Eilen siis tein raskaustestin ja hitto! Se näytti positiivista, että olen raskaana. Olen 18vuotta työssäkäyvä ja poikaystäväni juuri koulut lopettava tänä keväänä myös 18.
Tiputin pommin eilen kotona töistä päästyäni ja kyllä oli jotenkin pelottava kokemus kertoa poikaystävälle, en sillä että pelkäisin häntä, tai hän suuttuisi. Siinä vaan tuli oma jännitys kertoa asia, itsekään en ole vielä varmaan täysin tottunut ajatukseen. Poikaystäväni tuumasi puolentunnin ihmettelyn jälkeen että en tiedä olenko valmis isäksi, mutta tukee minua mitä ikinä päätänkin täydellä sydämmellä. En minäkään tiedä olenko valmis äidiksi,en usko että kukaan täysin on valmis äidiksi heti. ei ole suuniteltua millään tavalla lapsi taloon.
Mutta mieleni tekisi pitää lapsi. Ajatus abortista tuntuu pahalle, en haluaisi välttämättä tehdä sitä.
Mitä mieltä olette tilanteesta? :) En tietysti halua täältä valmista vastausta itselleni koska minun ja poikaystäväni päätös se loppupeleissä on. Mutta haluaisin neuvoja ja vinkkejä.
Raskaana!
16
1658
Vastaukset
- ninni xxxxxxxx
vuokraamassa dvd elokuva nimeltä Juno.
- te jo
yhdessä?
Kun sinä olet työssäkäyvä, niin saat ainakin äitiyspäivärahaa tulojesi mukaan laskettuna. Olitko jo vuonna 2007 töissä? Tuskin, joten äitiyspäiväraha kannattaa lasketuttaa viimeisten puolen vuoden tulojen mukaan ennen kuin jäät äitiyslomalle.
Mielestäni teillä on kuitenkin aika hyvät lähtököhdat vanhemmuuteen, jos rakkautta on parisuhteessanne. Rahallisesti voi tehdä tiukkaa, kuten jokaisella vanhemmalla joskus, mutta kyllä te perustoimeentulon saatte ja leivän pöytään :)
Olen itse melkein nelikymppinen kahden ala-asteikäisen lapsen äiti. Kyllä te selviätte jos haluate selvitä, mutta jos vanhemmuus alkaa tuntua pelottavalta ajatukselta, niin silloin kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja. - mahdollista,
että vielä tänä päivänä ns sivistysmaassa tulee raskaaksi vastoin tahtoaan?
Eikö nuoret tunne ehkäisyä? Valittavana on monia erilaisia keinoa, joilla nimenomaan voidaan estää raskaus.- -newie-
Elikkä itsekin olen hieman yllättynyt raskaudesta, raskaus tuli pillereiden aikaan, joten lääkäri epäili imeytymishäiriötä, tarkistin lastasta että yksikään ei ollut jäänyt välistä :)
Mutta tänään oli ultra tutkimus ja saatiin tietää kuinka pitkällä olen raskaana. Ja jopas, kyllä molemmille kyyneleet tuli silmiin kun nähtiin suhteellisen iso kaveri ruudulla, eli raskausviikkoja on nyt 15 ! - .pahoittelen
-newie- kirjoitti:
Elikkä itsekin olen hieman yllättynyt raskaudesta, raskaus tuli pillereiden aikaan, joten lääkäri epäili imeytymishäiriötä, tarkistin lastasta että yksikään ei ollut jäänyt välistä :)
Mutta tänään oli ultra tutkimus ja saatiin tietää kuinka pitkällä olen raskaana. Ja jopas, kyllä molemmille kyyneleet tuli silmiin kun nähtiin suhteellisen iso kaveri ruudulla, eli raskausviikkoja on nyt 15 !edellistä viestiäni. Sain vain aloituksestasi sellaisen kuvan, että ehkäisystä ei ollut tietoakaan.
Ei sitten muuta, kuin onnittelut ja pitäkää hyvää huolta lapsestanne. - 16-v. äiti
Oletko tietoinen siitä, ettei mikään ehkäisy ole 100% varma?
- minun mielipiteeni
ja vastuussa tekemisistänne. Ette enää mitään murrosikäisiä. Vaikka teini tuleekin englannin kielestä niin mielestäni 18v ei ole teini enään. vaan kypsä jo aikuinen ihminen. sinun iässäsi olin asunut 2 vuotta omassa kodissakin. Onnea odotukseen!
- 18-vuotias ei ole aikuinen
Vaikka 18-vuotias on juridisesti aikuinen, niinharva sitä on henkisesti.
18-vuotias on vielä teini, ja usein vasta koulunsa lopettanut ja vasta aloittelemassa omaa elämäänsä ilman vanhempia.
Lapsen myötä elämä muuttuu, jos ei hetkessä, niin ajan myötä kuitenkin.Harva 18-vuotias on valmis vielä tuon ikäsienä sitoutumaan edes seurustelukumppaniinsa, saati sitten lapseen. - 16-v. äiti
18-vuotias ei ole aikuinen kirjoitti:
Vaikka 18-vuotias on juridisesti aikuinen, niinharva sitä on henkisesti.
18-vuotias on vielä teini, ja usein vasta koulunsa lopettanut ja vasta aloittelemassa omaa elämäänsä ilman vanhempia.
Lapsen myötä elämä muuttuu, jos ei hetkessä, niin ajan myötä kuitenkin.Harva 18-vuotias on valmis vielä tuon ikäsienä sitoutumaan edes seurustelukumppaniinsa, saati sitten lapseen.Se lapsen saaminen kasvattaa kyllä aika paljon.
- -------------------
16-v. äiti kirjoitti:
Se lapsen saaminen kasvattaa kyllä aika paljon.
No tietysti se kasvattaa, mutta ei kaikkia samalla tavalla, eikä edes samaan suuntaan.
Jos se on sinulta onnistunut, ei se vielä tarkoita sitä että jokaista kannattaa tulla kannustamaan ja antamaan liian helppoa ja yksinkertaista kuvaa lapsenkasvatuksesta ja perhe-elämästä.
Kai täällä myös niistä vastoinkäymisistä ja niiden mahdollisuuksista pitäisi kertoa, kun kaikkihan on kotia leikkinyt ja muutenkin osaa mielessään tulevan elämänsä helpoksi kuvitella. Todellisuus ja sitä kautta ne kummallisimmatkin vastoinkäymiset vaan jää jakamatta tulevien (nuorten)vanhempien kanssa.
Hei nuoret!
Uskokaa nyt kokemusta;
omat lapset ovat parasta, mutta vain jos perusasiat on hanskattu.
kypsät vanhemmat!!
äidin ja isän välinen rakkaus!!
talous
terveys
Näillä jo pärjää pitkälle..
pj - 16-v. äiti
------------------- kirjoitti:
No tietysti se kasvattaa, mutta ei kaikkia samalla tavalla, eikä edes samaan suuntaan.
Jos se on sinulta onnistunut, ei se vielä tarkoita sitä että jokaista kannattaa tulla kannustamaan ja antamaan liian helppoa ja yksinkertaista kuvaa lapsenkasvatuksesta ja perhe-elämästä.
Kai täällä myös niistä vastoinkäymisistä ja niiden mahdollisuuksista pitäisi kertoa, kun kaikkihan on kotia leikkinyt ja muutenkin osaa mielessään tulevan elämänsä helpoksi kuvitella. Todellisuus ja sitä kautta ne kummallisimmatkin vastoinkäymiset vaan jää jakamatta tulevien (nuorten)vanhempien kanssa.
Hei nuoret!
Uskokaa nyt kokemusta;
omat lapset ovat parasta, mutta vain jos perusasiat on hanskattu.
kypsät vanhemmat!!
äidin ja isän välinen rakkaus!!
talous
terveys
Näillä jo pärjää pitkälle..
pjOlenko jossain kohtaa kannustanut jotakuta siihen? Omasta mielestäni en. Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja jokaisen oma henkilökohtainen ratkaisu on oikea. En ole missään kohtaa väittänyt että se olisi helppoa. Paljon se ottaa, mutta paljon se myös antaa. Ja ainakin ne teiniäidit, joita satun itse tuntemaan ovat aivan loistavia äitejä ja pärjäävät oikein hyvin. En väitä,että kaikki nuoret äidit pärjäävät, mutta ´turhaa on tulla selittämään, että se sujuu vanhemmalta äidiltä paremmin. Se lapsen saaminen muuttaa elämää huolimatta äidin ja isän iästä.
