Työttömyyskorvaus nostettava

ainakin kaksin kertaiseksi

Koska en taida koskaan työllistyä ja tuskinpa kovin moni muukaan.

Tunnen ihmisiä, jotka tekevät ylitöitä saamatta ylityökorvauksia. Eivät edes vaadi niitä. Eipä kai työnantajan hyödytä uusia palkatakaan, kun jotkut suostuvat kaikkeen.

"Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä..."

5

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korotus...

Mikäli työttömyyskorvaukseen ja muuhun perusturvaan tulisi korotusta, KANNUSTAISI se työnantajaa maksamaan parempaa palkkaa.

• nyt tulossa kohta uudistus

jotta ansiosidonnaista vain 300 päivää ja sitten normi tuelle.

• ..............

Olen ollut työttömänä elokuun alusta asti mutta tehnyt sitten keikkaillen töitä eri paikkoihin. Laskurin mukaan on kulunut päiviä elokuu-tammikuussa 22. Tätä menoa kestää tuo 300 päivääkin ihan tarpeeksi. Tosin noista kuudesta kuukaudesta olen ollut työvoimakoulutuksessa 1,5 kuukautta, siltä ajaltahan eivät nuo päivät kulu. Siis saan soviteltua)Käytännössä tuo on vain erinomainen taustatuki, tyhjän päälle ei jää, jos ei töitä niin olisikaan. Samaan aikaan muuten saan parempaa palkkaakin, kuin samaa työtä vakituiseen tekevät. Samalla saan myöskin joustavammin valita työvuorojani. Ei tämä nykyinen järjestelmä ainakaan minua millään lailla kannusta, huokaisen nyt hetken, jotta jaksaa taas sitten kohta painaa töitä täydellä teholla. Käyttövaroissa ei näy millään lailla se, että olenko "työtön", vai vakitöissä. Mutta nyt olen paljon vapaampi kuin vaki työsuhteessa olin.

Itse olisin ihan valmis siihenkin, että asiakas saisi itse valita minkä tasoisen turvan haluaa, olisi vaikka porrastettu eri vaihtoehtoja.

• alle parin tonnin

palkat on naurettavia, ne pitäisi kieltää, ihan oikeasti siis, en ole mikään pelle petteri joka vaan työttömiä haukkuu. Alle parin tonnin palkat ei riitä mihkään. Nostakaa jo ihmeessä muitakin kuin hoitsujen palkkoja. Millä ihmeellä selviää kun palkka on vaikka 1600 ja veroa menee ja muita maksuja menee niin käteen tulee noin 1200 ja siitä sitten vuokra joka on yli 400 ja muut pakolliset maksut ja ruoka maksaa niin että joka kauppareissulla menee liki parikymppiä yksinäiseltäkin ja vaatteitakin pitäs ostaa että olis katu-uskottava eikä pummi ja parturissa pitäs käydä ja vaikka mitä.... JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

• kun ostaa

kolme navelappelsiinia ja hinta 1,43 euroa eli markoissa melkein kymppi, niin miten olis jos entisen kymppitonnin kuussa ansainnut ansaitsis sen alle parin tonniin euron vaikkapa puolet siitä entisestä markkamäärästä numeroina eli viistonnii euroina - jokohan rupeis riittään - tätä menoa! Jumankauta, tai siis mikä on pinnatuolin hinta anttilassa - 79 egee eli markoissa mitä toi nyt olis melkeen viissataa - siis tuoli! Voi jumankauta - vaikka en mä sitä pinnatuolii nyt tarviiiiiii mutta tätä menoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen