-Mies, 20v
-Oikea silmä hieman arka, tunne kuin olisi hiekkaa silmässä. Kesto useita kuukausia.
-Pistelyä vasemmalla puolella poskessa, jalkapohjassa, nilkassa, kämmenessä. Kesto vaihtelee. Jatkunut muutamia päiviä.
-Käsi puutuu monesti öisin. Jatkunut ainakin viikkoja.
-Niskat jumissa
-Päässä tuntuu hieman epämääräiseltä oikealta puolelta.
-Joskus esim. astuttaessa tulee humahduksen oloinen tuntemus. Ei merkittävää haittaa, mutta silti selvä tuntemus. Jatkunut "alusta" asti eli n.6kk
Tässä kaikki, mitä mieleen näin äkkiseltään juolahti. Lienevät melko selviä oireita ko. sairauteen. Hiljaseks veti kun tuolla palstoilta noita oireita vertailin.
Vai olisiko mitään mahdollisuutta, että kyseessä olisikin joku muu vaiva?
ms?
27
1936
Vastaukset
- Rev.McMoon
se aiheuttaa tuollaisia keskushermostotason oireita osalle kroonisista käyttäjistä. Myöhemmin se aiheuttaa pahenevia ms-oireita ja luustolihasten surkastumista.
- mvvmvv
Kyllähän tuota tulee juotua, yleensä 2-4 mukia päivässä.
- Rev.McMoon
mvvmvv kirjoitti:
Kyllähän tuota tulee juotua, yleensä 2-4 mukia päivässä.
kofeiinista täysin, se ei maksa mitään, eikä ole terveydelle vahingollista, ja hyvässä lykyssä saatat päästä oireistasi aika nopeasti... viikoissa tai muutamissa kuukausissa.
- höp höp
Rev.McMoon kirjoitti:
kofeiinista täysin, se ei maksa mitään, eikä ole terveydelle vahingollista, ja hyvässä lykyssä saatat päästä oireistasi aika nopeasti... viikoissa tai muutamissa kuukausissa.
höp höp....
se kahvista.
alkuperäiselle...
ei kyl ihan minusta sovi kuvaan sun oireet.
mut olet menossa lääkäriin,hyvä, siellä lienee selviää ees jotain.
älä skitsoo ennen ku on todisteita!
oireet voi olla vaikka mitä. esmes vaan lihasten totaalijumiutumista. - 8u8u9i8i8
höp höp kirjoitti:
höp höp....
se kahvista.
alkuperäiselle...
ei kyl ihan minusta sovi kuvaan sun oireet.
mut olet menossa lääkäriin,hyvä, siellä lienee selviää ees jotain.
älä skitsoo ennen ku on todisteita!
oireet voi olla vaikka mitä. esmes vaan lihasten totaalijumiutumista.tuo se jaksaa joka ms keskusteluissa syyttää kahvia. sama tyyppi ärsyttää muilla ms.sivustoilla muita ihmisiä, joutavilla kahvi jutuilla. älä usko kaikkea paskaa mitä toi yks kahvipöhnässä sepustelee
- mäsäläinen
8u8u9i8i8 kirjoitti:
tuo se jaksaa joka ms keskusteluissa syyttää kahvia. sama tyyppi ärsyttää muilla ms.sivustoilla muita ihmisiä, joutavilla kahvi jutuilla. älä usko kaikkea paskaa mitä toi yks kahvipöhnässä sepustelee
En usko ennen ku on todisteita, että kofeiini aiheuttaa juuri myeliinin tuhoa, koska pelkkien oireiden perusteella ei diagnoosia heru. Sairastan ms-tautia, enkä juo kahvia, enkä muutakaan kofeiinipitoista.
Jos kofeiini vaikuttais niin eikös neurologitkin suosittelis kahvin ym lopettamista diagnoosin yhteydessä. - palasi palstalle
Rev.McMoon kirjoitti:
ikävä kyllä.
