totuus lihavuudesta

kalle

Súomalaisia haukutaan lihaviksi me olemme maailman listalla 48 lihavuudessa ja euroopan listalla 8 sija lihavampia ovat esim ,saksa ,englanti ja monta muuta .Katsokaa maailman luotetuin tutkimuksen tekijä monella eri alalla on KATSO TÄMÄ FORBES LUOTETTAVAA TIETOA .EI MEIDÄN TARVITSE HÄVETÄ OLEMME KESKI SARJAA .

8

932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustatuntuukans

Minulla ei ole asiasta sen kummempaa tutkimustietoa, muuta olen Kallen kanssa samaa mieltä. Asustelen talvet ns etelässä seudulla, jolla asuu hyvin paljon brittejä. Noin silmämääräisesti arvioituna suomalaiset on heihin verrattuna suorastaan atleettista terveyskansaa. Britit muuten itsekin ällistelevät, miten hyvässä kunnossa pohjoisen asukkaat yleisesti ottaen ovat.

Suomessa tietty aikuisväestö on säännöstään ylipainoista, mutta erittäin vaikeasti lihavia ei vielä (onneksi) kovinkaan paljoa ole. Suomalaiset aikuiset on myös yleensä harrastaneet ainakin jonkinlaista liikuntaa lapsuudessa ja nuoruudessa, mikä näkyy olemuksessa myös myöhemmällä iällä. Minusta huomattavin ero suomalaisten (ja muiden skandinaavien) ja toisaalta esim juuri brittien välillä on, etteivät ylipainoiset ihmiset (vielä?) yleensä ole sairaalloisen lihavia.

Katselen aika paljon brittiläsiä TV-kanavia, ja siellä lihavuus on jatkuvasti keskustelun aiheena. Ongelmana tuntuu olevan, että varsinkin ns "työväenluokan" (paremman määritelmän puuttuessa) keskuudessa on kasvamassa sukupolvi, joka ei koskaan ole syönyt kunnon ruokaa. Lapsille tarjotaan keksejä, suklaapatukoita, sipsejä jne osana päivittäistä ruokavaliota eivätkä he välttämättä ikinä syö vihanneksia tai hedelmiä. Kukaan ei myöskään opeta näitä nuoria laittamaan ruokaa itse - eikä liikunnasta ymmärretä yhtään mitään.

Jos täkäläisellä kuntosalilla näkee henkilön joka hikoilee, käyttää juoksumattoa juoksemiseen eikä rauhalliseen kävelyyn sekä irvistää nostaessaan puntteja, hän on todennäköisimmin skandinaavi.

Tämä on puhtaasti mutu-mietteitä, mutta saattaa olla että Suomen kalliit autot ja bensan hinta sekä jotenkuten toimiva julkinen liikenne on kansanterveyden kannalta hyvä asia. Arkiliikuntaa joutuu harrastamaan halusi tai ei, eikä rauhallista kävelyä onneksi ainakaan vielä sekoiteta "rankkaan liikuntaan".

• sillä suomi oli 10 joukossa...

uutisten mukaan

• myyntikikka

No lehden myyntiinhän tuolla spekuloinnilla pyritään. Totuuden häivää ei ole.

• motivo

Aivan sama, vaikka kaikki muut olisivat vielä lihavempi. Jos minun ei ole hyvä olla omassa maallisessa tomumajassani, silloin minun on tehtävä jotain. En vertaa itseäni muihin. En opettele uutta elämäntapaa kansakunnan, vaan itseni takia.

• ON VALETTA!

siinä on edellä kaikki nauru joku sen naapuri saarivaltio USA mexiko kaikki. miettikää hyvät ihmiset! näkyykö kadulla kävellessä paljon lihavia ihmisiä vastaus EI, näkyykö bussissa EI näkyykö muissa julkisissa kulkuvälineissä lihavia EI
        muissa autoissa EI lentokoneissa EI junassa EI

miettikää, lehden myyntiin tuossa vain pyritään. sitä paitsi onko iltalehti vakavasti otettava lehti NO ENPÄ USKO!

• zxcxzxc
        ON VALETTA! kirjoitti:

siinä on edellä kaikki nauru joku sen naapuri saarivaltio USA mexiko kaikki. miettikää hyvät ihmiset! näkyykö kadulla kävellessä paljon lihavia ihmisiä vastaus EI, näkyykö bussissa EI näkyykö muissa julkisissa kulkuvälineissä lihavia EI
        muissa autoissa EI lentokoneissa EI junassa EI

miettikää, lehden myyntiin tuossa vain pyritään. sitä paitsi onko iltalehti vakavasti otettava lehti NO ENPÄ USKO!

Kadulla kävellessä näkyy joskus joitakin todella lihavia, junissa näkee joskus todella lihavia ja satunnaisesti jossain muuallakin. Mutta monet todella lihavat pysyvät kotona! Sen sijaan ylipainoisia näkyy vähän siellä ja täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen