Minulla on kakkosluokan diabetes.Sitten lomsin eilen kauppaan ja ostin ystävänpäivä munkin,joka mausta päätellen oli oikea sokeripommi.Sitten ajattelin joskus päivällä nukkua pois edellisyön univaetta,ja horasin 3 nappia seroguelia.Siitäkös meni minun ruotoni niin sekaisin,ja tuli aivan helvetinmoinen olo.Sydän takos tyhatta ja sataa ja en pysynyt pystyssä ja vapisin kun horkassa.Minä olin ihan varma että kuolen tähän paikkaan,ja soitin 112:sta ja pyysin ambulanssia kylään.Ihme kyllä sydän käyrä oli ok.lämpöä 35,2.Mutta verensokeri oli 17,9 kun se minulla on normaalisti siinä 5-8 paikkeilla.Mitä opin tästä:Pullat ja karkit oitis pois ja kunnon ruoka tilalle,sekä välipalat käyttöön.En olisi ikinä uskonut että joku munkki ja muutama salmiakki nostavat verensokerin taivaisiin.Oli kyllä rankka kokemus.
Herranen
5
624
Vastaukset
- os..
ei ole kovin vaaralliselta kuulostava. Minulla oli 25, kun ensimmäisen kerran mitattiin. Sanoin lääkärillekin, että tunnen vointini erinomaiseksi. Myöhemmin sain usein 15 paikkeilla olevia lukemia. Se tuli esim. kaurapuuron syömisestä. Minun kokemukseni mukaan korkea verensokeri ei tunnu ollenkaan pahalta, vaan olo on erinomainen. Pulla ja kahvi tuntuu aina oikein hyvältä.
Toisilla henkilöillä voi olla toisenlaista.- olisi 25
kuolisin vissiin heti.Kun 17 riittää saamaan minulle tuollaisen kohtauksen,en pysty kuvittelemaan mitä tekisi jos arvo olis 25.Olen minä ennenkin syönyt karkkeja ja pullaa,mutta nyt se meni vähän liikaa.Söin tuossa 2 siivua hapanleipää päällä paprika ja tomaatti,niin mitta näytti 9.1. Tämän taudin kanssa pitänee olla varovainen.
- os..
olisi 25 kirjoitti:
kuolisin vissiin heti.Kun 17 riittää saamaan minulle tuollaisen kohtauksen,en pysty kuvittelemaan mitä tekisi jos arvo olis 25.Olen minä ennenkin syönyt karkkeja ja pullaa,mutta nyt se meni vähän liikaa.Söin tuossa 2 siivua hapanleipää päällä paprika ja tomaatti,niin mitta näytti 9.1. Tämän taudin kanssa pitänee olla varovainen.
että ihmiset ovat erilaisia tässä suhteessa. Minulla on noin 8 vuotta ollut D2 ja pahoinvointia se ei ole aiheuttanut. Se tuhoaa varmaan pieniä verisuonia ja se aiheuttaa erilaisia vaivoja ja vanhenemista. Pahinta on nyt selän kutina. Muuta ei oikeastaan ole ollutkaan.
- ne pillerit...
Mitenkähän olisi tuon olon syntymiseen syytä noilla nappaamillasi pillereillä, mitä ne nyt sitten olivatkaan? Kirjoitit seroguel, mutta oliko kyseessä vaikkapa Seroquel? Siihen voisi hyvin sopia tuo sydämen tiheä syke ja paljon muutakin:
Haittavaikutukset:
Etenkin ensimmäisten hoitoviikkojen aikana voi ilmetä lievää uneliaisuutta, joka hoidon jatkuessa yleensä lievittyy tai poistuu. Uneliaisuus heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä. Muita mahdollisia haittavaikutuksia ovat mm. lievä voimattomuus, suun kuivuus, painon nousu, huimaus, ummetus, sydämen tiheälyöntisyys ja ruoansulatushäiriöt. Joskus ilmaantuvia ovat mm. pyörtyminen, turvotukset ja verisolujen tuotannon häiriöt. Alkoholin käyttöä lääkityksen aikana on syytä välttää. Kaikkien muiden lääkkeiden samanaikaisesta käytöstä on syytä neuvotella lääkärin kanssa.
Ja määrästäkään et sano kuin "3 nappia", et puhu esim. vahvuudesta mitään. Mä epäilen olosi syyksi osaksi ainakin ennemuuta tuota "nappisatsia".- tuo kohtaus
taisi yulla liiasta kahvinjuonnista.Olin niin sekaisin,etten saanut ambulanssimiehille sanottua sitä.Luulin sen johtuvan seroista.Mutta nyt luulen että kun heräsin klo 12.00 yöllä ja kittasin kahvia koko täyden lasiastian,niin klo 8 aamulla ajattelin ottaa pari seroo ja siitä yhdistelmästä se laaki tuli.Näin jälkiviisaana olen puolittanut tuon kahvin kittaamisen.Olen aina ollut kova kahvin kittaaja,mutta nyt meni vähän överiksi.Liika kofeiini nostaa minun sokeriarvot korkeiksi,sen olen huomannut,mutta tuollaista sydäriä en ole kahvista ennen saanut.Toivoo aloittaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 885516
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113047Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv892958Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232584Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328