- -------------------
16-v. äiti kirjoitti:
Olenko jossain kohtaa kannustanut jotakuta siihen? Omasta mielestäni en. Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja jokaisen oma henkilökohtainen ratkaisu on oikea. En ole missään kohtaa väittänyt että se olisi helppoa. Paljon se ottaa, mutta paljon se myös antaa. Ja ainakin ne teiniäidit, joita satun itse tuntemaan ovat aivan loistavia äitejä ja pärjäävät oikein hyvin. En väitä,että kaikki nuoret äidit pärjäävät, mutta ´turhaa on tulla selittämään, että se sujuu vanhemmalta äidiltä paremmin. Se lapsen saaminen muuttaa elämää huolimatta äidin ja isän iästä.
*Olenko jossain kohtaa kannustanut jotakuta siihen? Omasta mielestäni en*
vastatessasi esim tällaiseen kirjoitukseen:
"Vaikka 18-vuotias on juridisesti aikuinen, niinharva sitä on henkisesti.
Lapsen myötä elämä muuttuu, jos ei hetkessä, niin ajan myötä kuitenkin.Harva 18-vuotias on valmis vielä tuon ikäsienä sitoutumaan edes seurustelukumppaniinsa, saati sitten lapseen."
vastasit näin:
"ja mitä sinä tiedät...
Se lapsen saaminen kasvattaa kyllä aika paljon"
Toisesta ketjusta, jossa puhutaan teiniraskauden hyvistä puolista, kirjoittamasi teksti:
"Totta, mutta hänellä ei ollu lasta minun ikäisenä, joten hän ei todellakaan tiedä mistä puhuu. Hän voi puhua ns. "tavallisen" nuoren elämästä, jolla ei ole lasta. Kyllä mun elämä oli aika lailla erilaista sillon kun mulla ei ollut lasta. Se oli just tota bilettämistä ja kovaa menoa. Vaan kyllä se siinä vaiheessa muuttuu kun raskaustesti näyttää plussaa. Minä (ja monet muut teiniäidit) tiedän mistä puhun, ihminen, joka ei ole saanut teininä lasta ei tiedä mistä puhuu ja sellasen ihmisen on parasta olla ottamatta kantaa asiaan, josta ei tiedä paskanvertaakaan"
Saan sinusta vahvan kuvan, että mielestäsi alaikäistenKIN raskaudet olisi OK. Mielestäni sen kasvun pitää tapahtua ensin, eikä vasta lapsen saatuaan. Katsos kun kaikki ei esim ole samanlaisia selviytyjiä ja omaa edes loogista ajattelukykyä, kuten ehkä sinä.
Jos teiniraskaudet ja teinien yksinhuoltajuus on muodostanut ongelmia eripuolille maata ja myös koko eurooppaa, ei mielestäni ole soveliasta puolustella näitä nuoria tyttöjä päätöksissään lainkaan.
Ehkäpä tuo tukeminen ja myötäeläminen pitäisi tehdä in real life, eikä lainkaan netissä, koska täällä et voi tietää sitä toisen henkisestä kehitystä.
Saatoin ehkä provosoitua liikaa nimimerkistäsi ja myönteisestä asenteesta joka välittyy teksteistäsi. Olen pahoillani tuosta käyttämästäni idiootti sanasta.
*Ja ainakin ne teiniäidit, joita satun itse tuntemaan ovat aivan loistavia äitejä ja pärjäävät oikein hyvin.*
Äidit varmaan pärjääkin, mutta idea onkin siinä, että lapsi voisi elää paremman elämän kypsempien vanhempien ja ennen kaikkea molempien vanhempiensa kanssa. Usein teiniraskaudet juuri päättyvät yksinhuoltajuuteen.
Nykyään kun ei ajatella enää niin, että ensin oma koulutus kuntoon, työpaikka ja talous kohdilleen ja sitten vasta perheen perustamiseen, JOS se OIKEA kumppani suinkin osuu kohdalle.
*En väitä,että kaikki nuoret äidit pärjäävät, mutta ´turhaa on tulla selittämään, että se sujuu vanhemmalta äidiltä paremmin.*
Niin. Tuossa se vaara piileekin. Miten täällä voisi tietää kuka on tarpeeksi kypsä mihinkin? Eli varovaisuutta niiden tekstejen perusteella.
Ja onhan vanhemmalla ihmisellä aina tietty etu nuorempaan verrattuna, mutta tämäkään ei tarkoita ettei koskaan teini olisi kykenevä vanhemmaksi.
Usein vastaukset ovat 13-15v, äidiksi haluavalle tytölle tällaisia:
Kyllä sinä pärjäät, kyllä se on ihanaa, vauvat on ihania, kyllä yhteiskunta maksaa/avustaa. Jossain jopa lasketaan tukien määrät valmiiksi!! Mielestäni erittäin kyseenalaisia ja vastuuttomia vastauksia lapselle, joka on vauvakuumeen kourissa.
Miksiköhän lakiin on säädetty esim suojaikäraja. Kyllä se antaa signaalia myös lapsen puutteellisesta kyvystä kasvattaa omia lapsia, eikä ainostaan suojella aikuisen hyväksikäytöiltä.
Nuoret tarvitsevat holhousta ja huolenpitoa yhteiskunnalta, koska emme voi sivistysvaltiossa asuessamme odottaa, että kaikkein heikoimmat voisi hoitaa lisääntymisen ja siitä koituvat velvollisuudet.
Ja lapsenkasvatus on joskus niin rankkaa aikaa, ettei nuoren kehittymätön psyyke yksinkertaisesti aina kestä niitä paineita, kun ei aina aikuisetkaan kestä, eikä se taas auta sitä nuorta äitiä itseään kasvamaan henkisesti normaaliin tapaansa. Ja se, jos mikä, vaikuttaa juuri sen lapsen tulevaisuuteen ja myöhempään elämään ja hänen omien lastensa kasvattamiseen.
*Se lapsen saaminen muuttaa elämää huolimatta äidin ja isän iästä.*
Oho! Tulihan se isäkin mainittua. Yleensä isät jää näistä keskusteluista kokonaan pois, kun mietitään vain sitä nuoren tytön halua saada oma vauva.
Kannattaa tutustua asioihin ja ongelmiin huomattavasti laajemmin ja niiden tietojen ja tilastojen perusteella sitten muodostaa mielipiteensä asioista.
Kun jostain asiasta sitten on esim valtakunnallisista tilastoista tietoa on se neuvominen ja keskusteluun liittyminen aivan eri tasolla. Kun tiedot perustuvat faktaan eikä subjektiiviseen mielipiteeseen ja pyrkii valitsemaan sanansa mahdollisemman tarkkaan, tuo se rauhallisuutta keskusteluun.
pj - 16-v. äiti
------------------- kirjoitti:
*Olenko jossain kohtaa kannustanut jotakuta siihen? Omasta mielestäni en*
vastatessasi esim tällaiseen kirjoitukseen:
"Vaikka 18-vuotias on juridisesti aikuinen, niinharva sitä on henkisesti.
Lapsen myötä elämä muuttuu, jos ei hetkessä, niin ajan myötä kuitenkin.Harva 18-vuotias on valmis vielä tuon ikäsienä sitoutumaan edes seurustelukumppaniinsa, saati sitten lapseen."
vastasit näin:
"ja mitä sinä tiedät...
Se lapsen saaminen kasvattaa kyllä aika paljon"
Toisesta ketjusta, jossa puhutaan teiniraskauden hyvistä puolista, kirjoittamasi teksti:
"Totta, mutta hänellä ei ollu lasta minun ikäisenä, joten hän ei todellakaan tiedä mistä puhuu. Hän voi puhua ns. "tavallisen" nuoren elämästä, jolla ei ole lasta. Kyllä mun elämä oli aika lailla erilaista sillon kun mulla ei ollut lasta. Se oli just tota bilettämistä ja kovaa menoa. Vaan kyllä se siinä vaiheessa muuttuu kun raskaustesti näyttää plussaa. Minä (ja monet muut teiniäidit) tiedän mistä puhun, ihminen, joka ei ole saanut teininä lasta ei tiedä mistä puhuu ja sellasen ihmisen on parasta olla ottamatta kantaa asiaan, josta ei tiedä paskanvertaakaan"
Saan sinusta vahvan kuvan, että mielestäsi alaikäistenKIN raskaudet olisi OK. Mielestäni sen kasvun pitää tapahtua ensin, eikä vasta lapsen saatuaan. Katsos kun kaikki ei esim ole samanlaisia selviytyjiä ja omaa edes loogista ajattelukykyä, kuten ehkä sinä.
