Skoda Octavia

vikaluottelo

Octavia (1997-2008)
Moottoriviat
Suuri öljynkulutus bensiinimoottoreissa vuosimalliin 2004 saakka ja dieseleissä vuosimalliin 2005 saakka.
Dieseleissä hehkuvikoja.
Moottorinohjausjärjestelmässä esiintyy vikoja. Moottori saattaa releviasta johtuen sammua yllättäen.
Ajonestolaitteen vikoja.
Sytytyspuolavikoja, erityisesti nollakelillä ja kostealla säällä.
Ilmamääräanturivikoja.
Kaasuläppä saattaa juuttua. Moottori ei reagoi kaasupolkimen liikkeisiin.
Polttoainepumpun sulake palanut, vika koskee erityisesti vuosimallia 1998.
Polttoainepumppuvikoja. Polttoainepumppu tarkastetaan ja kunnostetaan tarvittaessa. Takaisinkutsu 17.1.2005.
Dieselmoottorin öljyvuotoa kytkimen puoleisesta kampiakselin tiivisteestä.
Laturivikoja.
2.0 TDI-moottoreissa kaksimassavauhtipyörän vaihto. Kaksimassavauhtipyörä vaurioituu, koska kytkimen paineputken ilmausventtiili on asennettu väärin. Takaisinkutsu 31.3.2006.
Turbovikoja dieseleissä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vaihteensiirto on jäykkä.
Kytkin kulunut 1,6 litran moottorilla varustetussa mallissa.
Pyöränlaakerivikoja. Laakerit kuluneet joissakin tapauksissa jo 40 000-50 000 kilometriä ajetuissa autoissa.
Jarruviat
Takajarrut ja käsijarru ovat heikkotehoiset.
Käsijarru puoltaa.
Jarrupaineen säätimen vikoja.
Jarrulevyt ovat kierot.
Lumisohjo voi heikentää jarrujen toimintaa.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Ohjaustehostimen nestevuotoa.
Ohjausakseleissa on valmistusvikoja. Ohjausakseli tarkastetaan ja vaihdetaan tarvittaessa uuteen. Takaisinkutsu 13.1.2004.
Raidetangon päät ovat väljät.
Etualatukivarren pallonivel on väljä.
Sähköviat ja valoviat
Suuntavilkun relevika.
Takavalovikoja.
Sekalaiset viat
Säröjä tuulilasissa ja takalasissa.
Keskuslukituksen vikoja.
Lasinnostimet reistailevat.
Tuulilasinpyyhkimien vivustovika.
Vesivuotoa etumatkustajan jalkatilaan.
Pakoputkistoviat
Pakokaasupäästöt (CO eli hiilimonoksidi) liian korkeat.

38

12740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skodassa

      No onpa Skodassa vikoja.Hu,huh.

      • valehtelet taas

        Me vasemmistolaiset emme myönnä vikoja olleen.


      • montako kirjoittajaa
        valehtelet taas kirjoitti:

        Me vasemmistolaiset emme myönnä vikoja olleen.

        edellisessä kolmessa viestissä oli?

        PS vikalistan löytää Hesarin sivuilta kaikkiin yleisimpiin automerkkeihin, Ja ei - se EI tarkoita sitä, että kaikissa autoissa olisi noi viat.


      • nipponisti
        valehtelet taas kirjoitti:

        Me vasemmistolaiset emme myönnä vikoja olleen.

        tilastojen mukaan 120% skodan omistajista on erittäin tyytyväisiä autoonsa, joten ei voi olla noin paljoa vikoja, ainakaan samassa yksilössä, eikä edes vuosimallissa, eikä ollenkaan, tuo on vain ahneiden kapitalistien probakandaa.


      • vikalistaa:
        nipponisti kirjoitti:

        tilastojen mukaan 120% skodan omistajista on erittäin tyytyväisiä autoonsa, joten ei voi olla noin paljoa vikoja, ainakaan samassa yksilössä, eikä edes vuosimallissa, eikä ollenkaan, tuo on vain ahneiden kapitalistien probakandaa.

