Wallas tai Safire lämmittimet

Nimetön

Onko kellään kokemusta kyseisistä lämmittimistä.Huollon tarpeesta/vioista ja yleensä toimivuudesta mökki käyttöön.minulla on 22 neliön eeristetty mökki mihin tarvittaisiin takan rinnalle lämmitin minkä voisi ajastaa ettei tarvitse tulla kylmään mökkiin talvi aikaan.myös yön aikana lämpötilan saisi pysymään tasaisempana.Terv. talvi mökkeilijä

2

1489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeppejoonas

Lapin mökillä on nyt ollut Safire 4 vuotta käytössä. Suutinputki on kerran tukkeutunut siten, että mökki ei ollutkaan lämmin kun olen sinne mennyt. Tämän jälkeen olen puhdistanut putken kaksi kertaa vuodessa, eikä ongelmia ole ollut.

Toissa kesänä avasin polttimon, että josko se olisi karstaantunut, mutta turha työ. Pohjakangas oli moiteeton ja karstaa ei ollut oikeastaan yhtään.

Polttoaineena olen käyttänyt talvilaatuista moottoripolttoöljyä. Se on toiminut kovillakin pakkasilla ilman valopetroolia tms.

Jos safireen päädyt, niin ota malli jossa on termostaatti laitteen ulkopuolella. Itselläni se on makuuhuoneen seinällä. Omassa mökissä lämpö on tällöin tasainen, vaikka pakkanen kiristyisikin huomattavasti.

Mökkisi on aika pieni, joten valitse sellainen lämmitin, jonka minimiteho on mahdollisimman pieni. Tällöin voit käyttää lämmitintä paremmin syksyisin ja keväisin.

Omassa tehoalue on 900-3500W. Hirsimökkini alakerta on 36 ja yläkerta 27 neliötä. Koleana kesänä tuo 900W on vähän turhan paljon ja mökin lämpö nousee pikkuhiljaa. Olenkin pitänyt tuota päällä vain tarvittaessa öisin. Syksystä kevääseen tuon säätöalue sitten riittääkin hyvin.

Talvella 35 asteen pakkasella sisälämpö oli alle 10 astetta, mutta petivaatteet ja ilma oli kuivia. Tällöin lämmitin oli ollut 36h päällä ennen mökille menoa. Takalla lämmön nosti nopeasti normaaliksi.

Itse olen tyytyväinen Safireen ja voin suositella sitä. Teho ja säätöalue riittää hyvin minun mökille. Kaukokäynnistyksen olen tehnyt itse vanhasta kännykästä.

• kokemuksia...

7 vuoden ajalta:

Pidin mökissä peruslämmöt wallaksella päällä, lukuunottamatta sydäntalvea. Lisävarusteena siinä oli kaukokäynnistin.

Huolsin lämmittimen kaksi kertaa vuodessa. Joka kerta poltin oli karstoittunut siinä määrin, että pohjamatto meni vaihtoon.

Lämmitin toimi vaihtelevalla menestyksellä. Piirikortteja meni kaksi, ensimmäinen takuuseen. Myös polttoainepumppu ja huonetermostaatti tuli vaihdettua. Niin, ja kaukokäynnistin (Ericson)myös hajosi, onneksi se meni takuuseen. Uusi käynnistin mallia Philips toimi jo paremmin.
      Lämmitin ei aina lähtenyt käyntiin kauko-ohjauksella.

Naapureilla oli myös wallaksia ja niissä oli myös ongelmia, etenkin piirikorttien osalla. Suosittelisin Safiria, olen kuullut sen olevan luotettavamman.

Nykyisin nautin verkkovirrasta ja ongelmia ei ole ollut lämmityksen suhteen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3392
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      2781
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2564
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1515
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1270
    Aihe