusta riemulla HALLELUJAA . - näkevä
teuta kirjoitti:
Uskoa pitää olla sen verran, sillä jo siirtää vuoren.
Ei minusta tämä aloitus ollut, sen parempi, mieluummin huonompi,
Lammashuoneen ovea ei voi asettaa, metsään kahden puun väliin, ja kulkea sisään ja ulos muutaman kerran niin tehtyään, ei tiedä onko sillä vai ulkona. !mutmut on sisällä.
Me !mutmut/teutatess olemme useamman kuin kerran rukoilleet että sinäkin pääsisit tuosta harhaopista/valheopista. Silloin kun on oikealla tiellä ei tarvitse viedä toisen uskoa pois.
Vaan voi kulkea Jumalan lapsena vapaasti. Ja kiittää Herraa Jeesusta riemulla HALLELUJAA .olisivat totuuden jälkeen,mutta kun valhe paistaa.
- teutatess
näkevä kirjoitti:
olisivat totuuden jälkeen,mutta kun valhe paistaa.
Uskotko Jeesukseen Kristukseen, jos näin on miksi vielä epäilet, ellei sinua ole kastettu anna tehdä se viipymättä .
- Aloittaja
Täällä keskustelevilla on opit hukassa. Kristus jätti taivaan valtakunnan avaimet opetuslapsille, siitä ne ovat siirtyneet elävän uskon mukana ja nyt viimeisenä etsikon aikana usko on tullut eläväksi Ruotsin lapin maalla. Kyllä se Kristus on niiden syntien anteeksi antaja ilman ehtoja/tekoja katuvalle, mutta sen jälkeen kun Kristus meni taivaaseen ei hänen kanssaan ole suoraa yhteyttä, vaan hän vaikuttaa Jumalan seurakunnassa ja siellä olevien seurakuntalaisten kautta synnit saa anteeksi.
- teutatess
Kuinka voit sanoa kahdenlaista samassa vastauksessa, kun sanot ilman ehtoja - ja heillä on ankarat ehdot .
- syrjäyttänyt
Jeesuksen: Jos ko.lahkon jäsenet ovat mielestäsi tie taivaaseen eikä yksin Jeesus Kristus, olet sokea harhaoppinen!
- harhautuneita on paljon
syrjäyttänyt kirjoitti:
Jeesuksen: Jos ko.lahkon jäsenet ovat mielestäsi tie taivaaseen eikä yksin Jeesus Kristus, olet sokea harhaoppinen!
Jeesus on tänä päivänä Jumalan seurakunnassa, uskovien ihmisten sydämmellä.
- teutatess
harhautuneita on paljon kirjoitti:
Aika korkea humio, uskotko!
- teitäopetett
harhautuneita on paljon kirjoitti:
joo, eikä Jumalan sana ole silloin mitään.
- Pottunen
Mutta minusta anteeksi antamisen , eli ne avaimet ovat Raamatusta kenen tahansa käytettävissä.
Luther katsoi : Yksi usko,yksi armo.
Laestadius katsoi: Ei voi uskoa, mutta "lapin marian" tapaamisen jälkeen , Laestadiuskin voi uskoa syntinsä anteeksi.
LLL joutui turvautumaan ihmisen anteeksi antamiseen, Jeesuksen nimessä.
Laestadius ei siis ilmeisesti luottanut niin suuresti Jumalaan-> Jeesukseen kun Luther.
Luther luki Raamatusta että Jeesukseen voi luottaa ja synnit on katuville anteeksi annetut.
Oppi on muuten kuitenkin kummallakin, käsitykseni mukaan, totuutta etsivä ja julistava.
- pitäisi nöyrtyä
Eiks meill oo oma kirkko, johon kuulutaan ja ruattalaiset omaansa ?
- nöyrtyä kyllä pitää
Älä paljasta kaikkea pimeyttäsi.
- teutatess
Tyttärensä, sattumoisin pappi oli myös es/lesta
Heillä on erottava kirkosta koska eivät osaa antaa anteeksi. siinä lyhykäisyydessä tarina.
- "kerjäläinen"
kun saa uskoa ARMOSTA synnit anteeksi joka päivä.
- teuta
Aamulla voi sanoa kiitos Herra kun annoit vielä tämän päivän .
- että mistä
teuta kirjoitti:
Aamulla voi sanoa kiitos Herra kun annoit vielä tämän päivän .
on peräisin "armon kerjäläinen"?
Kun tuhlaajapoika tuli isänsä luo, eikö isä armahtanut häntä jo ennen mitään "kerjäämistä"?
Ja sitten hän oli lapsi aivan kuin vanhempi veljensä, jolle isä sanoi:"Kaikki mikä on minun, on myös sinun."