        Ihan vaan vertailun vuoksi

        Primera (1990-2007)
        Moottoriviat
        1.8 litran moottoreissa ainakin vuodelta 2004 saattaa olla suuri öljynkulutus. Syynä sylinterien soikeus.
        Öljyvuotoa kampiakselin tiivisteistä esiintyy.
        Moottorinohjausyksikön vika.
        Sähköisen polttoainepumpun vikoja, rakennetta on parannettu v. 1992. Polttoainepumppuvikoja edelleen vuosimalleissa 2001 ja 2002. Polttoainepumpun relevikoja.
        Vanhojen 1.6 moottorilla varustettujen Primeroiden polttoaineensuihkutuslaitteistossa esiintyy ongelmia. Moottorit nykivät ja niillä on liian suuri polttoaineenkulutus.
        Laturivikoja.
        Käynnistysmoottorivikoja. Käynnistysmoottori juuttuu päälle.
        Käynnistysongelmia. Oikean etuoven sisällä kulkeva kaapeli vaurioituu hankauksesta.
        Jäähdyttimen puhaltimen moottorin vikoja.
        Sytytyspuolavikoja. Sytytyskatkoja. Aiheuttaa vaaraa katalysaattorille.
        Ajonestolaitteen vikoja.
        Kokeile virtalukon toiminta, kulumavikoja on esiintynyt
        Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimen vika.
        Dieseleissä turbovikoja.
        Dieseleissä ruiskutusjärjestelmän vuotoja vuosimalliin 2003 saakka.
        Jäähdyttimen paisuntasäiliö vuotaa.
        Akkuvikoja.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Viitosvaihde voi tippua pois päältä. Tällöin vaihteisto on kulunut ja vaatii kalliin remontin.
        Kytkinvikoja.
        Kytkinvaijeri rikki.
        Peruutusvaihde takertelee.
        Vetonivelien suojuskumit rikki.
        Jarruviat
        Takajarrulevyt ruostuvat herkästi.
        Jarrut puoltavat.
        Jarruputket ruostuvat.
        ABS-jarrujen anturivikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Etutukivarsien pallonivelet väljät. Etupään ripustuksessa väljää.
        Takapään kallistuksenvakaajan päät väljät.
        Iskunvaimenninvikoja.
        Raidetangon päät väljät.
        Sekalaiset viat
        Keskuslukitusvikoja.
        Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
        Tuulilasinpyyhkimien vivustovikoja.
        Maalivikoja.
        Alustan massaus puutteellinen.
        Pakoputkistoviat
        Vahemmissa malleissa takimmainen äänenvaimennin ja pakoputkiston takapää lyhytikäinen.
        Happianturivika.

        Corolla (1992-2007)
        Moottoriviat
        Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
        VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
        Vesipumppu vuotaa.
        Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
        Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
        Sytytysjohdinvikoja.
        Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
        Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
        Jäähdytinvikoja.
        Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Vetonivelien suojuskumit rikki.
        Vetonivel rikki.
        Kytkin kulunut.
        Automaattivaihteistovikoja.
        Jarruviat
        Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
        Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
        Jarruputket ruostuvat.
        Käsijarrun vaijerit takertelevat.
        Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
        ABS-anturivikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
        Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
        Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
        Sähköviat ja valoviat
        Ajovalovikoja.
        Jarruvalovikoja.
        Äänimerkki ei toimi.
        Sekalaiset viat
        Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
        Istuimien sähkölämmitys reistailee.
        Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
        Polttoainemittari näyttää väärin.
        Pakoputkistoviat
        Pakoputkiston kiinnitys rikki.
        Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
        Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
        Ruosteviat
        Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
        Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.


      • "kaunis valhe"
        vikalistaa: kirjoitti:

