hamsterini nukkuu vaan

mikä on vikana??!

Hamsterini ei tee mitään yöllä,se vaan nukkuu, mikä on vikana?? se on 9kk. Se syö ja juo ihan normaalisti ja aamuisin se on virkeä, onko sillä mennyt rytmi jotenkin sekaisin (en herättele sitä päivisin) AUTTAKAA!! oon vaihdellut häkin järjestystä monesti, jos se virkoais...

17

5643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eri asiaa

      Onko häkissä liian kylmä?
      Kauan tätä on jatkunut?
      Oletko tutkinut hamsterin päällisin puolin, ettei näy mitään sairauden merkkejä?
      Onko hamsterille tapahtunut jotain uutta/pelottavaa?

      • aloittaja

        Häkissä on 20-21 astetta
        Sitä on jatkunut syksystä asti
        Tutkin hamsun joka päivä, eikä oo löytynyt mitään merkkejä
        Ei oo myöskään mielestäni sattunut mitään uutta/pelottavaa.... Mikä ihme on vialla??!
        EN viittis oikein elänlääkäriinkään viedä...


      • vaikka??
        aloittaja kirjoitti:

        Häkissä on 20-21 astetta
        Sitä on jatkunut syksystä asti
        Tutkin hamsun joka päivä, eikä oo löytynyt mitään merkkejä
        Ei oo myöskään mielestäni sattunut mitään uutta/pelottavaa.... Mikä ihme on vialla??!
        EN viittis oikein elänlääkäriinkään viedä...

        Voisiko hamsterisi olla "masentunut". Jos sinulla on kääpiöhamsteri, olisiko mahdollista ottaa sille kaveri? Siinä tapauksessa pitää kuitenkin olla valmis erottamaan ne, jos eivät tulekaan toimeen.
        Koska tuota on jatkunut jo noin pitkään, kyseessä ei varmaankaan ole sairaus, koska se olisi tuossa ajassa jo muuttunut vakavaksi eli tuskin eläinlääkärille kannattaa viedä. Soittaahan voit vaikka jollekin kasvattajalle.


      • aloittaja
        vaikka?? kirjoitti:

        Voisiko hamsterisi olla "masentunut". Jos sinulla on kääpiöhamsteri, olisiko mahdollista ottaa sille kaveri? Siinä tapauksessa pitää kuitenkin olla valmis erottamaan ne, jos eivät tulekaan toimeen.
        Koska tuota on jatkunut jo noin pitkään, kyseessä ei varmaankaan ole sairaus, koska se olisi tuossa ajassa jo muuttunut vakavaksi eli tuskin eläinlääkärille kannattaa viedä. Soittaahan voit vaikka jollekin kasvattajalle.

        hamsuni on syyrialainen ja ei taida voida ottaa toista hamsua kaveriks :) kiitti vastauksesta!


      • Hamsullainen
        aloittaja kirjoitti:

        hamsuni on syyrialainen ja ei taida voida ottaa toista hamsua kaveriks :) kiitti vastauksesta!

        20 astetta saattaa joskus olla liian vähän jos hamsterin häkki on lattialla. meillä yksi hamsteri meni melkein horrokseen kun huoneessa oli viileä. Toisaalta jos hamsteri touhuilee päivällä ja nukkuu yöllä niin mitäs tuosta, kaikki voi olla ok.


      • venkuli
        vaikka?? kirjoitti:

        Voisiko hamsterisi olla "masentunut". Jos sinulla on kääpiöhamsteri, olisiko mahdollista ottaa sille kaveri? Siinä tapauksessa pitää kuitenkin olla valmis erottamaan ne, jos eivät tulekaan toimeen.
        Koska tuota on jatkunut jo noin pitkään, kyseessä ei varmaankaan ole sairaus, koska se olisi tuossa ajassa jo muuttunut vakavaksi eli tuskin eläinlääkärille kannattaa viedä. Soittaahan voit vaikka jollekin kasvattajalle.

        mun hamsteri ei oo masentunu


    • Mirella..

      Jos itse nukut öisin, mistä tiedät että hamsusi on koko yön pesässä?

      Jos hamsusi kerran tahtoo aamuisin olla virkeällä päällä, ota se ulos häkistä ja vietä sen kanssa aikaa niin pitkälle päivää kuin pystyt. ja vietä aina sen kanssa aikaa kun voit.. Tietysti jos jotain muutoksia on terveydellisesti voi liittyä siihenkin. vaikea kuitenkaan lähteä nyt mitään sanomaan sen enempää kun en tiedä tapojasi sen paremmin eikä hamsua näe =)

      Mut en usko et mikään sen suuremmin vialla on.

      • aloittaja

        Pistän hamsulleni aina ruokaa esim.juoksupöyrään, eivätkä ne ole aamulla kadonneet. Mutta kiitos kumminkin vastauksesta! :))


      • dsdsdsdasdsa
        aloittaja kirjoitti:

        Pistän hamsulleni aina ruokaa esim.juoksupöyrään, eivätkä ne ole aamulla kadonneet. Mutta kiitos kumminkin vastauksesta! :))

        Kyllä hamsterisi on jotain täytynyt syödä, jos kerran ihan hyvässä kunnossa vielä on ja tuota on jatkunut jo kauan... Ehkä sillä on pesässä niin hyvä ruokavarasto ettei ole pahemmin lisää ruokaa hakenut, oletko katsonut? Tuskin mitään kovin vakavaa jos hyvässä kunnossa muuten kerran on.


    • Sunny

      Moii..Eli olen itse huomannut että jos häkin järjestystä vaihtaa varsinkin aamulla tulee uni iltaisin ja öisin minun hamsu ainakin teki pesä töitään 3tuntia putkeen niin varmaan nukuttaa..XD
      Ja hyvä jos et herättele se voi muuten virota ja seota lopullisesti =)(=

    • aww

      ANNA HÄKIN KAMOJEN OLLA PAIKALLAAN RAUKKAHAN MENEE IHAN SEKASIN :O

      Ja sen rytmi ei ole seonnut, se on vain omalaatuinen. Minunkin hamsterini valvoi päivällä ja nukkui yöllä =D ole vain iloinen kun se on kaverinasi päivisinkin ;>

      • sdsdsddsdsds

        "ANNA HÄKIN KAMOJEN OLLA PAIKALLAAN RAUKKAHAN MENEE IHAN SEKASIN :O

        Ja sen rytmi ei ole seonnut, se on vain omalaatuinen. Minunkin hamsterini valvoi päivällä ja nukkui yöllä =D ole vain iloinen kun se on kaverinasi päivisinkin ;>"

        Tuokin viesti on kuukausia vanha, lopeta jo näiden vanhojen aiheiden nostelu!-.-


    • venkuli

      oho mikäköhä on vikana

      • venkuli

        mun hamsterilla ei oo mitää muuta vikaa kun et se nukkuu melki aina putkessa ja se vähä ärsyttää mua AUTTAKAA


    • venkuli

      no ei tarvi auttaaa kunhan luette vaan tän jutun

    • ihamsu

      minunkin hamsteri tekee tälläistä ja olen huollissaan siitä😭 tänään kun yritin herätellä ei meinannut herätä millään mutta loppuenlopuksi kyllä heräsi. mutta syö ja juo samallailla kun aikasemmin😊👍❤️

    • hamstre

      Hamsteria ei missään nimessä saa herättää! Se stressaa hamsteria paljon ja jatkuva stressi herättelystä voi pahimmassa tapauksessa lyhentää hamsterin, jo valmiiksi lyhyttä elinikää. Hamsteri on yö-eläin, niinkuin kaikkien hamstereiden omistajien kuuluisi tietää, ja hamsterille luonnollinen hereillä olo aika on ilta-ja yö, jolloin hamsterin kanssa voi yrittää puuhailla jos se vain on mahdollista. Hamsterin terveydentila pitäisi tarkistaa joka ilta, jotta mahdollisesti aiheutuvien sairauksien ehkäisy olisi huomattavissa jo aikaisemmin. Jos hamsteri nukkuu todella myöhään illalla, niin voi sitä yrittää varovasti herätellä, mutta jos hamsteri vaikuttaa häiriintyneeltä, niin jätä se rauhaan :).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe