Yritän itse olla joka asiassa ekologinen.
Tuntuu kuitenkin riittämättömältä. Vaikka itse olisin, mutta kun muut ei ole niin mitä se hyödyttää?
Yksi asia minua häiritsee mahdottomasti: se että ihmiset tumppaavat tupakkinsa maahan. Jättävät sätkät sinne. Ja toinen juttu: syljeksiminen. Varsinkin miehet syljeksivät maahan, erityisesti nuoret sällit. Ei mitään tapoja.
Ekologista ja esteettistä
6
99
Vastaukset
- ekotekoja
Pienistä puroista kasvaa suuri joki. Vaikka sylkeminen ja tupakantumpit ovat ällöttäviä ja ne kertovat huonoista käytöstavoista, ne eivät kuitenkaan kuormita juurikaan luontoa. Sen sijaan lentomatkat, runsas autoilu ja huonolaatuisten "kertakäyttötavaroiden" ostelu kuormittavat luontoa oikeasti runsaasti.
- Pienistä asioista suuret asiat
Pienistä asioista lähtevät suuret asiat liikkeelle.
Itse se tapa, asenne luo asenteet suurimpiin asioihin.
Katsokaa itse maahan kun odottelette linja-autoa.
Sätkän pätkiä (palavia usein), inhottavia räkälötkyjä (entäs jos pikkulapsi saa basillit). Usein vielä tupakoivat bussisuojassa.
Mistähän useimmat suuret Aasian epidemiat lähtevät liikkeelle? Just huonosta hygieniasta (tässä vaiheessa joku tulee kertomaan, että pienet basillit ovat terveellisiä vain...)
Käypä Egyptissä ja laita sormesi Niiliin... - Yleinen holtittomuus pikkua...
Jos mentäisiin tupakantumpeista vaikka Australian tulipaloihin.
Jokin syyhän oli. Oliko pyromaani vai oliko palava tupakintumppi, joka heitettiin huolimattomasti maahan vai oliko huonosti sammutettu grilli tai avotulen teko, mikä oli kiellettyä. Taas kyseessä asenne, miten ei oteta "pikkuasioita" vakavasti vaan vähätellään.
Entäs yleinen holtittomuus yleisissä vessoissa? Kai jokainen perusfiksu voisi hoitaa omat jälkensä? Kouluissa on mennyt jo niin pitkälle, että monet oppilaat eivät halua mennä koulussa vessaan ollenkaan.
- Ei ilotulitusraketteja!
Pitäisi olla enemmän kampanjoita ympäristön puolesta!
Kouluihin pakollisena aineena ja myös aikuisille pakolliset kurssit. - Tupakintumpit kierrätykseen
Saattaisi auttaa asiaa, jos tupakintumpeista maksettaisiin palautuksessa esim 50 äyriä ja vastaavasti nostettaisiin 50 äyrillä yhden tupakin hintaa.
Katsokaahan vähän ympärille, ihmiset heittelee ihan miten sattuu tumppejaan, palavinakin.
Järkyttävää. Millä oikeudella osa ihmisistä saa heittää jätteitään ihan miten sattuu. Tottakai tupakanpolttajat nyt rynnistäytyvät ja tulevat puolustuspuheineen. Otetaan esimerkkiä "suurista" asioista - kun kyseessä on oma huono tapansa.
Haluaisinpa kuulla yhden ainoan tupakanpolttajan lausuvan: "niin, asiassa on tosiaan perää, yritänpä jatkossa huolehtia, että en itse heitä tumppeja maahan jne"... - Kauhistunut5
Suomessa käydessä kauhistuin sitä "raikasta" tapaa, millä annetaan veden tulla oikein vauhdilla ja pitkään kraanasta, että olisi "raikasta".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117