MISSÄ LASINEGAT KUVIKSI

FARFARFAR

Sain käsiini sukumme vanhoja lasinegatiiveja ja
kysyin sähköpostilla kotkalaisista kuvaamoista
voiko heidän kauttaan kehittää kuvia niistä. Kukaan kuvaamoista ei vaivautunut edes vastaamaan sähköpostiini, joten onko muuta tapaa, skannata tms??? Tietääkö kukaan henkilöä eteläkymenlaaksosta joka saisi vaikka digiversioksi. Kiitos.

10

1280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se onnistuu

Itse olen skannannut Epsonin Perfection 4870 Photo -skannerilla myös lasinegoja.

• vedostus

ja siitä skannaten digi.Onko alueella amatöörikuvauskerhoa.Jäsenillä yleensä on mv-labbis käytössä.Kysymällä selviää.

• monimutkaista

!!!

• ammattilaistenkin
        monimutkaista kirjoitti:

!!!

suosiossa.Tekee melkein mitä vaan.Nettiosoite löytyy googlettamalla.

Dialab Oy
        Työpajankatu 10 B (Hermannin rantatie 2 / Yrittäjätalo)
        00580 Helsinki
        Avoinna: arkisin 08.00-16.00

• läheltä

Kotkassa ainakin Kymen Kamerat ja Haminassa Ympyräkamerat.

• FARFARFAR

Kiitos tiedoista. Soitin Kotkalaiseen kuvaamoon josta lupasivat tehdä kuvia. Suolaiseen hintaan
        25e kpl.................
        Arvostan toki heidän työtään, mutta....

• Alvari päivystää
        FARFARFAR kirjoitti:

Kiitos tiedoista. Soitin Kotkalaiseen kuvaamoon josta lupasivat tehdä kuvia. Suolaiseen hintaan
        25e kpl.................

Paljoltahan tuo tuntuu, mutta on siinä värkkäämistäkin. Vallankin jos ei vaan lätkitä pinnakkaisia vaan sovitellaan lasiruutu suurennuskoneeseen ja ruvetaan käsityönä vedosta tekemään. Jonniinverran noita olen tehnyt, molemmin tavoin, mutta enää ei ole pimiöö käytössä. Sinuna ostasin scannerin ja katsoisin mitä negasta irtoaa. Senkin homman oppii muutamassa päivässä, vallankii kun ei tartte välittää meneekö värit kohdalleen.
        Riippuu pikkusen tietennii siitäkin, onko negoja viis vai viissataa. Ja onko kuvakoko 6 x 9 cm vai 24 x 30 cm. Lienee jotain siltä väliltä?
        Tuommonen läpivalaiseva mainittu Epsoni on ihan kelpo, ja voihan sen sit myydä pois kun tarve on ohi.

• kiinnostaa...
        FARFARFAR kirjoitti:

25e kpl.................

Jos kiinnostaa edullisempi vaihtoehto, niin katso "Palveluita tarjotaan" -osasto. Aikaisemmassa vastauksessa kerroin Epson-skannerin käyttämisestä lasinegojen kanssa.

• Esko

Katso Eniron sivujen kautta Helsinkiläistä firmaa nimellä Nasakuva. Siellä saattaa onnistua. Se ei tosin ole halpaa hommaa

• ano

valokannella tietenkin, hinta kuoleentuu jo 5-10 diassa/negassa, ja saat sellaista laatua kuin haluat... ei kannata viedä mihinkään kalliiseen systeemiin... tai sitten joku tuttu joka osaa edes jotain, niin hankit hänelle sen skannerin, niin taas tuli hyvää....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      270
      2795
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      19
      2217
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      341
      1955
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      100
      1615
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      209
      1327
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      64
      1268
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1233
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1149
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1093
    Aihe