Meitä rajan ylittäjiä on niin monenlaisia, eri syistä, erilaisilla ajoneuvoilla vieraalla maalla.
Muutamia vuosia reissanneena tulin tutustuneeksi minäkin näihin liikemiehiin, jotka palvelevat Suomeen jonottavia matkustajia Vyartsilan puolella. Tarjolla on musiikkia, elokuvaa, vispilää, kauhaa, koppaa, sutkaria, yskänpastillia, tehän tiedätte.
Kerran sanoin Sergeille (?), että en osta sinun musiikkia, ne on kopioita. Sergei aivan tulistui, ja vannoi: "Ei perkele ole kopio, se on aito piraatti!"
Aikaisemmin nämä kauppiaat puhuttelivat naisia mummoiksi. Mie neuvomaan, että älä sano mummo, en miekään ole mikään mummo, sano Rouva.
Sergei katseli minua pitkin nenänvarttaan, ja päätteli: " Ei, sinä ei rouva". Minä vaan intin, että kuule kyllä minä olen rouva. Johon Sergei: "Ei, sinä ei rouva. Rouva tule Helsingistä. Sinä tule Tuupovaarasta"
Eipä tuohon muuta voinut kuin todeta, että bisnes päättyi meidän välillä. Kiitos ja hyvästi.
Tarina Vyartsilasta
7
1360
Vastaukset
- nata
sergei on sergei, tosi ärsyttyvä. myy "tuotteitaan" väkipakolla, erillaisin keinoin, mm, tunkeutumalla autoon sisälle ja arvaas sitten jos et osta mitään tai ostat vaikka hänen kolleegalta, niin suuttuu ja mustaksi muuttuu:) käytös on tosi ärsyttävää! mutta eipä siinä mitä jos ei osta mitään , niin kyllä hän oppii, ja on oppinu jo!:):)
- mersumiehiä
?????? Tuntomerkit kävis yhteen myyjään joka ollu pitkään myymässä.
- tuupovaaralainen
on mummo, hesalainen rouva täälläkin
- Peccy
Joskus olen tavannut korien myyjän Värtsilän tullijonossa. Myyjänä on ollut iäkäs mieshenkilö. Tarjolla on monenlaista tuotetta. Pärekoreja, pajukoreja ym. tarpeellista. Olen mielessäni aprikoinut, missä näitä tuotteita tehdään.
Onko tietoa, ovatko ne paikallisia tuotteita, vai tuodaanko niitä kauempaa?- Marmeladovna
Kyllä se ukko tekee itse koreja, olen nähnyt hänen keräävän pajua, josta ei todellakaan ole pulaa niissä maisemissa. Samoin ukko nävertelee puusta (lehmus, tervaleppä tms)kampoja, piippuja ja joskus kaupitsee Karjalan sanomia (pienellä provikalla verrattuna siitä huoltsikalla itse ostamassa käymiseen). Tämä setä ei ole lainkaan röyhkeä, aika kärsivällisesti siinä istuu päivät leppoisana.
Karjalan Sanomilla on muuten omat kotisivut netissä, jossa voi käydä lukemassa osan jutuista.
Tämä Sergei on ollut jo yli 10 vuotta kauppaamassa piraattituotteita ja kokoajan mennyt röyhkeämmäksi.Pitäs kaveria vähän opettaa ja ruveta ostoboikottiin.
- omppu
Mutta, marmeetitonna, Sinähän olet Kitteeltä!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313894- 412619
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut442584Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82375- 292208
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3032103- 381809
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461498- 1411477