Pitääkö siis lapsen aina vain kerjätä armoa? - koska pahuus
että mistä kirjoitti:
on peräisin "armon kerjäläinen"?
Kun tuhlaajapoika tuli isänsä luo, eikö isä armahtanut häntä jo ennen mitään "kerjäämistä"?
Ja sitten hän oli lapsi aivan kuin vanhempi veljensä, jolle isä sanoi:"Kaikki mikä on minun, on myös sinun."
Pitääkö siis lapsen aina vain kerjätä armoa?on ja pääsee aina päälle.
Kerjäläinen kuvaa asetelmaa, jossa ihmisessä ei ole mitään lunastusta vaan se on Jeesuksessa.
Kerjämällä oikeaa uskoa ja armoa.
Toki synnit on anteeksi annetut katuville.
Ihminen ei voi hyvittää armoa mitenkään vaan kulkee kerjäläisen asemassa. Aina vaan on anomassa lisää ja lisää tarpeeseensa.
Jeesus auttaa ja hänen armon kautta joudutaan kulkemaan. - koska
koska pahuus kirjoitti:
on ja pääsee aina päälle.
Kerjäläinen kuvaa asetelmaa, jossa ihmisessä ei ole mitään lunastusta vaan se on Jeesuksessa.
Kerjämällä oikeaa uskoa ja armoa.
Toki synnit on anteeksi annetut katuville.
Ihminen ei voi hyvittää armoa mitenkään vaan kulkee kerjäläisen asemassa. Aina vaan on anomassa lisää ja lisää tarpeeseensa.
Jeesus auttaa ja hänen armon kautta joudutaan kulkemaan.ei lapsen tarvitse kerjätä - hänellä on lapsen oikeudet!
Kerjäämisestä saa palkan eli siitähän tulee lopulta ansaitsemista! Kun olen kerjännyt ja kun aina kerjään, saan sitten mitä haluan...
Sehän on ilmiö Suomessakin tänä päivänä ja ansaitsemismuoto suorastaan puhumattakaan menneistä ajoista, jolloin meillä oli kerjäläisiä aivan omasta takaa.
Kyllä armo on aivan ansaitsematonta. Se annetaan lahjaksi sille, joka sen ottaa vastaan ymmärtäessään täydellisen mahdottomuutensa Jumalan edessä.
Mikä kohta Raamatussa kehottaa kerjäämään armoa tai osoittaa, että Jumalan lapsen täytyy loputtomasti sitä kerjätä? - siinä se
koska kirjoitti:
ei lapsen tarvitse kerjätä - hänellä on lapsen oikeudet!
Kerjäämisestä saa palkan eli siitähän tulee lopulta ansaitsemista! Kun olen kerjännyt ja kun aina kerjään, saan sitten mitä haluan...
Sehän on ilmiö Suomessakin tänä päivänä ja ansaitsemismuoto suorastaan puhumattakaan menneistä ajoista, jolloin meillä oli kerjäläisiä aivan omasta takaa.
Kyllä armo on aivan ansaitsematonta. Se annetaan lahjaksi sille, joka sen ottaa vastaan ymmärtäessään täydellisen mahdottomuutensa Jumalan edessä.
Mikä kohta Raamatussa kehottaa kerjäämään armoa tai osoittaa, että Jumalan lapsen täytyy loputtomasti sitä kerjätä?Armosta saa, siinä ei ole ansiota.
- tietoa odottava
siinä se kirjoitti:
Armosta saa, siinä ei ole ansiota.
Miten on? Jos nuori haluaa erota lestaadiolais perheestä ja yhteisöstä? Mitä sitten tapahtuu, pystyykö hän siihen?
- enemmän
tietoa odottava kirjoitti:
Miten on? Jos nuori haluaa erota lestaadiolais perheestä ja yhteisöstä? Mitä sitten tapahtuu, pystyykö hän siihen?
naapuripalstan kysyjiä?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490
Lestadiolaisseurakuntia on useampia kuin yksi. Esikoislestadiolaisuudesta ei erota eikä eroteta! - teutatess
enemmän kirjoitti:
naapuripalstan kysyjiä?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490
Lestadiolaisseurakuntia on useampia kuin yksi. Esikoislestadiolaisuudesta ei erota eikä eroteta!Uudestisyntyminen hengellisesti .
- Saara
teutatess kirjoitti:
Uudestisyntyminen hengellisesti .
Tuo kyllä taitaa pitää enemmänkin ihan kirjaimellisesti paikkansa, mutta kyllä joitakin uudestisyntyneitä joskus liittyy myös es.lest. seurakuntaan. Kuka minkäkin omakseen kokee. Mutta uudestisyntyneitä kristittyjä on kyllä muissakin seurakunnissa ja maissa, ympäri maapalloa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996053
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963045Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774