Sain käsiini sukumme vanhoja lasinegatiiveja ja
kysyin sähköpostilla kotkalaisista kuvaamoista
voiko heidän kauttaan kehittää kuvia niistä. Kukaan kuvaamoista ei vaivautunut edes vastaamaan sähköpostiini, joten onko muuta tapaa, skannata tms??? Tietääkö kukaan henkilöä eteläkymenlaaksosta joka saisi vaikka digiversioksi. Kiitos.
MISSÄ LASINEGAT KUVIKSI
10
1290
Vastaukset 10
- se onnistuu
Itse olen skannannut Epsonin Perfection 4870 Photo -skannerilla myös lasinegoja.
- vedostus
ja siitä skannaten digi.Onko alueella amatöörikuvauskerhoa.Jäsenillä yleensä on mv-labbis käytössä.Kysymällä selviää.
- monimutkaista
!!!
- ammattilaistenkin
monimutkaista kirjoitti:
!!!
suosiossa.Tekee melkein mitä vaan.Nettiosoite löytyy googlettamalla.
Dialab Oy
Työpajankatu 10 B (Hermannin rantatie 2 / Yrittäjätalo)
00580 Helsinki
Avoinna: arkisin 08.00-16.00
- läheltä
Kotkassa ainakin Kymen Kamerat ja Haminassa Ympyräkamerat.
- FARFARFAR
Kiitos tiedoista. Soitin Kotkalaiseen kuvaamoon josta lupasivat tehdä kuvia. Suolaiseen hintaan
25e kpl.................
Arvostan toki heidän työtään, mutta.... - Alvari päivystää
FARFARFAR kirjoitti:
Kiitos tiedoista. Soitin Kotkalaiseen kuvaamoon josta lupasivat tehdä kuvia. Suolaiseen hintaan
25e kpl.................
Arvostan toki heidän työtään, mutta....Paljoltahan tuo tuntuu, mutta on siinä värkkäämistäkin. Vallankin jos ei vaan lätkitä pinnakkaisia vaan sovitellaan lasiruutu suurennuskoneeseen ja ruvetaan käsityönä vedosta tekemään. Jonniinverran noita olen tehnyt, molemmin tavoin, mutta enää ei ole pimiöö käytössä. Sinuna ostasin scannerin ja katsoisin mitä negasta irtoaa. Senkin homman oppii muutamassa päivässä, vallankii kun ei tartte välittää meneekö värit kohdalleen.
Riippuu pikkusen tietennii siitäkin, onko negoja viis vai viissataa. Ja onko kuvakoko 6 x 9 cm vai 24 x 30 cm. Lienee jotain siltä väliltä?
Tuommonen läpivalaiseva mainittu Epsoni on ihan kelpo, ja voihan sen sit myydä pois kun tarve on ohi. - kiinnostaa...
FARFARFAR kirjoitti:
25e kpl.................
Arvostan toki heidän työtään, mutta....Jos kiinnostaa edullisempi vaihtoehto, niin katso "Palveluita tarjotaan" -osasto. Aikaisemmassa vastauksessa kerroin Epson-skannerin käyttämisestä lasinegojen kanssa.
- Esko
Katso Eniron sivujen kautta Helsinkiläistä firmaa nimellä Nasakuva. Siellä saattaa onnistua. Se ei tosin ole halpaa hommaa
- ano
valokannella tietenkin, hinta kuoleentuu jo 5-10 diassa/negassa, ja saat sellaista laatua kuin haluat... ei kannata viedä mihinkään kalliiseen systeemiin... tai sitten joku tuttu joka osaa edes jotain, niin hankit hänelle sen skannerin, niin taas tuli hyvää....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3151273Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan73886Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61813- 120683
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43670Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38662- 50606
- 47600
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.52578Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95542- 45537
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 32511
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9476- 22470
- 79447
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o29438Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21411