Älä usko tätä epätieteellistä huuhaata. Jos kofeiinista luopuminen auttaisi, e olisi todistettu jo tieteellisesti eikä meitä ms-tautisia enää olisi.
Rev.McMoonilla on pokkaa leikkiä lääkäriä toisten sairaudella. Häpeäisit. - Rev.McMoon
palasi palstalle kirjoitti:
ikävä kyllä.
Älä usko tätä epätieteellistä huuhaata. Jos kofeiinista luopuminen auttaisi, e olisi todistettu jo tieteellisesti eikä meitä ms-tautisia enää olisi.
Rev.McMoonilla on pokkaa leikkiä lääkäriä toisten sairaudella. Häpeäisit.jos kertoo millä itse parani, ei se mitään lääkärileikkiä ole. Oletkos sinä ihan täysillä matkassa, ainakin vaikutat katkeralta, pahansuovalta ja riidanhaluiselta ihmiseltä.
- voit testata ihan itse
ikävä kyllä.
Rev.McMoonilla on pokkaa leikkiä lääkäriä toisten sairaudella. Häpeäisit.Älä väittele vaan tee kuten minä teen.
Luettuani ensimmäisen varoituksen kofeiinin vaaroista lopetin kofeiinipitoisten juomien juomisen siihen, eli päätin ihan itse testata asian.
Tähän mennessä ei ole "kahvihammasta" pakottanut kertaakaan, eli elimistöni ei ole huutanut kofeiinin perään yhtään (join 3-4 kupillista pv).
Maailmalla kirjoitellaan kofeiinin puolesta ja vastaan, riippuu artikkelin kirjoittajasta, jo julkaistuihin tutkimustuloksiin (kofeiini) vaikuttaa hyvin paljon tutkimuksen maksajan mielipide.
Jos kofeiini löydettäisiin vasta nyt, luokiteltaisiinko se huumeeksi?
Tässä nyt muutama suomalaisartikkeli kofeiinista
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini
http://oppi.edu.ouka.fi/~mimara05/kahvi.html
http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=1608381 - Häh!
ikävä kyllä.
Rev.McMoonilla on pokkaa leikkiä lääkäriä toisten sairaudella. Häpeäisit.Täältähän löytyy paljon tieteellistä ja tutkittua väitettä esim. kofeiinin aiheuttamasta ms-taudin puhkeamisesta. HÄ?
Eiköhän jo lähes kaikilla suomalaisilla olisi ms-tauti, jos se kofeiinista johtuisi. Meitä mäsiä on vain noin 6000-7000 tapausta Suomessa, joista kaikki eivät edes juo kahvia tai käytä kofeiinipitoisia virvokkeita.
Toinen ankara väite kohdistuu keuhko clamydiaa aiheuttavaan bakteeriin...HMMM? Usein ms puhkeaa jonkin tulehduksen jälkeen, samoin pahenemisvaiheet tulevat helposti vaikka flunssan seurauksena.Mutta, mutta...missä viimeinen päivitetty tieto ms-taudin aiheuttajasta?
Annetaan oikeiden lääketieteen tutkijoiden tehdä työtään ja odotetaan oikeaa tietoa.
Ei ms-tauti tapa, se on vain hidaste.
Oikea suhtautuminen asioihin auttaa, tai sitten syytä voi etsiä vaikka liiasta perunan syönnistä?
Nimimerkki "Yli 20 v. ms-taudin kanssa elänyt" - kello käy
Häh! kirjoitti:
Täältähän löytyy paljon tieteellistä ja tutkittua väitettä esim. kofeiinin aiheuttamasta ms-taudin puhkeamisesta. HÄ?
Eiköhän jo lähes kaikilla suomalaisilla olisi ms-tauti, jos se kofeiinista johtuisi. Meitä mäsiä on vain noin 6000-7000 tapausta Suomessa, joista kaikki eivät edes juo kahvia tai käytä kofeiinipitoisia virvokkeita.
Toinen ankara väite kohdistuu keuhko clamydiaa aiheuttavaan bakteeriin...HMMM? Usein ms puhkeaa jonkin tulehduksen jälkeen, samoin pahenemisvaiheet tulevat helposti vaikka flunssan seurauksena.Mutta, mutta...missä viimeinen päivitetty tieto ms-taudin aiheuttajasta?
Annetaan oikeiden lääketieteen tutkijoiden tehdä työtään ja odotetaan oikeaa tietoa.
Oikea suhtautuminen asioihin auttaa, tai sitten syytä voi etsiä vaikka liiasta perunan syönnistä?
Nimimerkki "Yli 20 v. ms-taudin kanssa elänyt"Ei ms-tauti tapa, se on vain hidaste.
Ei suoranaisesti, mutta miksi sitten monen ms tautisen elämä on päättynyt 50-60 vuotiaana (mm,pneumonia on kova sana ms tautisten keskuudessa), ai niin sehän on vain hidaste, niin ja onhan 50:nen jo melkein vanhus. - minulla ainakin!
kello käy kirjoitti:
Ei suoranaisesti, mutta miksi sitten monen ms tautisen elämä on päättynyt 50-60 vuotiaana (mm,pneumonia on kova sana ms tautisten keskuudessa), ai niin sehän on vain hidaste, niin ja onhan 50:nen jo melkein vanhus.Olenkohan sitten jo kuoleman kielissä? Olen -57 vuotias mäsä. Ei ole vielä pneumonia iskenyt, mitä nyt jokunen sinuitis ja keuhkoputken tulehduksia...
Asennetta kehiin!
Ehkä liika kaalikeiton syönti on ms-taudin syynä?
Nimimerkki "Yli 20 vuotta ms alivuokralaisena" - on pahasta
Rev.McMoon kirjoitti:
jos kertoo millä itse parani, ei se mitään lääkärileikkiä ole. Oletkos sinä ihan täysillä matkassa, ainakin vaikutat katkeralta, pahansuovalta ja riidanhaluiselta ihmiseltä.
En ole katkera jne, mutta vihainen kaikelle huuhalle ja tyhmyydelle. Minusta riidanhaastamista (ja myös lääkärileikkiä)on jatkuvasti tuoda eri palstoilla esiin mutu-tietoa ilman asianmukaisia perusteita.
Yksilön kokemus ei ole yleistettävissä koko joukkoa koskevaksi totuudeksi. Ms-taudissa on vielä muistettava, että "paranemiset" ovat useinmiten sairauden kulkuun kuuluvia hyviä jaksoja eli remissioita. Ikävä kyllä remissiota seuraa usein relapsi, joskus tosin vasta useiden vuosien kuluttua eli ms-tauti jatkaa kulkuaan.
Lakkaan heti sättimästä kofeiinikirjoituksia kun esitetään hyvä biokemiaan ja neurologiaan perustuva teoria, joka on luotettavasti tutkittu, mieluiten kaksoissokkotutkimuksella useammassa kuin kahdessa eri tutkimuslaitoksessa. - ps.
on pahasta kirjoitti:
En ole katkera jne, mutta vihainen kaikelle huuhalle ja tyhmyydelle. Minusta riidanhaastamista (ja myös lääkärileikkiä)on jatkuvasti tuoda eri palstoilla esiin mutu-tietoa ilman asianmukaisia perusteita.
Yksilön kokemus ei ole yleistettävissä koko joukkoa koskevaksi totuudeksi. Ms-taudissa on vielä muistettava, että "paranemiset" ovat useinmiten sairauden kulkuun kuuluvia hyviä jaksoja eli remissioita. Ikävä kyllä remissiota seuraa usein relapsi, joskus tosin vasta useiden vuosien kuluttua eli ms-tauti jatkaa kulkuaan.
Lakkaan heti sättimästä kofeiinikirjoituksia kun esitetään hyvä biokemiaan ja neurologiaan perustuva teoria, joka on luotettavasti tutkittu, mieluiten kaksoissokkotutkimuksella useammassa kuin kahdessa eri tutkimuslaitoksessa.en ole koskaan ollut kahvin, teen tai kola-juomien suurkuluttaja. Suomalaisessa mittakaavassa minua voisi pitää kofeiinin suhteen raittiina. Silti ms vaivaa. Miten selität sen?