        Ihan vaan vertailun vuoksi

        Primera (1990-2007)
        Moottoriviat
        1.8 litran moottoreissa ainakin vuodelta 2004 saattaa olla suuri öljynkulutus. Syynä sylinterien soikeus.
        Öljyvuotoa kampiakselin tiivisteistä esiintyy.
        Moottorinohjausyksikön vika.
        Sähköisen polttoainepumpun vikoja, rakennetta on parannettu v. 1992. Polttoainepumppuvikoja edelleen vuosimalleissa 2001 ja 2002. Polttoainepumpun relevikoja.
        Vanhojen 1.6 moottorilla varustettujen Primeroiden polttoaineensuihkutuslaitteistossa esiintyy ongelmia. Moottorit nykivät ja niillä on liian suuri polttoaineenkulutus.
        Laturivikoja.
        Käynnistysmoottorivikoja. Käynnistysmoottori juuttuu päälle.
        Käynnistysongelmia. Oikean etuoven sisällä kulkeva kaapeli vaurioituu hankauksesta.
        Jäähdyttimen puhaltimen moottorin vikoja.
        Sytytyspuolavikoja. Sytytyskatkoja. Aiheuttaa vaaraa katalysaattorille.
        Ajonestolaitteen vikoja.
        Kokeile virtalukon toiminta, kulumavikoja on esiintynyt
        Nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimen vika.
        Dieseleissä turbovikoja.
        Dieseleissä ruiskutusjärjestelmän vuotoja vuosimalliin 2003 saakka.
        Jäähdyttimen paisuntasäiliö vuotaa.
        Akkuvikoja.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Viitosvaihde voi tippua pois päältä. Tällöin vaihteisto on kulunut ja vaatii kalliin remontin.
        Kytkinvikoja.
        Kytkinvaijeri rikki.
        Peruutusvaihde takertelee.
        Vetonivelien suojuskumit rikki.
        Jarruviat
        Takajarrulevyt ruostuvat herkästi.
        Jarrut puoltavat.
        Jarruputket ruostuvat.
        ABS-jarrujen anturivikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Etutukivarsien pallonivelet väljät. Etupään ripustuksessa väljää.
        Takapään kallistuksenvakaajan päät väljät.
        Iskunvaimenninvikoja.
        Raidetangon päät väljät.
        Sekalaiset viat
        Keskuslukitusvikoja.
        Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
        Tuulilasinpyyhkimien vivustovikoja.
        Maalivikoja.
        Alustan massaus puutteellinen.
        Pakoputkistoviat
        Vahemmissa malleissa takimmainen äänenvaimennin ja pakoputkiston takapää lyhytikäinen.
        Happianturivika.

        Corolla (1992-2007)
        Moottoriviat
        Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
        VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
        Vesipumppu vuotaa.
        Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
        Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
        Sytytysjohdinvikoja.
        Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
        Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
        Jäähdytinvikoja.
        Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        Vetonivelien suojuskumit rikki.
        Vetonivel rikki.
        Kytkin kulunut.
        Automaattivaihteistovikoja.
        Jarruviat
        Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
        Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
        Jarruputket ruostuvat.
        Käsijarrun vaijerit takertelevat.
        Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
        ABS-anturivikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
        Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
        Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
        Sähköviat ja valoviat
        Ajovalovikoja.
        Jarruvalovikoja.
        Äänimerkki ei toimi.
        Sekalaiset viat
        Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
        Istuimien sähkölämmitys reistailee.
        Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
        Polttoainemittari näyttää väärin.
        Pakoputkistoviat
        Pakoputkiston kiinnitys rikki.
        Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
        Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
        Ruosteviat
        Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
        Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.

        Hyvin olet työsi tehnyt.Ihan aidon näköinen lista tosin.Näitä näkee KIAN palstalla.Mielestäni jokainen meistä,jos on kiveä ostaa:

        1.Audin
        2.Bemarin
        3.V-70 Volvon

        Näihin Skodiin ja muihin halppismerkkeihin kohdistuu lähinnä säälin tunteita.


      • Ei mikään valhe
        "kaunis valhe" kirjoitti:

        Hyvin olet työsi tehnyt.Ihan aidon näköinen lista tosin.Näitä näkee KIAN palstalla.Mielestäni jokainen meistä,jos on kiveä ostaa:

        1.Audin
        2.Bemarin
        3.V-70 Volvon

        Näihin Skodiin ja muihin halppismerkkeihin kohdistuu lähinnä säälin tunteita.

        Tyypillinen reaktio on, että epämiellyttävät asiat työnnetään sivuun ja kiistetään niiden todenperäisyys. Väittämällä asioita valheeksi osoitat samalla oman tyhmyytesi.

        Totuus on, että nuo vikalistat ovat samalta sivustolta kuin alussa esitetty Skodan vikalista.

        Tässä vielä linkit jotta epäilevä tuomaskin voi tarkistaa asiat.

        http://www.hs.fi/autot/vikasarja?merkki=Nissan
        http://www.hs.fi/autot/vikasarja?merkki=Toyota


      • kunnon tilastoa
        Ei mikään valhe kirjoitti:

        Tyypillinen reaktio on, että epämiellyttävät asiat työnnetään sivuun ja kiistetään niiden todenperäisyys. Väittämällä asioita valheeksi osoitat samalla oman tyhmyytesi.

        Totuus on, että nuo vikalistat ovat samalta sivustolta kuin alussa esitetty Skodan vikalista.

        Tässä vielä linkit jotta epäilevä tuomaskin voi tarkistaa asiat.

        http://www.hs.fi/autot/vikasarja?merkki=Nissan
        http://www.hs.fi/autot/vikasarja?merkki=Toyota

        Jossa ocu oli 9.No onneks voititte Mazda 6:n


      • noita..
        kunnon tilastoa kirjoitti:

        Jossa ocu oli 9.No onneks voititte Mazda 6:n

        tilastoja ihmettelemään. Tiedossamme on, että skoda on parasta hintaluokassaan. Sen tietävät kaikki nämä provopelletkin, mitkä näillä palstoilla metelöi.


      • Vanha jäärä
        noita.. kirjoitti:

        tilastoja ihmettelemään. Tiedossamme on, että skoda on parasta hintaluokassaan. Sen tietävät kaikki nämä provopelletkin, mitkä näillä palstoilla metelöi.

        Terve. Keski-ikäinen setä naureskelee 18-vuotiaiden tarinoille. Hyvä pojat! Mielikuvitus toimii. Vuoden ikäinen diesel-ocu toiminut kuin unelma. Luotettavuuden perikuva. Audiakin harkitsin mut miksi ostaa niin upea auto. Skoda käytännössä sama peli mut 30 % halvempi. On vaan tyhmää maksaa liikaa!


      • Kokemusta on

        Kun esim. laitetaan sähköviat, valoviat ja takavaloviat listaan, saadaan yhden sijasta kolme riviä.
        Hyvä on laittaa myös moottoriviat ja sitten toisena kohtana jonkin moottorissa olevan nippelin viat.
        Jokainen voi varmaan helposti keksiä omaan automerkkiinsä lisää...


      • 90 luvun vähävikasimmat
        "kaunis valhe" kirjoitti:

        Hyvin olet työsi tehnyt.Ihan aidon näköinen lista tosin.Näitä näkee KIAN palstalla.Mielestäni jokainen meistä,jos on kiveä ostaa:

        1.Audin
        2.Bemarin
        3.V-70 Volvon

        Näihin Skodiin ja muihin halppismerkkeihin kohdistuu lähinnä säälin tunteita.

        olivat tietenkin japseja. näin armeliaita autoja tuskin enää osataan tehdä. bluebird (viimeiset), carina, camry, almera (jatkuen 2000 luvun alkuun)


      • mie..
        "kaunis valhe" kirjoitti:

        Hyvin olet työsi tehnyt.Ihan aidon näköinen lista tosin.Näitä näkee KIAN palstalla.Mielestäni jokainen meistä,jos on kiveä ostaa:

        1.Audin
        2.Bemarin
        3.V-70 Volvon

        Näihin Skodiin ja muihin halppismerkkeihin kohdistuu lähinnä säälin tunteita.

        Hajoaapa tuosta audistakin joskus hyvinki pieni osa jota ei itse edes pysty vaihtamaan niin saa maksaa itsensä kipeäksi sen pikku osan takia ja korjaamon työt päälle.Ei oo meinaa mitään halpaa huoltaa audeja ja bimmereitä.Osat maksaa ihan saakelisti.Mikäs siinä jos sitä hilloa löytyy....


      • tosi on
        mie.. kirjoitti:

        Hajoaapa tuosta audistakin joskus hyvinki pieni osa jota ei itse edes pysty vaihtamaan niin saa maksaa itsensä kipeäksi sen pikku osan takia ja korjaamon työt päälle.Ei oo meinaa mitään halpaa huoltaa audeja ja bimmereitä.Osat maksaa ihan saakelisti.Mikäs siinä jos sitä hilloa löytyy....

        laakkosella audin korjaaminen on kalliimpaa tuntiveloituksella, kuin vw:n, tosi on.


      • Huttunen
        valehtelet taas kirjoitti:

        Me vasemmistolaiset emme myönnä vikoja olleen.

        No emme niin.
        Ne on ominaisuuksia!


    • maalipinta

      ainakin itselläni oli -01 ocu jossa heti eka vuonna maalipintaan tuli semmosia nupineulanpään kokosia koloja joista pohjamaali näky. Ja kaverilla kans,se jakso tapella liikkeen kanssa niin kauan että sai maalautettua uudellen.omko kokemuksia asiasta.

