Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mies sairaanhoitajaksi

..............................

Mites suhtaudutaan jos mies haluaa sairaanhoitajaksi? Onko tämä kuinka yleistäkin? Olen harkinnut tätä, mutta en tiedä miten egoni kestää tämän.

24

7366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alalle

      Miehet on aina tervetulleita työkavereiksi ja fyysistä voimaakin tarvitaan työssä. Ainakin minun kohdalleni osuneiden miespuolisten hoitajien ego on kestänyt hyvin.

    • hoitsuilla on töitä

      verovaroja syydetään aika paljon tuonne sairaaloihin, eli sairaalojen toiminta on tärkeämpi kuin ihmisten elämä ja hyvinvointi


      sielä on työllisyystilanne hyvä joten kannattaa mennä alalle ja lypsää rahat kunnalta sossu päättäjiltä pois

      • mitään

        Olitko just sen äidinkielen tunnin pois kun opetettiin ,että virkaaloilla kirjoitetaan
        virka-aloilla.myös pilkkutunnin taisit olla pois.No jaa ,kun katsoo tekstin sisältöä niin...


      • heh heh hee
        mitään kirjoitti:

        Olitko just sen äidinkielen tunnin pois kun opetettiin ,että virkaaloilla kirjoitetaan
        virka-aloilla.myös pilkkutunnin taisit olla pois.No jaa ,kun katsoo tekstin sisältöä niin...

        Demari on varas/loinen. On aina ja kaikkialla oikein kupata demari johtoisen kunnan rahat: sossun rahat, ay-kassan rahat, tukirahat, sillä demari on ne yrittäjiltä riistänyt.


      • ammattiapua
        heh heh hee kirjoitti:

        Demari on varas/loinen. On aina ja kaikkialla oikein kupata demari johtoisen kunnan rahat: sossun rahat, ay-kassan rahat, tukirahat, sillä demari on ne yrittäjiltä riistänyt.

        Sulla menee nyt niin huonosti,että hae ammattiapua.


    • ninnuka

      Miessairaanhoitajat ovat erittäin tervetulleita ja ainakin nykyään suhtaudutaan tosi hyvin, tarvetta on miehille. Ainakin omalla työpaikallani mieshoitajat (löytyy montakin) ovat piriste muuten niin akkavaltaisella alalla. Taitaa hakeutua alalle koko ajan enemmän.

    • mies...

      Mites suhtaudutaan jos mies haluaa sairaanhoitajaksi?

      --- Olen lähihoitaja, mies.Töissä vajaa 10 vuotta. Miehet ovat erittäin tervetulleita alalle. Suhtautumisesta en osaa sen kummemmin sanoa, koska en ole ikinä kokenut, että sukupuolella olisi ollut jotain väliä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että miehet ehkä saavat helpommin töitä ja että siitä olisi vähän etua että on mies :)
      Yleensä monet ovat sitä mieltä että suhtautuminen on hyvin myönteistä mieshoitajiin.
      Vanhusten pitkäaikaishoidon puolella miehiä on vähemmän, vaikka sinne heitä usein kaivattaisiin. Ensiapu, leikkaussali,psykiatrinen puoli ja teho-osasto ovat niitä paikkoja, joissa miehiä näyttäisi eniten olevan.



      Onko tämä kuinka yleistäkin?

      Jokaisessa työpaikassa/sairaalassa jossa olen ollut, on ollut muutama mies töissä jokaisella osastolla. Jokaisessa opiskeluryhmässä on muutamia miehiä.

      mutta en tiedä miten egoni kestää tämän.

      Onhan alalla enemmän naisia, mutta ei se työ kyllä mitenkään enemmän naisten juttu ole, eikä se näy töissä tai koulutuksessa.

    • ja ajatuksia

      ihan hyvin mies alalle sopii, esim. leikkurissa miehiä paljon ja psyk. alalla. kuitenkin esim. äitiyshuollon harjottelu voi olla vaikeaa joillekin. yksi luokkakaverini keskeytti siinä vaiheessa koulun.

      • Lh, mies.

        esim. äitiyshuollon harjottelu voi olla vaikeaa joillekin. yksi luokkakaverini keskeytti siinä vaiheessa koulun.


        Harjoittelupaikkoina ovat esimerkiksi varmaan lasten hoitotyön ja naistentautien osastot, äitiysneuvolat ja kehitysvammaisten lasten hoitoyksiköt sekä päiväkodit. Joten valinnanvaraa siinäkin on, mihin menee runsaasti. Haluan uskoa että joku keskeyttää koulun siksi, ettei alunperinkään ole sovelias alalle. Toivon ettei kukaan opiskelija oikeasti ole niin tyhmä, että jättää koulun yhden harjoittelun vuoksi.
        Esimerkiksi LH tutkinnossa harjoitellaan lukuisissa erilaisissa työpaikoissa ja opiskellaan paljon asioita laidesta laitaan. On sanomattakin selvää, ettei mikään voi kaikkia huvittaa eikä kiinnostaa.Eikä tarvitsekaan. Se kuuluu koulutukseen ja olen itsekin ollut harjoittelussa monenlaisissa työpaikoissa myös lasten kanssa. Lopulliset työtehtävät määrää se, missä itse haluaa olla töissä ja mihin suuntautuu. Hoitoalan koulutuksissa on opiskeltava asioita laidasta laitaan. Kenenkään ei kannattaisi ottaa siitä paineita, saati lopettaa koulutusta koska jokin harjoittelu ei kiinnosta. Ei ketään kaikki kiinnosta, mutta ne pitää suorittaa että saa sen ammatin.


      • kiinnostaa,
        Lh, mies. kirjoitti:

        esim. äitiyshuollon harjottelu voi olla vaikeaa joillekin. yksi luokkakaverini keskeytti siinä vaiheessa koulun.


        Harjoittelupaikkoina ovat esimerkiksi varmaan lasten hoitotyön ja naistentautien osastot, äitiysneuvolat ja kehitysvammaisten lasten hoitoyksiköt sekä päiväkodit. Joten valinnanvaraa siinäkin on, mihin menee runsaasti. Haluan uskoa että joku keskeyttää koulun siksi, ettei alunperinkään ole sovelias alalle. Toivon ettei kukaan opiskelija oikeasti ole niin tyhmä, että jättää koulun yhden harjoittelun vuoksi.
        Esimerkiksi LH tutkinnossa harjoitellaan lukuisissa erilaisissa työpaikoissa ja opiskellaan paljon asioita laidesta laitaan. On sanomattakin selvää, ettei mikään voi kaikkia huvittaa eikä kiinnostaa.Eikä tarvitsekaan. Se kuuluu koulutukseen ja olen itsekin ollut harjoittelussa monenlaisissa työpaikoissa myös lasten kanssa. Lopulliset työtehtävät määrää se, missä itse haluaa olla töissä ja mihin suuntautuu. Hoitoalan koulutuksissa on opiskeltava asioita laidasta laitaan. Kenenkään ei kannattaisi ottaa siitä paineita, saati lopettaa koulutusta koska jokin harjoittelu ei kiinnosta. Ei ketään kaikki kiinnosta, mutta ne pitää suorittaa että saa sen ammatin.

        niin kipikapi koulutukseen. Poikani valmistui sairaanhoitajaksi jo reilu kymmenen vuotta sitten. Sai melkein heti valmistuttuaan viran ensiavussa, vaikka naispuolisilla oli vielä siihen aikaan vaikea saada töitä tai ainakaan vakipaikkaa. Toki outoja kommentteja tuttavilta tuli, kun he kuulivat mihin kouluun hän oli mennyt esim. "Halusko se itse sinne". Sairaanhoidossa on monia paikkoja, missä tarvitaan erityisesti miespuolisia hoitajia.


      • ei varaa valita
        Lh, mies. kirjoitti:

        esim. äitiyshuollon harjottelu voi olla vaikeaa joillekin. yksi luokkakaverini keskeytti siinä vaiheessa koulun.


        Harjoittelupaikkoina ovat esimerkiksi varmaan lasten hoitotyön ja naistentautien osastot, äitiysneuvolat ja kehitysvammaisten lasten hoitoyksiköt sekä päiväkodit. Joten valinnanvaraa siinäkin on, mihin menee runsaasti. Haluan uskoa että joku keskeyttää koulun siksi, ettei alunperinkään ole sovelias alalle. Toivon ettei kukaan opiskelija oikeasti ole niin tyhmä, että jättää koulun yhden harjoittelun vuoksi.
        Esimerkiksi LH tutkinnossa harjoitellaan lukuisissa erilaisissa työpaikoissa ja opiskellaan paljon asioita laidesta laitaan. On sanomattakin selvää, ettei mikään voi kaikkia huvittaa eikä kiinnostaa.Eikä tarvitsekaan. Se kuuluu koulutukseen ja olen itsekin ollut harjoittelussa monenlaisissa työpaikoissa myös lasten kanssa. Lopulliset työtehtävät määrää se, missä itse haluaa olla töissä ja mihin suuntautuu. Hoitoalan koulutuksissa on opiskeltava asioita laidasta laitaan. Kenenkään ei kannattaisi ottaa siitä paineita, saati lopettaa koulutusta koska jokin harjoittelu ei kiinnosta. Ei ketään kaikki kiinnosta, mutta ne pitää suorittaa että saa sen ammatin.

        ainakaan täällä.. sinne mennään, minne päästään!!! siksi voi olla viimenen pisara jollekin joku harjoittelujakso.


    • niin älä epäröi

      Ei sairaanhoitajan työssä ole mitään sellaista mikä ei sopisi miehelle siinä missä naisellekin. Kaikin puolin on parempi jos hoitajissa on sekä että.
      Miksi egosi ei kestäisi? Sairaanhoitajan uran valinta kertoo sitä, että olet AJATELLUT etkä vaan mennyt jonnekin minne 90% kavereista menee.
      Kaikkia typeryyksiä tässä maailmassa kuulee mutta niistä nyt ei kannata välittää.Tänään kuulin kun joku valopää väitti että taitoluistelu ei sovi miehille. Eikä ole pitkä aika siitä kun lääkärin ammatti ei sopinut naisille - hui, kuka sitä nyt vaikka verta uskaltaisi nähdä....

    • Ja samaa harkitsen

      Syyt ovat:
      Suvun parhaat hankkeet tulevat siellä olleilla hoitajilla ja vaikka alalla on kovaa tehostamisen tarvetta töitä on ,eikä tarvii olla lomautettuna ja muuttaa töiden perään.

      Itse tehnyt montaa ns. miesvaltaista alaa ja sanoisin näin monen eri alan kaverinkin kanssa jutelleena(myös hoitajia) et ala tehostuu jo siinä vaiheessa kuin se miehistyy eli jää kaikki muu ylimääräinen omien asioiden puhuminen ja turha pyöriminen ja sairalomat yms. pois.
      Yleensä se vaan on niin et miesvaltaisilla aloilla tehdään töitä ei puhuta muuta ja omalla ajalla hoidellaan kaikki muu jopa vuorotöissä vuoronvaihto.
      En tiedä yhtään miesvaltaista alaa missä vuorot menisivät päällekkäin vaikka olisi kuinka vaativa vuoronvaihto eli siellä tulaan ajoissa ja toiset lähtevät tarvittaessa myöhään omalla ajalla ei mitään ylimääräisiä niistä kukaan saa.

      Voisin kertoa esimerkin:
      Kaveri labrassa (nainen Jaana) Hän on vuoroesimies ja hänellä on 6 alaista (iso firma ja kaikki keskitetty yhteen labraan teollisuus alana)
      4 naista ja 2 miestä (yhteensä 5-vuoroa 17 naista 13 miestä)
      Sanoo heidän näytteistä miehet tekee keskimäärin valmiiksi/vuoro n.150 ja naiset n.100 eli 33% vähemmän paikalla ollessaan.
      Naisilla sairasloma prosentti on n.11% miehillä n.2%.
      Tämä Jaana on seurannut mihin näitten mukamas tehokkaitten naisten aika kuluu se menee vessaan kahville ja turhaan pyörimiseen ja omien asioitten jauhamiseen vaikka pitäisi tehdä töitä.

