http://videos.streetfire.net/video/Audi-Quattro-S1-Would-you_156258.htm
Legenda :-)
21
2514
Vastaukset
- dasauto
Noi äänet, ei ole kyllä toista autoa olemassa joka kuulostaa tuolta :)
Legenda tosiaan (auto ei videopätkä).- Jettamies
Valter Rööri kirjoitti:
Jossain on ollut puhetta että Audille olisi tulossa 2,5 litrainen suora vitonen moottoripalettiin. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta kyllä ne äänet aina nelosen voittaa.
- tuollaista.
Jettamies kirjoitti:
Jossain on ollut puhetta että Audille olisi tulossa 2,5 litrainen suora vitonen moottoripalettiin. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta kyllä ne äänet aina nelosen voittaa.
Kuulemma TTRS malliin olisi tulossa 2.5 turbo viisi pyttysenä.
- Mutta nuo äänet mitä
tuollaista. kirjoitti:
Kuulemma TTRS malliin olisi tulossa 2.5 turbo viisi pyttysenä.
videolla on voit unohtaa :) Vaikka kuinka tulis...
- Jettamies
Mutta nuo äänet mitä kirjoitti:
videolla on voit unohtaa :) Vaikka kuinka tulis...
mutta esim. Audin S2:ssa on hienot äänet, ja siinähän on juurikin 2,2 litran suora viitonen.
- audi satkussakin :)
Jettamies kirjoitti:
mutta esim. Audin S2:ssa on hienot äänet, ja siinähän on juurikin 2,2 litran suora viitonen.
....
- Henkka T.
Hieno Audi, mutta tämä laittoi sen eläkkeelle:
http://www.youtube.com/watch?v=-Y-iRifVkJc&feature=related
Stratos, 037, S4, integrale - todellisia Legendoja.- joka vei muita....
http://www.youtube.com/watch?v=TSYYjLOWg7w
Eikös audi lopettanu toivosen kuoleman jälkee... Tai kauden jälkee... Se oli "heidän mukaan" syy! - Jettamies
joka vei muita.... kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=TSYYjLOWg7w
Eikös audi lopettanu toivosen kuoleman jälkee... Tai kauden jälkee... Se oli "heidän mukaan" syy!Eikös tuon Toivosen kuoleman jälkeen b-luokka lopetettu ja Audi siirtyi nelivetoineen rata-autoiluun, jos oikein muistan.
- .............
B-Ryhmän mestaruudet
1986 sarja lopetettiin kesken kauden
1985 Peugeot
1984 Audi
1983 Lancia
1982 Audi
Tässä vähän tietoa voitoista ja kuljettajista (artikkeli ralli.net):
B-ryhmäläisessä Audi Sport quattrossa oli menoa ja meininkiä, josta puhutaan yhä. Quattro mullisti rallimaailmanmuut ajoivat kovaa perässä...
Nelivetoinen Audi quattro täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Joka nurkasta raapivan auton tulo MM-ralleihin mullisti koko ralliautoilun. Edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä toimi Audi. Muut tulivat ja ajoivat kovaa perässä? Audin ensiesiintyminen EM-tasolla tapahtui Portugalissa syksyllä 1980 kuljettajanaan Hannu Mikkola.
- Hän oli rallissa mukana vain 0-autona, mutta olisi silti voittanut koko kilpailun melkein puolella tunnilla. Ensimmäinen MM-ralli oli Monte Carlo 1981, kuljettajana silloinkin Hannu Mikkola, tietää Audeja maahantuovan VV-Auto Oy:n/Audi Finlandin kehityspäällikkö Juha-Pekka Sihvonen.
Kaikki eivät kuitenkaan siirtyneet hetimiten nelivedon tuomaan huimaan kyytiin. Muilla merkeillä kun ei ollut vielä nelivetoisia valmiina viivalle. Timo Salonen kilpaili ja kaksivetoili Datsun Violetilla ja Markku Alen Lancia 037:lla. Kummatkin ihmettelivät kuitenkin Mikkolan huimaa menoa nelivetoisella quattrolla.
- Eihän nelivedoille mahda enää yhtään mitään, tokaisi silloinen kaksivetokuski Salonen. Myöhemmin Salonen tyyräili nelivetoisella B-ryhmän Peugeot 205 Turbo 16:sta ja Alen Lancia Delta S4:llä.
Quattrolla on saavutettu 24 MM-rallivoittoa, neljä maailmanmestaruutta (kaksi autonvalmistajien, 1982 & 1984 ja kaksi kuljettajien, Mikkola 1983, Blomqvist 1984). Kolme perättäistä Pikes Peak-kilpailun voittoa ennätysajoin 1985-1987. Viimeisen voiton ajoi Walter Röhrl kaikkien aikojen tehokkaimmalla 598-hevosvoimaisella Audi quattro S1:llä. Tunnettuja ulkolaisia quattro-kuljettajia olivat Walter Röhrl, Stig Blomqvist, Per Eklund, Michele Mouton, Mikael Ericsson. Kovia, kotimaisia käskijöitä: Hannu Mikkola, Lasse Lampi, Sebastian Lindholm, Mika Arpiainen, Esa Saarenpää, Risto Takala, Petteri Lindström, Antero Laine, Kari O. Sohlberg, Timo Heinonen, Jari Latvala, Raimo Niemi, Jouni Kinnunen, Matti Alamaula, Jouko Saarinen, Oiva Michelsson, Pekka Rantakari, Risto Buri, Ari Könönen, Johnny Sandgärds, Timo Virtanen, Hemmo Salonen, Janne Pöytälaakso, Jari Kauppila, Ari Mökkönen, Mika Nousiainen. - 700hp moottori!
............. kirjoitti:
B-Ryhmän mestaruudet
1986 sarja lopetettiin kesken kauden
1985 Peugeot
1984 Audi
1983 Lancia
1982 Audi
Tässä vähän tietoa voitoista ja kuljettajista (artikkeli ralli.net):
B-ryhmäläisessä Audi Sport quattrossa oli menoa ja meininkiä, josta puhutaan yhä. Quattro mullisti rallimaailmanmuut ajoivat kovaa perässä...
Nelivetoinen Audi quattro täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Joka nurkasta raapivan auton tulo MM-ralleihin mullisti koko ralliautoilun. Edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä toimi Audi. Muut tulivat ja ajoivat kovaa perässä? Audin ensiesiintyminen EM-tasolla tapahtui Portugalissa syksyllä 1980 kuljettajanaan Hannu Mikkola.
- Hän oli rallissa mukana vain 0-autona, mutta olisi silti voittanut koko kilpailun melkein puolella tunnilla. Ensimmäinen MM-ralli oli Monte Carlo 1981, kuljettajana silloinkin Hannu Mikkola, tietää Audeja maahantuovan VV-Auto Oy:n/Audi Finlandin kehityspäällikkö Juha-Pekka Sihvonen.
Kaikki eivät kuitenkaan siirtyneet hetimiten nelivedon tuomaan huimaan kyytiin. Muilla merkeillä kun ei ollut vielä nelivetoisia valmiina viivalle. Timo Salonen kilpaili ja kaksivetoili Datsun Violetilla ja Markku Alen Lancia 037:lla. Kummatkin ihmettelivät kuitenkin Mikkolan huimaa menoa nelivetoisella quattrolla.
- Eihän nelivedoille mahda enää yhtään mitään, tokaisi silloinen kaksivetokuski Salonen. Myöhemmin Salonen tyyräili nelivetoisella B-ryhmän Peugeot 205 Turbo 16:sta ja Alen Lancia Delta S4:llä.
Quattrolla on saavutettu 24 MM-rallivoittoa, neljä maailmanmestaruutta (kaksi autonvalmistajien, 1982 & 1984 ja kaksi kuljettajien, Mikkola 1983, Blomqvist 1984). Kolme perättäistä Pikes Peak-kilpailun voittoa ennätysajoin 1985-1987. Viimeisen voiton ajoi Walter Röhrl kaikkien aikojen tehokkaimmalla 598-hevosvoimaisella Audi quattro S1:llä. Tunnettuja ulkolaisia quattro-kuljettajia olivat Walter Röhrl, Stig Blomqvist, Per Eklund, Michele Mouton, Mikael Ericsson. Kovia, kotimaisia käskijöitä: Hannu Mikkola, Lasse Lampi, Sebastian Lindholm, Mika Arpiainen, Esa Saarenpää, Risto Takala, Petteri Lindström, Antero Laine, Kari O. Sohlberg, Timo Heinonen, Jari Latvala, Raimo Niemi, Jouni Kinnunen, Matti Alamaula, Jouko Saarinen, Oiva Michelsson, Pekka Rantakari, Risto Buri, Ari Könönen, Johnny Sandgärds, Timo Virtanen, Hemmo Salonen, Janne Pöytälaakso, Jari Kauppila, Ari Mökkönen, Mika Nousiainen.Ja sen pikku pökötin kiihtyvyys nollasta sataan SORALLA alle 3 sekuntia... Heh, mieletön kauppakassi.
- poluilla
............. kirjoitti:
B-Ryhmän mestaruudet
1986 sarja lopetettiin kesken kauden
1985 Peugeot
1984 Audi
1983 Lancia
1982 Audi
Tässä vähän tietoa voitoista ja kuljettajista (artikkeli ralli.net):
B-ryhmäläisessä Audi Sport quattrossa oli menoa ja meininkiä, josta puhutaan yhä. Quattro mullisti rallimaailmanmuut ajoivat kovaa perässä...
Nelivetoinen Audi quattro täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Joka nurkasta raapivan auton tulo MM-ralleihin mullisti koko ralliautoilun. Edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä toimi Audi. Muut tulivat ja ajoivat kovaa perässä? Audin ensiesiintyminen EM-tasolla tapahtui Portugalissa syksyllä 1980 kuljettajanaan Hannu Mikkola.
- Hän oli rallissa mukana vain 0-autona, mutta olisi silti voittanut koko kilpailun melkein puolella tunnilla. Ensimmäinen MM-ralli oli Monte Carlo 1981, kuljettajana silloinkin Hannu Mikkola, tietää Audeja maahantuovan VV-Auto Oy:n/Audi Finlandin kehityspäällikkö Juha-Pekka Sihvonen.
Kaikki eivät kuitenkaan siirtyneet hetimiten nelivedon tuomaan huimaan kyytiin. Muilla merkeillä kun ei ollut vielä nelivetoisia valmiina viivalle. Timo Salonen kilpaili ja kaksivetoili Datsun Violetilla ja Markku Alen Lancia 037:lla. Kummatkin ihmettelivät kuitenkin Mikkolan huimaa menoa nelivetoisella quattrolla.
- Eihän nelivedoille mahda enää yhtään mitään, tokaisi silloinen kaksivetokuski Salonen. Myöhemmin Salonen tyyräili nelivetoisella B-ryhmän Peugeot 205 Turbo 16:sta ja Alen Lancia Delta S4:llä.
Quattrolla on saavutettu 24 MM-rallivoittoa, neljä maailmanmestaruutta (kaksi autonvalmistajien, 1982 & 1984 ja kaksi kuljettajien, Mikkola 1983, Blomqvist 1984). Kolme perättäistä Pikes Peak-kilpailun voittoa ennätysajoin 1985-1987. Viimeisen voiton ajoi Walter Röhrl kaikkien aikojen tehokkaimmalla 598-hevosvoimaisella Audi quattro S1:llä. Tunnettuja ulkolaisia quattro-kuljettajia olivat Walter Röhrl, Stig Blomqvist, Per Eklund, Michele Mouton, Mikael Ericsson. Kovia, kotimaisia käskijöitä: Hannu Mikkola, Lasse Lampi, Sebastian Lindholm, Mika Arpiainen, Esa Saarenpää, Risto Takala, Petteri Lindström, Antero Laine, Kari O. Sohlberg, Timo Heinonen, Jari Latvala, Raimo Niemi, Jouni Kinnunen, Matti Alamaula, Jouko Saarinen, Oiva Michelsson, Pekka Rantakari, Risto Buri, Ari Könönen, Johnny Sandgärds, Timo Virtanen, Hemmo Salonen, Janne Pöytälaakso, Jari Kauppila, Ari Mökkönen, Mika Nousiainen.on audin quattro juuri kehitetty ja mikä se on myös tänään, sanotaan pomminkestävä voimalinja ja ominaisuudet ESP kera.
Paras neliveto!! - audia ei käyttöautissa
poluilla kirjoitti:
on audin quattro juuri kehitetty ja mikä se on myös tänään, sanotaan pomminkestävä voimalinja ja ominaisuudet ESP kera.
Paras neliveto!!ole kuin lumella, sillonkin leveillä teillä.
- ...............
audia ei käyttöautissa kirjoitti:
ole kuin lumella, sillonkin leveillä teillä.
R8 on aika nopea asfaltilla, samoin RS6.
- rs 6 mallia
............... kirjoitti:
R8 on aika nopea asfaltilla, samoin RS6.
Toki on nopea... no suorilla! mut sanoin myös käyttöautoissa, itse en taas laske siihen kastiin r8 mallia, pikemminkin suora urheiluauto.
- todellakin.
Kyllä, todellakin legenda, ja samalla syy siihen miksi nuo Audin urheilullisemmat autot kantavat S-merkintää.
Moni unohtaa että Audi on todellakin ollut mukana autourheilussa todella hyvällä menestyksellä kun tallia ei ole F-1 sarjassa. Henk.koht. en näe mitään syytä miksi pitäisikään olla mukana F-1:ssä, kun katsotaan sen sarjan naurettavia sääntöjä, jotka pakottavat käytännössä kaikki autot enemmän tai vähemmän toistensa kopioiksi. - autourheilun.....
kuninkuusluokka. Kunhan katsoo kilpailuja, huomaa autoissa olevan huimia eroja... Vaikka säännöt yrittävät sitä estää, mutta mielettömiä eroja autoissa silti....
- eivät enää...
Formulat ovat menneet täysin pelleilyksi, joten niitäkään ei jaksa enää seurata
- samaa.
eivät enää... kirjoitti:
Formulat ovat menneet täysin pelleilyksi, joten niitäkään ei jaksa enää seurata
Täysin samaa mieltä, eihän siellä enää saa edes tehdä mitään uutta ja mullistavaa kun joka kohtaan on joku helvetin pykälä, joka määrää miten jokainen osa on toteutettava. Tallit ovat ihan hampaattomia sanomaan vastaan, mutta maksavat silti satoja miljoonia vuodessa siitä, että saavat olla mukana tässä pelleilyssä. Ihan viimeinen juttu mitä tuo sarja tarvitsee on se, että kaikilla on vielä sama moottorikin, näin varmistetaan se että kukaan ei varmasti pääse klooniautollaan ohi toisesta samanlaisesta.
- Anonyymi
MATTI ALAMAULA AJOI AUDIN LISÄKSI OPELIA JA RS ESCORTTIA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818