Octavia korotettu maavara

ei lumiaurana

Huonon tien paketti, korotettu maavara, jäykempi alusta. Kertokaa käyttökokemuksista normaali käytössä onko jousitus liian pintakova ? Ei ole raskasta vaunun vetoa eikä raskasta kuormaa.

5

5345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalle kustaa

Laita siihen vielä neliveto ja pohjapanssari ja vetokoukku päälle, muuten en ottaisi koropakettia. (Hinta tosin nousee kolmenkympin korville) No, alusta on tietysti kovempi ja ei kallistele kurveissa. Ulosjoustot takana lyhyenpuoleiset joten joskus kolahtaa. Se on vaaratonta sinänsä. Varmasti jotkut pitävät alustaa kovana. Onhan koroalusta sama 4x4 ja Scoutin mallistossa .Neliveto on muuten hiljaisempi konttiäänistään kuin kuin peruscombi. Mutta jos vertaan vaikka Subarun outbackiin niin lyhyet on siinäkin ulosjoustot.
      Vuoden olen Oculla ajanut ja itse pidän autosta. Jos ajelet vain asvalttiteitä ilman kuormaa etkä vetele vaunua tai venettä en näe mitään syytä valita tuhdimpaa alustaa.

• maavara

Minulla on octaviassa huonon tien paketti ja mielestäsi se jäykempi alusta on parempi kuin normi, mutta ero on aika hiuksen hieno. Jousitus ei ole kolahdellut töyssyissä tai reunakivien ylityksissä. Korotettu maavara on myös hyvä eikä pieni korkeusero vaikuta auton ulkonäköön. Lisäksi huonon tien pakettiin kuuluu myös moottorin alasuojapelti. Minusta huonon tien paketti on oiva tapa lisätä normaalin etuvetoperheauto "maastokelpoisuutta". Nykyään kun autojen maavarat ovat käyneet turhan mataliksi. Jos se alustan jäykkyys kuitenkin mietityttää, niin käy koeajamassa Octavian nelivetoversio. Siitä saa jonkinlaisen kuvan huonon tien paketin alustan jäykkyydestä.

• alustapaketti on

Minulla on kun myyjä suositteli jos ajaa paljon maaseudulla. En huomaa eroa jos ajan kokeeksi uudella liikkeen esittelyautolla jossa normaali alusta. Eikä roiku pahvit pitkin tietä niin kuin lähes joka kolmannessa vastaantulevassa VW-konsernin vehkeessä kun moottorin alla on nyt paksu pelti. Jos ajaa isoon heittoon niin kovaa että pyörät tulee ulos alatoppareihin saakka niin kolahtaa, mutta niin kolahtaa tavallinenkin. Mutta se ei enää ole sivistynyttä ajotapaa muutenkaan jos pyörät käy alatoppareita vasten.

Eikä maksakaan kuin reilut 200 eur (Volkkariin samat hilppeet taitaa olla 700 - 800 eur?)

• HeSeL

Olen ollut enemmänkuin tyytyväinen 4x4 Octaviaan huonontien paketilla. Tuo muutaman sentin lisäkokeus riittää monesti huonommillakin teillä ja jäykkä alusta on plussaa. Ajo-ominaisuudet normiajossa maanetiellä ovat sitten aivan eri luokkaa kuin citymaastureissa. Koeajoin pari viikkoa sitten uuden Foresterin ja täytyy sanoa, että tyytyväinen olen valintaani Subaruun verrattuna. Voihan se olla, että Forrella pääsee kiinni hieman pahempiin paikkoihin kuin Octavialla, mutta ajomukavuus kaikinpuolin on Octaviassa ylivertainen.

• odottavan aika on pitkä

Sportti/madalletulla alustalla. Tulikohan tehtyä virheratkaisu. No kohta sen sitte tietää, pitäs maaliskuussa saada ajoon....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5602
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4217
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      153
      2181
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1916
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      126
      1749
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe