Legenda :-)

S1 Quattro

21

2377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dasauto

      Noi äänet, ei ole kyllä toista autoa olemassa joka kuulostaa tuolta :)

      Legenda tosiaan (auto ei videopätkä).

      • Jettamies

      • tuollaista.
        Jettamies kirjoitti:

        Jossain on ollut puhetta että Audille olisi tulossa 2,5 litrainen suora vitonen moottoripalettiin. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta kyllä ne äänet aina nelosen voittaa.

        Kuulemma TTRS malliin olisi tulossa 2.5 turbo viisi pyttysenä.


      • Mutta nuo äänet mitä
        tuollaista. kirjoitti:

        Kuulemma TTRS malliin olisi tulossa 2.5 turbo viisi pyttysenä.

        videolla on voit unohtaa :) Vaikka kuinka tulis...


      • Jettamies
        Mutta nuo äänet mitä kirjoitti:

        videolla on voit unohtaa :) Vaikka kuinka tulis...

        mutta esim. Audin S2:ssa on hienot äänet, ja siinähän on juurikin 2,2 litran suora viitonen.


      • audi satkussakin :)
        Jettamies kirjoitti:

        mutta esim. Audin S2:ssa on hienot äänet, ja siinähän on juurikin 2,2 litran suora viitonen.

        ....


    • Henkka T.
      • joka vei muita....

      • Jettamies
        joka vei muita.... kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=TSYYjLOWg7w

        Eikös audi lopettanu toivosen kuoleman jälkee... Tai kauden jälkee... Se oli "heidän mukaan" syy!

        Eikös tuon Toivosen kuoleman jälkeen b-luokka lopetettu ja Audi siirtyi nelivetoineen rata-autoiluun, jos oikein muistan.


      • .............

        B-Ryhmän mestaruudet
        1986 sarja lopetettiin kesken kauden
        1985 Peugeot
        1984 Audi
        1983 Lancia
        1982 Audi

        Tässä vähän tietoa voitoista ja kuljettajista (artikkeli ralli.net):

        B-ryhmäläisessä Audi Sport quattrossa oli menoa ja meininkiä, josta puhutaan yhä. Quattro mullisti rallimaailmanmuut ajoivat kovaa perässä...

        Nelivetoinen Audi quattro täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Joka nurkasta raapivan auton tulo MM-ralleihin mullisti koko ralliautoilun. Edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä toimi Audi. Muut tulivat ja ajoivat kovaa perässä? Audin ensiesiintyminen EM-tasolla tapahtui Portugalissa syksyllä 1980 kuljettajanaan Hannu Mikkola.
        - Hän oli rallissa mukana vain 0-autona, mutta olisi silti voittanut koko kilpailun melkein puolella tunnilla. Ensimmäinen MM-ralli oli Monte Carlo 1981, kuljettajana silloinkin Hannu Mikkola, tietää Audeja maahantuovan VV-Auto Oy:n/Audi Finlandin kehityspäällikkö Juha-Pekka Sihvonen.

        Kaikki eivät kuitenkaan siirtyneet hetimiten nelivedon tuomaan huimaan kyytiin. Muilla merkeillä kun ei ollut vielä nelivetoisia valmiina viivalle. Timo Salonen kilpaili ja kaksivetoili Datsun Violetilla ja Markku Alen Lancia 037:lla. Kummatkin ihmettelivät kuitenkin Mikkolan huimaa menoa nelivetoisella quattrolla.
        - Eihän nelivedoille mahda enää yhtään mitään, tokaisi silloinen kaksivetokuski Salonen. Myöhemmin Salonen tyyräili nelivetoisella B-ryhmän Peugeot 205 Turbo 16:sta ja Alen Lancia Delta S4:llä.


        Quattrolla on saavutettu 24 MM-rallivoittoa, neljä maailmanmestaruutta (kaksi autonvalmistajien, 1982 & 1984 ja kaksi kuljettajien, Mikkola 1983, Blomqvist 1984). Kolme perättäistä Pikes Peak-kilpailun voittoa ennätysajoin 1985-1987. Viimeisen voiton ajoi Walter Röhrl kaikkien aikojen tehokkaimmalla 598-hevosvoimaisella Audi quattro S1:llä. Tunnettuja ulkolaisia quattro-kuljettajia olivat Walter Röhrl, Stig Blomqvist, Per Eklund, Michele Mouton, Mikael Ericsson. Kovia, kotimaisia käskijöitä: Hannu Mikkola, Lasse Lampi, Sebastian Lindholm, Mika Arpiainen, Esa Saarenpää, Risto Takala, Petteri Lindström, Antero Laine, Kari O. Sohlberg, Timo Heinonen, Jari Latvala, Raimo Niemi, Jouni Kinnunen, Matti Alamaula, Jouko Saarinen, Oiva Michelsson, Pekka Rantakari, Risto Buri, Ari Könönen, Johnny Sandgärds, Timo Virtanen, Hemmo Salonen, Janne Pöytälaakso, Jari Kauppila, Ari Mökkönen, Mika Nousiainen.


      • 700hp moottori!
        ............. kirjoitti:

        B-Ryhmän mestaruudet
        1986 sarja lopetettiin kesken kauden
        1985 Peugeot
        1984 Audi
        1983 Lancia
        1982 Audi

        Tässä vähän tietoa voitoista ja kuljettajista (artikkeli ralli.net):

        B-ryhmäläisessä Audi Sport quattrossa oli menoa ja meininkiä, josta puhutaan yhä. Quattro mullisti rallimaailmanmuut ajoivat kovaa perässä...

        Nelivetoinen Audi quattro täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Joka nurkasta raapivan auton tulo MM-ralleihin mullisti koko ralliautoilun. Edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä toimi Audi. Muut tulivat ja ajoivat kovaa perässä? Audin ensiesiintyminen EM-tasolla tapahtui Portugalissa syksyllä 1980 kuljettajanaan Hannu Mikkola.
        - Hän oli rallissa mukana vain 0-autona, mutta olisi silti voittanut koko kilpailun melkein puolella tunnilla. Ensimmäinen MM-ralli oli Monte Carlo 1981, kuljettajana silloinkin Hannu Mikkola, tietää Audeja maahantuovan VV-Auto Oy:n/Audi Finlandin kehityspäällikkö Juha-Pekka Sihvonen.

        Kaikki eivät kuitenkaan siirtyneet hetimiten nelivedon tuomaan huimaan kyytiin. Muilla merkeillä kun ei ollut vielä nelivetoisia valmiina viivalle. Timo Salonen kilpaili ja kaksivetoili Datsun Violetilla ja Markku Alen Lancia 037:lla. Kummatkin ihmettelivät kuitenkin Mikkolan huimaa menoa nelivetoisella quattrolla.
        - Eihän nelivedoille mahda enää yhtään mitään, tokaisi silloinen kaksivetokuski Salonen. Myöhemmin Salonen tyyräili nelivetoisella B-ryhmän Peugeot 205 Turbo 16:sta ja Alen Lancia Delta S4:llä.


        Quattrolla on saavutettu 24 MM-rallivoittoa, neljä maailmanmestaruutta (kaksi autonvalmistajien, 1982 & 1984 ja kaksi kuljettajien, Mikkola 1983, Blomqvist 1984). Kolme perättäistä Pikes Peak-kilpailun voittoa ennätysajoin 1985-1987. Viimeisen voiton ajoi Walter Röhrl kaikkien aikojen tehokkaimmalla 598-hevosvoimaisella Audi quattro S1:llä. Tunnettuja ulkolaisia quattro-kuljettajia olivat Walter Röhrl, Stig Blomqvist, Per Eklund, Michele Mouton, Mikael Ericsson. Kovia, kotimaisia käskijöitä: Hannu Mikkola, Lasse Lampi, Sebastian Lindholm, Mika Arpiainen, Esa Saarenpää, Risto Takala, Petteri Lindström, Antero Laine, Kari O. Sohlberg, Timo Heinonen, Jari Latvala, Raimo Niemi, Jouni Kinnunen, Matti Alamaula, Jouko Saarinen, Oiva Michelsson, Pekka Rantakari, Risto Buri, Ari Könönen, Johnny Sandgärds, Timo Virtanen, Hemmo Salonen, Janne Pöytälaakso, Jari Kauppila, Ari Mökkönen, Mika Nousiainen.

        Ja sen pikku pökötin kiihtyvyys nollasta sataan SORALLA alle 3 sekuntia... Heh, mieletön kauppakassi.


      • poluilla
        ............. kirjoitti:

        B-Ryhmän mestaruudet
        1986 sarja lopetettiin kesken kauden
        1985 Peugeot
        1984 Audi
        1983 Lancia
        1982 Audi

        Tässä vähän tietoa voitoista ja kuljettajista (artikkeli ralli.net):

        B-ryhmäläisessä Audi Sport quattrossa oli menoa ja meininkiä, josta puhutaan yhä. Quattro mullisti rallimaailmanmuut ajoivat kovaa perässä...

        Nelivetoinen Audi quattro täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Joka nurkasta raapivan auton tulo MM-ralleihin mullisti koko ralliautoilun. Edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä toimi Audi. Muut tulivat ja ajoivat kovaa perässä? Audin ensiesiintyminen EM-tasolla tapahtui Portugalissa syksyllä 1980 kuljettajanaan Hannu Mikkola.
        - Hän oli rallissa mukana vain 0-autona, mutta olisi silti voittanut koko kilpailun melkein puolella tunnilla. Ensimmäinen MM-ralli oli Monte Carlo 1981, kuljettajana silloinkin Hannu Mikkola, tietää Audeja maahantuovan VV-Auto Oy:n/Audi Finlandin kehityspäällikkö Juha-Pekka Sihvonen.

        Kaikki eivät kuitenkaan siirtyneet hetimiten nelivedon tuomaan huimaan kyytiin. Muilla merkeillä kun ei ollut vielä nelivetoisia valmiina viivalle. Timo Salonen kilpaili ja kaksivetoili Datsun Violetilla ja Markku Alen Lancia 037:lla. Kummatkin ihmettelivät kuitenkin Mikkolan huimaa menoa nelivetoisella quattrolla.
        - Eihän nelivedoille mahda enää yhtään mitään, tokaisi silloinen kaksivetokuski Salonen. Myöhemmin Salonen tyyräili nelivetoisella B-ryhmän Peugeot 205 Turbo 16:sta ja Alen Lancia Delta S4:llä.


        Quattrolla on saavutettu 24 MM-rallivoittoa, neljä maailmanmestaruutta (kaksi autonvalmistajien, 1982 & 1984 ja kaksi kuljettajien, Mikkola 1983, Blomqvist 1984). Kolme perättäistä Pikes Peak-kilpailun voittoa ennätysajoin 1985-1987. Viimeisen voiton ajoi Walter Röhrl kaikkien aikojen tehokkaimmalla 598-hevosvoimaisella Audi quattro S1:llä. Tunnettuja ulkolaisia quattro-kuljettajia olivat Walter Röhrl, Stig Blomqvist, Per Eklund, Michele Mouton, Mikael Ericsson. Kovia, kotimaisia käskijöitä: Hannu Mikkola, Lasse Lampi, Sebastian Lindholm, Mika Arpiainen, Esa Saarenpää, Risto Takala, Petteri Lindström, Antero Laine, Kari O. Sohlberg, Timo Heinonen, Jari Latvala, Raimo Niemi, Jouni Kinnunen, Matti Alamaula, Jouko Saarinen, Oiva Michelsson, Pekka Rantakari, Risto Buri, Ari Könönen, Johnny Sandgärds, Timo Virtanen, Hemmo Salonen, Janne Pöytälaakso, Jari Kauppila, Ari Mökkönen, Mika Nousiainen.

        on audin quattro juuri kehitetty ja mikä se on myös tänään, sanotaan pomminkestävä voimalinja ja ominaisuudet ESP kera.
        Paras neliveto!!


      • audia ei käyttöautissa
        poluilla kirjoitti:

        on audin quattro juuri kehitetty ja mikä se on myös tänään, sanotaan pomminkestävä voimalinja ja ominaisuudet ESP kera.
        Paras neliveto!!

        ole kuin lumella, sillonkin leveillä teillä.


      • ...............
        audia ei käyttöautissa kirjoitti:

        ole kuin lumella, sillonkin leveillä teillä.

        R8 on aika nopea asfaltilla, samoin RS6.


      • rs 6 mallia
        ............... kirjoitti:

        R8 on aika nopea asfaltilla, samoin RS6.

        Toki on nopea... no suorilla! mut sanoin myös käyttöautoissa, itse en taas laske siihen kastiin r8 mallia, pikemminkin suora urheiluauto.


    • todellakin.

      Kyllä, todellakin legenda, ja samalla syy siihen miksi nuo Audin urheilullisemmat autot kantavat S-merkintää.
      Moni unohtaa että Audi on todellakin ollut mukana autourheilussa todella hyvällä menestyksellä kun tallia ei ole F-1 sarjassa. Henk.koht. en näe mitään syytä miksi pitäisikään olla mukana F-1:ssä, kun katsotaan sen sarjan naurettavia sääntöjä, jotka pakottavat käytännössä kaikki autot enemmän tai vähemmän toistensa kopioiksi.

    • autourheilun.....

      kuninkuusluokka. Kunhan katsoo kilpailuja, huomaa autoissa olevan huimia eroja... Vaikka säännöt yrittävät sitä estää, mutta mielettömiä eroja autoissa silti....

      • eivät enää...

        Formulat ovat menneet täysin pelleilyksi, joten niitäkään ei jaksa enää seurata


      • samaa.
        eivät enää... kirjoitti:

        Formulat ovat menneet täysin pelleilyksi, joten niitäkään ei jaksa enää seurata

        Täysin samaa mieltä, eihän siellä enää saa edes tehdä mitään uutta ja mullistavaa kun joka kohtaan on joku helvetin pykälä, joka määrää miten jokainen osa on toteutettava. Tallit ovat ihan hampaattomia sanomaan vastaan, mutta maksavat silti satoja miljoonia vuodessa siitä, että saavat olla mukana tässä pelleilyssä. Ihan viimeinen juttu mitä tuo sarja tarvitsee on se, että kaikilla on vielä sama moottorikin, näin varmistetaan se että kukaan ei varmasti pääse klooniautollaan ohi toisesta samanlaisesta.


    • Anonyymi

      MATTI ALAMAULA AJOI AUDIN LISÄKSI OPELIA JA RS ESCORTTIA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe