Asensin koneeseeni XP pro:n ja ihmettelin explorerissa "Oma tietokone" alla näkyviä kansiota "Jaetut tiedostot" ja "Tiedostot-mää". No se mää on käyttäjänimi:)
Työpaikan koneessa niitä ei näy ja mielestäni ne saisi heivata pois. Explorerin avautumista muutinkin kuvakkeen ominaisuuksista, %System Root%\explorer.exe /e,C:\ -mukaiseksi. Vielä kun "Documents and Settings"-kansio olisi avattaessa kiinni.
"Omat tiedostot" kansion muutankin D: asemalle. Kumma nimitys kun koneessa kaikki kansiot ovat omiani ja oikeastaan sitäkään ei tarvittaisi kun luon itse kansioita tarpeen mukaan.
Kyllä XP:stä karsimalla makunsa mukaisen varmaan saisi, jos olisi itselläni enemmän "knouhauta".
XP:n siistimistä
5
379
Vastaukset
- kerro lisää
avaa se explorer ikkuna e yhdistelmällä niin on kiinni. Ikkuna siis windows-näppäin ctrl ja altin välissä.
- mää´ä
No nyt se aukesikin melko nätin näköisenä. Olen jo vähän kalkkis ja muutenkin hieman minimalistinen sekä oppinut win98:lle. Ne "turhat" kansiot vielä häiritsevät.
- mää´ä
mää´ä kirjoitti:
No nyt se aukesikin melko nätin näköisenä. Olen jo vähän kalkkis ja muutenkin hieman minimalistinen sekä oppinut win98:lle. Ne "turhat" kansiot vielä häiritsevät.
suorita - gpedit.msc eli ryhmäkäytäntö ja sieltä Käyttäjäasetukset - Hallintamallit - Windowsin osat - Resurssienhallinta - poista Oma Tietokone -ikkunan kohta jaetut asiakirjat.
- Wintoosailija
mää´ä kirjoitti:
suorita - gpedit.msc eli ryhmäkäytäntö ja sieltä Käyttäjäasetukset - Hallintamallit - Windowsin osat - Resurssienhallinta - poista Oma Tietokone -ikkunan kohta jaetut asiakirjat.
Onneksi käytän englanninkielistä Windowsia aina, ei noista suomennoksista ota selvää, ihan käsittämättömän kuulosia polkuja, hehe.
- mää´ä
Wintoosailija kirjoitti:
Onneksi käytän englanninkielistä Windowsia aina, ei noista suomennoksista ota selvää, ihan käsittämättömän kuulosia polkuja, hehe.
Eivät ne käännökset ihan huonoja ole, mutta jos on muuhun tottunut...Resurssienhallinta voisi olla tiedostojen hallinta ja levyn uudelleenjärjesteleminen on käytännössä paremminkin siivous jne.
Jos auton merkki olisi vaikkapa "Virtanen", niin kuullostaisihan se hassulta. Saksalaisen korvaan Opel on kuitenkin ihan OK.
Itse joudun teollisuuden kunnossapidossa tekemisiin tosi kehnojen käännösten kanssa ja niihin verrattuna winukan käännös on huippua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084711Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293443No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 491524
- 361423
- 381246
- 141162
- 1641050
- 271048
- 6954