      • pään

        Tarkenna vähän, sen terävän vai sen nuppipään kokoisia. Naapurin ihka uudessa Volvossa (Rekkaveturi) on sellaisia nuppipään kokoisia ja hän sanoi niitä kiveniskemiksi. Ja kaverin kaverin Scaniassa kans.


      • eikä ollu kiveniskemiä
        pään kirjoitti:

        Tarkenna vähän, sen terävän vai sen nuppipään kokoisia. Naapurin ihka uudessa Volvossa (Rekkaveturi) on sellaisia nuppipään kokoisia ja hän sanoi niitä kiveniskemiksi. Ja kaverin kaverin Scaniassa kans.

        koska autolla ei ole ajetu soralla,liekkö ollut tiehiekotuksesta.maalasivat tehtaantakuuseen uudelleen


    • onpass

      yksi hyvä ja se onkin isohyvä; ei ruostu ja sitäpaitsi otappa ja pane automerkki ja malli jossa ei olisi juuri samoja vikoja ja ruostuminen bonukseksi!!

      • selvääse

        Että niin syvältä kuin neuvostojen-skoda oli ja sen ajan käsitys autosta ja laadusta oli, on suoranainen ihme, että Skoda noussut niin lyhyellä aikaa ja on ostetuimpien joukossa tänäpäivänä, kymmenien -testi ja vertailuvoittaja tähän mennessä, ja sitäpaitsi, mikään ei mene nopeammin autonostajan tajuntaan kuin se,että jos markkinoilla on huono automerkki ja malli se ei tee kauppaa eikä voita testejä, tänään kuten eilenkin autoon moni sijoittaa viimeisen pennin ja sentin, kukaan ei tietoisesti rahojaan sijoita huonoon, ja tänäpäivänä tiedetään mikä on mikäkin, vaikka tosiasia onkin ettei auto ole sijoitus vaan välttämätön hyödyke, siis Skoda käy hyvin kaupaksi, siinä on ainut ja luotettava mittari ja se elää reaaliajassa, sitäpaitsi Skoda -tehdas on kiitettävästi jopa paremmin uusinnut mallejaan kuin isoveli Saksanmaalla, jokaiselle on nykyään automerkkiä ja malleja ja niin pitääkin olla, se juuri takaa jatkuvan kehityksen. Tosiasia on myös se, että mikään ihmisen rakentama ei ole eikä tule särkymättömäksi ja viattomaksi.


    • Lähde esiin

      Hyvään journalistiseen tapaan kuuluu kertoa lähde ja viittauspäivämäärä.

      • vakiokamaa:

        Tuohan on Hesarin vikasarjasta.

        Se mitä kirjoittaja unohti kertoa, että kyseessä on kumulatiivinen vikaluettelo noin vuodesta 1997 lähtien. Ja unohtui kertoa sekin, että muilta automalleilta löytyy vastaavia pitkiä yhteenvetoja (siksi tietenkin linkki "unohtui"!). Vaikkapa Toyotan luettelo oli aikaisemmin vielä pidempi, mutta sieltä on ilmeisesti aikaisempien vuosikymmenien vikoja jo pyyhitty pois. On niitä sielläkin silti pitkä lista ...

        http://www.hs.fi/autot/vikasarja/


    • ETTÄ...

      luettelossa on kaikki esiintyneet viat 30 th-autosta yhteensä vuosijanalta 1997-2008, MUUTEN, kävin kuikkaamasa BMW, Volvon V-70 ja E-Mersun vastaavat listat ja täytyy vain todeta, että mistä niiden ostaja maksaa yli 40% enemmän kuin ostaessaan Skodan, vastaan itse; mainoksesta!

      • ilmasta!

        EU:n hinta-indekseistä pääsee ihmettelemään sitä, miten paljon ylimääräistä eräiden ns. "premium-merkkien" omistajat viitsivätkään Suomessa maksaa, verojen lisäksi myyntiorganisaatiolle. Mm. paremmissa Audeissa tuo indeksi on jopa luokkaa yli 170% (tai Bemareilla 150%) kun esim. Octavialla liikutaan tuollaisissa 127% lukemissa! Sarake "price-index" kannattaa tsekata seuraavista taulukoista!

        http://ec.europa.eu/competition/sectors/motor_vehicles/prices/report.html#latest

        Linkit "Part 1 pdf" ja "Part 2 pdf" sisältävät mielenkiintoista faktaa viime vuoden alkupuolelta!