Ai niin vielä: minulla ei ole ollut myöskään minkään sortista klamydiaa ( -sukupuoli eikä -keuhko)ja minut on jopa testattu. - Rev.McMoon
ps. kirjoitti:
en ole koskaan ollut kahvin, teen tai kola-juomien suurkuluttaja. Suomalaisessa mittakaavassa minua voisi pitää kofeiinin suhteen raittiina. Silti ms vaivaa. Miten selität sen?
Ai niin vielä: minulla ei ole ollut myöskään minkään sortista klamydiaa ( -sukupuoli eikä -keuhko)ja minut on jopa testattu.ms-infosaitille niin löydät hyvin todennäköisesti kehotuksen välttää kofeiinia. Kofeiini aiheuttaa fibroa ja ms-tautia luustolihasten natrium/kalsiumpumppujen toimintaa kiihdyttämällä. Loppupäässä lihakset hajoavat.
En ole väittänyt missään, että JOKAINEN ms-tapaus olisi kofeiinin aiheuttama. Kofeiinin kulutus pitää arvioida henkilökohtaisen kofeiiniherkkyyden ja maksan kofeiinimetabolian perusteella, ei laskemalla annoksia. - mäsäläinen
Rev.McMoon kirjoitti:
ms-infosaitille niin löydät hyvin todennäköisesti kehotuksen välttää kofeiinia. Kofeiini aiheuttaa fibroa ja ms-tautia luustolihasten natrium/kalsiumpumppujen toimintaa kiihdyttämällä. Loppupäässä lihakset hajoavat.
En ole väittänyt missään, että JOKAINEN ms-tapaus olisi kofeiinin aiheuttama. Kofeiinin kulutus pitää arvioida henkilökohtaisen kofeiiniherkkyyden ja maksan kofeiinimetabolian perusteella, ei laskemalla annoksia.meinaakko, että ms-tauti on lihas-sairaus? Se on aivojen ja selkäytimen sairaus, eli se kohta mihin vaurio tulee vaikuttaa mitä oireita tulee.
Joku (olitkohan kenties sinä) kirjoitti jossain, että kofeiini vaikuttaa samoihin osiin aivoissa, ku ms. Pakko vaan ilmoittaa että myeliinivaurioita voi tulla mihin vain aivoissa, eikä vain tiettyihin kohtiin. - Rev.McMoon
mäsäläinen kirjoitti:
meinaakko, että ms-tauti on lihas-sairaus? Se on aivojen ja selkäytimen sairaus, eli se kohta mihin vaurio tulee vaikuttaa mitä oireita tulee.
Joku (olitkohan kenties sinä) kirjoitti jossain, että kofeiini vaikuttaa samoihin osiin aivoissa, ku ms. Pakko vaan ilmoittaa että myeliinivaurioita voi tulla mihin vain aivoissa, eikä vain tiettyihin kohtiin.sekä lihaksistossa, että keskushermostossa, aivan samoinkuin kofeiininkin vaikutukset. Kofeiini estää aivoissa rauhoittavien välittäjäaineiden toimintaa ja tehostaa kiihdyttävien. Vaikutus koskee aivojen kaikkia osia. Kiihdyttävien välittäjäaineiden aiheuttama solujen kiivas elektronipommitus vaurioittaa aivosoluja ja aiheuttaa solukuolemaa.
Samanlaiset oireet aiheutuvat samanlaisista vaurioista ja virheellisistä prosessesista lihaksissa ja keskushermostossa. Jos asia tutkittaisiin, huomattaisiin aivan varmasti, että osa ms-tapauksista on kofeiinin aiheuttamia. - kofeiini...
Rev.McMoon kirjoitti:
sekä lihaksistossa, että keskushermostossa, aivan samoinkuin kofeiininkin vaikutukset. Kofeiini estää aivoissa rauhoittavien välittäjäaineiden toimintaa ja tehostaa kiihdyttävien. Vaikutus koskee aivojen kaikkia osia. Kiihdyttävien välittäjäaineiden aiheuttama solujen kiivas elektronipommitus vaurioittaa aivosoluja ja aiheuttaa solukuolemaa.
Samanlaiset oireet aiheutuvat samanlaisista vaurioista ja virheellisistä prosessesista lihaksissa ja keskushermostossa. Jos asia tutkittaisiin, huomattaisiin aivan varmasti, että osa ms-tapauksista on kofeiinin aiheuttamia.Ymmärsinkö nyt oikein, että voinkin siis olla ns. terve, vaikka ms-tautidiagnoosin tarvittavat kriteerit täyttyvät; liqvor, magneetti, vep, sep, sekä 2 pahenemisvaihetta oirekuvaus. Sähän varsinainen tohtori oot.
Oot totisesti jonkin asteisen hoidon tarpeessa itse, kun viitsit täällä sairaiden ihmisten kanssa pelleillä. Tulee jotenkin niin mieleen täällä Suomi24:lla ja muilla palstoilla riehunut nimim. hoidettu, jonka "löysi/tiesi" kaikkiin vikoihin, vaivoihin ja sairauksiin syyksi si-nivelen, amalgaamit, jopa hehkulamput. Taidat olla sama tyyppi, nyt vaan uusi pakkomielle on kofeiini.
No, mahtuuhan näille palstoille vähän himmeämpiäkin tyyppejä, mutta alkaa käydä rasittavaksi jatkuva saman huuhaan toisto. - Rev.McMoon
kofeiini... kirjoitti:
Ymmärsinkö nyt oikein, että voinkin siis olla ns. terve, vaikka ms-tautidiagnoosin tarvittavat kriteerit täyttyvät; liqvor, magneetti, vep, sep, sekä 2 pahenemisvaihetta oirekuvaus. Sähän varsinainen tohtori oot.
Oot totisesti jonkin asteisen hoidon tarpeessa itse, kun viitsit täällä sairaiden ihmisten kanssa pelleillä. Tulee jotenkin niin mieleen täällä Suomi24:lla ja muilla palstoilla riehunut nimim. hoidettu, jonka "löysi/tiesi" kaikkiin vikoihin, vaivoihin ja sairauksiin syyksi si-nivelen, amalgaamit, jopa hehkulamput. Taidat olla sama tyyppi, nyt vaan uusi pakkomielle on kofeiini.
No, mahtuuhan näille palstoille vähän himmeämpiäkin tyyppejä, mutta alkaa käydä rasittavaksi jatkuva saman huuhaan toisto.jos olet sairas, mutta on eri asia mikä sairautesi aiheuttaa. Minulla taas oli sopiva oirekuva ja pahenemisjaksoja yli 20 vuoden ajalta, mutta ei diagnoosia, nyt ei ole enää kun lopetin kahvin juonnin vuosi sitten. Tunnen kyllä yhden diagnosoidunkin tapauksen, joka alkoi parantua ihmeellisesti lopetettuaan kofeiinin käytön.
Kofeiini ei ole minulle pakkomielle, olen vain perehtynyt sitä koskevaan tutkimukseen aika laajasti ja osaan yhdistellä tutkimuksesta saatuja tietoja laajakatseisesti.
Jos sinua rasittaa lukea juttujani, älä lue niitä, ellet välttämättä halua päästä riitelemään tai herjaamaan minua. - herjaaja
Rev.McMoon kirjoitti:
jos olet sairas, mutta on eri asia mikä sairautesi aiheuttaa. Minulla taas oli sopiva oirekuva ja pahenemisjaksoja yli 20 vuoden ajalta, mutta ei diagnoosia, nyt ei ole enää kun lopetin kahvin juonnin vuosi sitten. Tunnen kyllä yhden diagnosoidunkin tapauksen, joka alkoi parantua ihmeellisesti lopetettuaan kofeiinin käytön.
Kofeiini ei ole minulle pakkomielle, olen vain perehtynyt sitä koskevaan tutkimukseen aika laajasti ja osaan yhdistellä tutkimuksesta saatuja tietoja laajakatseisesti.
Jos sinua rasittaa lukea juttujani, älä lue niitä, ellet välttämättä halua päästä riitelemään tai herjaamaan minua.Höpinöiltäsi kun ei voi välttyä, jos aikoo joskus edes osallistua näihin keskusteluihin. On aivan eri asia saada ms-tautidiagnoosi kuin olla sitä saamatta. Ihmettelen todella motiiviasi julistaa ms-keskustelupalstoilla sanomaasi. Kuten itsekin kirjoituksessasi toteat, sinulla on ollut kertomasi mukaan sopiva oirekuva, mutta ei diagnoosia. Herää kysymys, oletko mahdollisesti itse tehnyt itsellesi arvaus-ms-tautidiagnoosin, kuten niin moni nykyisin. Ms-tautidiagnoosia ei aseteta sellaiselle henkilölle, joka ei täytä diagnoosikriteerejä, joten julistuksesi ei pohjaudu näemmä mihinkään muuhun kuin omaan mutuusi ms-taudista ja kofeiinista.
Myös minä osaan yhdistää laajakatseisesti kirjoituksiasi ja todeta, että mielipiteeni ei sinusta miksikään muutu ja sen voin tehdä ilman riitelyä ja herjaamista. - Rev.McMoon
herjaaja kirjoitti:
Höpinöiltäsi kun ei voi välttyä, jos aikoo joskus edes osallistua näihin keskusteluihin. On aivan eri asia saada ms-tautidiagnoosi kuin olla sitä saamatta. Ihmettelen todella motiiviasi julistaa ms-keskustelupalstoilla sanomaasi. Kuten itsekin kirjoituksessasi toteat, sinulla on ollut kertomasi mukaan sopiva oirekuva, mutta ei diagnoosia. Herää kysymys, oletko mahdollisesti itse tehnyt itsellesi arvaus-ms-tautidiagnoosin, kuten niin moni nykyisin. Ms-tautidiagnoosia ei aseteta sellaiselle henkilölle, joka ei täytä diagnoosikriteerejä, joten julistuksesi ei pohjaudu näemmä mihinkään muuhun kuin omaan mutuusi ms-taudista ja kofeiinista.
Myös minä osaan yhdistää laajakatseisesti kirjoituksiasi ja todeta, että mielipiteeni ei sinusta miksikään muutu ja sen voin tehdä ilman riitelyä ja herjaamista.omakohtaisiin kokemuksiin ja lääketieteelliseen tutkimukseen, sinä vain olet liian tietämätön ja tyhmä käsittääkesi sitä.
Minua ei muuten ole suostuttu edes tutkimaan, olen yli 50 ja eläkkeellä valmiiksi, arvauskeskuspuoskarit eivät suostu antamaan lähetettä mihinkään. - tyhmä?
Rev.McMoon kirjoitti:
omakohtaisiin kokemuksiin ja lääketieteelliseen tutkimukseen, sinä vain olet liian tietämätön ja tyhmä käsittääkesi sitä.
Minua ei muuten ole suostuttu edes tutkimaan, olen yli 50 ja eläkkeellä valmiiksi, arvauskeskuspuoskarit eivät suostu antamaan lähetettä mihinkään.Jos olisin tietämätön ja tyhmä, hurahtaisin julistuksiisi kofeiinin vaaroista ja sen vaikutuksista ms-taudin syntyyn ja pahenemisiin.
Ms-taudin poissulkemiseksi tehtävät tutkimukset aloitetaan silloin, kun on jotain tutkittavaa ja kodallasi lääkäri/t ovat päätyneet olla tutkimatta. Ja ymmärrän kyllä miksi. - Rev.McMoon
tyhmä? kirjoitti:
Jos olisin tietämätön ja tyhmä, hurahtaisin julistuksiisi kofeiinin vaaroista ja sen vaikutuksista ms-taudin syntyyn ja pahenemisiin.