Jos teiniraskaudet ja teinien yksinhuoltajuus on muodostanut ongelmia eripuolille maata ja myös koko eurooppaa, ei mielestäni ole soveliasta puolustella näitä nuoria tyttöjä päätöksissään lainkaan.
Ehkäpä tuo tukeminen ja myötäeläminen pitäisi tehdä in real life, eikä lainkaan netissä, koska täällä et voi tietää sitä toisen henkisestä kehitystä.
Saatoin ehkä provosoitua liikaa nimimerkistäsi ja myönteisestä asenteesta joka välittyy teksteistäsi. Olen pahoillani tuosta käyttämästäni idiootti sanasta.
*Ja ainakin ne teiniäidit, joita satun itse tuntemaan ovat aivan loistavia äitejä ja pärjäävät oikein hyvin.*
Äidit varmaan pärjääkin, mutta idea onkin siinä, että lapsi voisi elää paremman elämän kypsempien vanhempien ja ennen kaikkea molempien vanhempiensa kanssa. Usein teiniraskaudet juuri päättyvät yksinhuoltajuuteen.
Nykyään kun ei ajatella enää niin, että ensin oma koulutus kuntoon, työpaikka ja talous kohdilleen ja sitten vasta perheen perustamiseen, JOS se OIKEA kumppani suinkin osuu kohdalle.
*En väitä,että kaikki nuoret äidit pärjäävät, mutta ´turhaa on tulla selittämään, että se sujuu vanhemmalta äidiltä paremmin.*
Niin. Tuossa se vaara piileekin. Miten täällä voisi tietää kuka on tarpeeksi kypsä mihinkin? Eli varovaisuutta niiden tekstejen perusteella.
Ja onhan vanhemmalla ihmisellä aina tietty etu nuorempaan verrattuna, mutta tämäkään ei tarkoita ettei koskaan teini olisi kykenevä vanhemmaksi.
Usein vastaukset ovat 13-15v, äidiksi haluavalle tytölle tällaisia:
Kyllä sinä pärjäät, kyllä se on ihanaa, vauvat on ihania, kyllä yhteiskunta maksaa/avustaa. Jossain jopa lasketaan tukien määrät valmiiksi!! Mielestäni erittäin kyseenalaisia ja vastuuttomia vastauksia lapselle, joka on vauvakuumeen kourissa.
Miksiköhän lakiin on säädetty esim suojaikäraja. Kyllä se antaa signaalia myös lapsen puutteellisesta kyvystä kasvattaa omia lapsia, eikä ainostaan suojella aikuisen hyväksikäytöiltä.
Nuoret tarvitsevat holhousta ja huolenpitoa yhteiskunnalta, koska emme voi sivistysvaltiossa asuessamme odottaa, että kaikkein heikoimmat voisi hoitaa lisääntymisen ja siitä koituvat velvollisuudet.
Ja lapsenkasvatus on joskus niin rankkaa aikaa, ettei nuoren kehittymätön psyyke yksinkertaisesti aina kestä niitä paineita, kun ei aina aikuisetkaan kestä, eikä se taas auta sitä nuorta äitiä itseään kasvamaan henkisesti normaaliin tapaansa. Ja se, jos mikä, vaikuttaa juuri sen lapsen tulevaisuuteen ja myöhempään elämään ja hänen omien lastensa kasvattamiseen.
*Se lapsen saaminen muuttaa elämää huolimatta äidin ja isän iästä.*
Oho! Tulihan se isäkin mainittua. Yleensä isät jää näistä keskusteluista kokonaan pois, kun mietitään vain sitä nuoren tytön halua saada oma vauva.
Kannattaa tutustua asioihin ja ongelmiin huomattavasti laajemmin ja niiden tietojen ja tilastojen perusteella sitten muodostaa mielipiteensä asioista.
Kun jostain asiasta sitten on esim valtakunnallisista tilastoista tietoa on se neuvominen ja keskusteluun liittyminen aivan eri tasolla. Kun tiedot perustuvat faktaan eikä subjektiiviseen mielipiteeseen ja pyrkii valitsemaan sanansa mahdollisemman tarkkaan, tuo se rauhallisuutta keskusteluun.
pj"Äidit varmaan pärjääkin, mutta idea onkin siinä, että lapsi voisi elää paremman elämän kypsempien vanhempien ja ennen kaikkea molempien vanhempiensa kanssa. Usein teiniraskaudet juuri päättyvät yksinhuoltajuuteen.
Nykyään kun ei ajatella enää niin, että ensin oma koulutus kuntoon, työpaikka ja talous kohdilleen ja sitten vasta perheen perustamiseen, JOS se OIKEA kumppani suinkin osuu kohdalle."
Kuka sinä olet arvostelemaan kypsyyttäni?
Onko sulla tuoretta tutkimusta tosta yksinhuoltajuuteen päättyvään väitteeseen?
Ja tiedätkö mitä? Kaikki lapset ei ole suunniteltuja. Voin sanoa että minulla petti ehkäsy ja nykyisin käytämmekin tupla ehkäisyä, jotta emme varmasti saisi uutta vauvaa.
Siinä asiassa olen kanssasi ehdottomasti samaa mieltä, että minun ikäisteni on todella tyhmää alkaa tekemällä tekemään lapsia tai jättää ehkäsy menetelmät käyttämättä ja sitten väittää että on vahinko raskaus.
- 16-v. äiti
Miksi ihmiset ajattelevat aina, että raskaana olevalla on vain 2 vaihtoehtoa (pitää lapsi tai tehdä abortti), kun oikeastaan niitä on kolme (sen lapsen voi antaa myös adoptioon). Jos tuntuu siltä, ettei ole valmis lapseen, muttei kuitenkaan halua tehdä aborttia niin mielestäni adoptio on oiva ratkaisu. On paljon lasta toivovia pariskuntia, jotka tekisivät mitä hyvänsä saadakseen pienen vauvan kotiinsa. Tosin äitinä voin sanoa sen, ettei siihen lapsen tuloon ole koskaan täysin valmis ennen, kuin se nyytti ei ole jo sylissä. Jokatapauksessa päädyt mihin päädyt, niin se on varmasti oikea ratkaisu. Tsemppiä toivotan. Itse olen 16 ja tyttäreni on vähän päälle 6kk, paljon se ottaa, mut paljon se myös antaa.
- -newie-
Heippa,
Pitkän ajan jälkeen en täällä ole käynyt lukemassa ja heti olette saaneet tänne jo enemmänkin kuin nnegatiivisen ilmapiirin. Ei varmasti nyt ole kyse sittä olenko aikuinen, varmasti kaikki kasvavat siihen kun lapsi tulee taloon. Tämä on käsitykseni asiasta. Päätimme pitää lapsen, kyllä sitä pärjätään! :)
Tietysti ensimmäiset ajatukset olivat hieman sekavat, nyt jo onnelliset! Ensimmäinen pelko tietysti alkoi kun kuulin että raskaus on niin pitkälläkin jo, ja siitä en tiennyt.. Olen polttanut tupakkaa ihan normaalisti tai poltin ennenkuin sain tietää raskaudesta. Ja uudet vuodet meni juhliessa.. Mutta terveyshoitajan mukaan tälläisestä ei tarvitse huolia kantaa, sikiö uusii itseään vielä viikoille 12 ihan kunnolla.
Nyt odotellaan mitenkä kaikki sujuu toivon että raskaus sujuu hyvin :) Nyt ollaan jo menossa 17viikoilla :)- 16-v. äiti
Voih, onnea! Kuukauden päästä tunnet varmaan jo ensipotkut! Nauti raskaudestasi, itse en muistanut ja nyt harmittaa. Luulin olevani ruma sotanorsu, vaikka muut kehuivat kauniiksi (olin varma et ne vaan lohduttaa mua), mutta nyt jälkikäteen ku oon kuvia katellu ni söpö se masu oli. Onnea vielä kerran ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454980Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481089- 131033
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75940Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8897Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2832Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah55742Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713