    • skodisti

      kateellisen puhetta :)

    • mielestäni: näin se on

      että vikalistasi kohdistuu vuosiin ennen 2005 - 2006. Näyttää siltä, että mallien muutosten mukana myös tuo vikalista on luettu valmistajalla. Olen ajanut vm 2007 Octavia 1.9 tdi:llä nyt reilut kaksi vuotta, yli 80 000 km, mitään edellä lueteltuja, eikä muuten muitakaan vikoja ole esiintynyt. Saattaa olla oma ajotyylinikin auttamassa auton kestossa.
      Jospa roskapostirobottikin osaa laskea noin helpon laskun?

      • Kyllästynyt_VW

        Vikakoodin lukija kannattaa hommata, kohta ne alkaa ne ongelmat. Lambda-anturit, puolat, Octaviassa virtalukko jne. Kokemusta on...kele.

        Kuka helvetti kesksi tuon OBD-systeemin. Olisi kirvellä töitä...


    • Tyytyväinen Skodamies

      Omassa ei ole ollut MITÄÄN vikaa.

      • jt

        itsellä on tuon verran ajettu 1.6 lx bensa skoda. Auto on käytännössä kuin uusi sisältä ja päältä.
        Termostaatti piti vaihtaa. Muita vikoja ei ole ollut

        Niin ja pyyhkijänsulkia menee ja renkaita. Bensankulutus on aivan älytön, kaikki menee mitä tankkiin laittaa.
        Mitattu kulutus oli 100km/h vauhdissa kesällä 5.8l/100km.

        Toyota kiinnostaisi mutta avensiksen ajettavuus 03 asti on samanlainen kuin Ecarinassa. Ei kiitos!
        Muuten hyvä ja kestävä auto


      • PREMIUM- MAN
        jt kirjoitti:

        itsellä on tuon verran ajettu 1.6 lx bensa skoda. Auto on käytännössä kuin uusi sisältä ja päältä.
        Termostaatti piti vaihtaa. Muita vikoja ei ole ollut

        Niin ja pyyhkijänsulkia menee ja renkaita. Bensankulutus on aivan älytön, kaikki menee mitä tankkiin laittaa.
        Mitattu kulutus oli 100km/h vauhdissa kesällä 5.8l/100km.

        Toyota kiinnostaisi mutta avensiksen ajettavuus 03 asti on samanlainen kuin Ecarinassa. Ei kiitos!
        Muuten hyvä ja kestävä auto

        Ei hyvää tarvitse puolustella noin kiivaasti, mutta nythän olikin kyse skodasta....


      • Jou-man
        PREMIUM- MAN kirjoitti:

        Ei hyvää tarvitse puolustella noin kiivaasti, mutta nythän olikin kyse skodasta....

        ja tullaan sinne lätisemään tyhjänpäiväisiä. Eikö premium oikein pelitä?


    • taksinkulj.

      Kyllä on uusissa octavia diiseli malleissa ollut öljyn syönti kohtuuttoman paljon, on aika paljon taksissa octaaviota ja järjestään syövät oljyjä todella paljon, ei ole vielä kokemusta suber b....

      • Kaasuöljy

        Havaintosi ei ole poikkeuksellinen. Munkin autoni syö 6-7 litraa per 100 km.


      • voi itku

        Hyvä että syövät oljyjä "paljon", pysyypähän kone kunnossa.


    • Katse eteenpäin!

      Mitä järkeä on pöyhiä museoautojen vanhoja tietoja?

    • diie

      Skoda octavia 2.0 bensiini kone on kiertävä ja harva kierros kone jonka kulutus on pieni jopa alle 6L tehoa riittää suuren sylinteritilavuuden ansiosta pitkä vaihdeväli tekee autosta laiskahkon mutta on todella mahdoton auto kun saa vauhtiin kiihtyy ja kiihtyy ja ei hyydy vaikka olisi millainen mäki 200 ei tunnu missään vaikka olisi jyrkkä vastale.

      • heeeehee

        Heeeeeee


      • kylä näi o

        .

        mut Octaviassakin voi olla yksi tyyppivika eli sähköinen bensapumppu lopettaa toimintansa 200 000 - 500 000 km paikkeilla

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6937
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      49
      3885
    4. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3538
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      190
      3479
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2979
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2684
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      48
      2532
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1924
    Aihe