      Tämä on kuulemma johtanut siihen et jotkut vastuulliset kuormittuvat tosi paljon (koska annetut työt on tehtävä vuoron aikana) Jaanan vuorossa nämä miehet tekevät yleensä ilman mitään taukoa koko vuoron(vessassa käydessään juovat kävellessään kahvit ja samalla syövät leipä palansa) silloin kuin joku tai jotkut ovat sairaslomalla ,kun rahan säästön vuoksi ylitöihin ketään ei saa ottaa.
      Nämä miehet tulevat ensimmäisinä töihin ja lähtevät viimeisinä ,kun on kuulemma muutama nainen kellä on aina jokin syy tulla viimetingassa tai hieman myöhässä ja lähteä ajoissa ja kun työt kasaantuvat näille yhtään on vatsa heti sekaisin ja vessaan.

      Tätä ei pidä yleistää ,mut omalla työpaikalla on samantapainen "ongelma" miehinen ala päällikkö nainen 25 työntekijää 5 naista ja nämä ovat pelkästään sairaslomilla enemmän kuin 20 miestä yhteensä ja kun miettii työtehoa se on aivan surkea toki miellä tarvitsee hieman fysiikkaa labrassa ei...

    • jotain vikaa

      Olen seurannut pitkälti toistakymmentä vuotta miespuolisten lähihoitajien ja sairaanhoitajien käyttäytymistä työpaikalla. Mielipiteeni ei ole muuttunut siitä mihinkään, että miehessä on jotain vialla, jos hoitoalalle ryhtyy. Järjestään löytyy näistä jotain neitimäistä ja kaikenlainen seurustelu sekä jutustelu kiinnostaa enemmän kuin työnteko. En haluaisi miestä hoitoalalle työkaveriksi, enkä mieheksi hoitoalan valinnutta.

      • Hoitaja X

        Erikoista tämä, miten "neitimäinen" saadaan kuulostamaan huonolta miehestä puhuttaessa, mutta jos nainen on jätkämäinen niin ei siinä sitten mitään?

        Paljon mieluummin työskentelen neitimäisen miehen kuin lapsellisen machoilijan kanssa.

        Ainoa mihin miehenä hoitoalalla voi olla tyytymätön on se iänikuinen palkka. Ja sekin riittää kyllä kohtuulliseen elämään. Töitä vieroksuvaa mieshoitajaa en vielä koskaan ole tavannut, naisia kylläkin. Tietysti heitä alalla on suurin osa joten otos on suurempi. Kuitenkin, tämä ala ei ole miehelle seksikäs, pienet mahdollisuudet ylentyä mihinkään, miesvaltaisia aloja keskimääräistä pienempi palkka jne. Joten jos tälle alalle joku jannu haluaa, kyllä se tulee ihan kiinnostuksesta alaan eikä siksi että saisi juoruilla kahvihuoneessa.

        Tekstisi kertoo lähinnä omasta maailmastasi. Mies usein joutuu tiukemman suurennuslasin alle kuin naiset, yksinkertaisesti koska erottuu porukasta sukupuolensa vuoksi. Kyllä itseenikin on kohdistunut toisinaan kummallisia messiaanisia odotuksia vain koska olen mies. Kaikkien muiden töiden lisäksi joutuu usein vielä talkkarin hommiin, kaikki fyysisesti raskaat työt ja vaaralliset tilanteet myös lankeavat yleensä miehille jos näitä vain työpaikassa on. Näin olen itse huomannut, ja jos siis jollekin jäi epäselväksi, olen siis mies, sairaanhoitaja, ja hyvä siinä mitä teen.


      • Miksi !?
        Hoitaja X kirjoitti:

        Erikoista tämä, miten "neitimäinen" saadaan kuulostamaan huonolta miehestä puhuttaessa, mutta jos nainen on jätkämäinen niin ei siinä sitten mitään?

        Paljon mieluummin työskentelen neitimäisen miehen kuin lapsellisen machoilijan kanssa.

        Ainoa mihin miehenä hoitoalalla voi olla tyytymätön on se iänikuinen palkka. Ja sekin riittää kyllä kohtuulliseen elämään. Töitä vieroksuvaa mieshoitajaa en vielä koskaan ole tavannut, naisia kylläkin. Tietysti heitä alalla on suurin osa joten otos on suurempi. Kuitenkin, tämä ala ei ole miehelle seksikäs, pienet mahdollisuudet ylentyä mihinkään, miesvaltaisia aloja keskimääräistä pienempi palkka jne. Joten jos tälle alalle joku jannu haluaa, kyllä se tulee ihan kiinnostuksesta alaan eikä siksi että saisi juoruilla kahvihuoneessa.

        Tekstisi kertoo lähinnä omasta maailmastasi. Mies usein joutuu tiukemman suurennuslasin alle kuin naiset, yksinkertaisesti koska erottuu porukasta sukupuolensa vuoksi. Kyllä itseenikin on kohdistunut toisinaan kummallisia messiaanisia odotuksia vain koska olen mies. Kaikkien muiden töiden lisäksi joutuu usein vielä talkkarin hommiin, kaikki fyysisesti raskaat työt ja vaaralliset tilanteet myös lankeavat yleensä miehille jos näitä vain työpaikassa on. Näin olen itse huomannut, ja jos siis jollekin jäi epäselväksi, olen siis mies, sairaanhoitaja, ja hyvä siinä mitä teen.

        Et ole kohdannut työtä vieroksuvaa mieshoitajaa ?

        Siksi koska se on naisten ala ja tehoton ja siellä pienellä työmäärällä on jo hyvä työntekijä joka ei pärjäisi alkuunkaan nykyaikaisessa tehokkaassa yksityisellä alalla(monessa sellaisessa onhan näitä sossu aloja vieläkin jäljellä)

        Sekin on totta et hieman puheliaampi ja omien asioiden lässyttäjähän siellä olevat miehet on.>eli neitimäisiä.

        Miehisillä aloilla tehdään töitä ja puhutaan vaan töistä omista asioista ei kukaan puhu eikä kukaan tiedä toisen asioista mitään.

        Tossa oli yläpuolen kirjoituksessa hyvä esimerkki mitä mieltä itsekkin olen ala tehostuu yleensä kun se miehistyy !

        Paskan puhetta et palkka on huono se on hyvä !!

        Oma vaimoni on lähihoitaja ja vuosiansio viime vuonna yli 30000€ ja pelkkää 2-vuorotyötä jos olis sh. palkka olisi samasta työstä jo lähempänä 40000€ ja moni muu suorittavan alan tekijä saa samaa summaa 2-vuorotyöstä ?


      • siksi
        Miksi !? kirjoitti:

        Et ole kohdannut työtä vieroksuvaa mieshoitajaa ?

        Siksi koska se on naisten ala ja tehoton ja siellä pienellä työmäärällä on jo hyvä työntekijä joka ei pärjäisi alkuunkaan nykyaikaisessa tehokkaassa yksityisellä alalla(monessa sellaisessa onhan näitä sossu aloja vieläkin jäljellä)

        Sekin on totta et hieman puheliaampi ja omien asioiden lässyttäjähän siellä olevat miehet on.>eli neitimäisiä.

        Miehisillä aloilla tehdään töitä ja puhutaan vaan töistä omista asioista ei kukaan puhu eikä kukaan tiedä toisen asioista mitään.

        Tossa oli yläpuolen kirjoituksessa hyvä esimerkki mitä mieltä itsekkin olen ala tehostuu yleensä kun se miehistyy !

        Paskan puhetta et palkka on huono se on hyvä !!

        Oma vaimoni on lähihoitaja ja vuosiansio viime vuonna yli 30000€ ja pelkkää 2-vuorotyötä jos olis sh. palkka olisi samasta työstä jo lähempänä 40000€ ja moni muu suorittavan alan tekijä saa samaa summaa 2-vuorotyöstä ?

        En tiedä liekö kyseessä provo, mutta mistä oikein nuo palkka-asiat revit? Kerroppas missä noin maksetaan, haen heti itsekin sinne.

        Taitaa olla pelkkää paskapuhetta koko kirjoitus. Alta kahden tonnin mennään teki mitä vuoroa vain. Näin ainakin meillä. "Miehisiä" aloja nähneenä voin sanoa että se paskan puhuminen selän takana on aivan yhtä valtavaa, erilaista vain. Vai on miehisillä aloilla tehokasta, siltäpä näytti kun katsoi taas kunnan työmiesten toimintaa.

        Vertaatko siis kunnallista terveydenhuoltoa työnantajana yksityiselle, sanotaan nyt vaikkapa rakennusalalle? Vähän on nuo konseptit siellä sekaisin.

        Kuten ylempänä sanottu, mieluummin lässyttävä ja puhelias kuin "äijä" jonka istuu naama paskaisena omaa miehisyyttään ylistäen. Jokainen taaplaa tavallaan pikku ystäväni.


      • Vedeppäs hiukka
        siksi kirjoitti:

        En tiedä liekö kyseessä provo, mutta mistä oikein nuo palkka-asiat revit? Kerroppas missä noin maksetaan, haen heti itsekin sinne.

        Taitaa olla pelkkää paskapuhetta koko kirjoitus. Alta kahden tonnin mennään teki mitä vuoroa vain. Näin ainakin meillä. "Miehisiä" aloja nähneenä voin sanoa että se paskan puhuminen selän takana on aivan yhtä valtavaa, erilaista vain. Vai on miehisillä aloilla tehokasta, siltäpä näytti kun katsoi taas kunnan työmiesten toimintaa.

        Vertaatko siis kunnallista terveydenhuoltoa työnantajana yksityiselle, sanotaan nyt vaikkapa rakennusalalle? Vähän on nuo konseptit siellä sekaisin.

        Kuten ylempänä sanottu, mieluummin lässyttävä ja puhelias kuin "äijä" jonka istuu naama paskaisena omaa miehisyyttään ylistäen. Jokainen taaplaa tavallaan pikku ystäväni.

        Henkeä ja rupea puhumaan totuutta !

        Esim. satun tietämään monta muutakin ketkä ovat hoitajina ja palkat aika tarkkaan tiedossa.

        Sinukin vuosiansio on yli 25000€ jos olet sairaanhoitaja vaikka tekisit pelkkää päivää!

        2-vuoroa tekevä laitosapulainen pääsee jo 25000€ joka on sentään n.500€ sh:ta palkassa perässä.


        Jokainen tietää et kunta-ala on tehoton...inssit oikein nauraa kun tulee liksa olemisella ,mut palkkakin on luokkaa 2000€ jopa alle/kk.
        Tähänhän on tultava muutos kun kunnilta loppuu rahat.

        Toki miehissä on eroja kuten naisissa ,mut aika yleistä on et naiset ovat sairaslomilla varmasti tuplat mitä miehet eikä työntekemisen tahti ole samaa luokkaa.
        Tämän olen itse todennut ja kuulen sen saman jokaiselta kaverilta eri työpaikoissa.Siis lähinnä missä tehdään töitä...Poikkeus on eräs kaveri joka myy kaikenlaista niin siellä on nainen joka on kova myymään ,mut kun pitäisi toimistolla olla ja tehdä siellä yhteisiä töitä niin ei kuulema tätä neitiä paljon ne kiinnosta ,kun ei tule mitään "ylimääräistä".


        Missä tienaa:
        Meilahti esim. Siellä hoitajat vetivät jo vuonna 2005 yli 40000€/vuodessa 3-vuorossa.

        Sukua hus:sa voisin kertoa et sukulainen on siellä päivätöissä ja tekee välillä osastohoitajan tuurauksia ja vuosiansio oli 2006 36000€...Näin sen tilinauhan 2684€/kk pelkkä peruspalkka.


      • niin miten sen nyt sanois
        Vedeppäs hiukka kirjoitti:

        Henkeä ja rupea puhumaan totuutta !

        Esim. satun tietämään monta muutakin ketkä ovat hoitajina ja palkat aika tarkkaan tiedossa.

        Sinukin vuosiansio on yli 25000€ jos olet sairaanhoitaja vaikka tekisit pelkkää päivää!

        2-vuoroa tekevä laitosapulainen pääsee jo 25000€ joka on sentään n.500€ sh:ta palkassa perässä.


        Jokainen tietää et kunta-ala on tehoton...inssit oikein nauraa kun tulee liksa olemisella ,mut palkkakin on luokkaa 2000€ jopa alle/kk.
        Tähänhän on tultava muutos kun kunnilta loppuu rahat.

        Toki miehissä on eroja kuten naisissa ,mut aika yleistä on et naiset ovat sairaslomilla varmasti tuplat mitä miehet eikä työntekemisen tahti ole samaa luokkaa.
        Tämän olen itse todennut ja kuulen sen saman jokaiselta kaverilta eri työpaikoissa.Siis lähinnä missä tehdään töitä...Poikkeus on eräs kaveri joka myy kaikenlaista niin siellä on nainen joka on kova myymään ,mut kun pitäisi toimistolla olla ja tehdä siellä yhteisiä töitä niin ei kuulema tätä neitiä paljon ne kiinnosta ,kun ei tule mitään "ylimääräistä".


        Missä tienaa:
        Meilahti esim. Siellä hoitajat vetivät jo vuonna 2005 yli 40000€/vuodessa 3-vuorossa.

        Sukua hus:sa voisin kertoa et sukulainen on siellä päivätöissä ja tekee välillä osastohoitajan tuurauksia ja vuosiansio oli 2006 36000€...Näin sen tilinauhan 2684€/kk pelkkä peruspalkka.

        .....kauniisti.Veljeni aikoinaan joka työskenteli lähinnä kesätyöntekijänä hoitolaitoksessa muisteli kuinka hänet syyttä suotta nostettiin jalustalle vain siittä syystä kun oli mies.
        Sittemmin oli esimiehenä hoitoalalla.
        Oli mielenkiintoisia keskusteluja veljen kanssa nämä keskustelut kuinka epä tasaarvoisesti meitä mies/naishoitajia kohdellaan.

        Onko joku munalisä?
        Itse valitettavasti olen tavannut enemmän näitä suupaltteja joilta puuttuu käytännön työn tekekmisen halu,jätetään likainen työ naistyö kaverille helposti.

        Sama työ ja palkka,hertkää miehet.
        Ja vaihtakaa alaa.


      • valmis miessairaanhoitaja
        niin miten sen nyt sanois kirjoitti:

        .....kauniisti.Veljeni aikoinaan joka työskenteli lähinnä kesätyöntekijänä hoitolaitoksessa muisteli kuinka hänet syyttä suotta nostettiin jalustalle vain siittä syystä kun oli mies.
        Sittemmin oli esimiehenä hoitoalalla.
        Oli mielenkiintoisia keskusteluja veljen kanssa nämä keskustelut kuinka epä tasaarvoisesti meitä mies/naishoitajia kohdellaan.

        Onko joku munalisä?
        Itse valitettavasti olen tavannut enemmän näitä suupaltteja joilta puuttuu käytännön työn tekekmisen halu,jätetään likainen työ naistyö kaverille helposti.

        Sama työ ja palkka,hertkää miehet.
        Ja vaihtakaa alaa.

        Oikeesti vaikka täällä sanotaan mitä ja kaunistellaan asiaa, niin tottahan on, että 99% meistä on homoja. Sairaalassa ollessasi voit panna merkille keinuvat lanteet ja sirot ranneliikkeet.


      • Tuleva mieshoitsu
        valmis miessairaanhoitaja kirjoitti:

        Oikeesti vaikka täällä sanotaan mitä ja kaunistellaan asiaa, niin tottahan on, että 99% meistä on homoja. Sairaalassa ollessasi voit panna merkille keinuvat lanteet ja sirot ranneliikkeet.

        Haha ainoa asiallinen ja faktapitoinen kommentti koko ketjussa.


      • Sotelisetä

        Keskity ny säki siihen työhön ja lopeta toisten seuraaminen. Luultavasti olet leipiintynyt perushoitaja, joka on näreissään shoitaja miehille.


    • einaritiskari

      no hej... kyllä se nyt on ihan eri asia olla Sairaanhoitajana... jotkut vetelee tiskarina sairaalan keittiössä... että sellasta

    • Anonyymi

      Sairaanhoitajissa nyt vielä saattaa olla joku heterokin, mutta miettikää nyt oikeasti mitä jonkun 15-vuotiaan heteropojan päässä liikkuu, jos hakee "opiskelemaan" lähihoitajaksi. Ei sellaista tapahdu. Ainoat heterot lähihoitajamiehet ovat vanhempia, entisiä päihdeongelmaisia tai työttömiä, jotka "kouluttautuvat" lähihoitajiksi. Ja harvassa niitä sairaanhoitajissakaan on. Mutta onpahan komediaa, jos joutuu sairaalaan, saa hihitellä mielessään neideille, jotka yrittävät esittää miestä, vaikkei kukaan lähi-tai sairaanhoitajaa miehenä pidäkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1390
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1297
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1263
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1217
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe