Legenda :-)

S1 Quattro

21

2665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dasauto

      Noi äänet, ei ole kyllä toista autoa olemassa joka kuulostaa tuolta :)

      Legenda tosiaan (auto ei videopätkä).

      • Jettamies

      • tuollaista.
        Jettamies kirjoitti:

        Jossain on ollut puhetta että Audille olisi tulossa 2,5 litrainen suora vitonen moottoripalettiin. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta kyllä ne äänet aina nelosen voittaa.

        Kuulemma TTRS malliin olisi tulossa 2.5 turbo viisi pyttysenä.


      • Mutta nuo äänet mitä
        tuollaista. kirjoitti:

        Kuulemma TTRS malliin olisi tulossa 2.5 turbo viisi pyttysenä.

        videolla on voit unohtaa :) Vaikka kuinka tulis...


      • Jettamies
        Mutta nuo äänet mitä kirjoitti:

        videolla on voit unohtaa :) Vaikka kuinka tulis...

        mutta esim. Audin S2:ssa on hienot äänet, ja siinähän on juurikin 2,2 litran suora viitonen.


      • audi satkussakin :)
        Jettamies kirjoitti:

        mutta esim. Audin S2:ssa on hienot äänet, ja siinähän on juurikin 2,2 litran suora viitonen.

        ....


    • Henkka T.
      • joka vei muita....

      • Jettamies
        joka vei muita.... kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=TSYYjLOWg7w

        Eikös audi lopettanu toivosen kuoleman jälkee... Tai kauden jälkee... Se oli "heidän mukaan" syy!

        Eikös tuon Toivosen kuoleman jälkeen b-luokka lopetettu ja Audi siirtyi nelivetoineen rata-autoiluun, jos oikein muistan.


      • .............

        B-Ryhmän mestaruudet
        1986 sarja lopetettiin kesken kauden
        1985 Peugeot
        1984 Audi
        1983 Lancia
        1982 Audi

        Tässä vähän tietoa voitoista ja kuljettajista (artikkeli ralli.net):

        B-ryhmäläisessä Audi Sport quattrossa oli menoa ja meininkiä, josta puhutaan yhä. Quattro mullisti rallimaailmanmuut ajoivat kovaa perässä...

        Nelivetoinen Audi quattro täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Joka nurkasta raapivan auton tulo MM-ralleihin mullisti koko ralliautoilun. Edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä toimi Audi. Muut tulivat ja ajoivat kovaa perässä? Audin ensiesiintyminen EM-tasolla tapahtui Portugalissa syksyllä 1980 kuljettajanaan Hannu Mikkola.
        - Hän oli rallissa mukana vain 0-autona, mutta olisi silti voittanut koko kilpailun melkein puolella tunnilla. Ensimmäinen MM-ralli oli Monte Carlo 1981, kuljettajana silloinkin Hannu Mikkola, tietää Audeja maahantuovan VV-Auto Oy:n/Audi Finlandin kehityspäällikkö Juha-Pekka Sihvonen.

        Kaikki eivät kuitenkaan siirtyneet hetimiten nelivedon tuomaan huimaan kyytiin. Muilla merkeillä kun ei ollut vielä nelivetoisia valmiina viivalle. Timo Salonen kilpaili ja kaksivetoili Datsun Violetilla ja Markku Alen Lancia 037:lla. Kummatkin ihmettelivät kuitenkin Mikkolan huimaa menoa nelivetoisella quattrolla.
        - Eihän nelivedoille mahda enää yhtään mitään, tokaisi silloinen kaksivetokuski Salonen. Myöhemmin Salonen tyyräili nelivetoisella B-ryhmän Peugeot 205 Turbo 16:sta ja Alen Lancia Delta S4:llä.


        Quattrolla on saavutettu 24 MM-rallivoittoa, neljä maailmanmestaruutta (kaksi autonvalmistajien, 1982 & 1984 ja kaksi kuljettajien, Mikkola 1983, Blomqvist 1984). Kolme perättäistä Pikes Peak-kilpailun voittoa ennätysajoin 1985-1987. Viimeisen voiton ajoi Walter Röhrl kaikkien aikojen tehokkaimmalla 598-hevosvoimaisella Audi quattro S1:llä. Tunnettuja ulkolaisia quattro-kuljettajia olivat Walter Röhrl, Stig Blomqvist, Per Eklund, Michele Mouton, Mikael Ericsson. Kovia, kotimaisia käskijöitä: Hannu Mikkola, Lasse Lampi, Sebastian Lindholm, Mika Arpiainen, Esa Saarenpää, Risto Takala, Petteri Lindström, Antero Laine, Kari O. Sohlberg, Timo Heinonen, Jari Latvala, Raimo Niemi, Jouni Kinnunen, Matti Alamaula, Jouko Saarinen, Oiva Michelsson, Pekka Rantakari, Risto Buri, Ari Könönen, Johnny Sandgärds, Timo Virtanen, Hemmo Salonen, Janne Pöytälaakso, Jari Kauppila, Ari Mökkönen, Mika Nousiainen.


      • 700hp moottori!
        ............. kirjoitti:

        B-Ryhmän mestaruudet
        1986 sarja lopetettiin kesken kauden
        1985 Peugeot
        1984 Audi
        1983 Lancia
        1982 Audi

        Tässä vähän tietoa voitoista ja kuljettajista (artikkeli ralli.net):

        B-ryhmäläisessä Audi Sport quattrossa oli menoa ja meininkiä, josta puhutaan yhä. Quattro mullisti rallimaailmanmuut ajoivat kovaa perässä...

        Nelivetoinen Audi quattro täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Joka nurkasta raapivan auton tulo MM-ralleihin mullisti koko ralliautoilun. Edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä toimi Audi. Muut tulivat ja ajoivat kovaa perässä? Audin ensiesiintyminen EM-tasolla tapahtui Portugalissa syksyllä 1980 kuljettajanaan Hannu Mikkola.
        - Hän oli rallissa mukana vain 0-autona, mutta olisi silti voittanut koko kilpailun melkein puolella tunnilla. Ensimmäinen MM-ralli oli Monte Carlo 1981, kuljettajana silloinkin Hannu Mikkola, tietää Audeja maahantuovan VV-Auto Oy:n/Audi Finlandin kehityspäällikkö Juha-Pekka Sihvonen.

        Kaikki eivät kuitenkaan siirtyneet hetimiten nelivedon tuomaan huimaan kyytiin. Muilla merkeillä kun ei ollut vielä nelivetoisia valmiina viivalle. Timo Salonen kilpaili ja kaksivetoili Datsun Violetilla ja Markku Alen Lancia 037:lla. Kummatkin ihmettelivät kuitenkin Mikkolan huimaa menoa nelivetoisella quattrolla.
        - Eihän nelivedoille mahda enää yhtään mitään, tokaisi silloinen kaksivetokuski Salonen. Myöhemmin Salonen tyyräili nelivetoisella B-ryhmän Peugeot 205 Turbo 16:sta ja Alen Lancia Delta S4:llä.


        Quattrolla on saavutettu 24 MM-rallivoittoa, neljä maailmanmestaruutta (kaksi autonvalmistajien, 1982 & 1984 ja kaksi kuljettajien, Mikkola 1983, Blomqvist 1984). Kolme perättäistä Pikes Peak-kilpailun voittoa ennätysajoin 1985-1987. Viimeisen voiton ajoi Walter Röhrl kaikkien aikojen tehokkaimmalla 598-hevosvoimaisella Audi quattro S1:llä. Tunnettuja ulkolaisia quattro-kuljettajia olivat Walter Röhrl, Stig Blomqvist, Per Eklund, Michele Mouton, Mikael Ericsson. Kovia, kotimaisia käskijöitä: Hannu Mikkola, Lasse Lampi, Sebastian Lindholm, Mika Arpiainen, Esa Saarenpää, Risto Takala, Petteri Lindström, Antero Laine, Kari O. Sohlberg, Timo Heinonen, Jari Latvala, Raimo Niemi, Jouni Kinnunen, Matti Alamaula, Jouko Saarinen, Oiva Michelsson, Pekka Rantakari, Risto Buri, Ari Könönen, Johnny Sandgärds, Timo Virtanen, Hemmo Salonen, Janne Pöytälaakso, Jari Kauppila, Ari Mökkönen, Mika Nousiainen.

        Ja sen pikku pökötin kiihtyvyys nollasta sataan SORALLA alle 3 sekuntia... Heh, mieletön kauppakassi.


      • poluilla
        ............. kirjoitti:

        B-Ryhmän mestaruudet
        1986 sarja lopetettiin kesken kauden
        1985 Peugeot
        1984 Audi
        1983 Lancia
        1982 Audi

        Tässä vähän tietoa voitoista ja kuljettajista (artikkeli ralli.net):

        B-ryhmäläisessä Audi Sport quattrossa oli menoa ja meininkiä, josta puhutaan yhä. Quattro mullisti rallimaailmanmuut ajoivat kovaa perässä...

        Nelivetoinen Audi quattro täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Joka nurkasta raapivan auton tulo MM-ralleihin mullisti koko ralliautoilun. Edelläkävijänä ja suunnannäyttäjänä toimi Audi. Muut tulivat ja ajoivat kovaa perässä? Audin ensiesiintyminen EM-tasolla tapahtui Portugalissa syksyllä 1980 kuljettajanaan Hannu Mikkola.
        - Hän oli rallissa mukana vain 0-autona, mutta olisi silti voittanut koko kilpailun melkein puolella tunnilla. Ensimmäinen MM-ralli oli Monte Carlo 1981, kuljettajana silloinkin Hannu Mikkola, tietää Audeja maahantuovan VV-Auto Oy:n/Audi Finlandin kehityspäällikkö Juha-Pekka Sihvonen.

        Kaikki eivät kuitenkaan siirtyneet hetimiten nelivedon tuomaan huimaan kyytiin. Muilla merkeillä kun ei ollut vielä nelivetoisia valmiina viivalle. Timo Salonen kilpaili ja kaksivetoili Datsun Violetilla ja Markku Alen Lancia 037:lla. Kummatkin ihmettelivät kuitenkin Mikkolan huimaa menoa nelivetoisella quattrolla.
        - Eihän nelivedoille mahda enää yhtään mitään, tokaisi silloinen kaksivetokuski Salonen. Myöhemmin Salonen tyyräili nelivetoisella B-ryhmän Peugeot 205 Turbo 16:sta ja Alen Lancia Delta S4:llä.


        Quattrolla on saavutettu 24 MM-rallivoittoa, neljä maailmanmestaruutta (kaksi autonvalmistajien, 1982 & 1984 ja kaksi kuljettajien, Mikkola 1983, Blomqvist 1984). Kolme perättäistä Pikes Peak-kilpailun voittoa ennätysajoin 1985-1987. Viimeisen voiton ajoi Walter Röhrl kaikkien aikojen tehokkaimmalla 598-hevosvoimaisella Audi quattro S1:llä. Tunnettuja ulkolaisia quattro-kuljettajia olivat Walter Röhrl, Stig Blomqvist, Per Eklund, Michele Mouton, Mikael Ericsson. Kovia, kotimaisia käskijöitä: Hannu Mikkola, Lasse Lampi, Sebastian Lindholm, Mika Arpiainen, Esa Saarenpää, Risto Takala, Petteri Lindström, Antero Laine, Kari O. Sohlberg, Timo Heinonen, Jari Latvala, Raimo Niemi, Jouni Kinnunen, Matti Alamaula, Jouko Saarinen, Oiva Michelsson, Pekka Rantakari, Risto Buri, Ari Könönen, Johnny Sandgärds, Timo Virtanen, Hemmo Salonen, Janne Pöytälaakso, Jari Kauppila, Ari Mökkönen, Mika Nousiainen.

        on audin quattro juuri kehitetty ja mikä se on myös tänään, sanotaan pomminkestävä voimalinja ja ominaisuudet ESP kera.
        Paras neliveto!!


      • audia ei käyttöautissa
        poluilla kirjoitti:

        on audin quattro juuri kehitetty ja mikä se on myös tänään, sanotaan pomminkestävä voimalinja ja ominaisuudet ESP kera.
        Paras neliveto!!

        ole kuin lumella, sillonkin leveillä teillä.


      • ...............
        audia ei käyttöautissa kirjoitti:

        ole kuin lumella, sillonkin leveillä teillä.

        R8 on aika nopea asfaltilla, samoin RS6.


      • rs 6 mallia
        ............... kirjoitti:

        R8 on aika nopea asfaltilla, samoin RS6.

        Toki on nopea... no suorilla! mut sanoin myös käyttöautoissa, itse en taas laske siihen kastiin r8 mallia, pikemminkin suora urheiluauto.


    • todellakin.

      Kyllä, todellakin legenda, ja samalla syy siihen miksi nuo Audin urheilullisemmat autot kantavat S-merkintää.
      Moni unohtaa että Audi on todellakin ollut mukana autourheilussa todella hyvällä menestyksellä kun tallia ei ole F-1 sarjassa. Henk.koht. en näe mitään syytä miksi pitäisikään olla mukana F-1:ssä, kun katsotaan sen sarjan naurettavia sääntöjä, jotka pakottavat käytännössä kaikki autot enemmän tai vähemmän toistensa kopioiksi.

    • autourheilun.....

      kuninkuusluokka. Kunhan katsoo kilpailuja, huomaa autoissa olevan huimia eroja... Vaikka säännöt yrittävät sitä estää, mutta mielettömiä eroja autoissa silti....

      • eivät enää...

        Formulat ovat menneet täysin pelleilyksi, joten niitäkään ei jaksa enää seurata


      • samaa.
        eivät enää... kirjoitti:

        Formulat ovat menneet täysin pelleilyksi, joten niitäkään ei jaksa enää seurata

        Täysin samaa mieltä, eihän siellä enää saa edes tehdä mitään uutta ja mullistavaa kun joka kohtaan on joku helvetin pykälä, joka määrää miten jokainen osa on toteutettava. Tallit ovat ihan hampaattomia sanomaan vastaan, mutta maksavat silti satoja miljoonia vuodessa siitä, että saavat olla mukana tässä pelleilyssä. Ihan viimeinen juttu mitä tuo sarja tarvitsee on se, että kaikilla on vielä sama moottorikin, näin varmistetaan se että kukaan ei varmasti pääse klooniautollaan ohi toisesta samanlaisesta.


    • Anonyymi

      MATTI ALAMAULA AJOI AUDIN LISÄKSI OPELIA JA RS ESCORTTIA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      84
      5900
    2. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3527
    3. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      159
      2049
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      228
      1977
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      174
      1741
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

      Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1485
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

      Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1021
    8. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

      Minä en tiedä.
      Ikävä
      67
      1011
    9. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

      ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      990
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

      Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      927
    Aihe