Neuvokaa nyt joku, kannattaako lääkäriltä pyytää glukosamiiniin vai kondroitiniiniin resepti nivelrikossa?
lääkkeet
10
408
Vastaukset
- glukosamiini-
resepti.
Lisäksi osta luontaistuotekaupasta inkivääriä.
Noudata vähähiilihydraattista ruokavaliota.
Pidä nivelet liikkeessä. Liike lisää nivelessä olevan nivelnesteen määrää. Nivelneste kuljettaa ravinteita nivelelle ja kuona-aineita pois. Tämä mahdollistaa elimistön luonnollisen korjausprosessin toiminnan.
Jos kerrot missä kohtaa nivelrikkosi on niin voin kertoa millainen liikunta auttaa siihen.- äiti kolmelle
Minulla on lapsuuden onnettomuuden aiheuttamasta vammasta johtuva kyynärnivelen kuluma. Minä tosiaan ajattelin, että liikunta on hyväksi. Otin kuntosaliohjaajan ohjauksessa kevyt käsipainot ja vahvistin niiden avulla kyynärnivelen ympäröiviä lihaksia. Nivel alkoi rutista jokaisessa toistossa. Nyt kun olen ymmärtänyt, että niveltä ei saa kuormittaa liikaa olen alkanut pelkäämään, että lisäsin kulumaa. Ehkä kuluman paheneminen ei kuitenkaan ole riippuvainen tästä yhdestä, nimenomaisesta treenauksesta. Nuorempana kyllä olen voimistellut ja urheillut enemmänkin.
Mutta entäs se toinen aine, josta kysyin? Oliko se joku kondroiitti, vai mikä? Käytetäänkö sitä lääkkeenä kulumassa? - liikunta auttaa.
äiti kolmelle kirjoitti:
Minulla on lapsuuden onnettomuuden aiheuttamasta vammasta johtuva kyynärnivelen kuluma. Minä tosiaan ajattelin, että liikunta on hyväksi. Otin kuntosaliohjaajan ohjauksessa kevyt käsipainot ja vahvistin niiden avulla kyynärnivelen ympäröiviä lihaksia. Nivel alkoi rutista jokaisessa toistossa. Nyt kun olen ymmärtänyt, että niveltä ei saa kuormittaa liikaa olen alkanut pelkäämään, että lisäsin kulumaa. Ehkä kuluman paheneminen ei kuitenkaan ole riippuvainen tästä yhdestä, nimenomaisesta treenauksesta. Nuorempana kyllä olen voimistellut ja urheillut enemmänkin.
Mutta entäs se toinen aine, josta kysyin? Oliko se joku kondroiitti, vai mikä? Käytetäänkö sitä lääkkeenä kulumassa?Vääränlainen ei. Ei kannata luottaa suurimpaan osaan kuntosaliohjaajista samoin kun ei kannata luottaa suurimpaan osaan lääkäreistä.
Tee näin: Seiso ryhdikkäässä asennossa paljain jaloin tai sukat jalassa. Olkavarsi (olkapään ja kyynerpään välinen alue) suurin piirtein kohti lattiaa suoraan alas päin. Pidä käsi nyrkissä. Purista juuri niin kovaa, että käsi pysyy kiinni, älä yhtään enempää. Kuvittele eteesi seinä. Liikuta kättäsi pyrivällä liikkeellä siten, että nyrkki piirtää seinään ympyrää. Tee 5 toistoa molempiin suuntiin. Tee sama toiselle kädelle. Liikkeen tulisi olla mahdollisimman sulava. Tee liikkeet kolme kertaa päivässä: aamulla, päivällä ja illalla. Muutaman viikon päästä rupea nostamaan toistomäärää vähitellen kymmeneen. Älä lopeta liikkuvuusharjoitusten tekemistä vaikka vaiva paranisi tai kivut häviäisivät.
Älä hätäile.
Vältä lääkkeitä.
Noudata vähähiilihydraattista ruokavaliota. Pyri syömään luomua mikäli rahatilanteesi sen sallii. Muista, että terveys on elämän yksi tärkeimmistä asioista. - edelliseen:
liikunta auttaa. kirjoitti:
Vääränlainen ei. Ei kannata luottaa suurimpaan osaan kuntosaliohjaajista samoin kun ei kannata luottaa suurimpaan osaan lääkäreistä.
Tee näin: Seiso ryhdikkäässä asennossa paljain jaloin tai sukat jalassa. Olkavarsi (olkapään ja kyynerpään välinen alue) suurin piirtein kohti lattiaa suoraan alas päin. Pidä käsi nyrkissä. Purista juuri niin kovaa, että käsi pysyy kiinni, älä yhtään enempää. Kuvittele eteesi seinä. Liikuta kättäsi pyrivällä liikkeellä siten, että nyrkki piirtää seinään ympyrää. Tee 5 toistoa molempiin suuntiin. Tee sama toiselle kädelle. Liikkeen tulisi olla mahdollisimman sulava. Tee liikkeet kolme kertaa päivässä: aamulla, päivällä ja illalla. Muutaman viikon päästä rupea nostamaan toistomäärää vähitellen kymmeneen. Älä lopeta liikkuvuusharjoitusten tekemistä vaikka vaiva paranisi tai kivut häviäisivät.
Älä hätäile.
Vältä lääkkeitä.
Noudata vähähiilihydraattista ruokavaliota. Pyri syömään luomua mikäli rahatilanteesi sen sallii. Muista, että terveys on elämän yksi tärkeimmistä asioista.Tarkoitus olisi, että ympyrä olisi suuri ja kyynärpää liikkuisi (lähes) koko liikeradallaan. Aluksi saattaa olla, että esimerkiksi olkapään liikkuvuus ei riitä. Tällöin ota rauhallisesti ja tee niin suurella liikeradalla kuin pystyt. Kunhan liike on mahdollisimman sulava. Vähitelleen liikkuvuus paranee. Muista pitää olkavarsi koko ajan suunnattuna alas päin. Ranteen tulisi olla suorassa. kyynärvarteen nähden. Hengitä rauahllisesti.
- ÄITI KOLMELLE
edelliseen: kirjoitti:
Tarkoitus olisi, että ympyrä olisi suuri ja kyynärpää liikkuisi (lähes) koko liikeradallaan. Aluksi saattaa olla, että esimerkiksi olkapään liikkuvuus ei riitä. Tällöin ota rauhallisesti ja tee niin suurella liikeradalla kuin pystyt. Kunhan liike on mahdollisimman sulava. Vähitelleen liikkuvuus paranee. Muista pitää olkavarsi koko ajan suunnattuna alas päin. Ranteen tulisi olla suorassa. kyynärvarteen nähden. Hengitä rauahllisesti.
Ymmärsinkö oikein, eli että käsi on alaspäin? Tein näin, liike tuntui miellyttävältä. Miten olet saanut tietoosi tämän liikkeen?
- kyynärpää osoittaa
ÄITI KOLMELLE kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, eli että käsi on alaspäin? Tein näin, liike tuntui miellyttävältä. Miten olet saanut tietoosi tämän liikkeen?
alaspäin.
Tieto on Warrior Wellness videoista. Niitä ei enää taida olla myynnissä, mutta osoitteessa http://www.intu-flow.com/ on tekijän uudempaa (ja suurelta osin parempaa) materiaalia. Osa materiaalista on ilmaisena jaossa. - äiti kolmelle
kyynärpää osoittaa kirjoitti:
alaspäin.
Tieto on Warrior Wellness videoista. Niitä ei enää taida olla myynnissä, mutta osoitteessa http://www.intu-flow.com/ on tekijän uudempaa (ja suurelta osin parempaa) materiaalia. Osa materiaalista on ilmaisena jaossa.Siis onko käsi suorassa vai koukussa? Minkäsuuntaisesti kämmenet ovat lähtöasennossa?
- asennossa
äiti kolmelle kirjoitti:
Siis onko käsi suorassa vai koukussa? Minkäsuuntaisesti kämmenet ovat lähtöasennossa?
käsi on suorana kyynärpäästä. Tästä kun lähdetään tekemään ympyrää niin kyynärpää koukistuu ollen yläasennossa täysin tai lähes (riippuen liikkuvuudesta) koukussa. Kun taas palataan ala-asentoon, niin kyynärpää ojentuu.
Kämmenet osoittavat suoraan sivulle tai alaviistoon. En pidä kämmenten asentoa erityisen oleellisena. Riittää, että pitää kämmenet luonnollisessa asennossa. - äiti kolmelle
asennossa kirjoitti:
käsi on suorana kyynärpäästä. Tästä kun lähdetään tekemään ympyrää niin kyynärpää koukistuu ollen yläasennossa täysin tai lähes (riippuen liikkuvuudesta) koukussa. Kun taas palataan ala-asentoon, niin kyynärpää ojentuu.
Kämmenet osoittavat suoraan sivulle tai alaviistoon. En pidä kämmenten asentoa erityisen oleellisena. Riittää, että pitää kämmenet luonnollisessa asennossa.Nyt taisin ymmärtää liikkeen.
Kenelle nämä liikkeet ovat tarkoitettu, jonka linkin annoit? Mistä tiedät, että ne ovat hyvät kulumalle? Onko sinulla itsellä kulumaa?
Kiitos paljon avusta, se on kiva, kun avuliaita ihmisiä aina joskus löytyy. Kaikkea hyvää Sinulle! - on tarkoitettu
äiti kolmelle kirjoitti:
Nyt taisin ymmärtää liikkeen.
Kenelle nämä liikkeet ovat tarkoitettu, jonka linkin annoit? Mistä tiedät, että ne ovat hyvät kulumalle? Onko sinulla itsellä kulumaa?
Kiitos paljon avusta, se on kiva, kun avuliaita ihmisiä aina joskus löytyy. Kaikkea hyvää Sinulle!kaikille.
Nivelet tarvitsevat liikettä saadakseen ravinteita. Ilman ravinteita nivelet eivät voi korjata itseään.
Minulla on todennäköisesti kulumia. Liikkuvuusharjoituksiin olen kuitenkin tutustunut etsiessäni ratkaisuja niska- ja selkäkipuun. Suurin osa niska- ja selkäkivuista johtuu lihaksisjännityksistä. Oikein tehtynä liikkuvuusharjoitukset poistavat turhat jännitykset.
Kannattaa tehdä liikkuvuusharjoituksia joka aamu jokaiselle nivelelle ja monta kertaa päivässä ongelmakohdille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925931
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48754