Ms-taudin poissulkemiseksi tehtävät tutkimukset aloitetaan silloin, kun on jotain tutkittavaa ja kodallasi lääkäri/t ovat päätyneet olla tutkimatta. Ja ymmärrän kyllä miksi.hurahtaa jos ottaa selvää asiasta lukemalla läketieteellisiä tutkimuksia jonkun vuoden ja ajattelemalla itse. Jos haluaa kokeilla, niin voi lopettaa kofeiinin käytön, se ei maksa mitään ja sittenhän asia on kokeiltu. Jos oireet aiheutuvat kofeiinista, voi olo alkaa parantua jo viikossa tai kahdessa.
Aika outo luonne pitää olla jos tuosta alkaa hernehtiä ja roikkua perässä haastamassa riitaa, koitahan nyt käyttäytyä kuin aikuinen. - aikuinen?
Rev.McMoon kirjoitti:
hurahtaa jos ottaa selvää asiasta lukemalla läketieteellisiä tutkimuksia jonkun vuoden ja ajattelemalla itse. Jos haluaa kokeilla, niin voi lopettaa kofeiinin käytön, se ei maksa mitään ja sittenhän asia on kokeiltu. Jos oireet aiheutuvat kofeiinista, voi olo alkaa parantua jo viikossa tai kahdessa.
Aika outo luonne pitää olla jos tuosta alkaa hernehtiä ja roikkua perässä haastamassa riitaa, koitahan nyt käyttäytyä kuin aikuinen.Niin, ne muutamat, jotka vaivautuvat keskustelemaan kanssasi, ovat katkeria, pahansuopia, riidanhaluisia herjaajia, tietämättömiä, tyhmiä, on outoa luonnetta, perässäroikkujaa ja vieläpä kehoitat käyttäytymään kuin aikuinen. Tässä nyt pikainen poiminta käyttämistäsi adjektiiveista nimenomaisessa viestiketjussa muita kirjoittajia kohtaan.
En ohjeista vilkaisemaan peiliin, mutta saadaksesi julistustasi julkituotua ja ollaksesi edes hitusen uskottava, kannattaisi kiinnittää huomiota sisältöön eikä arvostella muita kirjoittajia. Heistä moni saattaa oikeasti olla kovinkin paljon fiksumpi kuin sinä, ihan oikeassakin elämässä.
Ja voin ihan vilpittömästi todeta, tämä ei ole riidan haastantaa, vaan analyysi tuottamastasi tekstistä.
Eiköhän tämä täysin asiaton keskustelu ole saanut pisteen tällä erää.
- vakavaa
Kirjoitit:
ms?
Ensi viikolla lääkäriin 14.2.2009 klo 09.42
Vai olisiko mitään mahdollisuutta, että kyseessä olisikin joku muu vaiva?
Olet menossa lääkäriin, hyvä. Älä tee mitään omia diagnooseja, sillä usein ne ovat sieltä pahimmasta päästä, eli anna lääkärin tutkia. On paljon sairauksia joissa on samoja oireita kuin ms taudissa ja osa näistä taudeista on parannettavissa.- mvvmvvmvv
Kiitos asiallisista vastauksista.
- ja ollaanko sitä
mvvmvvmvv kirjoitti:
Kiitos asiallisista vastauksista.
tuntitolkulla tietsikalla niska köyryssä?
Niskavaivat tulee räjähtämään käsiin vuosien sisällä. Kyllä koulussa pitäisi olla liikuntatunnin yhteydessä tai muuten, opastusta oikeaan istuma-asentoon ja ryhtivirheitä pitäisi poistaa.
Omille lapsille koitan puhua näistä asioista lähes päivittäin mutta koulussa 6-8h kukaan ei välitä. Nuoret taas eivät kykene ymmärtämään näitä tulevaisuuskipuja. "joojoo, älä selitä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925951
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv953017Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262065Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764