Ystävänpäivä!

Nyt sen

tuntee totaalisesti, miten tämä "tauti" on vaatinut veronsa. Ei ainuttakaan ystävänpäiväkorttia enää! Miten teillä muilla? Hyvää ystävänpäivää kaikille kohtalotovereille, ehkä ensi vuonna on paremmin.

8

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orpolainen...

ei yhtään ystävänpäivätervehdystä.Ei tullut edes omalta psykiatrilta.Minulla henkilökohtaisesti ei ole yhtään ystävää.Kaikki lähtivät kun eläkkeelle siirryin 28-vuotiaana.Yksin olen saanut olla.Lääkkeitä olen masennukseeni syönyt.Ei ole yksikään lääke tätä sairautta parantanut.Mutta tähänkin tottuu kun on pakko.Hiljaiseloa.Onhan minulla kissa.

• ei yhtään

Minusta ystävänpäivä on muutenkin jotain amerikkalaista hapatusta. Ei sitä edes juhlittu silloin kun olin nuorempi ja minulla oli vielä ystäviä.

• mejuu

Varmaan monille on tuttu laulu "mistä tunnet sä ystävän onko oikea sulle hän", varmaan tälläiset sairastumiset on myös sellaisia myrskyjä jotka koettelevat ystävyyttä ja valitettavasti ei monta rinnalle jää, olikohan he vain niitä tuttavia.

Kuitenkin minä ja sinä voimme olla ystäviä ja ystävällisiä. Heitänpä nyt kysymyksen montako korttia itse laitoit? Olen opetellut sitä tärkeää elämän ohjetta "kuole itsellesi elä toisille", eli se iso MINÄ tahtois niin paljon huomiota ja todella vaikeaa ajatella minkä tahtois toisten tekevän itselleen tekee sen toisille.

Kirjoitit ehkä ensi vuonna on paremmin, uskon lujasti että näin on kohdallasi. Usko on luja luottamus ja kurottautuminen sitä kohden. Jumala on sanassaan luvannut meille tulevaisuuden ja toivon.

Tsemppiä ja oikein hyvää ystävänpäivää

• Norjanheinä

Ystävät eivät ole olleet ystäviä minulle pitkään aikaan, se oli sellainen opiskelijajoukon vitsi. Ystävyyssuhteeni ovat olleet pitkään jo tunnettu vitsi, he leikkivät kavereitani ja järjestivät sitten itsemurhaan kiusaamista.

Ystävät lienevät vitsejä myös oikeasti, vaikka kohdallani se oli julma "funny games" leikki. Vuokraa tuo elokuva ja mieti, että eikö kaikki ole paremmin ilman ystäviä, vai haluatko todella "funny games".

• jurppii

Kun ei ole yhtään muita ystäviä kuin yksi kouluajoilta tuttu. Mutta se ei tunnu riittävän kun ei hänelläkään aina ole aikaa. Joten jossain sosiaalisessa nettisaitilla on kyllä virtuaaliystäviä. Nekään ei tunnu paljoa miltään. Silti yksinäisyys kalvaa. Ja omaiset ei muista ollenkaan.

• metsämökki.xxx.

olen elänyt myöskin yksin ja yksinäistä elämää kohta 15 vuotta.Tosiasia on,kun työelämä päättyy sairauden vuoksi,niin ystävät kaikkoaa.Ei ole tilaa,mihin ystäviä kutsuu.Ei ole rahaa tarjota mitään.Masennuslääke pitää jollakin tavoin elämää yllä,mutta ei tuo rahaa vaan vie.Olin suunnitellut kolmen huoneen asuntoa,mutta masennukselta jouduin eläkkeelle.Olen elänyt 26 neliön asunnossa(oma) eläkkeellesiirtymiseni jälkeen.Siinä kaikki.Minulla ei ole varaa olohuoneeseen niinkuin on muilla.Ei mahdu sohvaa ei pehmustettua tuolia.Mihin vieraat ja ystävät.Siihen loppui.

• MökinHöperö

Halaus Teille kaikille tähän ketjuun aiemmin kirjoittaneille! - Älkää nyt kauhiasti mitatko elämänne tilaa ystävänpäiväkorteilla... En tiedä, mutta itse en ole alunalkaenkaan pitänyt tuosta keksinnöstä. Se on kummallinen, en ole koskaan saanut siihen mitään fiilistä! Minulla kyllä on monia erillisiä ystäviä, tuttavia, joiden kanssa tasaisin harvoin väliajoin pidän jotakin yhteyttä, joskus näkemällä, mutta useimmiten eri viestimillä. Mutta olen vähän kuin ilmoittanut kaikille (yksitellen), etten VIETÄ ystävänpäivää. En halua toimia sen mukaan, en lähettää kortteja, enkä halua, että toiset minulle justiinsa tänään ilmoittavat olevansa ystäviäni. Jotenkin sehän on niin syvällinen asia tuo ystävyys, että eikös nyt sen muutoinkin tiedä, onko heitä vai ei ja kuka on ja kuka ei, että ei tuollaista "TUONTI-tavaraa" tarvittaisi! Heti joulukorttihössötyksen jälkeen ystävänpäiväkortit...

Siis jos teittiä lohduttaa, niin kaikki ei tykkää koko päivästä. Minusta päivä tuntuu kovin uudeltakin; on kuulemma vasta viime vuosikymmenten aikana tullut tänne Suomeen ja 'muotiin', esimerkiksi USA:ssa olleiden vaihto-oppilaiden tuomana. On alunperin ameriikanraitille kuuluva kevyt juhlapäivä.

Myös minä olen ymmärtänyt ystävänpäivän olevan RAKASTAVAISIA varten ?! En ole osannut sitä ajatella normaaleihin ihmissuhteisiin. !?

• kai..

se on niin, että Amerikassa ystävänpäivä - eri nimellähän tuo kulkeekin - on rakastavaisten, mutta Suomessa alun pitäen ystävien päivä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5010
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1580
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1149
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1063
    5. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1019
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      997
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      759
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe