takalasin pyyhin

satdiv

Pesin käsin Volvoni v70 D5 2004. Sen jälkeen seisoi lämpimässä tallissa n 2 viikkoa. Otin käyttöön ja takalasin pyyhkijä ei liikkunu. Mikä mättää???

10

9151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestää

Nosta takalasin pyyhin ylös jos jäänyt kiinni lasiin.
      Tarkista sulake ettei palannut.
      Avaa takaluukun suoja sisäpuolelta ja tarkista moottorin kunto ja tuleko moottorille virtaa.
      Ohje tässä tosin vanhempaa korimalliin mutta jos vaikka näillä ohjeilla peli tulee kuntoon.
      Farmarin takaluukun lasinpyyhkimen huolto ohjeita:

Vettä ei tule takalasille katso takaluukussa olevan vesiletkun liitos vuotaa,nosta takaluukusta pohjalevy oikean puolinen sellainen pieni ylös näet sen liitoksen.Toinen huomioitava seikka pesupumpun toiminta ja ne liitokset siellä konetilan oikea etukulma.
      Tarkista pyyhkimen varressa olevan kumin kunto (holkki) lasin vieressä osan saa Volvolta.

Tässä ohje holkin vaihtoon ja muuhun huoltotoimiin vm 1996 850

Holkki hinta 2,50€ sininen tiski
      Työkalut 10,13 millin lenkki/hylsy.
      Talttapäinen ruuvimeisseli.
      Vähän vaseliinia ja jos vielä lisäksi on aseöljy/ompelukoneöljyä.
      Työkesto n 30 minuuttia.
      Vaativuusluokka jos kissan osaa laskea ulos niin remontti onnistuu.

Aloitetaan remontti irrota takalasinpyyhin irti nosta suojamuovi ylös sen alla on 13 millin mutteri.

MUISTA MISSÄ ASENNOSSA PYYHIN .Alhaalla vasen ainakin minulla

Aukaise ja vedä pyyhin varsi varovasti pois booreista.
      Jos tiukassa voit ennen remonttia edellisenä iltana laitaa jotain ruosteen irrotusöljyä
      Ole varovainen niiden voimakeinojen kanssa kun lasi on kallis jos menee rikki.
      Nosta kansi auki irrota sisäpuolella aukaisu kahvan suojus yläpuolelta sillä ruuvimeisselillä pikkuhiljaa nostat sitä suojusta lähtee hyvin auki.

Luukku edelleen auki nyt tartut hyvällä otteella siitä peitelevystä alatiivisteen suojanvälistä vedä itseäsi kohti reilusti ja kun nastat irti vedä alaspäin. Alhaalta irti paina sitä jarruvalon suojaa kannesta sisään päin ja laske peitelevyä maata kohti irtoaa ne yläkiinnikkeet hyvin .
      Irrotetut tavarat suojaan pois jaloista.
      Luukku kiinni ja ukkeli takakonttiin ota se 10 millinen mukaan irrota moottorin kiinnitys pultit 3 kappaletta .
      Irrotettu moottori ,vedä moottoria itseesi päin akseli tulee lasin läpi kevyesti.
      Irrota vanha holkki ja PUTSAA alumiini siitä hapettumasta .
      Laita vaseliinia akselille ja sipaise kanssa sinne holkin sisään ei paljon että akseli sopii holkin sisään.
      Kiinnitä moottori ja laita pyyhkijä kiinni akseliin,siihen asentoon josta otit pois kun aloitit remontin
      Jos sinulla hyvää aseöljyä voit tiputtaa pari tippaa niihin niveliin jotka on siinä moottori hässäkässä .
      Suorita testi kokeile pesuria toimiiko hyvin ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja ikkunasta tulee puhdas .
      Se on hyvä.
      Laita suoja paikalleen käänteisessä järjestyksessä eli ylhäältä ensiksi ja alhaalta viimeiseksi Kun ylhäältä kuulu napsaus niin kiinnikkeet on paikoillaan sekä alhaalla napsaukset.
      Laita lopuksi kahvan suoja paikalleen.
      Remontti oli siinä tämä ,eihän se ollut vaikeaa

• Minulla konsti auttoi

Ennen kuin ryhdyt mittaviin holkkihommiin, testaapa tätä. Irroitettuasi muovikuoren varren päältä pääset suihkuttamaan irroitusöljyäs akselille. Nylpyttele vartta hieman edestakaisin jotta litku tunkeutuu akselin väliin. kun liikkuu niin pruuttaile lisää. Toimii ainakin minulla.

• stadivol
        Minulla konsti auttoi kirjoitti:

Ennen kuin ryhdyt mittaviin holkkihommiin, testaapa tätä. Irroitettuasi muovikuoren varren päältä pääset suihkuttamaan irroitusöljyäs akselille. Nylpyttele vartta hieman edestakaisin jotta litku tunkeutuu akselin väliin. kun liikkuu niin pruuttaile lisää. Toimii ainakin minulla.

Tuhannet kiitokset. Pyyhkijä hurahti käyntiin

stadivolvo

• volvo v70

kun takalasin pyyhin jumittuu.
      ota niinsanottu "narkkaripruutta" ja ruiskuta
      ruosteenpoisto ainetta lasinpyyhkijän suojakuminsisää ja samanaikaisesti liikuta pyyhkintä,

• Minulla jäi takalasin pyyhkijä keskelle ikkunaa (V70, 2007). Ajattelin, että jokin sähkövika on kyseessä. Tutkin sulakkeen ja ihmettelin, missä pyyhkijän releet sijaitsevat. Releitä en löytänyt. (Missä ne muuten ovat?)
        Tulin tänne palstalle hakemaan neuvoja. Löysin yllä olevat vinkit ja ruiskutin ruosteenirrotusainetta akselin ulkopäähän, liikuttelin pyyhintä hieman ja laitoin sähköt päälle. Siitäpä pyyhkijä lähti liikkeelle. Ruiskutin voiteluainetta lisää akselin päähän ja pyyhin näyttää nyt toimivan hyvin.
        Kiitos yllä olevista vinkeistä!

• Anonyymi
        Flatus.Vetus kirjoitti:

Minulla jäi takalasin pyyhkijä keskelle ikkunaa (V70, 2007). Ajattelin, että jokin sähkövika on kyseessä. Tutkin sulakkeen ja ihmettelin, missä pyyhkijän releet sijaitsevat. Releitä en löytänyt. (Missä ne muuten ovat?)
        Tulin tänne palstalle hakemaan neuvoja. Löysin yllä olevat vinkit ja ruiskutin ruosteenirrotusainetta akselin ulkopäähän, liikuttelin pyyhintä hieman ja laitoin sähköt päälle. Siitäpä pyyhkijä lähti liikkeelle. Ruiskutin voiteluainetta lisää akselin päähän ja pyyhin näyttää nyt toimivan hyvin.
        Kiitos yllä olevista vinkeistä!

Minulla 07 lopulta oleva v70 ja se on sama kuin 08 ohjekirja ei mainittu sulake paikka. Otin selvä ja löytyy hanskloke alla niin markattu varapaikan no ero 20. Jatas pelita

• kyllästynyt

hei,paljonkhan maksaa koko koneisto vipuineen volvo vm.1997.takalsin pyyhkimeen ja mistä saisi?

• vaihdettu

uusi 129e käytetystä en kysynyt hintaa

• trelleborg

työnnä hanuriis koko pyyhin, oot hautonu linttaas lämpimäs tallis sehän on hapettanut kaikki sähkö laitteet pitäs olla puhallus lämmitys tallis niin ei kosteus tiivisty

• trelleborg

minä työnsin omaan hanuriin vanhan takalasin pyyhkijän ai että teki hyvää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      9292
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      62
      3368
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      42
      2758
    4. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2271
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      52
      2247
    6. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2217
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1947
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1793
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      69
      1725
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18