Hei te, joilla tietoa tai kokemusta homeelle altistumisesta.
Mulle on puhjennut erinäisiä allergioita, lähinnä siitepölyallergiaa. Nyt IgE-arvo koholla vaikka ei siitepölyjä ilmassa. Onko homeelle altistuneen IgE-arvot koholla?? Vatsani ei kestä sokeria eikä hiivaa, oireena vatsan turvotus sekä ilmavaivat. Oluen hiivaa en kestä ollenkaan. Lisäksi tulen humalaan jo yhdestä paukusta. Astma puhkesi. En kestä mitään hajusteita. Nämä oireet voivat paljolti olla samantyyppisiä kuin hiivasyndroomassa. Mutta eikös home juuri aiheuta myös tuota hiivasyndroomaa?? Kommentteja ja kokemuksia olisi kiva kuulla.
hiiva,sokeri,home
13
3432
Vastaukset
- poju,,,
hoida vain se terskasi kuntoon. Kaikki ongelmat eivät johdu homeista. Pesydy välillä ja ole vain ihan oman vaimokkeen kanssa.
- sinä nyt
vain omasi viereen haisemaan.
- Sama tauti
Homesymdrooma, hiivasyndrooma, sähköallergia, elimistön liikahappamuus, ärtyvä paksusuoli, "kilparivaivat", energiavärähtelyn epätasapaino, dystonia, luulosairaus, korvienvälivika, hivenainepuute... Rakkaalla lypsylapsella on monta nimeä.
- nojoooo
kylläpä pitää olla tyhmää porukkaa vastaamassa,
vuosia homealtistusta saaneena,minulle tuli hilse tukkaan ,kasvoihin ärtynyt ihottuma,
ja juuri olutta,viiniä yms ei lainkaan,aloittaja ,et ole yksin
- tai mikä
lie.Veikkaisin kosteusvauriossa joku myrkyllinen sieni.Itse tulin ristikkäisallergiseksi hiivalle eli olut,punaviini ym.aiheutti iho-ja muita oireita,kaiken muun oireilun lisäksi.Mutta mutta yllättävää että oireet loppuivat kymmenisen vuotta altistuksen jälkeen mutta tulevat heti jos olen kosteuvauriopaikassa.
- en tiedä, mutta
homealtistuneena jouduin luopumaan luettelemistasi aineista. Ja siihen voisi vielä lisätä kaikki maitovalmisteet. Vuosien saatossa, kun olen altistumista vältellyt, niin jonkun sietokyky on palautunut osittain. Näin kävi maitovalmisteille eli vähän luomujogurttia nyt kestän. Hiiva ja sokeri on paha yhdistelmä yhä edelleen, mutta sokeria kyllä kestää yksinään eli se ei aiheuta mainitsemaasi turvotusta.
- samaa
on minullakin.
Alkoholinsieto on alentunut homealtistuksen yhteydessä. Ennen ei koskaan tullut mitään huonoa oloa useammankaan oluen, viinin tms. jälkeen. Mutta nyt,vaikka olen ollut hometalosta pois yli vuoden, niin sokeri, alkoholi, pullat, leivokset ja myös pienikin määrä alkoholia tekevät olon huonoksi. Suussa on tunkkainen maku, kielessä katetta, iholla sieni-ihottumaa, pää raskas, ilmavaivoja.
Homealtistus aiheuttaa jo yksin "humalaisen" ja tokkuraisen olon.
Täytyisi pysytellä hyvin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, siitä tulee parampi olo. Mutta tahtoo lipsua, esim. joulun aikaan suklaata ja leivonnaisia tuli naposteltua.
Loppuiän vaiva tästä näyttää jäävän. - minulla samaa
siis noiden kaikkien kanssa. Ja outo juttu tosiaan on se, etten enää homealtistuneena siedä alkoholia yhtään. Puolikkaasta olut lasillisesta tulee seuraavaksi päiväksi yhtä etova olo kuin ennen krapulassa. Ja tuo ennen tarkoittaa aikaa ennen homealtistumista. Onkohan kenelläkään tietoa, mikä homealtistuneen elimistössä muuttuu niin radikaalisti, ettei alkoholia enää siedä?
- nuo mh-bakteeri jutut
=>Kadonneiden maitohappobakteereiden arvoitus
- hiivaa...?
Tietääkö kukaan mitään purkkaa tms., jossa ei olisi sokeria (ei edes ksylitolia), jota voisi pureskella, kun suussa on aina tahmea olo ja kielessä katetta huolimatta hyvästä suuhygieniasta.
Auttaisiko , jos noista maitohappobakteereista tekisi liuoksen ja purskuttelisi? Syön kyllä mh-bakteereja joka päivä. Täytyy varmaan ottaa isommat annokset niitä. - noilla konsteilla.
hiivaa...? kirjoitti:
Tietääkö kukaan mitään purkkaa tms., jossa ei olisi sokeria (ei edes ksylitolia), jota voisi pureskella, kun suussa on aina tahmea olo ja kielessä katetta huolimatta hyvästä suuhygieniasta.
Auttaisiko , jos noista maitohappobakteereista tekisi liuoksen ja purskuttelisi? Syön kyllä mh-bakteereja joka päivä. Täytyy varmaan ottaa isommat annokset niitä.http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kapseleiden_nielemisvaikeudet.html
- Rei85
hiivaa...? kirjoitti:
Auttaisiko , jos noista maitohappobakteereista tekisi liuoksen ja purskuttelisi? Syön kyllä mh-bakteereja joka päivä. Täytyy varmaan ottaa isommat annokset niitä.Syö candida forte kuuri
- Anonyymi
homo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000538890824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?112267Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1771368Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja171026- 61857
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41837Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37682Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75612