Vakuusmaksun ja asumisoikeusmaksun palautus

krista2

Asutaan asoasunnossa. Ollaan miettineet ostaa omaa asunto. Miten pitkä irtisanomisaika? Milloin palautetaan meille vakuusmaksun ja asumisoikeusmaksun? Mitkä ovat vakuusmaksun palautuksen kriteerit?

7

3749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan.

      jos et näin yksinkertaisiin asioihin saa ason sivuilta vastausta niin miten olet tämän paikan löytänyt?

      • krista2

        oliko tämä vastaus kysymykseen!?


    • jfjlfjfjj

      Tässä linkki Asokotien Kysytyimmät kysymykset -osioon.
      http://www.asokodit.fi/faq/

      Tai soita asuntosi omistavaan yhtiöön ja kysy sieltä.

      • krista2

        Kiitos linkistä. Yritin olla viikolla yhteydessä meidän toimistoon, mutta sieltä sain epäystävällisen kohtelun.


      • vakkuusmaksu
        krista2 kirjoitti:

        Kiitos linkistä. Yritin olla viikolla yhteydessä meidän toimistoon, mutta sieltä sain epäystävällisen kohtelun.

        Luovuin asosta tammikuussa ja kaikki meni hyvin, kunnes sopimusajan päätymisen jälkeen palautettiin vakuusmaksu, josta oli vähennetty loppusiivouskulut 210 euroa ... siis mitä, muijan kanssa puunattiin päivä lattioita, ikkunoita ja kämppä kiilsi.
        Tekninen isännöitsijä tarkasti kämpän ja totesi, että kaikki kunnossa ja kämppä on siisti.
        Tulee kuitenkin tapettien vaihto mutta se on normaalia kulumista jonka maksaa aso ja että vakuuden saatte kokonaan takas, näin siis lopputarkastuksen suorittanut isännöitsijä ja siittä on vielä todistuspaperi jossa asukkaan korvattava summa on 0 euroa.

        Oli tapetit vaihdettu ja remonttimiehien jälkeen käynyt siivooja ja siivouslasku vähennetty vakuusmaksusta vaikka loppusiivoukseni oli isännöitsijä jo aiemmin hyväksynyt. Että näin asolla.    


    • Anonyymi

      Yleisesti taitaa olla 3 kk irtisanomisaika. Minulla vakuuden palauttamiseen meni kaksi viikkoa, aso-maksua en ole vielä takaisin saanut ( ei ole vielä mennyt kolmea kuukautta irtisamisajan päättymisestä) Kovin hidasta ja kankeaa toimintaa ainakin minun kohdalla ollut. Rahojaan joutuu odottelemaan pitkään eikä mitään laskelmaa/ aika-arviota maksun palautuksesta tule. Asumisoikeus järjestelmä on hyvä niin kauan kuin et halua siitä pois. En suosittele ellei ole todella pitkäpinnainen luonne.

    • Anonyymi

      Nykyään palvelua ei saa puhelimitse mistään. Kaikki pitäisi osata itse etsiä netistä. Rahat kyllä kelpaavat sisään muuttaessa mutta kun muutat pois, vakuuden takaisinmaksua viivytellään 2 viikkoa ja sitten asumisoikeusmaksun palautusta viivytellään se 3 kk irtisanomisajan jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe